تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن ، عوارض و تهدیدی به نام تاتو

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن ، عوارض و تهدیدی به نام تاتو

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن چیست؟ میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و تاتو ابرو و خالکوبی، کلید واژه های محبوب عاشقان مد در روزگار امروزی هستند که خیلی ها بخشی از وقت و سرمایه خود را به تنها به دلیل همراهی با استایل مد و لباس فلان آرتیست یا فوتبالیست به این موضوعات اختصاص میدهند و طیف های مختلف سنی را درگیر کرده است. تاتو را افیونی برای سرمایه جوانان میدانند و سازمان های سلامت، انجام آن را بستری برای انتقال باکتری های خطرناک به بدن و تهدید سلامت میدانند. شاید به همین دلیل است که خالکوبی، مانعی برای اهدا خون به شمار می رود.

میکروبلیدینگ یک نوع تاتو محسوب می شود اما تفاوت های زیادی با تاتو دارد. در این روش بر خلاف تاتو که رنگدانه و جوهر با دستگاه به زیر پوست تزریق می شود و آسیب های پوستی را سبب می شود، به روش دستی و با یک وسیله غیر الکتریکی این کار انجام می‌ شود و درد و سوزش کمتری دارد. خطوط ایجاد شده برای ابرو، به شکلی نامنظم و ریز و درشت است که همین مسئله سبب می‌شود، ابرو نمایی طبیعی‌تر و زیباتر به خود بگیرد.

با این حال، میکروبلیدینگ و میکروپکمنتیشن، کلید واژه های محبوب بانوان در شبکه های اجتماعی محسوب میشود که سالانه شمار زیادی از بانوان جوان را به سمت خود میکشاند. شیدینگ ابرو و میکروبلیدینگ، روشی برای مدل دار کردن ابرو است. ابرو میتواند نقش مهمی در میمیک چهره و باز شدن صورت و تاثیرگذاری آن داشته باشد. مدل دار کردن ابرو و ترمیم ابرو بانوان، بخشی از فرآیندهای آرایشی موقت تقریبا ارزان است که در دستور کار خیلی ها قرار گرفته و برای هر نوع جنس و رنگ پوستی قابل انجام خواهد بود اما عوارض خطرناکی دارد که باید در نظر داشته باشید.

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن چیست؟
هیچ کدام از روش های میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن مورد تایید نظام بهداشتی جامعه نیست

عوارض میکروبلیدینگ

علاوه بر تخریب پوست در میکروبلیدینگ، زخم های ناشی از ایجاد زخم و پارگی اپیدرم ، نهایتاً ایجاد بافت فیبروزه از پیامد های جاری و رایج میکروبلیدینگ به شمار می روند. علاوه بر آن خطرات جبران ناپذیر انتقال عفونت و بیماری های واگیر، را نیز به لیست خطرات انکار ناپذیر آن باید افزود. باید توجه داشت که میکروبلیدینگ روشی علمی و مبتنی بر شواهد، نیست به همین دلیل در مقالات و کتب مرجع علوم پزشکی و درماتولوژی پذیرفته شده نیست. بنابراین سرانجام کار و فعالیت خود را به اصول غیر علمی گره نزنید.

در ایران نیز این روش به دلیل غیر علمی بودن و خطرات جبران ناپذیر آن مورد تایید نیست، بنابراین عملی که مورد تایید مراجع رسمی و قانونی کشور نباشد، آن هم در حوزه بهداشت و سلامت مردم خطایی بزرگ و جرم محسوب می گردد ،طبعاً عواقب قانونی و مجازات برای آن در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد که اخیراً انحرافی که تحت عنوان میکروبلیدینگ با سوء استفاده از تنوع طلبی ،علاقه افراد به ارتقاء کیفیت ایجاد شده تنها به دنبال منافع مادی و سودجویی به هر قیمت، حتی از بین بردن و به تهدید انداختن سلامت مردم است. مثل لاغری در یک هفته و قد بلند شدن در ۲ ماه!!

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن چیست؟
در میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن، بافت پوست صورت آسیب می بیند

داستان میکروبلیدینگ

در میکروبلیدینگ، شاهد کشیدن موی ابرو هستیم که با عمل شیدینگ که سبب اضافه شدن افکت پودری ملایمی روی آن می شود، آرایش صورت تغییر کرده و با ترکیب این دو تکنیک، ابروی طبیعی و زیبایی را از منظر طرفداران این رویه، به ارمغان می آورد. بر خلاف تتو، این روش باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن ابرو و ضخیم شدن آن نخواهد شد.

همانطور که در تصاویر مربوط به میکروبلیدینگ تا کنون مشاهده کردید، موهای ابرو که توسط این تکنیک کشیده می شود، روی قسمت جلویی و بالایی ابرو بانوان، حالتی طبیعی و شکیل را خلق میکند. اما شیدینگ، معمولا در پایه ابرو اتفاق می افتد و تا میانه های آن کشیده می شود. شما با روش شیدینگ، قادر خواهید بود که محل هایی از ابرو که خراب شده است و یا بدون خط باقی مانده است را به صورت طبیعی پر کنید.

شیدینگ را میتوان فرایند فلکسیبل خطاب کرد که در هر قسمت ابرو، قابل انجام بوده و استایل مورد نظر شما را بوجود می آورد. اگر جای زخمی داشته باشید، با شیدینگ پوشش داده می شود. معمولا ترکیب میکروبلیدینگ و شیدینگ، سایه روشنی خلق میکند که در ترکیب آرایش صورت با توجه به رنگ پوست، میتواند چهره ها را زیبا تر و شاداب تر به نمایش بگذارد.

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروبلیدینگ یک روش انجام آرایش دائمی است و زیر مجموعه تاتو به حساب می آید. اما نیمه دائمی به نظر می رسد. چون در این روش، جوهر به غشا میانی پوست وارد میشود، نیمه دائمی در نظر گرفته می شود. در این روش خیلی سطحی کار انجام می شود و خیلی زود پاک میشود. هاشورها بسیار ظریف و نازک زده میشود به همین خاطر درد کمتری فرد احساس میکند. البته میکروپیگمنتیشن هم مثل میکرو بلیدینگ روشی نیمه دائمی در تاتو کردن به شمار می آید. با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن، از یک قلم و دستگاه دیجیتالی استفاده شده و رنگ دانه ها به لایه های عمیق تری از پوست به نام لایه درمال نفوذ می کنند که این روش ماندگارتر از روش های میکروبلیدینگ است.

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن چیست؟
از روش های طبیعی و غیر تهاجمی برای زیبایی چهره استفاده کنید

شما اگر برای اولین بار قصد دارید که این تکنیک ها را امتحان کنید، توصیه می شود که اول روش میکروبلیدینگ را انجام دهید چرا که هزینه کمتر دارد و اگر از انجام کار پشیمان شوید، بعد از چند هفته اثرش از بین خواهد رفت. حتما در انجام آن از مراکز مجوز دار با وسایل یک بار مصرف و بهداشتی استفاده کنید تا سلامت پوست خود را در مراکز غیر مجاز به خطر نیاندازید. به طور کل از نظر پزشکی، چنین روش هایی برای آرایش توصیه نمی شود.

در چه مواقعی میکروبلیدینگ انجام نشود؟

  • هنگام بارداری از میکروبلیدینگ استفاده نکنید.
  • هنگام شیردهی از میکروبلیدینگ استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده از داروهای بی حسی از میکروبلدینگ استفاده نکنید.
  • هنگامی که دیابت دارید از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنید، میکروبلیدینگ را صرفه نظر کنید.
  • هنگامی که با بیماری صرع و اختلالات ایمنی بدن مواجه هستید، میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن ممنوع است.
  • اگر بیماری پوستی دارید، سمت میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن نروید.
  • اگر شکستگی در ناحیه ابرو دارید، میکروبلیدینگ از دستور کار خارج شود.
  • هنگامی که آفتاب سوختگی دارید سمت میکروبلیدینگ نروید.
  • هنگامی که هنوز ۷۲ ساعت از اپیلاسیون شما نگذشته است.

اگر تجربه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن داشتید و با عوارض و مشکلاتی روبرو شدید، تجارب خود را در اختیار سرویس سلامت روزیاتو قرار دهید.

حتما بخوانید: با ۲۰ پماد سوختگی و نوع کارکرد آن ها آشنا شوید

منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • زهرا رنجبر آبان ۲۰, ۱۳۹۷

    من شیر میدم ومیکرو انجام دادم

  • شهرزاد دی ۱۲, ۱۳۹۷

    بهترین سالن اصفهان برای هاشور ابرو و میکرو بلیدینگ شهرزاده
    http://shahrzadbeautycenter.com

    • ناشناس مهر ۱۶, ۱۴۰۰

      سلام همینطوری نظر ندیدوقتی اطلاعات کامل ندارین اونایی که موهاشون درنمیان پیش افراد تازه کار رفتن چون روی لایه ی خاصی از پوست باید کاربشه افراد زیادی چند ساله واسه ترمیم میان هیچ مشکلی هم پیش نیومده واسه ابروشون

  • مجید دی ۱۵, ۱۳۹۷

    سلام من بیماری الوپسی دارم و موهام و ابرو هام ریخته و میشه گفت مربوط به سیستم ایمنی بدن میشع میخواستم بدونم میتونم ابروهام و هاشور کنم؟

  • ژینا تیر ۲۳, ۱۳۹۸

    دشمن درجه یک ابرو،میکرو بلیدینگ و میکروپیگمنتیشنه،کسی باید بره سراغ این دوتا که از در اومدن ابروهایش کلا قطع امید کرده،در غیر اینصورت تن دادن بهش فقط حماقت محضه چون به محض خراش پیاز موهای ابرو،اسیب جدی میبینه

    • مونا آبان ۲۲, ۱۳۹۸

      اتفاقا در میکرو بلیدینگ چون تیغ تا لایه های زیرین مو نمیره به پیاز مو نمیرسه و اسیب رسان نیست.میکرو کارتون با کنترل دست میتونه تعیین کننده این اتفاق باشه

  • مینو مرداد ۲۸, ۱۳۹۸

    میکرو بلیدینگ از میکروپگمینتیشن جدیدتره طبیعی تر به نظر میرسه و هزینش بیشتره