از ادرار گاو تا خاکستر قورباغه؛ ۶ درمان عجیب و گاه چندش آور برای جلوگیری از ریزش مو

از ادرار گاو تا خاکستر قورباغه؛ ۶ درمان عجیب و گاه چندش آور برای جلوگیری از ریزش مو

شاید بتوان گفت که ریزش مو و طاسی سر بزرگ ترین معضلی است که مردان جوان با آن روبرو هستند. بسیاری از مردان در سراسر نقاط جهان هنوز با بلااستفاده شدن شانه هایشان کنار نیامده اند که در طول هفته جاری خبری امیدوار کننده برای آن ها از راه رسید. بر اساس این خبر، محققان ژاپنی توانسته اند راهی برای برعکس کردن مسیر ریزش موها و طاسی پیدا کنند. شاید نتیجه تحقیقات آن ها را نتوان زیاد جدی گرفت زیرا آن ها اعلام کرده اند که درمان طاسی سر در سیب زمینی های سرخ کرده مک دونالد یا دستکم در مواد شیمایی درون این سیب زمینی ها نهفته است.

درمان ریزش مو

بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط این محققان ژاپنی، دی متیل پلی سیلوکسان (dimethylpolysiloxane) که در اجاق گازهای مخصوص سرخ کردن سیب زمینی در رستوران های فست فودی به روغن سرخ کردنی و به عنوان ضد کف اضافه می شود باعث شده که فولیکول موها در موش های آزمایشگاهی دوباره رشد کند. آخرین موش بی مویی که دیدی را یادتان هست؟! با این فرض که این روش درمانی همانند دوستان آزمایشگاهیمان، روی سر ما نیز موثر باشند، می توان این کشف را بزرگ ترین کشف پزشکی تمام دوران نامید. اگر قبول ندارید می توانید از کسانی که ده ها نوع دارو و شامپو در قفسه وسایل شخصی خود دارند بپرسید.

درمان ریزش مو

مردهای بسیاری در طول تاریخ از ریزش موها و طاسی خود نالیده اند و کسانی که روغن مار فروخته اند نیز از این سرخوردگی مردان بیشترین سود را برده اند. به نظر می رسد دارویی معجزه آمیز که هزاران سال انسان منتظر آن بوده از راه رسیده است و دیگر مانند گذشته خبری از حقه های بازاریابی نیست. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۶ مورد از عجیب ترین روش های درمان طاسی که در برهه ای از تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند و اکنون نیز بسیاری از آن ها وجود دارند آشنا کنیم.

۶- ادرار گاو

درمان ریزش مو

اگر تابحال از ماینوکسیدیل برای کاهش ریزش موهای خود استفاده کرده اید بهتر است ادرار گاو را نیز امتحان کنید! پزشکان سنتی هندو در گاوشالا بر این باورند که نوشیدن ادرار شیری رنگ و تازه گاوهای آن ها نه تنها بهترین راه برای درمان طاسی و رویش مجدد موها بلکه تنها راه است البته به شرطی که آن را پیش از طلوع آفتاب بنوشید. علاوه بر این، جایگزین ادرار گاو یک نوع قرص به نام قاواناتی است که همان قرص ادرار گاو بوده که گفته می شود تاثیری مشابه دارد. از دیگر محصولات این پزشکان برای درمان ریزش مو، نوعی صابون ساخته شده از مدفوع گاو است.

۵- اکسیر اسکاتلندی

درمان ریزش مو

در قرن هجدهم میلادی در اسکاتلند، معجونی ساخته شده بود که گفته می شود بهترین درمان برای ریزش مو و جلوگیری از طاسی سر است. این معجون ترکیبی از سوزاندن چیزهای متعددی بدست می آمد: مدفوع وزغ، زنبور و بز. در واقع خاکستر حاصل از سوختن این ترکیبات روی موضعی که موهایش را از دست داد بود ریخته شده و سپس از آن به بعد موضع را تا مدتی با مدفوع سگ می شستند. این رویه باید تا مدتی معین ادامه می یافت.

۴- پمپ مکش

درمان ریزش مو

قرار دادن نوک لوله جارو برقی روی سر شاید یک راه احمقانه برای برگرداندن موهای از دست رفته باشد اما این موضوع اختراع بزرگ کمپانی کرازلی کورپوریشن در سال ۱۹۳۷ بود که پمپ های مکش زرواک آن ها ظاهراً می توانست با بهبود گردش خون در پوست سر، باعث بازگشتن موهای از دست رفته شود. ایده علمی که پشت این اختراع وجود داشت چندان هم قابل اعتماد نبود زیرا کمپانی مذکور در زمینه ساخت خودرو و بی سیم فعالیت داشت.

۳- چای

درمان ریزش مو

بسیاری از درمان های خانگی برای این که به درخشش سر مبتلا نشوید، شامل خیساندن آن با برخی مواد خوراکی و نوشیدنی است. در بسیاری از موارد ادعا می شود که برخی از خوراکی های معمولی که هر روزه از فروشگاه ها خریداری می کنید اثری معجزه آمیز بر روی فولیکول های مو دارند. در روزگاری که کمپانی هند شرقی محموله های چای را از مستعمره های آسیایی خود به اروپا منتقل می کرد، پزشکان توصیه می کردند که چای دم کرده و سرد شده بهترین درمان برای بهبود رویش موهاست.

۲- تونیک هفت دختر ساثرلند

درمان ریزش مو

در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی عجایب الخلقه ها بسیار پرطرفدار بودند. در آن زمان خواهران ساثرلند به خاطر موهای بسیار بلندشان شناخته می شدند. پدر آن ها تونیکی به نام تونیک هفت دختر ساثرلند ساخت که به گفته او باعث رشد موها می شد و البته فروش بسیار خوبی نیز داشت. جالب این که این تونیک همراه با یک شانه مخصوص و رنگ موهایی هشت گانه به فروش می رسید اما در واقع هیچگاه باعث رشد موهای مشتریان نمی شد.

۱- اسپرم گاو

درمان ریزش مو

در گزینه اول این مطلب گفتیم که در هند از مدفوع و ادرار گاو ماده برای درمان ریزش مو و رویش موهای جدید استفاده می شود اما به نظر می رسد که گاو نر نیز ترکیباتی ضد ریزش مو در بدن خود داشته باشد. برخی بر این باورند که منی گاو نر نیز به خاطر ترکیبات خاص خود باعث رویش مجدد موها می شود. در نقاط مختلفی از جهان این ماده را روی سر می مالند و ادعا می کنند که اثر خارق العاده و معجزه آمیزی برای افراد مبتلا به ریزش مو دارد.

توصیه هایی به آقایان برای جلوگیری از ریزش موها

باورهایی نادرست در مورد ریزش مو و واقعیاتی که باید در این باره بدانید

دو تست ساده برای اینکه متوجه شوید ریزش موهای شما طبیعی هست یا خیر

راهکارهایی موثر برای جلوگیری از ریزش موی آقایان

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Soheil Tehrani شهریور ۳۱, ۱۳۹۷

    دی متیل پلی سیلوکسان
    خوبه پس به سرم بزنم یا خوردنی؟