چرا نباید عطرها و ادکلن های بعد از اصلاح خود را داخل حمام نگهداری کنید؟

چرا نباید عطرها و ادکلن های بعد از اصلاح خود را داخل حمام نگهداری کنید؟

احتمالا شما نیز تجربه به خاطر آوردن برخی از افراد به واسطه بوی خوبشان را داشته اید. یکی از خصوصیات منحصر بفرد افراد، بوی خوبی است که از آنها به مشام می رسد و گاهی به اعتبار آن فرد نیز می افزاید. این قضیه خاصه در محافل رسمی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اما باید این نکته را نیز بدانیم که برای ثابت و بادوام کردن عطر، ادکلن و یا دئودورانت هایی که احتمالا آنها را با پرداخت هزینه نسبتا قابل توجهی خریداری کرده ایم، استراتژی هایی را نیز داشته باشیم. در واقع آنچه از آن سخن می گوییم، اندکی علمی تر از تصورات ما از خوشبو بودن است.

دکتر «مارلن هریسون»، از متخصصان پرآوازه عطر و ادکلن، اذعان می دارد که حمام، مکان مناسبی برای نگهداری انواع عطرها، ادکلن ها و افترشیوها نیست. وی در مورد ادعای خود می گوید: “حرارت و رطوبت، ترکیبات موجود در این مواد را شکسته و از بین می برد. حتی می تواند بوی اصلی موجود در شیشه ها را تغییر داده و در کل محصول تغییراتی را به وجود آورد.”

بنابراین این را مد نظر داشته باشید که بهترین مکان برای نگهداری از عطر یا ادکلن پس از اصلاح، فضای داخل اتاق تان است.

3

تفاوت میان ادکلن و عطر

در دنیای بو که خود جهانی بسیار گسترده است، در میان مایعات خوشبوکننده که به ادکلن یا عطر شناخته می شوند، تفاوت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در میان آقایان انواع «ادکلن های پس اصلاح» و در میان خانم انواع عطرهای شناخته شده ای وجود دارند که میزان قدرت آنها به مقدار روغن موجود در آنها وابسته است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به بسط این موضوع بپردازیم، می توان ضعیف ترین مقدار روغن، با ۳ درصد از این ترکیب را به ادکلن ها نسبت داد. ادو توالت ها و عطرها نیز به ترتیب با ۱۰ و درصدی بین ۱۵ تا ۲۰ از چنین ترکیباتی روغنی تشکیل شده اند. در برخی از انواع عطرها نیز این میزان تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند.

آنچه مسلم است هر اندازه میزان ترکیبات روغنی موجود در عطری بیشتر باشد، محصول از قیمت بالاتری برخوردار بوده و بنابراین دوام بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود