نگاهی به زیباترین درختچه های بونسای که هر یک جلوه ای چشم نواز دارند

نگاهی به زیباترین درختچه های بونسای که هر یک جلوه ای چشم نواز دارند

درختچه های «بونسای»، گیاهانی هستند که ظاهر یک درخت کامل و بزرگ را دارند ولی در ابعاد کوچک و مینیمالیستی ارائه شده اند. اصالت پرورش درختچه های بونسای به کشور ژاپن باز می گردد.

درختچه های بونسای را جلوه‌گاهی مینیاتوری از درختان غول پیکر و طبیعت بی منتهای آفریده شده توسط خداوند می دانند. گاهاً تزیین این درختچه ها به گونه ای است که از یک موضوع خاص یا یک ایده الهام گرفته شده است.

محض آگاهی شما عزیزان باید اشاره کرد که در زبان ژاپنی «بون» به معنیِ «بشقاب»، «سینی» یا «گُلدان» و «سای» به معنایِ «کشت و کار» است. با این وصف، ترکیب «بونسای» را می‌توان، «کاشته شده در سینی یا گلدان» معنا کرد. البته نباید فراموش کرد که هر گیاهی که در گلدان یا سینی کاشته شده باشد را نمی‌توان بونسای تلقی کرد. بونسای های واقعی، معیارها و شاخص های خاص خود را دارند.

در ادامه تصاویری از زیباترین بونسای های موجود در جهان را به شما عزیزان تقدیم نموده ایم. امیدواریم از تماشای آنها لذت ببرید:

1
نوعی بونسای با شمایل درخت چنار در فصل پاییز
2
این درخت بونسای عمری بالغ بر ۸۰۰ سال دارد
3
نوعی بونسای موسوم به «ویستِریا»
4
نوعی بونسای با شمایل درخت سیب
5
جنگل بونسای
6
درخت سیب
7
ویستریا
8
نوعی بونسای با شمایل خانه «هابیت ها»
9
یک بونسای غیرعادی
10
نوعی بونسای با شمایل «درخت معمای میمون»
11
«ساکورا» یا «شکوفه گیلاس»
12
نوعی بونسای با شمایل درخت سیب

منبع: Kanga Rex
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • عادل قاسمی آبان ۲۲, ۱۳۹۷

    عاشق بوسنای ژاپنی هستم و از خدا می خوام یک ژاپنی پیدا بشه و یک بوسنای مینیاتوری زیبا به من هدیه بده و بگه هر وقت این بوسنای ژاپنی رو دیدی یاد کشور ما بیفت چون من دوست داشتم برم به کشور ژاپن ولی هرگز موفق نشدم متاسفانه ….???یک درختچه طبیعی بوسنای مینیاتوری زیبا ژاپنی می خوام ازت خدایا چی کار کنم حالم گرفته شده بخدا عاشق این درختچه ها شدم بخدا….