۵ واقعه علمی جالب و کم نظیر را در قالب تصاویر متحرکی دیدنی مشاهده کنید

۵ واقعه علمی جالب و کم نظیر را در قالب تصاویر متحرکی دیدنی مشاهده کنید

از دید تمامی دوستداران دنیای علم، طبیعت بسیار شگفت انگیز و الهام بخش است اما در بسیاری از موارد دستیابی و یا حتی درک توانایی ها و حرکاتی که در طبیعت انجام می گیرد برای انسان مقدور نیست. برخی از این حرکات چنان سریع و شگفت انگیز هستند که بدون استفاده از تصاویر آهسته نمی توان عظمت آن ها را درک نمود. در ادامه قصد داریم ۵ حرکت فوق العاده در طبیعت را به صورت تصویر متحرک برای شما به تصویر بکشیم تا درک آن ها برای شما ساده تر و جذاب تر باشد.

۱- تسلط هوایی

اگر فکر می کنید که انسان ها توانمندی های بالایی در ناوبری دارند شاید با دیدن توانایی های پرندگان در این زمینه و به ویژه شاهین ها در ارائه ی مانورهای هوایی خارق العاده و از میدان به در کردن حریفان خود با چنگال های تیزشان در شرایط دشوار نظرتان تغییر کند. شاهین ها نیز مانند دیگر پرندگان شکارچی رده ی عقاب ها به دلیل داشتن پرهای بلند و دم کوتاه قدرت خارق العاده ای در مانورهای هوایی دارند. همچنین آن ها روش های عجیبی در شکار و مبارزه دارند.

Aerial-Dexterity-of-Birds-GIF

۲- قطره ی شاهزاده روپرت

این پدیده متاسفانه به اندازه ی کافی شناخته شده نیست. به معنای ساده، قطره ی شاهزاده روپرت در نتیجه ی انداختن شیشه ی ذوب شده در داخل آب سرد به وجود می آید. در چنین  شرایطی اتفاق عجیبی می افتد بدین ترتیب که شیشه ذوب شده بلافاصله به یک قطره ی جامد تبدیل می شود. با این وجود با فشار دادن دم این قطره تمامی آن به یکباره از هم پاشیده می شود که می توانید این فرآیند جالب را در قالب تصویر متحرک ببینید.

NxA9txq

۳- همزمانی حرکات

همزمانی و هماهنگی در حرکات پدیده ای است که در آن دو یا چند شیء یا موجود چنان هماهنگی در حرکت دارند که کاملاً چسبیده به هم متصور می شوند. برای درک این موضوع به هماهنگی نوازندگان سازهای مختلف در یک ارکستر توجه کنید. اگر چه هر کدام از این آلات موسیقی صدای خاص و مجزایی دارند اما در آخر همه طول موج یکسانی خواهند داشت. البته مثال های دیگری نیز وجود دارد مانند چند نفر که هماهنگ با هم شنا می کنند یا حتی ضربان قلب انسان. در طبیعت می توان این هماهنگی را به شکل پرواز هماهنگ پرندگان دید.

SkyWonder_1

۴- درد زایمان ماه

امروزه ستاره شناسان و محققان فضایی بر این باورند که میلیاردها سال قبل یک شی ء آسمانی به اندازه ی ماه به زمین برخورد کرده که باعث پرتاب شدن موادی از هر دو در فضا شده است. بعد از این واقعه و در طول میلیون ها سال، این ذرات به هم پیوسته و ماه را تشکیل داده اند که در نزدیکی زمین قرار دارد. در این تصویر متحرک می توانید این فرآیند را با سرعت زیاد تماشا کنید و ببینید که چطور جاذبه قطعات سنگ را به هم نزدیک کرده و ماه را تشکیل داده اند. به دلیل بالا بودن حجم این تصویر متحرک می توانید آن را از طریق این لینک مشاهده کنید.

۵- فلز مایع در داخل یک لیوان شیشه ای

فلز مایع (ferrofluid) در واقع ماده ای است که خاصیت سیالی مثل مایعات و خاصیت مغناطیسی مانند جامدات دارد. بدین ترتیب وقتی که در معرض میدان مغناطیسی قرار گیرد از خود واکنش جالبی نشان می دهد. وقتی که یک آهنربا را روی لیوان شیشه ای که مقداری فلز مایع در داخل آن قرار دارد می گیریم، فلز مایع عکس العمل نشان داده و به سمت آهنربا جذب می شود.

KXjIeq

منبع: futurism
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود