واکنش ها به آزار جنسی خبرنگاران زن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با هشتگ: LetHerWork

سوء استفاده جنسی از خبرنگاران زن، پرونده جدید جام جهانی

واکنش ها به آزار جنسی خبرنگاران زن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با هشتگ: LetHerWork

آزار و اذیت جنسی شماری از خبرنگاران زن رسانه های ورزشی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سبب شد تا برخی از خبرنگارانی که مورد سوء استفاده جنسی در طول برگزاری رقابت ها قرار گرفتند، به این موضوع به صورت اینترنتی با انتشار فایل های ویدویی اعتراض کنند. در سال های اخیر، تماس های جنسی ناخواسته طرفداران تیم های ورزشی با خبرنگاران زن حاضر در ورزشگاه ها در عین پخش مستقیم گزارش و چه در حاشیه رقابت ها، افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به اعتراض کمیته های حامی حقوق زنان در عرصه ورزش، اما مسئولان برگزاری مهم ترین رقابت های ورزشی مثل المپیک و جام جهانی، به این چالش های مربوطه به حقوق شهروندی خبرنگاران زن واکنش جدی نشان نداده اند.

آزار جنسی خبرنگاران زن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار بود به گونه ای که ۵۲ خبرنگار ورزشی زن برزیلی از جمله چهره های مطرحی مثل: ernanda Gentil و Carol Barcellos، پیش تر با انتشار کمپینی در اینستاگرام، نسبت به روند فزاینده اذیت های جنسی از سوی تماشاگران و عدم واکنش مسئولانه پلیس، انتقاد کردند. انتشار فایل ویدیویی نشان دهنده مصداق های آزار جنسی خبرنگاران زن سوئدی، برزیلی، فرانسوی و امثالهم از سوی تماشاگران رقابت های ورزشی چند سال گذشته، بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرده است.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبرنگاران زن
گزارش دویچه وله آلمان از کمپین محکومیت آزار و اذیت جنسی خبرنگاران زن رقابت های ورزشی
بازتاب های جهانی سوء استفاده جنسی از خبرنگاران زن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کمپین اینستاگرامی که گزارشگران ورزشی زن قربانی سوء استفاده جنسی در ایونت های ورزشی به راه انداخته اند، تحت هشتگ letherwork  بوده و تا کنون میلیون ها بار دیده شده و با استقبال حامیان حقوق زنان خبرنگار مواجه شده است. در فایل های ویدویی که خبرنگاران زن از رقابت های ورزشی به خصوص جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرده اند، نشان میدهد که آنها در حین پخش مستقیم گزارش های خود، با تماس های جنسی و حتی در آغوش گرفته شدن توسط برخی از تماشاگران تیم های ورزشی مواجه شده و این روند، مخل کار رسانه ای و آرامش فکری آن ها برای انتشار گزارشان لحظه ای از پوشش رقابت های ورزشی شده است.

بازتاب آزار جنسی خبرنگاران زن در رقابت های ورزشی در اینستاگرام خبرنگاران زن معروف: https://www.instagram.com/morenabaccar

ریپورتر های زن قربانی آزار جنسی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از اینکه پلیس روسیه در شهرهای مختلف این کشور تنها به رفتارهای نژاد پرستانه واکنش سریع نشان می داد و در مقابله توهین ها و تماس های جنسی ناخواسته تماشاگران با زنان خبرنگار با وجود مشاهده برخی از این اعمال، برخوردی نمیکرد به شدت انتقاد کردند. انتقادی که با واکنش تند کاربران شبکه های اجتماعی و پوشش گسترده واقعیت های رسوایی های جنسی در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ سرزمین تزارها نیز مواجه شده است.

بازتاب آزار جنسی خبرنگاران زن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در صفحه خانم فرناندا، تنها داور زن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه: https://www.instagram.com/fernandacolomboreal
ویدویی از آزار جنسی خبرنگاران زن شبکه ورزشی سوئد در جریان پوشش خبری رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

جزییات بیشتر درباره ویدئو اعتراضی به رفتار نامطلوب با گزارشگران زن رقابت های ورزشی را میتوان در فایل ویدویی که با عنوان: DeixaElaTabalhar video منتشر شده است مشاهده کنید. در زیر میتوانید واکنش تند یکی از گزارشگرهای معروف زن برزیلی زمانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته است را تماشا کنید که انعکاس های گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • دختر تورک تیر ۲۲, ۱۳۹۷

    یه بوس بود دیگه چقد شلوغش میکنن
    من روزی صد برابرش تو شهرمون سرم در میارن هیچی نمیگم تازه به چشم شوخی خنده دار نگاش میکنم

    • حامد تیر ۱, ۱۴۰۲

      شماهم اگر برای خودت ارزش قائل بودی به چشم شوخی خنده نگاه نمیکردی به این مسئله.
      تجاوز و تعرض به هرشکلی که انجام بشه جرمه و باید فرد خاطی جزاش رو ببینه.
      ولی اگر شما رضایت داشته باشی از این کار قضیه خیلی فرق میکنه