دنیای «شب طولانی»؛ ۱۰ نکته‌ای که در مورد پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

دنیای «شب طولانی»؛ ۱۰ نکته‌ای که در مورد پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

شبکه HBO و جورج آر آر مارتین دوست دارند ما را در تاریکی نگه دارند. آن ها این کار را می کنند زیرا این موضوع ما را بیش از پیش نسبت به محصولات رسانه ای آن ها که قرار است در آینده منتشر شوند، مشتاق و هیجان زده می کند. در این میان، جذاب ترین و مورد انتظارترین محصول این شبکه فصل هشتم و پایانی سریال فانتزی و دیدنی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) است که تاریخ انتشار آن تقریباً مشخص شده است. در این میان پیش درآمد این سریال که ساخت آن قطعی شده نیز در رتبه دوم مورد انتظارترین محصولات این شبکه قرار دارد. هنوز چیزهای بسیار کمی در مورد این سریال می دانیم اما این بدان معنا نیست که هنوز چیزی در مورد آن نمی دانیم. در ادامه این مطلب به به جزییات مهمی از این سریال پیش درآمدی با عنوان احتمالی «شب طولانی» (The Long Night) اشاره خواهیم کرد که تاکنون قطعی شده است.

۱۰- این سریال در مورد «شب طولانی» خواهد بود

Game of Thrones

یکی از نکات جالب در مورد پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» این است که تا این لحظه عنوان آن «شب طولانی» است و این با صحبت هایی که جورج آر آر مارتین در آخرین صحبت های خود در چند ماه گذشته در مورد آن داشته همخوانی دارد. داستان «شب طولانی» هزاران سال پیش از اتفاقات «بازی تاج و تخت» رخ می دهد. طرفداران داستان های «ترانه ای از یخ و آتش» (A Song Of Ice And Fire) می دانند که «شب طولانی» دوره ای تاریک بعد از عصر دوست داشتنی قهرمانان است. در طی این دوره، ساکنان وستروس زمستانی را تجربه کردند که به اندازه یک نسل ادامه یافت. در طی همین دوره بود که وایت واکرها با ارتششان از سمت شمال به سمت وستروس به راه افتادند. اتحاد بین بچه های جنگل و اولین مردمان برای مقابله با این تهدید مرگبار شکل گرفته و در نهایت موفقیت آمیز بود.

بیشتر بخوانید: شبکه HBO جزییات جدیدی از پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» فاش کرد

۹- نائومی واتس و جاش وایت هوس در آن بازی خواهند کرد

Game of Thrones

همانطور که چیز زیادی در مورد این سریال نمی دانیم، در مورد بازیگران آن نیز اطلاعات بسیار کمی در دست است اما در روز ۳۰ اکتبر گذشته بود که به طور رسمی اعلام شد نائومی واتس نقش اصلی سریال «شب طولانی» را بر عهده دارد. البته در حال حاضر چیزی در مورد شخصیت او در سریال نمی دانیم. تنها چیزی که در مورد شخصیت او گفته شده این است که او نقش یک «شخصیت اجتماعی کاریزماتیک با رازی تاریک» را بازی می کند که با آنچه می توان در دنیایی تاریک انتظار داشت تطابق دارد. علاوه بر واتس، جاش وایت هوس نیز نقش یکی از شخصیت های دوست داشتنی داستان «ترانه از یخ و آتش» را بر عهده خواهد داشت که سابقه حضور در سریال «پولدارک» (Poldark) را دارد.

۸- فیلم نامه سریال توسط جین گولدمن نوشته شده است

Game of Thrones

در ماه ژوئن گذشته بود که به طور رسمی اعلام شد شبکه HBO یک اپیزود پایلوت برای سریالی که احتمالاً «شب طولانی» نام دارد خواهد ساخت. ظاهراً مسئولان شبکه آنچنان از سناریو نوشته شده توسط جین گولدمن برای این اپیزود پایلوت هیجان زده شده بودند که او را به عنوان شورانر پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب کردند. سابقه جذاب و قوی گولدمن باعث شده که او بهترین گزینه برای رهبری این داستان افسانه ای باشد.

او سابقه نوشتن فیلمنامه فیلم های شناخته شده ای مانند «کینگزمن» (Kingsmen)، «مردان ایکس» (X-Men) و «کیک-اس» (Kick-Ass) را در کارنامه دارد و به وضوح می توان گفت که می داند چگونه با داستان های اکشن در مقیاس بزرگ و شخصیت های پیچیده کار کند. علاوه بر گولدمن، نویسندگان دیگری مانند کارلی ری (وست وورلد)، مکس بورنشتین (کونگ: جزیره جمجمه)، برایان هلگلند (۴۲) و برایان کاگمن از نویسندگان سریال «بازی تاج و تخت» در این پروژه حضور خواهند داشت.

۷- فیلم برداری این سریال از فوریه ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد

Game of Thrones

در اوایل ماه سپتامبر گذشته، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه که سریال «شب طولانی» در فوریه ۲۰۱۹ وارد مرحله فیلم برداری خواهد شد. اکنون که بازیگران اصلی سریال مشخص شده اند، به نظر می رسد که شروع فیلم برداری ها در این تاریخ قطعی خواهد بود. جدای از این، سریال های تلویزیونی بازیگران اصلی خود را اعلام نمی کنند مگر این که به اندازه کافی به مرحله تولید نزدیک شده باشند در غیر این صورت با تاخیرها و تغییراتی مواجه می شوند که به هیچ عنوان به سود سریال و شبکه سازنده نخواهد بود. با توجه به این که کیسی بلویز، رییس بخش برنامه ریزی شبکه HBO در آخرین صحبت های خود اعلام کرده، ممکن است فیلم برداری ها حتی زودتر و در اوایل سال آینده میلادی آغاز شود. در هر صورت قرار است فیلم برداری ها در بلفاست، ایرلند شمالی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: هافثور بیورنسون، بازیگر تنومند سریال «بازی تاج و تخت» قوی ترین مرد جهان شد

۶- داستان سریال حاوی رازهایی از شرق خواهد بود

Game of Thrones

یکی از معماهای بزرگ در مورد سریال «شب طولانی» که در توضیحات سازندگان آن مشخص شده این است که داستان حاوی «رازهایی از شرق» خواهد بود. صادقانه بگوییم که این توضیحات کوتاه و معماگونه می تواند هر چیزی باشد. اما به نظر می رسد منظور آن ها از شرق، قاره اسوس (Essos) باشد که ریشه در افسانه ها دارد. این قسمت از سرزمین های داستان شامل مناطقی مانند سرزمین های سایه و آشای است که در سریال اصلی به آن ها پرداخته نشده بود. همچنین ممکن است منظور از شرق دیگر قاره هایی باشد که در سریال یا کتاب ها به آن ها پرداخته نشده است. از دیگر قاره های موجود در دنیای داستانی جورج ار آر مارتین می توان به اولثوس و سوثوریوس اشاره کرد که جزییات آن ها بسیار رازآلود است. جدای از معنایی که عبارت «رازهایی از شرق» خواهد داشت، هر چه باشد باید منتظر چیزهایی خوب بود.

۵- این تنها پیش درآمد در حال ساخت است

Game of Thrones

در ابتدا اعلام شد که شبکه HBO قصد ساخت ۵ پیش درآمد از سریال «بازی تاج و تخت» را دارد. صادقانه بگوییم که این تعداد پیش درآمد از همان ابتدا نیز کمی غیرواقعی و بیش از حد به نظر می رسید. اگر چه دنیای داستان های جورج آر آر مارتین به آسانی توان ارائه شدن در بیش از ۶ سریال تلویزیونی را دارد اما تصور این که همگی در یک دوره زمانی تحقق یابند کمی دور از تصور به نظر می رسد. اما موضوع قابل درک است زیرا هر کمپانی فیلم سازی می خواهد که بیشترین درآمد را از ناحیه یک سریال تلویزیونی محبوب بدست آورد اما این موضوع می تواند به قیمت کاهش کیفیت محصول تبدیل شود. با این وجود، «شب طولانی» تنها پیش درآمدی بر سریال «بازی تاج و تخت» است که در مرحله تولید قرار دارد. بدین ترتیب به نظر می رسد که مسئولان شبکه HBO کمی منطقی تر به ماجرا می نگرند و شور و شوق غیرمنطقی گذشته را ندارند. خوشبختانه این بدان معناست که تلاش های بیشتری برای ساخت یک سریال قوی دیگر انجام خواهد شد.

۴- این پیش درآمد سرنوشت دیگر پیش درآمدها را تعیین خواهد کرد

Game of Thrones

از آنجایی که شبکه HBO اعلام کرده که قصد ساخت ۵ پیش درآمد از سریال «بازی تاج و تخت» را دارد و سپس تنها یک مورد را وارد مرحله تولید کرد، می توان انتظار داشت که این پیش درآمد برای مسئولان شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به گفته کیسی بلویز، او انتظار ندارد که تا کامل شدن اپیزود پایلوت سریال «شب طولانی» در مورد دیگر پیش درآمدها تصمیم خاصی گرفته شود. اگر شبکه HBO به این نتیجه برسد که سریال «شب طولانی» پتانسیل موفقیت را داشته و مخاطبان سریال اصلی را به خود جلب می کند، به سراغ دیگر پیش درآمدها نیز خواهند رفت. این موضوع شامل سناریو مکس بورنشتین نیز خواهد شد که ظاهراً مورد توجه مسئولان شبکه قرار گرفته است. در صورت موفق نبودن سریال «شب طولانی» به نظر نمی رسد که ساخت دیگر پیسش درآمدها در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: ۸ بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» که قرار بود نقش شخصیت دیگری را بازی کنند

۳- شاید داستان این سریال با کتاب جدید جورج آر آر مارتین ارتباط داشته باشد

Game of Thrones

اگر چه جزییات بسیار کمی در مورد پیش درآمد سریال «بازی تاج  و تخت» منتشر شده اما ممکن است بخشی از جزییات داستان در جدیدترین کتاب جورج آر آر مارتین آمده باشد. جدیدترین کتاب مارتین با عنوان «آتش و خون» (Fire & Blood)، تاریخچه ای از وستروس است. از این رو بسیار محتمل است که سناریو گولدمن حاوی برخی از جزییات موجود در این کتاب باشد. «آتش و خون» که در ۲۰ نوامبر (۳ روز دیگر) منتشر خواهد شد یکی از چندین کتابی خواهد بود که به گذشته وستروس می پردازد. این کتاب به طور ویژه بر دودمان تارگرین ها متمرکز است که به هزاران سال پس از عصر قهرمانان و شب طولانی می پردازد. اما این بدان معنا نیست که در این کتاب هیچ اشاره ای به جزییات عصر تاریک وستروس نشده باشد.

۲- ساخت دیوار به احتمال فراوان در این پیش درآمد به تصویر کشیده خواهد شد

Game of Thrones

با توجه به دوره زمانی «شب طولانی»، محتمل است که در این سریال شاهد نحوه شکل گیری دیوار بزرگ باشیم. در دوران «شب طولانی» مردم وستروس یک زمستان بسیار طولانی را تجربه کردند، زمانی که وایت واکرها برای اولین بار از سمت شمال وارد شده و نبردی را علیه بچه های جنگل و اولین مردان آغاز کردند. در پاسخ به این حمله، برَن سازنده، یک دیوار یخی بسیار بلند را طراحی و ساخت که آن ها را از سرزمین وستروس دور نگه دارد. اگر چه هنوز کسی نمی داند این کار به چه صورت انجام گرفته اما به احتمال فراوان در سریال «شب طولانی» از این موضوع آگاه خواهیم شد.

۱- این سریال احتمالاً در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد

Game of Thrones

با توجه به برنامه انتشاراتی شبکه HBO انتظار می رود که سریال «شب طولانی» در سال ۲۰۲۰ منتشر شود. فیلم برداری سریال در اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز می شود و تکمیل آن حدود یک سال یا بیشتر به طول خواهد انجامید. علاوه بر این، HBO می خواهد دستکم یک سال پس از پایان سریال «بازی تاج و تخت» صبر کند و پس از آن سریال جدید را منتشر نماید. این که سریال پیش درآمد در چه ماهی از سال ۲۰۲۰ منتشر می شود هنوز مشخص نیست. با این وجود فصل سوم سریال «وست وورلد» (Westworld) نیز قرار است در همین سال عرضه شود. از این رو می توان انتظار داشت که «شب طولانی» در تاریخی متفاوت از زمان پخش سریال «وست وورلد» پخش خواهد شد. بدون توجه به تاریخ انتشار این سریال، همه ما بی صبرانه انتظار یک دنیای فانتزی جذاب دیگر را می کشیم.

بیشتر بخوانید: اعتراض سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» به استفاده دونالد ترامپ از تم «زمستان می آید»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود