جولان دیوانه‌ها در تهران: آتش زدن مردم در پارک جهت خوشگذرانی

جولان دیوانه‌ها در تهران: آتش زدن مردم در پارک جهت خوشگذرانی

روز چهارشنبه هفته گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شد که نشان می‌داد دو تن جهت خوشگذرانی، برخی افراد در پارک ها و فضاهای سبز شهر را تهران را بی‌هوا آتش می‌زنند.

در این ویدیو دو نفر که یکی فیلم‌برداری می‌کرد و دیگری ماده آتش‌زا در دست داشت، افرادی را که در فضای سبز خوابیده‌‌ بودند به آتش می‌کشیدند. این افراد با پاشیدن نفت یا بنزین روی افراد، با روشن کردن فندک، آنها را آتش زده‌اند. قربانیان که یا خواب بودند، یا حواسشان نبود، با حس گردن گرمای آتش در پشتشان، هراسان فرار می‌کنند و سعی می‌کنند آتش را خاموش کنند.

این گروه سه‌نفره که با همراهی یکدیگر دست به چنین کاری می‌زدند، همزمان از عملیات خود فیلمبرداری هم می‌کردند.

با انتشار تصویر این اشخاص، به دستور رئیس پلیس تهران بزرگ تیم ویژه‌ای در پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ جهت شناسایی و دستگیری او و همدستانش تشکیل شد.

همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی این شخص، تعداد زیادی از شهروندان از طریق پیام‌گذاری در شبکه‌های مختلف مجازی و همچنین تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ضمن ابراز تاسف از انجام دادن چنین اقداماتی اطلاعاتی را در خصوص هویت و محل‌های تردد این شخص در اختیار پلیس قرار دادند.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد که با بهره‌گیری از این اطلاعات و دیگر اقدامات پلیسی، نهایتا یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه شرارت و … در جنوب تهران به نام مهدی . ع معروف به مهدی پیتی piti شناسایی و بامداد روز پنجشنبه مورخه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نیروی انتظامی در خصوص مشخصات افراد دستگیر شده می‌گوید: «این تیم متشکل از سه نفر بوده‌اند که هدایت و مدیریت کار با فردی ۳۳ ساله به نام مهدی – ع که مجرمی سابقه دار بوده است، به همراه دو همدست خود که دو جوان متولد ۱۳۷۶ و ۱۳۷۹ بوده‌اند اقدام به آتش زدن مردم در فضا‌های باز در تهران می‌کردند.»

سردار ابراهیم لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص می‌گوید: «با بررسی سوابق افراد مشخص شد که رئیس تیم یک مجرم سابقه دار است که از سال ۱۳۸۵ و به جرم حمله با چاقو دستگیر شده است. این مجرم همچنین در سالهای بعد با جرم‌هایی چون سرقت، قدرت‌نمایی با چاقو، ورود به عنف منزل، جرح عمدی و … دستگیر و روانه زندان شده است.»

منبع: فارس ، تسنیم
دیجیاتو
بدون نظر

ورود