خاندان سلطنتی بریتانیا از کجا و چقدر کسب درآمد می کند؟

خاندان سلطنتی بریتانیا از کجا و چقدر کسب درآمد می کند؟

شاید تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده باشد که خاندان سلطنتی بریتانیا هزینه ی سرسام آور زندگی اشرافی و مجلل خود را از کجا تأمین می کند. هیچ یک از اعضای این خاندان به حرفه ی خاصی مشغول نیستند، پس درآمد آن ها از کجاست؟ در ادامه به منابع درآمد خاندان سلطنتی بریتانیا و درآمد هر یک از اعضای آن، از ملکه گرفته تا کودکان این خاندان، می پردازیم.

درآمد خاندان سلطنتی بریتانیا از کجا است؟

درآمد خاندان سلطنتی بریتانیا

اعضای خاندان سلطتنی بریتانیا از سه راه برای تأمین مخارج روزانه ی خود کسب درآمد می کنند:

  • درآمد حاصل از املاک سلطنتی: پول حاصل از آن دسته املاک و دارایی های متعلق به پادشاهی بریتانیا یعنی ملکه الیزابت دوم که دولت بریتانیا آن ها را اداره می کند و در مجموع ۱۵ میلیارد دلار است.
  • ثروت حاصل از کلکسیون های سلطنتی: ثروت حاصل از کلکسیون های بزرگ آثار هنری و ذخایر سلطنتی از جمله جواهرات سلطنتی که ۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود.
  • تجارت های خصوصی: دارایی های خصوصی ریز و درشت خاندان سلطنتی، از مزارع و املاک استیجاری گرفته تا یک شعبه ی اعیانی رستوران مک دونالد در خارج لندن.

طبق برآوردها، تمامی دارایی های خاندان سلطنتی در مجموع ۳۳ میلیارد دلار ارزش دارد. در عین حال، خاندان سلطنتی سالانه ۲/۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور بریتانیا ایجاد می کند که حاصل از گردشگری و تجارت های ریز و درشتی است که درآمد آن ها به لطف وجود خاندان سلطنتی نصیب این کشور می شود.

حالا می خواهیم ببینیم هر یک از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا چقدر و چطور کسب درآمد می کنند.

۱- ملکه الیزابت- ثروت: ۵۲۰ میلیون دلار

بخشی از درآمد ملکه الیزابت درصد سودی است که او از املاک سلطنتی دریافت می کند. این مبلغ سالیانه نزدیک به ۱۲ میلیون دلار است. البته این مبلغ در آینده افزایش خواهد یافت چون با بازسازی کاخ باکینگهام، ارزش این ملک به میزان ۱۵ تا ۲۵ درصد بالاتر خواهد رفت. علیرغم هزینه ای که صرف بازسازی خواهد شد، این یک معامله ی دو سر سود برای ملکه محسوب می شود چون طبق قانون مبلغی که به ملکه پرداخت می شود هرگز نباید کمتر از سال قبل باشد.

اما این تنها بخش کوچکی از درآمدهای ملکه است. از آنجایی که ملکه الیزابت، دوشس لنکستر هم هست، مبلغی را هم از بابت دوک نشین لنکستر دریافت می کند.

علاوه بر این، او املاک بسیار ارزشمندی دارد. کاخ بالمورال به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار، عمارت سندرینگهام به ارزش ۶۵ میلیون دلار و کاخ باکینگهام به ارزش تقریبی ۵ میلیارد دلار، تنها بخشی از املاک بسیار او هستند.

دیگر دارایی های ملکه عبارتند از مزرعه های پرورش حیوانات و اسب های مسابقه، جزایر بسیار و کلکسیون تمبر مشهور پدربزرگش، شاه جورج پنجم.

طبق برآوردهای سایت فوربس، دارایی های خصوصی ملکه به تنهایی ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

۲- پرنس فیلیپ- ثروت: ۳۰ میلیون دلار

درآمد سالیانه ی پرنس فیلیپ، همسر ملکه از املاک سلطنتی حدود ۵۰۰ هزار دلار است که به تأمین مخارج سفرهای او کمک می کند. پرنس فیلیپ قصد دارد در سال جاری میلادی از وظایف عمومی اش که بخشی از منبع درآمد او هستند کناره گیری کند. هنوز معلوم نیست این مسأله تا چد در سرمایه ی پرنس فیلیپ تأثیر می گذارد، اما به احتمال زیاد درآمد او با کاهش رو به رو خواهد شد. با این حال، شکی نیست درآمد ملکه برای آنکه هر دوی آن ها بتوانند زندگی راحتی داشته باشند کافی خواهد بود.

۳- پرنس چارلز- ثروت: ۴۰۰ میلیون دلار

پرنس چارلز، برخلاف والدینش، بیشتر ثروتش را از راه درآمد حاصل از دوک نشین کورنوال کسب می کند که نوعی سرمایه ی سلطنتی ویژه ی پرنس ولز است. طبق گزارش ها، بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، دوک نشین کورنوال ۲۲/۹ میلیون دلار درآمد برای پرنس چارلز داشت.

طبق برآوردها، دوک نشین کورنوال خود در مجموع ۱/۳ میلیارد دلار ارزش دارد چون بخش های گسترده از جنوب انگلستان را شامل می شود.

اما این پول نه فقط برای پرنس چارلز، بلکه برای خانواده ی او یعنی همسرش کامیلا، پسرانش پرنس ویلیام و پرنس هری و همسران آن ها هم خرج می شود.

پرنس چارلز یک نهاد خیریه به نام صندوق خیریه ی پرنس ولز دارد که بیش از ۷۲ میلیون دلار به خیریه های مختلف اهدا کرده است.

۴- پرنس ویلیام و پرنس هری- ثروت: ۲۵ تا ۴۰ میلیون دلار

پرنس هری و پرنس ویلیام، نوه های ملکه الیزابت، در سن ۳۰ سالگی هر یک ارثیه ای به مبلغ ۱۴ میلیون دلار از جانب مادر خود، پرنسس دایانا دریافت کردند. پرنس چارلز تمامی هزینه های مربوط به حضور پسرانش در مراسم های عمومی و سفرهای خارجی آن ها را تأمین می کند که این هزینه در سال ۲۰۱۷ برای هر دو پرنس حدود ۵ میلیون دلار بود.

البته پرنس ویلیام و پرنس هری هر دو زمانی مشغول به کار بودند. پرنس ویلیام چندین سال خلبان آمبولانس هوایی بود اما تمام درآمد ۶۲ هزار دلاری اش از کار خلبانی را به خیریه بخشید. او سال گذشته از شغل خود کناره گیری کرد تا بتواند روی خانواده ی در حال گسترشش و حضورش در مراسم های عمومی تمرکز داشته باشد. پرنس هری هم به مدت ۱۰ سال در نیروی هوایی سلطنتی خدمت کرد و در مجموع ۵۳ هزار دلار درآمد از این طریق کسب کرد. او هم مانند برادرش از شغل خود کناره گیری کرد تا به فعالیت در امور خیریه تمرکز داشته باشد.

طبق برآوردهای کارشناسان، مخارج مراسم عروسی هر دو برادر تقریبا به یک اندازه یعنی ۳۴ میلیون دلار بود که توسط پرنس چارلز تأمین شد.

۵- کیت میدلتون- ثروت: حدود ۱۰ میلیون دلار

کیت میدلتون، دوشس کمبریج شاید از خانواده ای غیر اشرافی باشد اما این به معنای فقیر بودن آن ها نیست. خانواده ی میدلتون یک فروشگاه آنلاین لوازم مهمانی دارد که کار آن فروش بادکنک، کپسول گاز هلیوم و لوازم دکوری است. طبق برآوردها، والدین کیت یعنی مایکل و کارول میدلتون، بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار ثروت دارند.

۶- مگان مارکل- ثروت: ۵ میلیون دلار

مگان مارکل پیش از آشنایی با پرنس هری درآمد خوبی از بازی در سریال پرطرفدار «دادخواست ها» (Suits) داشت. مگان برای بازی در نقش اول این سریال، ۵۰ هزار دلار به ازای هر اپیزود دریافت کرد. علاوه بر این، او درآمدی هم از بازی در چند نقش کوچک در فیلم های سینمایی داشت.

اگرچه حالا ثروت او در برابر دارایی های عظیم دیگر اعضای خاندان سلطنتی اندک به نظر می رسد، اما سهم پرنس چارلز از درآمد حاصل از دوک نشین کورنوال به قدری هست که کفاف هزینه های مربوط به حضور مارکل در مراسم های عمومی، لباس های گران قیمت و سفرهای خارجی اش را بدهد.

۷- پرنس جورج، پرنسس شارلوت و پرنس لوییس: حدود ۸ میلیارد دلار

کارشناسان با بررسی تأثیری که هر یک از این کودکان خاندان سلطنتی بر اقتصاد بریتانیا دارند، به نتایج شگفت انگیزی دست یافتند. پرنس جورج به اندازه ی حدود ۳/۶ میلیارد دلار در مخارج و فعالیت های سودآور تأثیرگذار بوده و این تأثیر در خصوص خواهر کوچکترش، پرنسس شارلوت حدود ۵ میلیارد دلار است.

پرنس لویی هم اگرچه هنوز حضور پررنگی ندارد و نام او تنها چند هزار دلاری ارزش دارد اما در آینده می تواند در این زمینه از بستگان بزرگ تر خود هم پیشی بگیرد.

منبع: shared
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • سارینا مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

    سارینا سارینا سارینا

  • محمد مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

    بشود زهرمارشون

    • امیر علی مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

      چون به شما چیزی نمیماسه زهر مارشون بشه؟
      فعلا که نه زهرمارشون میشه و نه با حرفای شما چیزی اشون کم میشه
      اتفاقا با گفتن شما بهشون بیشترم میچسبه
      اخه این پولا رو از حلقوم مردم که نگرفتن. یه زمانی بود خاندان پادشاهی قدرت تام داشت. الان که همش تشریفاتیه.
      بعدم اینا راحت میتونن یه شبه خاندان سلطنتی رو لغو کنن و کلا نخست وزیری و پارلمانی و یا ریاست جمهوری بزارن. ولی الان توریست میاد کلی پول خرج میکنه که سودش خیلی بیشتره. پس چرا لغو کنن؟
      ماهاییم که از عقده و حسادت چشم دیدن هیشکی رو نداریم
      بریتانیا اومد تو ایران و ظلم کرد قدیم بوده. ماهام کلی جاها لشگر کشی کردیم. الان اون کشورا به خاطر قدیم بیان ماها رو فحش بدن و یا ایرانی دیدن کتک بزنن؟
      هندو مگه غارت نکردیم که میگن بزرگترین غارت تاریخه؟ ما اسمشو گذاشتیم کشور گشایی ولی بقیه دنیا میگن غارت
      مگه ما گرجستانو غارت نکردیم و زنهاشونو به بردگی نگرفتیم؟ نکنه چون مسلمانیم و کنیز حلاله پس همه چی اوکیه؟
      مگه ما یونانو غارت نکردیم اونم چندین بار؟ ما بریم غارت کنیم خوبه بقیه بیان غارت کنن بده؟
      تازه این قحطی که همه میگن کار انگلیسه همش دروغه.
      قحطی شده باشه مقصرش خودمونیم نه انگلیس. میخواستیم تریاک نکاریم. میخواستیم خان و خان بازی در نیاریم و خودمون اذوقه نفروشیم. انگلیس فقط و فقط یه خریدار بود که پول بیشتری میدادن. خودمون دلمون نسوخت و اذوقه ها رو فروختیم بعد انگلیس بیاد دل بسوزونه؟
      اخه تا کی میخواییم مظلوم نمایی کنیم؟ مگه کشور یه انسانه با مظلوم نمایی بشه ادارش کرد؟ وقتی خودمون عقلمون به شکممون بنده و صبح درود مصدق میگیم و ظهر بهمون نهار میدن عصرش مرگ بر مصدق میگیم تقصیر انگلیس چیه؟
      وقتی خودمون عقل نداریم فکر نداریم حرف سیاست میشه میگیم به من ربطی نداره تقصیر امریکا چیه؟
      خودمون میخواییم و هر بلایی سرمون بیارن حقمونه
      چون کشور رو با یتیم خانه اشتباه گرفتیم. میگیم گریه میکنیم مظلوم نمایی میکنیم برامون دل میسوزونن.
      به خاطر این نیروگاه اتمی بیست سال تحریم شدیم که اخرشم با ششصد مگاوات داره کار میکنه و تو سال چندماهم کلا خاموشه. کجا شد این برق؟
      وقتی میرفتن دور نیروگاه حلقه انسانی تشکیل میدادن باید فکر اینجاشم میکردن که گول نخورن
      لیاقت این ملت همینه تو کل تاریخ ببینی همیشه با این و اون در افتاده و یه جنگ و نزاع شروع کرده و بعدم که شکست خورده اشک مظلوم نمایی سر داده که ای ملت ببینین ما رو دارن میکشن. تو تاریخ یه ذره یه ذره قدرت پیدا کردیم شروع به پریدن و نزاع با همسایه ها و بقیه قدرتا کردیم بدونه اینکه فکر کنیم قدرت خودمون مگه چقدره؟ تو تاریخ اقا محمد خان قاجار بیاد مرداشو کور کنن زنا و دختراشونو به کنیزی بگیرن. حالا این خودمونیم و قدرتای خارجی حداقل بهتر بودن حتی همون مغول و عربا
      شمام صبر کن و این امتحانای الهیی رو با موفقیت پشت سر بزار تا خدا جلوت یه لقمه غذا پرت کنه و شکمت سیر بشه. زیادم غصه ی انگلیس رو نخور. اونا با حرف ما زهر مارشون نمیشه