جذاب ترین برنامه های تئاتر تهران: از «شیطونی» تا «جنایت های زناشوهری»

تئاتر «شیطونی» با مضمون پارتی های تهران: ورود کودکان ممنوع!

جذاب ترین برنامه های تئاتر تهران: از «شیطونی» تا «جنایت های زناشوهری»

سالن های تئاتر تهران در روزهای گرم تابستان پایتخت، روزگار داغی را پشت سر میگذراند و به نظر می رسد با پایان یافتن رقابت های جام جهانی فوتبال روسیه در هفته اخر تیر ماه، رونق دوباره به سالن های سینما و تئاتر و گالری کشور بازگردد. به خصوص که اکران تابستانی سینمای ایران با فیلم های کمدی از رضا عطاران (هزارپا) و رضا کیانیان (دلم میخواد) آغاز شده و نجات بخش گیشه های سرد روزهای اول تابستان ۹۷ خواهد بود. گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو همچون روال هفته های پیش، شما را با ۸ برنامه جذاب سالن های نمایش پایتخت تا هفته اول مرداد آشنا میکند. اگر مخاطب این تئاترها بودید، نظرات خود را از طریق کامنت در اختیار روزیاتو قرار دهید.

تئاتر شکیل اونیل

تالار مولوی ۰۵ تا ۲۲ تیرهر شب ساعت  ۱۹:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه با بها: ۲۵,۰۰۰ تومان، تئاتر شکیل اونیل را روی صحنه میبرد. نامی که به نظر  می رسد برداشتی از عنوان یکی از بسکتالیست های مطرح NBA در سال های نه چندان دور باشد. نویسنده، طراح و کارگردان: علی حسین زاده، امیر کامران و بازیگران: امیر کامران، علی حسین‌زاده، شکیبا عسگری است. گروه کارگردانی: علیرضا صمدزاده، سعید ایرانی است. درخلاصه داستان تئاتر آمده  است که فیلمنامه نویسی از کودکی رویای شکیل اونیل، بسکتبالیست آمریکایی را در سر دارد، دچار اختلالات روانی است. برای بازگشت به رابطه گرم با همسر و دوقلوهایش، قصد اتمام رابطه اش با دوست دخترش را دارد اما اتفاقاتی عجیب رخ میدهد.

نمایش شیطونی

تئاتر مستقل تهران از ۷ فروردین تا ۲۲تیر ماه هر شب ساعت ۱۹ نمایش شیطونی را به مدت ۸۵ دقیقه رو صحنه می برود. نویسنده و کارگردان اثر نیز مهدی کوشکی است که با بازی الهام جدی و شهروز دل افکار و مهدی کوشی و دریا یاسری همراه شده است.داستان این نمایش، پارتی های شبانه ای است که در تهران برگزار می شود. همراه داشتن بچه های زیر ۱۳ سال به سالن نمایش ممنوع خواهد بود.

نمایش آنکه گفت آری و آنکه گفت نه

این تئاتر در تماشاخانه مهر حوزه هنری تا ۳۱ تیر روی صحنه می رود. مدت اجرا نیز ۵۰ دقیقه و بها بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. : فاطمه اللهویرنی، بهار پاسبان، نازنین تاجیک، امیرحسین تاری، زهرا تاک، پریسا ترابی، مهسا ترابی، غزاله چیذری، نریمان حکانی، مونا حیدری، بهار خسروی، زینب خسروی.

‌دیگر بازیگران این اثر عبارتند از:‌ زهرا درخشان، کیمیا درخشان، لادن دماوندی، کیمیا دهقانی، زهرا زاهدی مهر، سجاد زنگی، صبور سعیدی، امیرحسین شیخی، حانیه صالحی، آرزو صراف رضائی، اسما صوری غیاثوند، عطیه عبداله‌بیگی، صدرا عظیمی، فربد عقیده‌مند الهی، محمدمهدی غریب‌زاده، بهنام غلام نیا، امیرحسین فاتحی، متین فتاحی، مهتا فرزام نیا، فریده فکری، سارا قدری، کیاوش قربانی، لیلا کاریزنوی، میثم کاریزنوی، مرتضی کریمیان، مهتاب کیوان‌جو، داوود گراوند، صبا گراوند، مائده محسنی، مهسا مشهدی عباسی، سحر مغنی شناس، حسین ملکیان، آیناز سادات میرحسینی، حسین نصیری، رضا همتی.

در خلاصه داستان تئاتر آمده است که روستائی دچار یک بیماری واگیردار است. آموزگار روستا و یکی از شاگردانش همراه عده ای دیگر سراغ درمانی به آن سوی کوه‌ها می‌روند. داروئی نمی‌یابند.

 نمایش خرده جنایت های زناشوهری

هر شب ساعت ۲۱ در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می رود. بها بلیط نیز ۳۰ هزار تومان است. نویسنده اثر اریک اشمیت است و رحمان خوب زاده آن را کارگردانی کرده است. نسیم ادبی، مرتضی اسماعیل و رحیم نوروزی در آن ایفای نقش کرده اند. برای مشاهده این تئاتر به خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ خانه نمایش مهرگان مراجعه فرمایید. رزرو اینترنتی نیز در دسترس خواهد بود.

نمایش کالاندولا

در تئاتر باران هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۲ تیر روی صحنه می رود. بها بلیط ۲۰ هزار تومان است و احمد سلگی آن را کارگردانی کرده است.بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) فائزه اشراقی، مهشید باقری، ظهیرالدین جعفری، ملیکا حجیری، عباس خداقلی زاده، اشکان دلاوری، ابوالفضل سلحشور، هانیه صحرانورد، روژین صدرزاده، علی کارگری، نگین محمود زاده، مصطفی نوذریان، ریحانه ورودی. توجه داشته باشید که این نمایش یک اجرای محیطی است، شماره صندلی‌ها تنها به منظور فروش بلیت است. هر اجرا فقط ۱۰ تماشاگر دارد. خلاصه داستان آمده است:  به ساختمان شماره ۱۲۲۱ خوش آمدید. در این ساختمان هیچ وقت هیچ چیز از یاد هیچ کس نمی‌‎رود.

نمایش تو مشغول مردنت بودی

هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه با بها بلیط ۳۰ هزار تومان روی صحنه می رود. نویسنده اثر کامران شهلایی و کارگردان آن مژگان خالقی است. معصومه کریمی، نوید بانی، فائزه بختیار و فاطمه بختیار، بازیگران این تئاتر هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دختری بعد از بیست و پنج سال برگشته تا انتقام خود را از مادرش بگیرد.

نمایش آقا محمد خان

این تئاتر، در سالن اصلی تالار مولوی تا ۲۲ تیر به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می رود. بها بلیط آن ۲۵ هزار تومان اعلام شده است. نوید معمار، کارگردان اثر بوده و امیر حسین باقریان و فرنوش شکری و رامونا رادی در آن ایفای نقش کرده اند. این نمایش بی‌کلام بوده و دارای دیالوگ نیست و  این نمایش در فستیوال unidram – آلمان اجرا شده است.

درباره داستان این تئاتر آمده است:آقامحمدخان یک اشتباه تاریخی است. پادشاهی که فجایع انسانی زیادی را مرتکب شده است. پادشاهی که صدایش نفی مردانگی بود و زنان شهر وی را خواجه می‌خواندند. پادشاهی که از نسل محمد حسن قاجار بود و در سنین نوجوانی اسیر جنگ شد و اخته‌ی عادلشاه پادشاهی که در کودکی، خود را شاه قاجار می‌دانست و تهران را به پایتختی خود برگزیده بود. آقامحمدخان یک انتزاع تاریخی است. بهانه‌ای برای درک ابعاد تاویل پذیر روان وی.

نمایش غرب غم زده

تئاتر

نمایش غرب غم زده و عمارت نوفل لوشاتو در سالن شماره ۲ ، تا ۲۳ تیر ماه هر شب ساعت ۱۹ با بها بلیط ۲۵ هزار تومان، این نمایش را روی صحنه می برد. مارتین مک دونا، نویسنده اثر بوده و دانیال نمازی نیز کارگردانی آن را بر عهده داشته است. طاها محمدی، سارنگ بهمنی و دلارام اسدی در آن ایفای نقش کرده اند.

 از فرصت های گالری گردی و تئاتر گردی در شب های تابستانی برای کمک به فرهنگ گردشگری شهری هنری استفاده کنید. خانه هنرمندان تهران نیز هر روز تا ساعت ۲۰ پذیرای بازدید عاشقان هنر پایتخت خواهد بود. باغ کتاب تهران نیز فراموش نکنید. رزرو اینترنتی برخی از تئاترهای تهران برای شما تخفیف ویژه به همراه خواهد داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • شیمااااا تیر ۲۰, ۱۳۹۷

    من تئاتر گردهای تون رو دوست دارم. بخاطر این تئاتر پارتی دارم از قزوین میام تهران. مرسی بابت خبرهای خوب?