«پوسایدون»: اژدر هسته‌ای خوفناک و آخرالزمانی روسیه که سونامی‌های مرگبار تولید می‌کند

«پوسایدون»: اژدر هسته‌ای خوفناک و آخرالزمانی روسیه که سونامی‌های مرگبار تولید می‌کند

اژدر هسته ای خوفناک روسیه با نام «پوسایدون» (Poseidon)- خدای دریاها- که برای نابود کردن شهرهای ساحلی و ایجاد کردن سونامی های مرگبار طراحی شده وارد مرحله آزمایش عملی شده است. اما کارشناسان نظامی بر این باورند که تحقیقات بر روی این اژدر که زمانی تنها یک بلوف و حقه از جانب مقامات نظامی روسیه در نظر گرفته می شد از سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود. این اژدر بسیار قدرتمند که روس ها قبلاً آن را «استاتوس- ۶» (Status-6) یا «کنیون» (KANYON) می نامیدند اکنون نام «پوسایدون» را به خود گرفته و وزارت دفاع روسیه نیز این موضوع را تایید کرده است.

اژدر هسته ای Poseidon

«پوسایدون» بزرگ ترین اژدری است که تاکنون ساخته شده که تقریباً ۲۰ متر طول و حدود ۲ متر عرض دارد. این اژدر هسته ای برای طی مسافت های طولانی در اقیانوس ها طراحی شده تا پس از انفجار کلاهک گرما هسته ای خود، می تواند شهرهای ساحلی یا پایگاه های دریایی دشمن را به طور کلی نابود سازد. اژدر پوسایدون توسط زیردریایی های خاصی حمل می شود و پیشنهاد شده که در محفظه های کپسول مانند در کف دریا مستقر شوند تا در صورت لزوم به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک گردند.

اژدر هسته ای Poseidon

بر اساس گزارش های اولیه، کلاهک اژدر پوسایدون بیش از ۱۰۰ مگا تن نیروی هسته ای حرارتی تولید می کند که دو برابر قدرت «بمب تزار» به شمار می آید؛ بمبی که بزرگ ترین و قدرتمندترین بمب هسته ای جهان بوده و قادر بود شهرهای ساحلی را نابود ساخته و می توانست سونامی هایی را ایحاد کند که مملو از اشعه های رادیواکتیو بوده و شهرهای خارج از ساحل را نیز درگیر خود می ساخت. حتی بدتر از این، کلاهک هسته ای این اژدر به اصطلاح «نمکی» شده است بدین معنا که ایزوتوپ های رادیو اکتیو موجود در آن می تواند مناطق تحت تاثیر قرار گرفته را برای سال ها غیرقابل سکونت نماید.

اژدر هسته ای Poseidon

همچنین به ادعای مقامات روسی، این اژدر هسته ای توانایی هدف قرار دادن ناوگان های دریایی دشمن را داراست و کلاهک آن نیز به قدری بزرگ است که می تواند یک ناو هواپیمابر آمریکایی را به طور کامل نابود نماید. آغاز ساخت این اژدر به سال ۲۰۰۸ بر می گردد که نیروی دریایی روسیه یک زیردریایی خاص به نام «ساروف» (Sarov) را دریاف کرد که قرار است این اژدر غول پیکر جدید روی آن نصب شده و آزمایش گردد. بر اساس ادعای وبسایت Covert Shores ، اژدر پوسایدون در حال حاضر سرعتی بیش از ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت دارد. این سرعت بسیار بیشتر از سرعت زیردریایی های هسته ای آمریکایی و اژدرهای ضد کشتی آن است.

اژدر هسته ای Poseidon

همچنین این اژدر می تواند در عمق یک کیلومتری آب نیز عمل کند که بسیار بیشتر از عمقی است که زیردریایی های ایالات متحده در شرایط کنونی است. به نظر می رسد که اژدر هسته ای «پوسایدون» یک سلاح تدافعی و ثانویه است که نابودی کشوری که روسیه را به طور ناگهانی مورد حمله هسته ای قرار دهد در پی خواهد داشت. همچنین این اژدر توانایی فرار از دست سیستم های دفاع موشکی بالستیک ایالات متحده را دارد که برای رهگیری و نابود ساختن موشک های زیر دریا طراحی شده است.

«لرزاننده بهشت»: اژدر انتحاری ژاپنی که به کابوس کشتی های آمریکایی تبدیل شد

اژدر فوق سنگین «اسپیرفیش»؛ غول ویرانگر زیردریایی های بریتانیایی

۷ کشور قدرتمندی که دارای ناوگان زیردریایی با قابلیت حمل موشک بالستیک هستند

موشک‌های بالستیک جدید روسیه؛ کابوس‌هایی هولناک برای مقامات ایالات متحده

منبع: popularmechanics
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳۳ نظر

ورود

  • محسن مرداد ۷, ۱۳۹۷

    واقعا اگه روسیه وجود نداشت دنیا جای خیلی بهتری بود تا کسی خیری ازش ندیده فقط نابودی و کشتار سلاح اتمی ای که یه کشور رو به صورت کامل نابود می کنه

    • حمید اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

      اولین و تنهاترین کشوری که از بمب اتم استفاده کرد آمریکا بود پس اگه آمریکا وجود نداشت دنیای خیلی بهتری داشتیم

      • عرررباب اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

        چون آمریکا تنها کشوری که استفاده کرده یعنی آمریکا بده و ژاپن و روسیه خوبن نه؟؟؟ همین که نمیدونی ژاپن اگه بمب نمی‌خورد الان ژاپنی صحبت میکردی خودش گویای. همه چیزه ژاپنی ها کشتار هایی که کردن تو جنگ. جهانی ۲ ۲۰.برابر بیشتر از کشته های بمب هایی که خوردن بوده

      • احسان بهمن ۱۱, ۱۴۰۱

        گناه داری آدم دلش برات میسوزه خدا کمکت کنه

  • سالار مرداد ۷, ۱۳۹۷

    تکنولوژی کلاهکش فکنم با بمب تزار یکیه سوالی که میمونه وزنش چه قدره؟ خود تزار ۵۰ مگاتنی ۲۷ تن وزن داشت بعد از ۵۰ خورده ای سال تونستند سبکترش کنند ؟

  • Abolfazl Janbakhsh مرداد ۷, ۱۳۹۷

    به امید روزی بدون سلاح و جنگ
    هرچند که ذات انسان ها جنگ و کشتار هست
    از روز اول خلقت تا به امروز

    • فرزاد آذر ۱۰, ۱۴۰۱

      عجب!
      یعنی یکی دیگه بیاد چاقو بذاره رو گلوت و با تانک خانه ات رو ویران کند اشکالی نداره؟
      بعد تو که برای دفاع از خودت تسلیحات بسازی اشکال داره؟
      منطق آمریکا از برجام همین است

  • مسعود مرداد ۱۲, ۱۳۹۷

    این روسیه هم زیادی توهم دشمن زده. حالا مثلا که چی. دنیا نابود بشه چی می شه مثلا؟ سخت ترین کار ساخت بمب اتم بود که آلمان ساخت حالا بزرگ کردنش که هنری نیست. فقط کافیه دوباره یه خر بازی مثل چرنوبیل در بیارن که دنیا نابود بشه. احمق های کمونیست

    • سید شهریور ۱۴, ۱۳۹۹

      مش مسعود خر بازی رو آمریکا در ژاپن انجام داد . چرنوبیل یک حادثه صنعتی در نیروگاه برق بود . مثل حوادث مشابه دیگر در نیروگاه های اتمی که تا کنون بوده . و دیگر اینکه به نظر تو روسیه توهم دشمن داره ؟! برو تاریخ بخون . البته همون مستندهای من و تو هم کفایت میکنه ببین روسیه در دو قرن اخیر چند تا جنگ داشته که نصفشون حداقل دفاعی بوده نصفش تهاجمی . آمریکا تماما تهاجمی بوده. شما ها هم با آخودندها دشمنید و باعث میشه باتعصب همه چی رو برعکس ببینید . جالبه !

      • عظیم آبان ۲۶, ۱۴۰۱

        هیچ کشوری وجود نداره که جنایت نکرده باشه
        چرا روسیه حمله تهاجمی نداره؟
        _ چون اصلا قدرت تهاجم نداره
        _ موشک های بالستیک و….. نمیتونه برگ برنده جنگ باشه
        _ تاکیک تهاجم خوبی نداره
        _ بودجه نداره برای اینکار چون پول زیادی میخواد
        _ روسیه توی همین اکراین هم گیر کرده حالا بخواد تهاجم کنه؟ به کی؟ اروپا؟ که کل اون جز ناتو هست یا به کشور های آسیایی که اگر بخواد بکنه که دیگه متحدی براش نمیمونه
        حالا فکر کن که قدرت آمریکا رو داشت همین طور عمل می‌کرد

        • طاهر آذر ۱۰, ۱۴۰۱

          یکم لحن آروم تری داشته باشید لطفاً این کاربر عظیم کلاً شوت و گنگ هستش جوابش رو ندید
          شک دارم ذره ای عقل و خرد داشته باشه
          پس آمریکا و انگلیس و…. تا الان صدها میلیارد دلار چیپس و پفک به اوکراین فرستادن؟
          میدان جنگ اوکراین محدود به چند تا کشور و ۴ تا تانک نیست
          در حقیقت جنگ کل غرب با روسیه است
          و احتمال شروع جنگ اتمی بسیار بالاست

      • رضا آذر ۶, ۱۴۰۱

        خفه شو باو
        الان روسیه که با کل مغرب در جال جنگ هستش
        برای اینکه خیالت راحت باشه بدون روسیه در حال حاضر قوی ترین قدرت هسته ای جهان هستش با ۲۰ هزار بمب اتم
        ۲ – در صورت جنگ اتمی خودش هم نابود خواهد شد
        ۳ – فقط ۴ موشک اتمی هم برای نابودی امریکا کافی است از جمله :
        نیویورک شیکاگو واشنگتن لس آنجلس

  • مانی مرداد ۱۲, ۱۳۹۷

    واقعا ناامید کنندست.نسبت به آینده.نسبت به بشریت.
    همچین سلاحهایی فقط برای کشتار انسانهای بی گناه ساخته میشن.

    • مصطفی آذر ۶, ۱۴۰۱

      حالا اگر همین رو آمریکا ساخته بود می‌نوشت آفرین!!
      این ها برای دفاعه
      در برابر حیوان وحشی همچو آمریکا که زبان خوش ادمی زاد نمی‌فهمد فقط باید سلاح قوی داشت

    • V آذر ۲۰, ۱۴۰۱

      الان به آمریکایی ها و انگلیسی های کثیف گفتی بی گناه؟

  • SDN بهمن ۲۹, ۱۳۹۷

    البته باعث تاسف هست که کشورهای قدرتمندی مثل آمریکا و روسیه از قدرت و ثروتشون برای تولید جنگ افزارها و گسترش اونها استفاده می کنند. اما اصل بازدارندگی و پایداری استراتژیک معنیش دقیقا همینه، چنان ترسی از توان نظامی و دفاعی خودت در دشمن ایجاد کن که دشمن نتونه به خودش این جرعت رو بده که حتی به این فکر کنه که علیه منافع و ملت تو اقدام کنه. در واقع از دیدگاه یک دکترین نظامی پیشرفته بهترین اسلحه اونی هست که هیچوقت لازم نباشه ازش استفاده کنی! قدرت مند ترین سلاحی که بشر به اون دست پیدا کرده “ترس” هست . . .

    • خرم آبادی شهریور ۱۴, ۱۳۹۹

      اونها خط تولید صنعتی دارن یعنی هر کالا که مشتری داشته باشه رو تولید میکنند … همه چی … اینکه سودان و عربستان و تایلند و… سلاح نمیسازه دلیل نیست که دوستار انسانهاست .. توان تولید نداره ولی خوب استفاده که میکنه . خوب هم میکنه … الان در دنیا بیش از ۱۰۵ کشور دنیا سلاح تولید میکنند از نوع خوبش هم میکنند . مثلا شما همین سلاح های کشورهای اروپایی رو ملاحضه بفرما ( مثل بلژیکی و اتریشی و لهستانی و اکراینی و چک و ایتالیا و ترکیه و سوئد و فرانسه و آلمان و انگلیس و اسپانیا وصربستان و یونان و بلغارستان و …. ) اینها فقط اروپاییش بود . از یک نظامی بپرس همه رو برات شرح میده که نام بردم در کامنت وقت نیست کامل توضیح بدم… تازه اگه فرصت باشه که بگم چقدر سلاح های کره جنوبی و برزیل و کانادا و ژاپن و هند و پاکستان و… بروز و جدید تولید میکنند که با کمک آمریکا از روسها هم قوی تر شدن در ساخت آن . در همین ایران عاشق دولول بلژیک و چک و ایتالیایی هستند … تک تک تولیدات کشور های اروپایی در همین ایران خودمون موجود هست عزیزم و با چشم خود می بینیم . بعضی ها خودشون رو به خواب زدن … و انگار در یک دنیا تخیلی دارن زندگی میکنند . اگه یه روز همین کشور دوست و برادر و مسلمان مثل پاکستان به ایران حمله کنه انوقت میگی ایکاش یک سلاح داشتیم که از کشور دفاع کنیم . صدام رو هم برو تاریخ بخون هیچ کس باور نمیکرد تا چند روز که واقعا این کارو کرده . وقتی آلمان ۹۰ کیلومتر در خاک روسیه پیش رفته بود هنوز در مسکو باور نمیکردند که گزارش ها از پاسگاههای مرزی درست هست که ما داریم اشغال میشیم… فقط میتونم بگم برین تاریخ بخونین . در آنده بشر همان است که در گذشته اون بوده . و در پایان هم اگه قراره جهان خلع سلاح بشه خوب اول اونها بمب های اتمیشون رو فقط نابود کنن ببینیم چیزی که شما میگی رو اصلا قبول دارند اونا یا نه ! گمان نمیکنم. با تشکر

  • مسعود فروردین ۳, ۱۳۹۹

    نزدیک به پنجاه سال از خداوند عمر گرفته‌ام،از زمانی که یادم هست،کشورهای جهان داثما در حال ساختن تسلیحاتی وحشتناک و قدرتمند برای نابودی یکدیگر هستند.آرزو داشتم که یکبار و فقط یکبار سران این قدرتها دورهم جمع شوند و یک سوال را از خود بپرسند و آن اینکه:ما چه مرگمان است؟چه مرضی داریم؟
    نمیدانم نابود کردن دنیایی که مکانهایی همچون نیاگارا،هیمالیا،البرز،اقیانوسها،اهرام مصر،موجودات شگفت انگیز و…….دارد،چه لذتی میتواند داشته باشد،؟
    اینهمه جنگیدید،آدم کشتید،آثاری مثل مجسمه بودا و شهر باستانی سوریه را ازبین بردید،به چه نتیجه‌ای رسیدید؟
    بس کنید لعنتی ها،ببندید درب آن کارخانه‌های تولید اسلحه را که برای مردم آوارگی،فقر،نقص عضو وکشتار کودکان و زنان را به همراه دارد و برای خودتان باغهای تفریحی،خانه های دارای استخر و سونا وبهترین هتلهای دنیارا.
    هرزمان در هر فیلم مستند یا سینمایی اسلحه کلاشینکف را میبینم وحشت وجودم را میگیرد،یاد حمله به هتلهای هند،یازده سپتامبر، سالن تاتر روسیه،حمله اهواز،مجلس ایران،پرواز لاکربی و …..‌می‌افتم.ازاین سلاح متنفرم.از سازنده منحوسش هم همینطور.بشر باید برگردد به دنیای صلح و آرامش.ازین همه خون و قربانی شدن بیگناهان متنفرم.توسط هر بی‌وجدانی انجام شود فرقی نمیکند.

    • سید شهریور ۱۴, ۱۳۹۹

      از کلاشینکف وحشت میکنی اما از ام ۱۶ و ام ۲۱ جنگنده اف ۱۸ و اف ۲۲ چطور اونها با نوازش دیگران را میکشند نه اینکه مثل روسها بیرحمانه بکشند ؟! شما افکار معلوم الحالی داری البته… تمام مرز های دنیا از کشور های حاضر گرفته تا گذشته را تماما با جنگ ترسیم نموده بوده اند همان اربابان شرقی و غربیتان . بعد اگه به شما باشه باید ارتش رو تعطیل کنند و لابد پلیس هم لازم نیست . ! البته مشخصه که شما هم وقتی به ارباب آمریکاییت برسی هم جنگ و مهمات و هم اشغال کشورها رو لازم و کاری پسندیده میدونید و به راحتی میگید خوب دنبال منافعش هست . همین … دنبال منافعش … بعد برا دیگران اخه که دنبال منافعشون و دفاع از سرزمینشون باشند…کل ۵۰ سال زندگیت بی خودی بوده مش مسعود

      • آریانا فروردین ۱۱, ۱۴۰۰

        ارباب تو کیه پوتین و حذب کمونیست چین که کشور رو بهش فروختین بی مصرفا .از اونایی هستی که ادار پوتین رو به عنوان تبرک میمالن به سر و صورت خودشون .چرا با مردنتون باعث خوشحالی عده ی کثیری نمیشین؟

        • کوروش تیر ۲۵, ۱۴۰۰

          روی جنازه شما ضد ایرانیا ادرار میکنیم تا لوس وجود ننگانتون از زمین پاک بشه ، زنده باد شرق قهرمان

        • محسن بهمن ۸, ۱۴۰۰

          عزیزم اگه ما با کشور هایی مثل چین و روسیه به هرقیمتی صلح و دوستی نداشته باشیم الان با وجود دشمنانی مثل امریکا و اسراییل و … اصلا الان ایرانی وجود نداشت همین ابزار های اتمی روسیه و چین هست که باعث میشه امریکا جرئت نکنه به ایران نگاه چپ بکنه وگرنه ما که بجز چند تا موشک چیز خاصی نداریم.امریکا ثابت کرده به ملت ایران هیچ رحمی ندارد چه بسا در زمان جنگ تحمیلی مردم ایران را با بمب های شیمیایی قتل عام می کردند و چه بسا الان که حتی دارو را برای مریض های ایرانی تحریم کرده اند.
          اگر درک موضوعت به این سادگی برایت سخت است بدان که تحت تاثیر جنگ نرم قرار گرفته ای و چه بسا در تاریخ حکومت ها به خاطر مردمانی مثل تو از بین رفتند.

          جواب تمام سوالات ما در تاریخ است،اگر یک کشور یا فردی یکبار کاری را انجام داده پس می تواند دوباره ان کار را انجام دهد

          • عظیم آبان ۲۶, ۱۴۰۱

            الان دوره ای هست که اگر جنگی در ناحیه ای ایجاد بشه فقط به همون ناحیه ختم میشه چون کسی حوصله درد سر نداره الان هم اگر آمریکا به ایران حمله نمیکنه برای اینکه نمیخواد چین و روسیه فرصت جلو روی بده
            و اینکه حمله کنه باید تنها این کار رو انجام بده البته اینجور بحث ها رو باید رو در رو باز کنیم توی کامنت نمیشه کامل توضیح داد

          • عظیم آبان ۲۶, ۱۴۰۱

            ایران میتونست در جایگاه یک کشور میانجی گر مانند کشور های بی طرف ادامه بده که تا زمانی که لااقل زیر ساخت های قوی تری داشته باشه

      • عظیم آبان ۲۶, ۱۴۰۱

        هیچ کشوری وجود نداره که جنایت نکرده باشه اگه بخوایم در چهار چوبی خاص بگیم که جنایت اینجوریه الان ایران هم همین کار ها رو کرده از حمایت از طالبان و حمایت از جنگ داخلی افغانستان و….. بله دوست عزیز

        • جواب آذر ۶, ۱۴۰۱

          ایران از طالبان حمایت نداشت
          فقط گفت آمریکایی که با اون همه تجهیزات از ۴ تا شورشی ارازل و اوباش به اسم طالبان شکست خورد و با ذلت از افغانستان فرار کرد اصلاً ابرقدرت نیست

    • حنا بهمن ۸, ۱۴۰۰

      در پاسخ به محسن
      دنیا از تنها کشوری که خیر دیده روسیه بوده نفهم اگه روسیه جلو المان رو نگرفته بود الان تو دنیا فقط المانی وحشی و نژاد پرست زندگی میکرد روسبه سلاح تولید میکنه تا اگر امریکا یا المان زد به سرش بتونه از خودش دفاع کنه حالا انگار بقیه کشور ها چقدر بهم خیر میرسونن هرکی حواسش به خودشه
      در پاسخ به مسعود
      تمام دنیا (امریکا انگلیس المان )با روسیه دشمنه همین الان میخواد با اوکراین بره تو جنگ روسیه خیلی هم دشمن داره زر نزن سلاح میسازه بتونه دفاع کنه کمونیست هم اگه هستن خیلی بهتر از ایران نژاد پرسته المان هم لطف نکرد بمب اتم ساخت سید هم خیلی حق گفت

      • عرررباب اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

        ????????روسیه آلمان رو شکست نداد آمریکا شکست داد برو راجب کمک هایی که آمریکا به شوروی کرد زمان جنگ. جهانی ۲ و باعث پیروزی شوروی شد رو بخون بعدم دنیا چه خیری از روسیه دیده یکی شو بگو آها سوریه سوریه خوبه

        • Reza تیر ۱۹, ۱۴۰۱

          برو قضیه استالینگراد که شوروی ۹۰ درصد ارتش آلمان رو شکست داد بخون بعد بگو امریکا کمک کرد?

  • عبد آذر ۱۰, ۱۳۹۹

    سید جان حرص نخور این دوستمون منظورش غرب هم بود و ازش انتقاد هم کرد منظورش همه کشورا بود نمیدونم در حالت طبیعی نبودی این پاسخ رو نوشتی چون اصلا ربطی به حرفای اون بنده خدا نداشت. دوم منظور بنده خدا فیلم کلاشینکوف بود مگه فیلم ام شونزده و اف هیچ ده و اینا هم داریم؟؟؟ نخندونمون پسر?

  • ارین دی ۲۵, ۱۳۹۹

    مگه قدرتش ۲۰۰ مگاتون یعنی ۴ برابر تزار نبود؟

  • Behzad اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰

    کلا از نظر من توان بازدارنده گی میتونه چیزه خوبی باشه هر کشور در حد خودش و به صورت معقول مثل پاکستان . ولی این مدل سلاح های شیمیایی و هسته ایی واقعا جالب نیستن

    • میثم فروردین ۷, ۱۴۰۱

      بل اخره بشر به دست خودش کشته میشه