۵ دختر افسانه‌ای؛ هر آنچه که باید در مورد خواهران ناتنی ونوس و سرنا ویلیامز بدانید

نکاتی جالب در مورد خواهران ناتنی سرنا ویلیامز

۵ دختر افسانه‌ای؛ هر آنچه که باید در مورد خواهران ناتنی ونوس و سرنا ویلیامز بدانید

سرنا ویلیامز این روزها بیش از هر ورزشکار دیگری در رأس اخبار رسانه های ورزشی قرار می گیرد. در هفته های گذشته بود که داستان لباس مخصوص او در زمین مسابقه بحث برانگیز و جنجالی شد و دیروز نیز خبر رسید که وی در مسابقه نهایی یو اس اوپن با رأی داور و به خاطر خطاهایی که وی در طول مسابقه داشته، بازی را به حریف جوان ژاپنی خود واگذار کرده است. کمتر ورزشکاران زنی را می توان شناخت که به اندازه خواهران ویلیامز، ونوس و سرنا، مشهور و قابل احترام بوده و برای بسیاری از زنان در سراسر جهان الگوی ورزشی تلقی شوند.

سرنا ویلیامز

اسم این دو خواهر با دنیای تنیس، برنده شدن یکی پس از دیگری در تورنمنت ها، جمع کردن جوایز قهرمانی متعدد و البته برجای گذاشتن رکوردهایی باورنکردنی در این مسیر گره خورده است. اما آیا می دانستید دختران خانواده ویلیامز در واقع ۵ نفر هستند که تنها سرنا و ونوس توانسته اند به این حد از شهرت دست یابند؟ بله درست است! سرنا و ونوس همراه با سه خواهر دیگرشان به نام های یتونده، ایشا و لیندری پرایس بزرگ شده و این سه خواهر کمک زیادی به دو خواهر مشهور خود برای رسیدن به این میزان از موفقیت و شهرت کرده اند.

سرنا ویلیامز

این ۵ خواهر مادر مشترکی دارند که نام او اوراسین پرایس است اما پدر ونوس و سرنا به سه خواهر دیگر مشترک نیست زیرا سه خواهر دیگر از ازدواج مادر خانواده با مردی به نام یوسف رشید هستند که در هنگام کودکی این دختران از دنیا رفته است. اگر چه بسیاری از طرفداران ونوس و سرنا ویلیامز اطلاعات زیادی در مورد این خواهران ناتنی پشت پرده ندارند اما با کمی تحقیق می توان اطلاعات جالبی در مورد آن ها بدست آورد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با واقعیاتی در مورد خواهران ناتنی ویلیامز آشنا کنیم.

خواهران پرایس توسط پدر ونوس و سرنا بزرگ شده اند

سرنا ویلیامز

یتونده که پرستار بود، ایشا که وکالت می کند و لیندری که خواننده و بازیگر است پدرشان، یوسف رشید، را در همان کودکی از دست دادند. در سال ۱۹۷۹، مادرشان، اوراسین، با ریچارد ویلیامز آشنا شده و یک سال بعد با وی ازدواج کرد و بعد از مدت کوتاهی اولین دخترشان یعنی ونوس به دنیا آمد. یک سال بعد و در سال ۱۹۸۱ دختر دومشان سرنا نیز متولد شد و بدین ترتیب داستان خواهرانی که در آینده سلطان تنیس زنان ایالات متحده و آمریکا شدند آغاز شد. در تمام این مدت، ریچارد از فرزندان حاصل از ازدواج قبلی همسرش با رشید مانند دو دختر خود مراقبت می کرد.

این خانواده بیشتر اوقات بیکاری خود را در کنار هم گذرانده و برای هدفی مشترک تلاش می کردند و آن هدف هم تبدیل کردن ونوس و سرنا به ستاره های بی بدیل دنیای تنیس بود. ریچارد ویلیامز در تربیت هر ۵ دختر خود بسیار وظیفه شناس و سختگیر بوده و ارزش های اخلاقی سنتی را به آن ها آموخت، ارزش هایی که هنوز هم در این دختران دیده می شود.

دوران کودکی آن ها نرمال نبود

سرنا ویلیامز

داستان زندگی خواهران ویلیامز در کودکی بیشتر شبیه داستان یک فیلم است. در دهه ۸۰، ریچارد ویلیامز بعد از تماشای مسابقه تنیس یک زن تنیسور رومانیایی به نام ویرجینیا روزیچی که جایزه ۴۰.۰۰۰ دلاری را برای وی در پی داشت، تصمیم گرفت که دو دخترش، ونوس و سرنا ویلیامز، وارد دنیای تنیس حرفه ای شوند. او خود آموزش دخترانش را بر عهده گرفت و در تمام این مدت، فرزندان ناتنی خود را نیز به کمک دخترانش فرا می خواند. این خواهران مسئولیت نگه داشتن توپ ها را برای ونوس و سرنا داشتند و توپ های پرتابی را در ماشین مخصوص پرتاب قرار داده و در ادامه آن ها را  جمع آوری می کردند.

آن ها تا سن ۱۸ سالگی هر شب رأس ساعت ۱۰ شب به رختخواب می رفتند و در تمام این سال ها جز خواهران خود هیچ دوستی نداشتند. این قوانین سختگیرانه از طرف پدرشان برای آن ها تعیین شده بود. خواهران ویلیامز و پرایس، به جای بیرون رفتن با دوستان خود و خوشگذرانی، تمام دوران نوجوانی خود را در کنار یکدیگر گذراندند. آن ها در اتاقی با تنها ۴ رختخواب می خوابیدند. سرنا که کوچکترین دختر خانواده بود معمولاً مجبور بود رختخواب خود را عوض کند و در میان خواهرانش بیش از همه به ونوس علاقه داشت.

عدم حضور ایشا پرایس در استرالیا جنجالی شد

سرنا ویلیامز

ونوس ویلیامز درمسابقه فینال اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۷ بازی را به خواهر کوچکترش واگذار کرد و در پایان مسابقه از خواهران خود تشکر نمود اما این تشکر با توجه به عدم حضور ایشا پرایس در میان حاضران جنجالی شد. ونوس در سخنرانی خود پس از پایان بازی .و قبل از تشکر از اعضای تیم مربیان خود و تبریک به سرنا، چنین گفت:« از این که توانستم تمام شب را در برابر چشمان شما بازی کنم بسیار خوشحالم. بسیار به شما افتخار می کنم. شما به اندازه دنیا برایم مهم هستید». سپس ونوس برگشت و گفت:«خواهر ایشا، کجایی تو؟». وقتی که وی متوجه شد خواهر ناتنی اش در میان تماشاگران نیست گفت:« اوه لعنتی، اون نیومده؟».

سپس در حالی که تماشاگران شروع به خندیدن کردند، ونوس خود را جمع و جور کرده و گفت:« فهمیدم. خیلی سخته. فهمیدم. ایشا، دوستت دارم”. بعد از پایان مسابقه بود که رنی استابز که یکی از تنیسورهای استرالیایی حاضر در مسابقات بود در مورد این حادثه چنین گفت:« ایشا به هتل برگشت و مسابقه را از تلویزیون تماشا کرد… او نمی خواست در محل مسابقه حضور داشته باشد. او گفت به محض این که بازی تمام شود بار دیگر به آنجا باز خواهد گشت».

خواهر بزرگترشان، یتونده، به طرز غم انگیزی کشته شد

سرنا ویلیامز

در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۳ بود که خانواده ویلیامز و پرایس به یکباره در غمی عمیق فرو رفتند. یتونده پرایس که نقش خواهر بزرگ تر خانواده را داشت هنگامی که سوار خودروی خود بود از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد. در هنگام حادثه، نامزد یتونده، رولاند ورملی، در حال رانندگی بوده و در مصاحبه با روزنامه لس آنجلس تایمز، اتفاقات آن روز را چنین به یاد می آورد:« دیدم که شیشه عقب خرد شد. به سمت راستم نگاه کردم و گفتم:عزیزم حالت خوبه؟ به او نگاه کردم و دیدم که همه جا را خون گرفته است».

یتونده پرایس در هنگام مرگ تنها ۳۱ سال داشت و علیرغم انتقال به بیمارستان، پزشکان نتوانستند جانش را نجات دهند. جزییات مربوط به عامل و علت تیراندازی هنوز به طور یقین قابل بازگویی نیستند. برخی شاهدان می گویند که پیش از این حادثه درگیری بین دو گروه رقیب صورت گرفته که این تیراندازی جزئی از آن ماجرا بوده که به قتل ناخواسته یتونده منجر شده است. مقامات پلیس به این نتیجه رسیده اند که مرگ یتونده با درگیری بین گروه های خلافکار ارتباط داشته است و به گزارش روزنامه گاردین، مرگ یتونده به دلیل دریافت نکردن اقدامات پزشکی عاجل صورت گرفته زیرا همراهش در ماشین، نامزدش، یک خلافکار شناخته شده بوده که او را از صحنه درگیری دور کرده و دیرتر به بیمارستان رسانده است.

در نهایت رابرت ادوارد مکسفیلد که از اعضای یک گروه خلافکار شناخته شده بود به قتل یتونده اعتراف کرده و در سال ۲۰۰۶ به ۱۵ سال زندان محکوم گردید. در مارس ۲۰۱۸، با درخواست عفو وی موافقت صورت گرفته و آزاد شد اما تنها یک هفته بعد به دلیل تخطی از مفاد مربوط به آزادی مشروط خود، بار دیگر بازداشت و به زندان منتقل گردید.

یتونده و سرنا بسیار رابطه نزدیکی داشتند

سرنا ویلیامز

در سال ۲۰۰۷ و ۴ سال پس از مرگ تراژیک خواهر بزرگ تر، سرنا ویلیامز تایید کرد که هنوز هم صحبت کردن در مورد مرگ خواهرش برای وی سخت است. وی در مورد نزدیکی رابطه ای با یتونده به مجله People چنین گفت:« فکر نمی کنم که هیچ وقت به شکل درستی برای او سوگواری کرده باشم… یتونده و من بسیار نزدیک بودیم. او در کودکی پوشک مرا عوض می کرد». یتونده مادر سه فرزند بوده و به شغل پرستاری مشغول بود.

وی به صورت اشتراکی نیز مالکیت یک آرایشگاه زنانه را داشته و گاهی نیز به عنوان دستیار سرنا و ونوس در مسابقات تنیس حاضر می شد. علاوه بر تنظیم برنامه های ورزشی دو خواهر کوچکتر، وی در مسابقات بسیاری از جمله مسابقات ویمبلدون، خواهرانش را همراهی کرده اما همواره خود را دور از کانون توجه رسانه ها قرار می داد. در سال ۲۰۱۶، خواهران ویلیامز و پرایس یک مرکز خیریه را به نام خواهرشان تاسیس کردند که هدف آن کمک به خانواده ها و کودکانی بود که از عواقب یک حادثه ناخوشایند رنج می بردند.

لیندری سخت تلاش کرده تا از سایه خواهران مشهورش خارج شود

سرنا ویلیامز

اگر به صفحه شخصی لیندری پرایس در اینستاگرام سر بزنید متوجه می شوید که در هیچ جای آن و به هیچ نحوی اشاره ای به تنیس نشده است. این موضوع بدین دلیل است که او سخت تلاش کرده از سایه شهرت خواهران مشهور خود خارج شده و در زمینه مد و فشن که بسیار به آن علاقمند است برای خود اعتباری دست و پا کند. بر اساس اطلاعات مندرج در وبسایت شخصی لیندری، وی در رشته سیستم های اطلاعاتی در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و کار خود را در زمینه سوپروایزی جای دهی محصولات در یک موسسه سینمایی آغاز کرده است.

وی در ادامه به عنوان فشن استایلیست برای چندین برند معتبر کار کرده و همکاری هایی با چندین مجله مانند Essence و People و البته چندین استودیو تلویزیونی داشته است. وی پس از یک دهه فعالیت در این حوزه اکنون کمپانی شخصی اش را تاسیس کرده و در زمینه توسعه برند فعالیت می کند.

سرنا ویلیامز خواهرانش را برای زندگی خود حیاتی می داند

سرنا ویلیامز

در ژانویه ۲۰۱۸، سرنا ویلیامز پیامی بسیار پراحساس در صفحه اینستاگرام خود در مورد زنان موثر در زندگی اش منتشر کرد که در آن به نام مادر و خواهرانش اشاره کرده بود. وی در زیر عکسی از خود که توسط مجله Vogue با پیژامه و در کنار زنان مهم زندگی اش گرفته شده بود چنین نوشت:« آن ها بسیار قوی و برای زندگی من حیاتی هستند. مادرم ۵ زن (یکی درگذشته) و ۳ نوه بزرگ کرده است. من این عکس را دوست دارم زیرا رابطه نزدیکی بین ما وجود دارد. این همان چیزی است که باعث می شود من متواضع باشم. آن ها از اینکه چیزی را به من بگویند واهمه ندارند. با این وجود، من کوچکترین این ۵ خواهر هستم!».

وی در ادامه خوشحالی خود را از این که دخترش، الکسیس الیمپیا، زنان قدرتمندی مانند مادر سرنا و خواهرانش و همچنین دختر خاله های ناتنی اش را در کنار خود دارد اعلام کرده است:« همه زن هستند! اتفاقی است؟ فکر نمی کنم. او به خوبی با این جمع جور درخواهد آمد».

سرنا ویلیامز با «پلنگ سیاه» دوباره در صدر اخبار قرار گرفت

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک در خانه و قهرمانی بیرحم در میدان مسابقه

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود