شب تاریخی «پرسپولیسی‌ها»: کاشیما آنتلرز امشب در جهنم آزادی

ارتش سرخ ایران در انتظار اولین قهرمانی آسیا

شب تاریخی «پرسپولیسی‌ها»: کاشیما آنتلرز امشب در جهنم آزادی

ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امشب، بازی برگشت فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. این برای نخستین بار است که پرسپولیس ایران، در بازی پایانی رقابت‌ها قرار گرفته و شمارش معکوس برای یک بازی بزرگ پرتماشاگر آغاز شده است. در دیدار رفت، پرسپولیس نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد تا بازی برگشت فینال در خانه مغلوب بازی رفت، همه چشمان عاشقان فوتبال آسیا را به سمت تهران متمرکز کند.

امشب همه ایران پرسپولیسی خواهد شد و حتی طرفداران دو آتیشه استقلال هم که همواره از شکست پرسپولیس به عنوان رقیب سنتی آبی‌پوشان خوشحال می‌شوند، امشب امیدوارند ارتش سرخ، انتقام بازی رفت را از ژاپنی ها گرفته و کاپ قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد. بلیط تماشای بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ظرف مدت کوتاهی به فروش رسید و بیش از ۱ میلیون نفر در صف خرید بودند که مسبوق به سابقه نبود.

به قول سلطان پرسپولیسی‌ها، اگر ورزشگاه آزادی تهران امشب ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت داشت، باز نیم میلیون نفر راهی آزادی میشدند تا اولدترافورد تهران، وحشت را به اردوی چشم بادامی‌های آسیا بیاورد. کاشیما امشب در تهران کار بسیار سختی را پیش روی خواهد داشت. قطعا شاهد حمایت ۱۰۰ هزار نفری طرفداران سرخ پوش تا دقیقه ۹۰ هستیم. به خصوص که پرسپولیس در بازی‌های قبلی نشان داد که می‌تواند کارهای غیر ممکن را عملی کرده و شگفتی آفرین جام باشگاه‌های آسیا باشد.

امشب شاهد نمایی از آزادی مدرن شده خواهیم بود که حضور مهمانان فدراسیون فوتبال آسیا و هم‌چنین فیفا و چهره‌های ورزشی و سیاسی و فرهنگی شناخته شده داخلی و خارجی، پرسیتژ دیگری به میعادگاه نوستالژیک فوتبال دوستان ایرانی  خواهد داد. پرسپولیس در بازی امشب، تقریبا با همان ترکیب بازی رفت بازی خواهد کرد و حضور عالیشاه همچنان در هاله ای از ابهام است.

پرسپولیس برای پیروزی در دیدار برگشت فینال آسیا، بایستی اول گل نخورد. مهمترین کاری که پرسپولیسی‌ها باید امشب در دستور کار خود داشته باشند، کم کردن ضعف خط دفاع و اشتباهات احتمالی به پایین ترین سطح است و به همین خاطر، بازی هجومی ۹۰ دقیقه ای زیر سایه سنگین تشویق‌های صد هزار نفری طرفدارانشان، می‌تواند جو روحی و روانی را علیه کاشیمار که یک بازی تاخیری تدافعی را در دستور کار خود خواهد داشت، به ارمغان آورد. زدن ۲ گل برای ارتش سرخ کار دشواری نیست تا بازی به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی برسد. پایان آرزوی  پرسپولیسی ها، باز شدن دروازه بیرانوند است. بخشی از پیروزی پرسپولیسی‌ها قطعا مدیون علی بیرانوند خواهد بود.

فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا
تصویری از فیلم لحظه ورود تیم کاشیمار به فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران که در صفحه اینستاگرام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازتاب یافت
بازی پرسپولیس و کاشیما
تصویر ویدیو جالبی که علی پرون در صفحه اینستاگرامش برای حمایت از پرسپولیسی ها در بازی امشب منتشر کرد و صدها هزار لایک گرفت

کاشمیار آنتلرزی ها که چند روز پیش به تهران آمدند، از حضور خود در این شهر بارانی خرسند هستند و تصاویری از تمرین‌های خود را در صفحه اینستاگرام پر بیننده‌شان منتشر کردند که احتمالا امشب با بازدید گسترده هواداران فوتبال ایران نیز مواجه شود.

بازی پرسپولیس و کاشیما
صفحه اینستاگرام باشگاه فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن که احتمالا امشب با بازدید سنگین طرفداران ارتش سرخ مواجه شود

در صفحه رسمی اینستاگرام پرسپپولیسی‌ها نیز که این روزها شمار مخاطبانش از مرز ۲ میلیون دنبال کننده فرا تر رفته است، شاهد کری‌های اینستاگرامی و البته فارسی زبان این صفحه پیش از بازی بزرگ امشب هستیم.

بازی پرسپولیس و کاشیما
اینستانوشته صفحه رسمی پرسپولیس پیش از بازی امشب

اگر بیرانوند، حسینی، خلیل زاده، انصاری، مصلح، نوراللهی، علیپور، کامیابی نیا، منشا، رسن و همتی را ۱۱ بازیکن اصلی تیم پرسپولیس در این بازی بدانیم؛ برانکو تنها دو انتخاب برای نحوه آرایش ترکیب تیمش خواهد داشت.

فرضیه اول که محتمل تر است، شجاع خلیل زاده را در پست دفاع راست و آدام همتی را در پست هافبک راست قرار می دهد. خلیل زاده از بازی با الدحیل کم و بیش در این پست بازی کرده و پس از دربی پایتخت نیز در آنجا حضور داشته و نشان داده که می تواند در کارهای دفاعی مستحکم ظاهر شود. همتی نیز در بازی رفت مقابل السد عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کرد و علی رغم تجربه بسیار پایین، پرتلاش، دونده و جنگنده ظاهر شد.

فرضیه دوم که ترکیب پرسپولیس را هجومی تر جلوه می دهد، آدام همتی را در راست، انصاری را در چپ و زوج خلیل زاده – حسینی را در پست دفاع میانی قرار می دهد. این بار برانکو باید انتخاب کند که پست هافبک چپ را در اختیار بازیکنی نظیر شایان مصلح قرار بدهد یا از احسان علوان زاده استفاده کند؛ این دو بازیکن این فصل در چنین پستی حضور داشته اند و پروفسور حداقل می داند که مصلح و علوان زاده آگاهی نسبی نسبت به وظایف خود دارند.

امیدواریم امشب، کاپ قهرمانی آسیا در دستان پرسپولیسی ها باشد و یک شب طوفانی دیگر برای فوتبال‌دوستان در خیابان‌های پایتخت رخ دهد.

پیش‌بینی شما از بازی تاریخی امشب پرسپولیس ایران چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود