تصاویری زیبا و حیرت انگیز از «روستای رنگین کمان» در اندونزی

تصاویری زیبا و حیرت انگیز از «روستای رنگین کمان» در اندونزی

یکی از دغدغه های همیشگی دولت ها و شهرداری ها، زیباسازی اماکن عمومی و بافت های شهری و روستایی است. در این میان، گاه شاهد خلاقیت هایی هستیم که علاوه بر جذابیت، باعث دگرگون سازی محیط های سرد و بی روح اجتماع شده اند. یکی از این زیباسازی های خلاقانه توسط دولت اندونزی انجام پذیرفته است: تبدیل یک محله فقیرنشین به روستای رنگین کمان.

«کامپونگ پِلانگی» روستایی کوچک در کشور اندونزی است. این روستا که در بخش جاوه واقع است، پیش تر، ظاهری بسیار نامطلوب و حقیرانه داشت اما در پی یک اقدام ضربتی توسط دولت اندونزی، پوست انداخت و به یکی از جاذبه های گردشگری مبدل گشت.

دولت اندونزی، با بهره گیری از طرح های شاد، رنگ های روشن و خلاقیت هنری اقدام به رنگ آمیزی خانه های روستای کامپونگ پلانگی نمود تا شاهکاری بی بدیل خلق شود. هزینه این اقدام ضربتی ۲۲ هزار دلار اعلام شد اما هر کس که منظره جدید روستا را می بیند در می یابد که پرداخت این هزینه در قبال ارتقای روحیه مردمی زجرکشیده و مستضعف چندان گزاف نیست.

مبدع و آغازگر اجرای پروژه رنگ آمیزی خانه ها، یک مدیر مدرسه ۵۴ ساله به نام «اسلامِت ودیدودو» بود. پس از مطرح شدن ایده، پروژه مذکور در سه روستای اندونزی به مرحله اجرا در آمد. طی عملیات اجرای پروژه در روستای کامپونگ پلانگی، ۲۳۲ خانه مزین به طرح های هنری گشت که این امر تقریباً بی سابقه بود. پس از رنگ آمیزی، روستا حیاتی دوباره یافت و روحیه ساکنان آن به حدی غیرقابل تصور افزایش یافت.

اکنون، توجه جمع کثیری از توریست ها به «روستای رنگین کمان» جلب شده است. با این وصف، هزینه های خرج شده در روستا قطعاً با منفعت مالی حاصل از رونق گردشگری جبران خواهد شد و علاوه بر آن، افزایش اشتغال و درآمد مردم روستا، خبری خوب برای همگان خواهد بود.

ناگفته نماند که این پروژه عظیم هنری برای سایت ها و رسانه های اینترنتی نیز بسیار مفید فایده بوده و سوژه های خبری و عکسی فراوانی برای آنها پدید آورده است.

در پایان توجه شما را به گالری عکس «روستای رنگین کمان» جلب می نماییم:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

منبع: Boredpanda
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود