بهترین فیلم‌ های ۲۰۱۸ که باید حتما تماشا کنید [قسمت دوم]

بهترین فیلم‌ های ۲۰۱۸ که باید حتما تماشا کنید [قسمت دوم]

۲۰۱۸ یکی از بهترین سال‌ها برای فیلم‌های سینمایی بود؛ از فیلم‌های پرفروش باکس‌آفیس همچون «ستاره‌ای متولد شده است» تا فیلم‌های سینمایی کوچک‌تر همچون کمدی سیاه «سوگلی».

در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی، فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه (بلک پنتر) تحولی مثبت در سینمای جهان بوجود آورد و از نظر منتقدان و باکس‌آفیس در صدر بهترین‌ها قرار گرفت. یا فیلم‌های دیگری همچون «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، «آسیایی‌های خرپول»، «ستاره‌ای زاده شده‌است» و «ددپول ۲» توانستند امسال در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸ قرار بگیرند.

با این تفاسیر در ادامه ۱۸ مورد از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ را برایتان معرفی کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما آنها را در فهرست فیلم‌هایی که باید تماشا کنید قرار دهید. برای آشنایی با آنها تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

۱۰- سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story)

فیلم 2018
سولو آرام اما جذاب است

با اینکه سولو مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته اما در باکس آفیس در میان دیگر فیلم‌های جنگ ستارگان با اقبال خوبی همراه نبوده. داستان‌های پشت صحنه در زمان ساخت این فیلم و اخراج فیل لورد و کریس میلر از سمت کارگردانی و جایگزینی آنها با ران هاوارد، شهرت بدی برای این فیلم بدنبال داشت.

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» از لحاظ داستانی و وقایع اتفاق افتاده بین قسمت سوم جنگ ستارگان انتقام سیت و قسمت چهارم امیدی تازه قرار دارد و داستان ماجراجویی هان سولو را به همراه دوستش چوباکا و همچنین لندو کالریسیان را روایت می‌کند.

با یک فلیم عالی و فوق‌العاده مواجه نخواهید بود اما لحظه‌های فان زیادی در آن جریان دارد. این فیلم در سبک اپرای فضایی دسته‎بندی می‌شود.

۱۱- اولین اصلاح‌شده (First Reformed)

فیلم 2018
ایثن هاوک برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جریان اسکار ۲۰۱۹ شده است.

ایثن هاوک یکی از بهترین بازی‌های خود را در فیلم اولین اصلاح‌شده در نقش پدر روحانی بخش شمالی نیویورک ایفا کرده است. گذشته پرماجرای این کشیش برایش مشکلاتی را پدید آورده است. بازی هاوک در این فیلم درام عجیب اما جذاب به قدری خوب است که برخی منتقدان معتقدند بهترین بازی او در چند دهه بازیگری‌اش بوده است.

۱۲- یک مکان ساکت (A Quiet Place)

فیلم 2018
«یک مکان ساکت» یک فیلم در ژانر درام هیجان‌انگیز و ترسناک است که بدون صحنه‌های ترسناک می‌تواند موجب وحشت بیننده شود

جان کرازینسکی با این فیلم نشان داده که در سکوت هم می‌توان هیجان و ترس زیادی را در دل بیننده ایجاد کرد. داستان فیلم به یک زوج و فرزندان آنها مربوط است که برای حفظ جان خود محکوم به رعایت سکوت مطلق هستند.

فیلم «یک مکان ساکت» در آینده رخ می‌دهد و دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود.

لی (جان کرازینسکی) و اِوِلین (امیلی بلانت) و فرزندانشان در سکوت مطلق قرار دارند و تمام مواردی که باعث می‌شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده به خطر بیفتد را نیز زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد.

این خانواده در تمام طول مدت زندگی خود باید هر کاری را بدون هیچ صدایی انجام دهند؛ وگرنه توسط این موجودات شکار می‌شوند. حتی صدای خرد شدن یک برگ زیر پا هم می‌تواند خطرناک باشد.

تماشای این فیلم دلهره‌ای بزرگ در دل بیننده ایجاد می‌کند. همچنین صحنه‌های عاشقانه فیلم، رقص آنها و نگاه‌هایشان به یکدیگر نیز بسیار زیبا و دلنشین است.

۱۳- سوگلی (The Favourite)

بهترین فیلم های 2018
این فیلم مملو از صحنه‌هایی است که شما را وادار می‌کند با صدای بلند بخندید

فیلم سینمایی سوگلی فیلمی سرگرم‌کننده و خنده‌دار است که شخصیت‌ها و صحنه‌های آن باعث می‌شود در تمام مدت فیلم از ته دل بخندید. سوگلی یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ است که بازیگران خوب، همانند اما استون، اولیویا کلمن، ریچل وایس و نیکلاس هولت در آن ایفای نقش می‌کنند.

سوگلی فیلم در سبک تاریخی و کمدی-درام به کارگردانی یورگوس لانتیموس است.

۱۴- مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

فیلم 2018
شاید تصور کنید که مرد عنکبوتی برایتان دیگر جذاب نیست، اما این انیمیشن نظرتان را عوض خواهد کرد.

فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی چندین بار در سال ۲۰۱۸ صدرنشین فروش گیشه سینماهای جهان بود. این فیلم از جهان مارول تاج و ساخته باب پرسیچتی و پیتر رمزی در کل جهان بازخوردهای مثبتی از منتقدان گرفته است.

داستان این انیمیشن سینمایی از این قرار است که مایلز مورالس پس از اینکه در واقعیت تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود، همراه همکارش تصمیم می‌گیرد بر شرارت‌ها غلبه کند اما ورود دشمنی قدرتمند کار را برای او به شدت سخت و با خطرات فراوانی همراه می‌کند.

شمیک مور، جک جانسون، هیلی استینفیلد، ماهرشلا علی، زوئی کراویتز و نیکلاس کیج از جمله بازیگران مطرحی هستند که در این انیمیشن صداپیشگی شخصیت های اصلی را انجام داده‌اند.

۱۵- ببخشید مزاحم شما شدم (Sorry to Bother You)

فیلم 2018
کیت استنفیلد در سکانسی از فیلم ببخشید مزاحم شما شدم

«ببخشید مزاحم شما شدم» یکی از بهترین و اصیل‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ است که کیت استنفیلد و تسا تامپسون در آن خوش درخشیده‌اند.

«ببخشید مزاحم شما شدم» یک فیلم در سبک کمدی سیاه ابزورد به کارگردانی و نویسندگی بوتس رایلی است. فیلم جوان سیاه‌پوستی را نشان می‌دهد که فروشنده تلفنی است و برای موفقیت در کارش، با لهجه سفیدپوستان صحبت می‌کند. وقتی موفق می‌شود، به سرعت درگیر توطئه‌ای می‌شود که او را وامی‌دارد بین پول درآوردن و دوستان کنشگرش در سندیکا دست به انتخاب بزند.

این فلیم از سوی منتقدان تحسین شده است.

۱۶- ماری ملکه سلطنتی اسکاتلند (Mary Queen of Scots)

فیلم 2018
سورشا رونان در نقش ماری استوارت در یک درام تاریخی ایفای نقش می‌کند

فیلم «ماری ملکه سلطنتی اسکاتلن» به کارگردانی Josie Rourke داستان دو زنی را روایت می‌کند که توسط مردان نامرد احاطه شده‌اند و سعی دارد با دغل‌بازی قدرت این زنان را از آنها بگیرند. مری استورات که در اغلب فیلم‌ها و داستان‌های غربی به عنوان یک شخصیت منفی که به کلیشه‌های جنسیتی تنزل یافته ترسیم می‌شود، در این فیلم یک زن باهوش نمایش داده شده که بیننده می‌تواند با او همدلی کند.

ماری یکم اسکاتلند ملکه سلطنتی اسکاتلند بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون که شاید ندیده باشید

۱۷- پلنگ سیاه (Black Panther)

بهترین فیلم های 2018
یکی از بهترین فیلم‌های کمپانی مارول و بهترین فلیم ابرقهرمانی سال ۲۰۱۸ میلادی

پلنگ سیاه نه تنها یک فیلم ابرقهرمانی عالی در سال ۲۰۱۸ است بلکه یکی از بهترین فیلم‌های مارول هم بشمار می‌رود.

رایان کوگلر، کارگردان،  رای استفاده از بازیگران سیاه‌پوست در قلب داستان و به عنوان شخصیت‌های برتر فیلم مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم هجدمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. بلک پنتر با استقبال گسترده منتقدین و تماشاگران همراه بوده‌است.منتقدین قلم داستانی، کارگردانی، تیم بازیگری، طراحی صحنه و لباس، جلوه‌های ویژه و موسیقی متن فیلم را تحسین کردند و آن را در زمره بهترین آثار ابرقهرمانی در تاریخ سینما جای دادند.

در این فیلم، تی چالا (T chalaa) پس از اتفاقات جنگ داخلی به واکاندا بازمی‌گردد، که در آن جا با مشکلی عمیق مواجه می‌شود که اگر جلوی آن را نگیرد، عواقبی جهانی در پی خواهد داشت. چادویک بوزمن در نقش بلک پنتر بازی می‌کند.

بسیاری از منتقدین معتقدند بلک پنتر نه تنها از نظر ویژگی ابرقهرمانی بلکه از نظر فرهنگی نیز بسیار پراهمیت است.  بلک پنتر پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ سینماست که توسط یک کارگردان آفریقایی-آمریکایی ساخته شده‌است.

۱۸- ستاره‌ای متولد شده‌است (A Star Is Born)

بهترین فیلم های 2018
بردلی کوپر و لیدی گاگا برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌اند.

ستاره‌ای متولد شده‌است ، یک فیلم آمریکایی موزیکال، رمانتیک و درام به کارگردانی بردلی کوپر و راوی تراژدی کلاسیک هالیوود در قالبی مدرن است. بازی‌های بردلی کوپر، لیدی گاگا و سم الیوت در این فیلم بی‌نظیر است.

موسیقی در فلیم به روان بودن هر چه بهتر فیلم کمک زیادی می‌کند. از همه مهم‌تر، در این فیلم بیشتر از صحنه‌ها روی شخصیت‌ها فوکوس می‌شود. در این فیلم لیدی گاگا آهنگی که پیش از آن رونمایی نکرده بود را اجرا می‌کند.

داستان فیلم این است که جکسون (بردلی کوپر) خواننده مشهوری است که از مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) آشنا می‌شود و او را تشویق می‌کند که به عنوان ترانه ساز و خواننده همراه با او همراهی کند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود