«حماسه سنت پترزبورگ»: واکنش سینمای ایران به برد شیرین تیم ملی فوتبال ایران

دومین برد تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی رقم خورد.

«حماسه سنت پترزبورگ»: واکنش سینمای ایران به برد شیرین تیم ملی فوتبال ایران

بازی ایران و مراکش در خوشگل ترین شهر اروپا خوش یمن بود. چه کسی فکر میکرد با تساوی رویایی ۳-۳ پرتغال اسپانیا، با دومین برد تاریخی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی این بار در سنت پترزبورگ ، صدر نشین گروه B شویم؟ تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در برابر مراکش، قهرمان قاره آفریقا به میدان رفت که در پایان توانست این تیم را با نتیجه ۱ بر صفر شکست داده و پس از ۲۰ سال، نخستین برد خود را در جام جهانی تجربه کند.

تیم ملی که در دقایق ابتدایی این بازی ضعیف ظاهر شده بود، به تدریج شاگردان کیروش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال توانستند بر میدان مسلط شوند و در دقایق پایانی بازی، با سانتر زیبا سمت چپ و گل به خودی بوهادوز به مراکشی ها، توانست ۳ امتیاز شیرین و حساس بازی را از آن خود کرده و با روحیه چند برابری، خود را آماده دیدار با بزرگان فوتبال جهان یعنی اسپانیا و پرتغال نماید. پیروی تیم ملی فوتبال ایران در برابر مراکش، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشته است.

بازی ایران و مراکش
حسن روحانی رییس جمهور نیز که بازی را در منزل خود تماشا میکرد در اینستاگرام نوشت: با یک بازی حساب شده و پیروزی دلچسب، همه ملت ایران را شاد کردید. بچه ها متشکریم.

حسن روحانی و سران نظام با انتشار پست هایی در شبکه های اجتماعی خود، موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان را در نخستین آزمون سخت جهانی تبریک گفتند. پیام های تبریک به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر مراکش، بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر و اینستاگرام داشته است.

در اینستاگرام، محبوب ترین شبکه اجتماعی عکس  محور ایرانیان، پیام های تبریک سلبریتی های سینمای ایران، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. تهران و مراکز استان های کشور، صحنه شادی میلیون ها هوادار تیم ملی فوتبال است که بازتاب آن را میتوانید لحظه به لحظه در هشتگ های معروف فوتبالی اینستاگرام مشاهده کنید.

لیلا بلوکات، هنرپیشه سینمای ایران با انتشار عکس بالا در اینستاگرام خود، برد تیم ملی را تبریک گفت که با هزاران کامنت طرفدارانش همراه شد.

نوید محمد زاده، هنرپیشه سینما و تئاتر کشورمان که حضور موفقی در جشنواره فیلم فجر ۹۶ تجربه کرد، با انتشار عکس بالا از اعضای تیم  ملی در  اینستاگرام پر مخاطبش، برد تیم ملی را تبریک گفت.

اینستاگرام حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد، هنرپیشه سینمای ایران که در دو سال اخیر با فیلم های طنز، گیشه های طوفانی را تجربه کرده است، با انتشار ویدیویی از لحظه به ثمر رسیدن گل تیم ملی فوتبال ایران در برابر مراکش نوشت:‌ گاهی گمان نمیکنی ولی خوب می شود. گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود. گاهی بساط عیش خودش جور می شود.

اینستاگرام سارا بهرامی

سارا بهرامی، پدیده جشنواره فجر ۹۶ و برنده سمیرغ بلورین  بهترین بازیگر نقش اول زن این جشنواره با انتشار تصویر بالا در اینستاگرامش نوشت: بچه ها! دمتون گرم.

اینستاگرام سردار آزمون

رامبد جوان که چندی پیش با دعوت از مهران مدیری به برنامه خود، جنجالی در شبکه های اجتماعی راه انداخت نیز  با انتشار عکس بالا از سردار آزمون در صفحه اینستاگرام ۶ میلیون فالوری خود نوشت: ۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب. واکنش ها به پیام تبریک اینستاگرامی رامبد جوان به بازی ایران و مراکش همچنان داغ است.

اینستاگرام پرویز پرستویی

پرویز پزستویی، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان نیز با انتشار عکس بالا در اینستاگرام ۳ میلیون مخاطبی خود، پس از پایان بازی ایران و مراکش، پیروزی تیم ملی فوتبال را به ملت ایران تبریک گفت.

پیام تبریک بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری که سومین صفحه پر بیننده اینستاگرام ایرانیان را پس از مهناز افشار و رامبد جوان در اختیار دارد با انتشار  ویدیویی که در بالا مشاهده میکنید، به بازی ایران و مراکش واکنش نشان داد و پیروزی تیم ملی را تبریک گفت.

اینستاگرام مهناز افشار

مهناز افشار هم که پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام ایرانیان را در اختیار دارد به سرعت پس از بازی ایران و مراکش و پیروزی تیم ملی فوتبال نوشت: عالی هستیم. بردیم. هوووووووورا

تبریک اینستاگرامی نیکی کریمی

نیکی کریمی، هنرپیشه و کارگردان سینمای ایران نیز با تاخیر، با انتشار پست بالا در اینستاگرامش، این پیروزی را با دو هشتگ به کار رفته، تبریک گفت.

سلفی امین زندگی و الیکا عبدالرزاقی لحظاتی پس از به ثمر رسیدن گل تیم ملی فوتبال در برابر مراکش از طبقه اول ورزشگاه سنت پترزبورگ روسیه

حتما بخوانید: برنامه کامل پخش مستقیم ۶۴ بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

بازی ایران و مراکش بالاخره با برد تاریخی تمام شد. حالا همه چشم ها به دو بازی دیگر ایران دوخته شده است که حالا، سرنوشت صعود گروه مرگ را رقم خواهد زد. بازی ایران و مراکش را باید پر ترند ترین موضوع در ۲۵ خرداد ۹۷ در شبکه های اجتماعی دانست. ایران و پرتغال در ۴ تیر ماه در ورزشگاه موردویا شهر سارانسک روسیه به مصاف هم میروند. ایران و اسپانیا، ۴ شنبه ۳۰ خرداد ماه برگزار می شود.

نظر شما درباره برد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چیست؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کفترباز خرداد ۲۶, ۱۳۹۷

    دقت کردین تو تلگرام تو رسانه های رسمی کشور تو پست های فیسبوکی اکثرا به صورت تحقیر ملیتی نژادی این پیروزی رو جشن گرفتن؟
    یک لحظه فرض کنین که ایران میباخت و مراکشی ها شادیشون رو تو رسانه های مجازی و رسمی کشورشون دقیقا مثل ما جشن میگرفتن.
    کمترین جوابی که میدادیم این بود که سفیرشون رو احظار میکردیم
    تو محله ی ما پرچم مراکش رو اتیش زدن
    گاهی اوقات فکر میکنم خیلی مونده به کشورایی مثل مراکش برسیم