نگاهی به امکانات سیستم‌عامل Red Star 3 در کره شمالی

نگاهی به امکانات سیستم‌عامل Red Star 3 در کره شمالی

هنگامی که یکی از کارمندان سابق گوگل موسوم به «ویل اسکات» فرصت بازدید از دانشگاه علم و تکنولوژی پیونگ‌یانگ را پیدا کرد، پیش از خروج از کشور کره شمالی یک نسخه از سیستم‌عامل Red Star 3 را با خود به کشور آمریکا برد.

در آن زمان کمتر کسی در مورد این سیستم‌عامل اطلاع داشت. کره‌شمالی در گذشته از ویندوز برای سیستم‌های کامپیوتری خود بهره می‌گرفت. اما پس از طراحی و ساخت Red Star 3 آن را به عنوان سیستم‌عامل اصلی کشور خود برگزید.

ستاره سرخ سه با ظاهری شبیه مک‌او‌اس اپل طراحی شده است. بر اساس اخبار رسمی دریافتی از کره‌شمالی، نسخه چهارم این سیستم‌عامل طراحی و عرضه شده است. البته در حال حاضر بیشتر مردم کره‌شمالی همچنان از همان نسخه سوم رد استار روی سیستم‌های کامپیوتری خود بهره می‌گیرند.

اگر کنجکاو شده‌اید تا بیشتر در مورد سیستم عامل Red Star 3 بدانید از شما دعوت می‌کنیم تا عکس‌ها و توضیحات زیر را از نظر بگذرانید؛ از چشم‌اندازهای خاصی که به‌عنوان تصویر پس‌زمینه انتخاب شده تا حذف کره جنوبی از مناطق زمانی این سیستم، از جمله موارد قابل اشاره‌ای هستند که در ادامه شاهد آنها خواهید بود.

در اولین راه‌اندازی سیستم‌عامل Red Star 3 این اولین تصویری خواهد بود که مشاهده می‌کنید.
پس از نصب سیستم‌عامل رد استار سه، از شما درخواست می‌شود تا منطقه زمانی موردنظر خود را انتخاب کنید. بسیار جالب است که سئول در کره جنوبی در میان این فهرست وجود ندارد.
این تصویر صفحه لاگین است.
حالا سیستم‌عامل نصب شده و شما در فضای ستاره سرخ ۳ قرار دارید. همان‌طور که می‌بینید، ظاهر این سیستم‌عامل شبیه مک‌اواس شرکت اپل است. البته گفتنی است که نسخه قبلی آن بسیار مشابه ویندوز اکس‌پی بوده است.
کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۳ میلادی دستور داد تا فضای این سیستم عامل شبیه مک باشد.
در این تصویر پردازشگر Word را می‌بینید که برای تولید داکیومنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این پنجره‌ها، سرویس ایمیل رد استار سه را نمایش می‌دهند.
برای دسترسی به داکیومنت‌های ذخیره شده باید از برنامه‌ی مدیریت فایل‌های رد استار ۳ استفاده کنید که تقریبا شبیه سامانه مدیریت Finder اپل است.
مرورگر سیستم‌عامل ستاره سرخ سه، Naenara نام دارد و نسخه شخصی‌سازی‌شده و بهبودیافته فایرفاکسِ کمپانی موزیلاست.
در این قسمت کاربر می‌تواند تنظیمات سیستم کامپیوتری خود را به سلیقه شخصی تغییر دهد. چندین وال‌پیپتر پیش‌فرض هم در این قسمت در اختیار کاربر قرار داده شده است.
این تصویر پس‌زمینه با نام 다박솔초소의 설경 به معنای «برف در پاسگاه مرزی باکسول» یکی از نمونه‌های موجود در وال‌پیپرهاست.
معنی این تصویر پس‌زمینه این است: «چشم‌انداز شبانگاهی از رودخانه ژوانگزی»
این وال‌پیپر 대홍단의 감자꽃바다 نام دارد به معنای «گل‌های سیب‌زمینی دائهونگدان»
این تصویر زیبا «آیرون آزالی» نام دارد به مفهوم بوته‌های آزالی
این تصویر پس‌زمینه «در افق» نام دارد و چشم‌اندازی از مزارع کره‌شمالی را به نمایش می‌گذارد.
این آبشار بسیار زیبا نیز نمایشگر بخشی از زیبایی‌های طبیعت در کره شمالی است و با عنوان «صدای آبشارها» در سیستم‌عامل رد استار سه در اختیار کاربران قرار دارد.
دشت Beomanli که یکی از مناظر کره‌شمالی است.
در آخر هم باید به تصویر پس‌زمینه «طلوع در کوهستان پائکدو» اشاره کرد که یکی از کوه‌های آتشفشانی فعال در مرز کره شمالی و چین است.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود