نویسنده‌ای که از تجربه قتل ۴ نفر برای نوشتن داستانش استفاده کرد

نویسنده‌ای که از تجربه قتل ۴ نفر برای نوشتن داستانش استفاده کرد

یک رمان‌نویس پرآوازه و برجسته چینی که ۴ نفر را به قتل رساند و از تجربه کشتن آنها برای نوشتن داستان‌های جنایی خود کمک گرفت، هفته پیش به مرگ محکوم شد. این در حالیست که این نویسنده شناخته‌شده قتل‌ها را ۲۳ سال پیش مرتکب شده بود.

«لیو یونگبایو»، ۵۳ ساله، و همدستش «وانگ مومینگ» حدود دو دهه قبل به یک مهمان‌سرا دستبرد زده و یک خانواده ۳ نفره و مسافر آنها را به قتل رساندند. یونگبایو از زمان ارتکاب قتل تاکنون به یک نویسنده چیره‌دست و مشهور در کشور چین تبدیل شده و جوایز نویسندگی نیز دریافت کرده است.

در روز دوشنبه هفته گذشته، دادگاه عمومی هوژو در استان ژجیانگ بر اساس مدارک و شواهد موجود، لیو و وانگ را مجرم اعلام کرد و این دو نفر به سرقت و قتلی که صورت داده بودند، اعتراف کردند. بدنبال این اعتراف هر دو متهم پرونده به مرگ محکوم شدند.

نویسنده‌ای که از تجربه قتل 4 نفر برای نوشتن داستانش استفاده کرد
Liu Yongbiao

لیو، نویسنده مشهور چینی در مصاحبه تابستان سال گذشته خود با CCTV گفته بود با اینکه از این قتل‌ها برای نگارش داستان‌های خود الهام گرفته است اما هیچ‌کدام از شخصیت‌ها بر اساس هویت اصلی مقتولین طراحی و ساخته نشده‌اند. وی همچنین اذعان داشته که خاطره و عذاب‌وجدان این قتل‌ها از مردن برایش دردناک‌تر بوده است.

در روز بیست‌ونهم نوامبر سال ۱۹۹۵ میلادی، لیو و وانگ دست و پاهای یک زوج که مالک و مدیر یک مسافرخانه بودند را به همراه نوه‌ و یکی از مهمان‌های مسافرخانه بسته و آنها را با استفاده از چکش و چماق به قتل رسانده‌اند.

البته آنها از ابتدا قصد آدم‌کشی نداشته‌اند و به خاطر مشکلات مالی، تصمیم می‌گیرند از این مهمان‌سرا دزدی کنند. اما نقشه سرقتشالن با شکست مواجه می‌شود و مجبور می‌شود افراد حاضر در محل را به ضرب چکش به قتل رسانده و آنجا متواری شوند.

متاسفانه در آن زمان این مسافرخانه به دوربین مداربسته مجهز نبود و در نتیجه هیچ اطلاعاتی از ورود و خروج‌ها و مهمانان آنجا وجود نداشت که در تحقیقات پلیس کمک‌رسان باشد. به همین خاطر، پرونده این قتل‌ها مختومه شد و تا ۲۲ سال به همین منوال باقی ماند.

در اواسط تابستان گذشته میلادی، نیروهای پلیس با بررسی ته‌سیگار باقی‌‍مانده در صحنه جرم و انجام آزمایش DNA روی آن، یک قدم به کشف هویت قاتل نزدیک‌تر شدند.

البته تشخیص دی‌ان‌ای اول ماجرا بود. پلیس بعد از تعیین این شناسه فردی، جست‌وجوی خود برای یافتن قاتل را آغاز کرد. برای این منظور آنها پیش از ۱۵ استان کشور چین که احتمال داده می‌شد این DNA به مردم آنها تعلق داشته باشد را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند.

روند بررسی‌ها، نیروهای پلیس را به خانواده لیو در استان آنهوی و شهرستان نانلینگ رساند. در نهایت پس از تحقیق از این خانواده، قاتل اصلی Liu Yongbiao تشخیص داده شد.

چند ماه بعد، پلیس با این ترفند که ما در حال بررسی شجره خانوادگی شما هستیم، نمونه بزاق لیو را گرفت. دو روز بعد، در ۱۱ اوت سال گذشته پلیس لئو را در خانه خود به جرم قتل دستگیر کرد. نیروهای پلیس، با تطبیق آب دهان باقی مانده روی ته سیگار در محل وقوع جرم و بزاق لئو مطمئن شدند که این نویسنده‌ی چیره‌دست داستان‌های جنایی قاتل است.

وانگ که همدست او بود نیز در خانه خود در شانقای دستگیر شد.

لیو در مصاحبه خود با CCTV چین اعتراف کرد که مهمان مسافرخانه را به دلیل اینکه ثروتمند به نظر می‌رسید، به قتل رسانده‌اند. آنها در آن زمان یک ساعت مچی، حلقه و پولی معادل ۱.۵۰ دلار به سرقت برده بودند.

در نهایت هم لیو خودش گفته که این قتل به بدترین و فجیع‌ترین حالت ممکن صورت گرفته و او مستحق مرگ است، نه یک بار بلکه صدبار باید او را بکشند و زنده کنند تا به سزای اعمالش برسد.

منبع: newsweek
دیجیاتو
بدون نظر

ورود