۱۰ مدل محبوب این روزهای دنیای مد که کلیشه های این صنعت را زیر پا گذاشته اند

۱۰ مدل محبوب این روزهای دنیای مد که کلیشه های این صنعت را زیر پا گذاشته اند

از هر کسی که سؤال کنید برای مدل شدن باید چه ویژگی هایی داشت احتمالا به شما می گوید باید قد بلند باشید، وزن تان کمتر از ۴۰ کیوگرم باشد، چهره ی زیبایی داشته باشید و ویژگی هایی از این دست. اما حالا دیگر شرایط مانند گذشته نیست و حتی بعضی از آژانس های مدلینگ تنها به دنبال چهره هایی خاص و متفاوت از استانداردهای رایج زیبایی هستند. در سال های اخیر مدل های زیادی وارد صنعت مد شده اند که کلیشه های این حوزه را زیر پا گذاشته اند و صنعت مد را وارد مرحله ی جدیدی کرده اند. در ادامه به ۱۰ مورد از این مدل های خاص می پردازیم.

۱- وینی هارلو

مدل های خاص صنعت مد

وینی هارلو مبتلا به بیماری پوستی نادری به نام «ویتیلیگو» (اختلال در رنگدانه های پوست) است. وینی در دوران کودکی به خاطر بیماری اش دائما مورد تمسخر هم سن و سالانش قرار می گرفت و او را به خاطر رنگ پوستش گورخر یا گاو صدا می زدند. اما وینی توانست از این ویژگی خاص ظاهری به نفع خودش استفاده کند. او بعد از شرکت در شو تلویزیونی America’s Next Top Model که برنامه ای مخصوص مشتاقان کار مدلینگ است و فرصت ورود به صنعت مد را برای آن ها فراهم می کند، در موزیک ویدئوها، کت واک ها و جلد نشریات مد حضور پیدا کرد.

۲- دایاندرا فارست

دایاندرا فارست زنی زال و دورگه از نژاد افریقایی-امریکایی است که در خانواده ای فقیر در یکی از محله های شهر نیویورک بزرگ شده است. وقتی دایاندرا کودک بود، بچه های دیگر تصور می کردند او سرراهی است و دائما او را تمسخر می کردند. اما یک روز عکاس مشهوری به نام شمیر خان تصادفاً دایاندرا را در خیابان دید و از آنجا بود که مسیر زندگی او تغییر کرد. دایاندرا اولین زن زالی است که به آژانس های مدلینگ راه یافته و زیبایی او مورد توجه بسیاری از نشریات قرار گرفته است. دایاندرا همچنین در بسیاری از فشن شوهای بین المللی حضور داشته است.

۳- جیلین مرکادو

جیلین مرکادو هفده سال است که به خاطر ابتلا به بیماری «دیستروفی عضلانی» از ویلچر استفاده می کند. علاقه ی همیشگی او به مد باعث شد بالاخره تصمیم به ساخت بلاگی با موضوع مد بگیرد. طولی نکشید که بلاگ جیلیان مشهور شد و او به ردیف اول جایگاه تماشاچیان در فشن شوها راه یافت. بعد از آن خود او هم فوتوشوت های زیادی داشته است.

۴- تس هالیدی

تس هالیدی رویای مدل شدن را از کودکی در سر داشت، اما دیگران به او می گفتند با وجود قد ۱۶۵ سانتیمتری و اضافه وزنش هیچ شانسی برای مدل شدن ندارد. با این حال، تس حالا به کار مدلینگ مشغول است و حتی تصویر او روی جلد نشریه ی مشهور و پرطرفدار Vogue هم قرار گرفته است.

۵- برونت مافی

برونت مافی کار مدلینگ را تقریباً اتفاقی شروع کرد. یکی از دوستان برونت از نامزدش، تایلر لبن که عکاس مد است خواست تا از برونت چند عکس برای نشریه ی مد POP بگیرد. در نهایت عکس های برونت به قدری خوب بودند که یکی از آن ها روی جلد نشریه کار شد.

۶- آمازون ایو

آمازون ایو ۲۰۳ سانتیمتر قد دارد و بلند قد ترین مدل دنیا محسوب می شود. ایو قبل از کار در عرصه ی مدلینگ، حضور فعالی در حوزه ی ورزش داشت و به کار مربیگری مشغول بود. او بعد از کار شدن عکسش روی جلد نشریه ی استرالیایی Zoo Weekly و همچنین حضور در سریال تلویزیونی American Horror Story به شهرت رسید.

۷- دافنی سلف

اگر تصور می کنید که همه ی مدل ها خیلی زود بازنشسته می شوند، باید با دافنی سلف آشنا شوید. این زن زیبا کار مدلینگ برای نشریه های مشهور Vogue، Harper’s Bazaar و Vanity Fair را در سن بیست سالگی شروع کرد. حالا او هشتاد و هشت سال سن دارد اما هنوز هم محبوبیتش را از دست نداده است و در فوتوشوت ها و کت واک ها شرکت می کند.

۸- شان راس

شان راس هم مانند دایاندرا فارست با اختلال آلبینیسم یا همان زالی به دنیا آمد. علاوه بر این، او یک قوس عجیب هم بالای بینی اش دارد و به همین دلیل در دوران کودکی دائما مورد تمسخر قرار می گرفت. اما شان دست از تلاش برنداشت. او حضور فعالی در کار رقصندگی دارد و کار مدلینگ را از سن شانزده سالگی شروع کرده است.

۹- ویکتوریا مودستا

ویکتوریا به دلیل قصور پزشکی رخ داده هنگام به دنیا آمدنش، پای چپش دچار دررفتگی شدیدی شد. بعد از آن، ویکتوریا پانزده عمل جراحی ناموفق داشت تا آنکه در نهایت تصمیم به قطع پایش گرفت. حالا مودستا یک خواننده ی مشهور و مدلی خاص است. ویکتوریا هشت مدل پروتز مختلف پا دارد که هر کدام آن ها یک استایل خاص به او می دهند.

۱۰- ملانی گیدوس

ملانی با یک بیماری ژنتیکی نادر به نام «اکتودرمال دیسپلازی» متولد شد که جلوی رشد استخوان ها و بافت های غضروفی را می گیرد. اما این مسأله مانع از تبدیل شدن او به یکی از خاص ترین مدل های عصر ما نشد.

بیشتر بخوانید:

زنان جسوری که استانداردهای زیبایی را دگرگون کردند

منبع: brightside
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مینا مهر ۱۴, ۱۴۰۲

    هر کدوم زیبایی های خاص خودشونو داشتن و اراده قوی اونها تونسته بر مشکلات جسمانی شون فائق بیاد