تئاتر گردی: از «اتوبوسی به نام هوس» تا «تئاتر ابلوموف»

۱۲ برنامه سالن های نمایش تهران در اردیبهشت ۹۷

تئاتر گردی: از «اتوبوسی به نام هوس» تا «تئاتر ابلوموف»

گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با جدید ترین اجراهای سالن های نمایش پایتخت در اردیبهشت ماه ۹۷ آشنا می کند که در ژانرهای گوناگونی روی صحنه می رود. روزهای  بلند اردیبهشت تهران را می توان در سالن های تئاتر سپری کرد  و بلیط این اجراها را با تخفیف های مختلفی از سایت های رسمی فروش  بلیط تئاتر خریداری نمود. با ما همراه باشید.

آنتی گون

صحنه ای از تئاتر آنتی گون

نمایش آنتی گون در سالن استاد سمندریان تئاتر ایرانشهر، تا ۱۲ خرداد هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه با بلیط ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان به کارگردانی علی راضی روی صحنه می رود. نویسنده، طراح و کارگردان: علی راضی است و بازیگران: صابر ابر، نوال شریفی، ناتالی متی مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر طراح ویدئو: رضا وجدانی اعلام شده است.  خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر

تماشاخانه پالیز

تئاتر«در»، ۲۲ اردیبهشت تا اول تیر ماه ۹۷ هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۵۰ دقیقه با بلیط ۳۰ هزار تومانی روی صحنه می رود. : شهاب مهربان است و : (به ترتیب ورود) فاطیما بهارمست، امیر کامران، مهرپویا مهدوی، نصیر ساکی، وحید منتظری، علی میری، روزبه معتمدی‌مهر، محمد دارایی. در خلاصه داستان آمده است که در یک شرکت، ۳۰ هزار دلار گم می شود و کارمندان به دنبال آن هستند . . .

تماشاخانه شانو با نمایش چشم ها

از ۱۶ اردیبهشت تا ۰۹ خرداد هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به  مدت ۶۵ دقیقه با بلیط ۲۵ هزار تومان می توانید بیننده این تئاتر باشید که با نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و  حمید دادگر  با بازی شهرزاد علیمحمدی، ملینا سامی زاده، آرزو صراف رضایی، حمید دادگر روی صحنه می رود.

پوستر تئاتر چشم ها

خلاصه داستان آمده است:‌ رهبران کشورها جنگ را شروع می کنند و سربازان مثل آدم آهنی به جان هم و به جان مردم می افتند زندگی ادامه دارد … بچه ها متولد می شوند بچه های مشروع و نامشروع؛ بمباران شروع می شود مرد ها می جنگند ، زن ها حامله می شوند ، مردم دو کشور تمایل به جنگ ندارند، رهبران تمایل به جنگ دارند؛ فرماندهان دستور می دهند، سربازان حمله می کنند ، دختران بچه دار می شوند و ناچارند در کودکی مادر شوند …

مردم در پی صلح اند؛ سرباز در پی صلح است صلحی پس از سالها جنگ سربازها هیچوقت مختار نیستند؛سرباز هیچوقت مختار نیست سرباز در غربت در هیاهوی ویرانی های پس از جنگ در اعماق دریاچه ی بی جان شهر در پی بچه ای است که نمی داند بچه او است یا نه.. سرباز درپی صلح است صلحی پس از قرن ها جنگیدن و سرباز آهنی بودن سرباز میخواهد هم سرباز باشد هم پدر ..سرباز نمی خواهد نامرد باشد سرباز خانه می خواهد سرباز عاشقانه عشق می خواهد و … سرباز نمی داند که در این شهر جنگ زده ماهیان جلبک زده استحاله به نوزاد شده اند و یا نوزادان… آیا سرباز می داند… آیا سرباز خواهد دانست… آیا زن می دانست که سرباز خواهد آمد؟…

فین جین

نمایش فین جین در عمارت ارغنون سالن شماره ۱ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه با بهای بلیط ۳۵ هزار تومان روی صحنه می رود. نویسنده: ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردان: ابوالفضل حاجی علی خانی، شاهد پیوند است. بازیگران عبارتند از مجید اهنگران، محسن زر آبادی، نساء یوسفی، میر نادر مظلومی، مرتضی علیدادی، حمید عرب، مهدی ذاکر تهیه کننده: مژگان رایگان، رسپینا پادران.

نمایش تئاتر بازی

نمایش تئاتربازی تا سوم خرداد هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۷۵ دقیقه با بهای بلیط ۳۰ هزار تومان روی صحنه می رود. نویسندگی طرح را محمد مزروقی انجام داده است و ایلناز شعبانی کارگردانی می کند. داستان «تئاتربازی» درباره مردی نیست که مادرش به همراهی عمویش پدر پادشاهش را می کشد. داستان تئاتربازی درباره شهری نیست که در آن طاعون آمده و پادشاه گنهکار در پی فرد گنهکار می گردد. داستان تئاتربازی درباره فروشنده شکست خورده ای نیست که زندگی خانوادگی اش دچار فروپاشی شده است.

داستان تئاتربازی درباره زنی نیست که با ارتباط پنهانی با دوست همسرش به شوهرش خیانت می کند. داستان تئاتربازی درباره دختر لنگی نیست که تنها دلخوشی اش حیوانات شیشه ای است. داستان تئاتربازی درباره زنی نیست که به خاطر سهل انگاری باغ اجدادی اش را از دست می دهد.

نمایش روال عادی

تا ۹ خرداد ماه هر شب ساعت ۲۱ و سی دقیقه به مدت ۵۰ دقیقه با بلیط ۳۰ هزار تومان، نمایش روال عادی روی صحنه می رود. نویسندگی اثر را ژان کلود کری یر و مترجمی آن را اصغر نوری انجام داده است. فربد فرهنگ و حمید رحیمی در آن ایفای نقش می کنند

لولیتا

در سالن سایه تئاتر شهر تا ۱۰ خرداد ماه هر شب این نمایش، ساعت بیست و ۴۰ دقیقه روی صحنه می رود. بهای بلیط آن ۳۰ هزار تومان است. فرشاد جعفری نویسندگی اثر را برعهده داشته است و بهنام احمدی نیز آن را کارگردانی کرده است.

سیندرلا از فرنگ

هر شب شاعت ۱۹ و سی دقیقه تا ۱۲ خرداد ماه به مدت ۹۰ دقیقه در سرای دهقان روی صحنه می رود. خلاصه داستان آمده  است کهحاجی میرزا در سال های جوانی در فرنگ ازدواج کرده و دخترش که خسیندرلا نام دارد پس از سالها به تهران میاید و سراغ پدرش را میگیرد در همین حین پسر پول دار ترین مرد شهر نیز از فرنگ آمده و جشنی در خانه دارد که نامادری اجازه نمیدهد که سیندرلا نیز به جشن برود سیندرلا که ناراحت است آرزو میکند و فرشته مهربان ظاهر شده و لباسهای مناسبی برایش تهیه کند ولی …

نمایش ابلوموف

در سالن ایرانشهر، نمایش ابلوموف تا ۱۰ خرداد هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه با بهای بلیط ۴۰ هزار تومان روی صحنه می رود. : سیاوش بهادرى راد بر  عهده  داشته و : (به ترتیب ایفاى نقش) پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى، الهه افشارى  می باشد.

نمایش اتوبوسی به نام هوس

هر روز ساعت ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی با بهای بلیط ۲۰ هزار تومان روی صحنه می رود. : تنسی ویلیامز و : مرجان بخت مینو اعلام شده که با کارگردانی مهدی اصغریان همراه شده است. : (به ترتیب ورود به صحنه) بهار معین فر، فریبا شفقتی، امیر بشیره نژاد، مهدی اصغریان، بابک سنگ سفیدی.

نارنجیغ

هر روز ساعت ۱۹ و سی دقیقه به مدت ۴۵ دقیقه در خانه نمایش مهرگان با بهای بلیط ۲۵ هزارتومان روی صحنه می رود. نویسندگی اثر را محمد سجادیان بر عهده دارد و تنها بازیگرش هم به شمار می رود.

نمایش بر فراز برجک ها

هر روز ساعت ۱۹ تا ۲ خرداد ماه ۹۷ به مدت ۶۰ دقیقه با بهای بلیط ۱۵ هزار تومان در تالار ناصر خسرو تهران روی صحنه می رود. : محمد رضایی راد و : سعید تقوایی است. : (به ترتیب حروف الفبا) عارف احمدزاده، سعید تقوایی، محمدمهدی توکلی زاده، مجید تیزرو، ‌نرگس دولت آبادی، فرشاد فرهادپور، نادر کریمی، فرید گلریز، رضا محمدی.

نمایش زخم‌های وحشتناک زمین بازی

این کار، اقتباسی از راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری از بیست و سوم اردیبهشت‌ماه به روی صحنه می‌رود. آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از ۸ تا ۳۸ سالگی. عشقی که شبیه هیچ عشقی نیست یا مثل هر عشق دیگر پر از زخم و جراحت است. زخم‌های وحشتناک زمین بازی از بیست‌ و سوم اردیبهشت هر شب در خانه نمایش مهرگان واقع در خیابان خارک که به تازگی افتتاح شده به روی صحنه می‌رود.  تئاتر گردی را همچون گالری گردی برای تقویت اقتصاد هنر و گسترش گردشگری شهری در سال ۹۷ در نظر داشته باشیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • مختاریان اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷

    من اتوبوسی به نام هوس رو رفتم. تئاتر خوبیه. واقعا بازی هنرپیشه هاش عالیه. البته صحنه پردازیش خوب بود. این لیست ها خوبه میزارید. آیا تئاترهای دانشجویی هم میتونیم معرفی کنیم؟ چون دوستام بعضا برنامه تئاتر دانشجویی دارن. مرسی

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷

      سلام. ممنون از بررسی گزارش های تئاتر گردی
      بله. اگر لیستی از تئاترهای دانشجویی در تهران و ۳۰ استان دیگر کشور دارید برای روزیاتو ارسال کنید