چگونه هلو شیرین و رسیده انتخاب و خریداری کنیم؟

هلو، شلیل و زردآلو با هم فرق دارند

چگونه هلو شیرین و رسیده انتخاب و خریداری کنیم؟

چگونه می‌توان یک هلوی آبدار و شیرین با طعمی عالی را انتخاب و خریداری کرد؟ این سوالی است که احتمالا در میوه‌فروشی به ذهنتان خطور خواهد کرد. به این خاطر که اغلب میوه‌هایی که عرضه می‌شوند با اینکه ظاهر زیبایی دارند اما مزه ندارند و نمی‌توان از عطر و بویشان لذت برد.

برای خرید یک هلوی شیرین شما باید به بافت، رنگ و بوی میوه توجه داشته باشید.

انتخاب یک هلوی شیرین و آبدار فقط ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. برای آگاهی از بهترین روش خرید هلو در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

رنگ

تیره‌ترین بخش هلو نشان‌دهنده رسیده بودن آن نیست، بلکه از روی نقاط روشن می‌توانید تشخیص دهید که میوه کال است یا رسیده.

با اینکه ده‌ها مدل هلو در جهان وجود دارد اما نمونه رایج آن که در همه میوه‌فروشی‌ها عرضه می‌شود قرمز و سفید است. در وهله اول برای انتخاب یک هلوی شیرین باید به رنگ آن توجه داشته باشید.

برای هلوهای زرد یا سفید، نوارهای زیر نقاط تیره میوه باید کاملا زرد یا سفید (کرم‌رنگ) باشد. اگر این خطوط سبز باشند یعنی میوه به‌طور کامل نرسیده است و نباید آن را انتخاب کنید. اگر رنگ آن درست بود، سراغ مرحله بعدی بروید.

بافت

هلو را کف دست بگذارید و خیلی آهسته فشار دهید تا ببینید چقدر سفت است

هلو را خیلی نرم فشار دهید. اگر خیلی سفت است یعنی نرسیده و آماده مصرف نیست. البته توجه داشته باشید که هلو پس از چیدن هم می‌رسد، پس اگر در نظر دارید که میوه را چندین روز پس از خرید میل کنید، اشکالی ندارد که نمونه‌های سفت را انتخاب کنید.

اگر هلو تقریبا نرم و مثل توپ تنیس باشد یعنی رسیده و باید در عرض یک یا دو روز مصرف کرد. اما اگر خیلی نرم باشد یعنی کاملا رسیده و تقریبا له شده و فقط برای پختن مربا مناسب خواهد بود.

بو

بوی هلوی رسیده، شیرین و خوشایند است.

آخرین موردی که هنگام خرید هلو باید به آن توجه کنید، عطر میوه است. بوی خوب هلو پس از چیدن هم در اتاق پخش می‌شود. اگر هلویی که انتخاب کرده‌اید عطر شیرین و خوشایندی ندارد آن را انتخاب نکید زیرا بی‌مزه خواهد بود.

فرق بین هلو، شلیل و زردآلو چیست؟

هلو شلیل ژنتیکی شبیه هم هستند اما زردآلو کاملا با این دو متفاوت است.

هلو، شلیل و زردآلو در ظاهر تقریبا شبیه هم هستند اما با یکدیگر تفاوت‌های بارزی دارند. هر سه میوه از خانواده «پرونوس»ها هستند. پرونوس نوعی درخت است که شامل درخت‌های آلو، گیلاس، هلو، زردآلو و بادام می‌شود.

پرونوس بر اساس پوسته سختی که اطراف هسته را پوشانده و درون میوه جای دارد دسته‌بندی می‌شود. این هسته به سنگ تشبیه می‌شود و هر سه میوه یاد شده به عنوان میوه‌های سنگی شناخته می‌شوند.

هلو

پوست هلو پرزدار است.

هلو پوست پرزدار دارد. اغلب مردم این پوست را پیش از خوردن میوه می‌گیرند اما این پرزها خوردنی هستند و مشکلی برای فرد ایجاد نخواهند کرد. هلو وقتی رسیده باشد کاملا آبدار و شیرین است. از این میوه در انواع غذاها، سالادها، انواع مختلف سالسا، اسموتی و مربا استفاده می‌شود.

شلیل

هلو، شلیل و زردآلو چه تفاوتی با هم دارند؟
پوست شلیل کاملا صاف و صیقلی است.

شلیل و هلو به لحاظ ژنتیکی بسیار شبیه هم هستند. تنها تفاوت بارز آنها پرزهای روی هلوست که روی پوست شلیل وجود ندارد و تفاوت این دو را مشخص می‌کند. طعم و مزه هلو و شلیل بسیار شبیه هم است.

از شلیل هم در پخت غذا، شیرینی، تهیه مربا، سس، سالاد، سالسا، ژله و اسموتی استفاده می‌شود.

زردآلو

هلو، شلیل و زردآلو چه تفاوتی با هم دارند؟
رنگ زرد و قرمز زردآلوهای درشت آنها را شبیه هلو کرده است

شاید بتوان گفت که زردآلو میوه کوچک‌شده‌ی هلو است. زردآلو هم روی پوست خود پرز ریز دارد. اما به لحاظ ژنتیکی با هلو و شلیل بسیار متفاوت است. زردآلوها بسیار شیرین‌تر از هلو هستند اما به اندازه آن آبدار نیستند.

از زردآلو در پخت شیرینی، غذا و تهیه سس، سالسا، اسموتی، مربا و سالاد استفاده می‌شود.

منبع: mnn ، mnn
بدون نظر

ورود