مهمانان، فیلم ها و جزییات خرید بلیط جشنواره بین المللی فجر از امروز

اولیور استون، مهمان ویژه جشنواره بین المللی فیلم فجر شد

مهمانان، فیلم ها و جزییات خرید بلیط جشنواره بین المللی فجر از امروز

اولین رویداد سینمایی مهم ایران در سال ۹۷ از چند روز دیگر در تهران با برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم فجر و اکران فیلم آن سوی ابرها آغاز می شود. ستاد خبری جشنواره، امروز در اطلاعیه ای، جزییات پیش فروش بلیط های جشنواره بین المللی فیلم فجر را اعلام کرد. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود. همزمان با سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر کتابی درباره سینمای عباس کیارستمی شامل مقالات تالیفی و ترجمه درباره آثار این سینماگر شاخص و سه گفتگو با او رونمایی می‌شود. از امروز، پایتخت ایران، میزبان ده ها کاگردان و فعال سینمایی مطرح از ۷۸ کشور جهان خواهد شد.

نیکولا پیووانی که برای فیلم‌ «زندگی زیباست» برنده اسکار بهترین موسیقی متن شد از جمله مهمانان ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود. اولیور استون، کارگردان سرشناس هالیوود نیز تا فردا به تهران می آید. گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با جزییات مهم ترین جشنواره سینمایی بین المللی کشور آشنا می کند. با ما همراه باشید.

تصویر ایندکس سایت اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم فجر

آغاز پیش فروش بلیط جشنواره فیلم فجر از امروز

پیش فروش بلیت‌های سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر آغاز می‌شود. از ساعت ۱۲ ظهر فردا ۲۲ فروردین درگاه خرید بلیت‌های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سایت سینما تیکت و سایت جشنواره برای علاقه مندان باز می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند از این طریق بلیت فیلم‌های جشنواره را به صورت پکیج هایی شامل ۹ فیلم خریداری کنند که این مجموعه ها شامل فیلم های بخش فانوس خیال، فیلم های منتخب، فیلم های کلاسیک، فیلم های مسابقه و … است. قیمت این مجموعه‌ها برای اعضای باشگاه جشنواره ۴۵ هزار تومان و برای افراد غیرعضو ۹۰ هزار تومان است.

علاقه‌مندان پس از خریداری هر یک از این مجموعه بلیت‌ها یک کد رهگیری گرفته و انتخاب می کنند که در چه زمانی بلیت ها برایشان ارسال شود که در این صورت هزینه پیک هم به مبلغ مجموعه بلیت اضافه می شود. خریداران همچنین می توانند به صورت حضوری بلیتشان را دریافت کنند که در این حالت تاریخ و ساعت مراجعه آنها به چارسو متعاقبا اعلام می شود.

پیش فروش پک بلیت فیلم های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تا ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۶ فروردین ادامه خواهد داشت. سایت رسمی جشنواره برای ثبت نام علاقمندان از امروز در دسترس است.

فیلم های بخش مسابقه بین المللی

امسال در بخش «سینمای سعادت» (مسابقه بین الملل) سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سه فیلم بلند سینمایی و سه فیلم کوتاه ایرانی با فیلم های خارجی به رقابت می پردازند. فیلم های بلند ایرانی پذیرفته شده در این بخش جشنواره عبارتند از: «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی، «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی. همچنین فیلم های کوتاه ایرانی حاضر در این بخش شامل «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی، «ترخیص» به کارگردانی آزاده موسوی و «چتر خاکستری» به کارگردانی محمد پوستین دوزاست.

اسامی فیلم های کوتاه و مستند ایرانی

فیلم های کوتاه و مستند ایرانی که برای نمایش‌ در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شده‌اند، اعلام شد. توجه داشته باشید که این فیلم ها در زمان جشنواره برای مهمانان خارجی، مدیران جشنواره‌ها و خریداران به نمایش درمی‌آیند و دیگر افرادی که کارت جشنواره را دارند در صورت خالی بودن ظرفیت صندلی ها می توانند در سالن حضور یابند.

امسال در بخش بازار ۹ فیلم مستند به نمایش درمی آید که شامل ارثیه پدری (مهدی نقویان)، بانو قدس ایران (مصطفی رزاق کریمی)، پنج (سید مجتبی موسوی)، در جستجوی فریده (کورش عطایی، آزاده موسوی)، داستان یمن (محمدعلی شعبانی)، در جستجوی خانه خورشید (مهدی باقری)، درباره فروشنده (وحید صداقت، تهمینه منزوی)، راه دل (مهدی زمان‌پور کیاسری)، شرم بودا (مرتضی آتش زم‌زم) می شود.

همچنین ۱۹ فیلم کوتاه در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می آید. فیلم های کوتاه شامل آتن (حسین شاعری)، آقای گوزن (مجتبی موسوی)، آلفابت (کیانوش عابدی)، بچه خور (محمد کارت)، ترخیص (آزاده موسوی)، چتر خاکستری (محمد پوستین دوز)، چشم انداز خالی (علی زارع قنات نوی)، حذف همه (محمدعلی رخشانی)، درخت زیتون سعد (احمد زائری)، دوست برادر همسایه (محمد ابراهیم عزیزی)، رویای باغ (رهی قاسمی)، زونا (طوفان نهان قدرتی)، زیبای زیبا (سید سجاد موسوی)، سلام (محمدرضا حاجی غلامی)، کلاغ پر (ریحانه کاوش)، لابیرنت (شیوا نوری)، ماه گفت: قلپ قلپ کمک (ریحانه کاوش)، مردی با کت و شلوار آبی (جمشید بهمنی)، نگاه (فرنوش صمدی) است.

بخش جلوه گاه شرق

سه فیلم بلند داستانی و سه فیلم کوتاه از سینمای ایران در بخش «جلوه گاه شرق» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می آید. بخش «جلوه گاه شرق» یا همان پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی امسال میزبان سه فیلم بلند داستانی «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب پور، «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی و «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی است.

همچنین در این بخش سه فیلم کوتاه «بچه خور» ساخته محمد کارت، «زیبای زیبا» ساخته سید سجاد موسوی و «مردی با کت و شلوار آبی» ساخته جمشید بهمنی پذیرفته شده اند. امسال تنها یک کارگردان زن از ایران در بخش «جلوه گاه شرق» حضور دارد. مریم بحرالعلومی فرزند زنده یاد ابراهیم بحرالعلومى، بازیگر، منتقد و مدرس هنر است. بعد از ساخت چند فیلم کوتاه داستانى و تجربى، «پاسیو» اولین تجربه بلند مستقل مریم بحرالعلومى است.

اسامی هیات داوران

اسامی داوران سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به این شرح است:

داوران بخش بین الملل: یوآنا کوز-کراوزه (فیلمساز) از لهستان، میلچو مانچفسکی (فیلمساز) از مقدونیه، دیمیتریس آتانیتیس (فیلمساز) از یونان، آدور گوپالاکریشنان (فیلمساز) از هند، جیووانی اسپانیولتی (منتقد و مدرس) از ایتالیا، محمود کلاری (فیلمبردار) از ایران و مریلا زارعی (بازیگر) از ایران.

داوران بخش جلوه گاه شرق: عمار جمال (فیلمبردار) از عراق، فرهاد اصلانی (بازیگر) از ایران، سالومه دموریا (بازیگر) از گرجستان، احمد بویاجی اوغلو (منتقد و تهیه کننده) از ترکیه و سوهان پانشا (تهیه کننده) از مالزی.

داوران نتپک: آندریاس اونگربوک (منتقد) از اتریش، رامان چاولا (برنامه ریز جشنواره) از هند،  حبیب احمدزاده (نویسنده) از ایران.

داوران بین الادیان: والری دِمارناک (منتقد) از فرانسه، توماس کرول (مدرس) از آلمان و حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری (مدرس) از ایران.

جزییات جذاب سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را هر روز در بخش هنری روزیاتو دنبال کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود