جزییات طرح کانادا برای پذیرش یک میلیون مهاجر در ۳ سال آینده

جزییات طرح کانادا برای پذیرش یک میلیون مهاجر در ۳ سال آینده

آیا شما نیز از جمله کسانی هستید که به مهاجرت کانادا فکر کرده اید یا آرزو داشته اید در کانادا زندگی یا کار کنید؟ این رویای شما اکنون بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده زیرا دولت این کشور اعلام کرده که قصد دارد در ۳ سال آینده یک میلیون مهاجر را بپذیرد. وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسین، در گزارش سالانه خود به پارلمان کشور در مورد مهاجرت در سال ۲۰۱۸، از برنامه های این وزارت برای پذیرش ۱.۰۸۰.۰۰۰ مهاجر جدید با حق اقامت دائم از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ خبر داده و گفته که بیشترین تعداد این مهاجران در سال ۲۰۲۱ به کشور وارد خواهند شد که تعداد آن ها ۳۷۰.۰۰۰ نفر خواهد بود.

مهاجرت به کانادا

این رقم ۸۴.۰۰۰ نفر بیشتر از ۲۸۶.۰۰۰ نفری است که در سال ۲۰۱۷ در کشور کانادا اقامت دائم دریافت کرده اند. احمد حسین نیز که خود به عنوان پناهجویی سومالیایی به کانادا آمده بود، در گزارش خود چنین می گوید: «مهاجران و خانوده آن ها همکاری های غیرقابل انکاری در کانادا انجام داده اند و موفقیت آینده ما به ادامه تضمین خوشامدگویی به آن ها و یکپارچه سازی آن ها بستگی دارد». بر اساس این گزارش، یک پنجم ساکنان کنونی کشور کانادا در خارج از این کشور به دنیا آمده اند و از سال ۱۹۹۰ تاکنون بیش از ۶ میلیون مهاجر به این کشور وارد شده و اقامت دائم دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: از تحصیل با کیفیت تا تحقق رویای پولدار شدن؛ دلایل مهاجرت جوانان ایرانی

مهاجرت به کانادا

جمعیت در حال پیر شدن کانادا

مهاجرت یک راه حل کلیدی برای کمک به تقویت اقتصاد کانادا در نظر گرفته می شود. جمعیت مهاجر نسبتاً جوان می تواند پاسخی به چالش های پیر شدن جمعیت این کشور باشد. بر اساس گزارش وزیر مهاجرت کانادا، نسبت افراد شاغل به کار نسبت به بازنشستگان در سال ۲۰۳۶ میلادی به نسبت ۲ به ۱ خواهد رسید، عددی که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴.۲ به ۱ بوده است. کمی کمتر از نصف این مهاجران از طریق برنامه های اقتصادی وارد کشور می شوند تا شکاف های مهارتی در بازار کشور را پر کنند.

مهاجرت به کانادا

بر اساس این گزارش «افزایش سطح مهاجرت، به ویژه در کلاس اقتصادی، به ما کمک خواهد کرد که نیروی کار خود را حفظ کرده، به رشد اقتصادی ادامه داده و نوآوری را تحریک کنیم. با جمعیتی در حال پیر شدن و کاهش سطح فرزندآوری، مهاجرت نقش بسیار مهمی در تضمین رو به رشد بودن جمعیت کانادا و نیروی کار ایفا خواهد کرد». بر اساس گزارش سازمان اقتصاد جهانی در زمینه رقابت پذیری جهانی در سال ۲۰۱۸، کانادا با رتبه کلی ۱۲، بالاترین نمره (۱۰۰) را برای ثبات اقتصاد کلان بدست آورده و همچنین در میان کشورهای بالای این فهرست در زمینه تنوع در نیروی کار قرار گرفته است.

مهاجران اسکان داده شده در کانادا

مهاجرت به کانادا

بیش از نیمی از مهاجرانی که در سال ۲۰۱۷ میلادی در کانادا درخواست اقامتشان پذیرفته شده مربوط به برنامه های کلاس اقتصادی بوده اند، در حالی که ۴۴.۰۰۰ نفر نیز پناهجو، افراد نیاز به حمایت و افرادی بوده اند که به خاطر ملاحظات بشردوستانه و سیاست های عمومی پذیرفته شده اند. برنامه مهاجرتی ۲۰۱۹-۲۰۲۱ کانادا شامل اهداف بزرگتری در زمینه تعداد پناهجویان و افراد بی جا شده است که کانادا خواهد پذیرفت به نحوی که کمترین تعداد این افراد از ۴۳.۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۶۴.۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. کانادا همواره در زمینه مهاجرت بین المللی طلایه دار و پیشرو بوده و فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در مورد پناهندگان، این کشور را به خاطر «گشاده دستی فوق العاده، مهربانی و علاقمندی» به کمک به افراد بی جا شده ستوده است.

مهاجرت به کانادا

اما این برنامه کانادا در مقابل تعداد پناهجویانی که باید در سال های آینده اسکان داده شوند تنها قطره ای از یک اقیانوس به شمار می آید. آژانس پناهجویی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده که تعداد کسانی که به اجبار خانه و کاشانه خود را رها کرده اند در سال ۲۰۱۷ به رقم باور نکردنی ۶۸.۵ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد پناهجویانی که باید در کشورهای دیگر اسکان داده شوند در انتهای سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۱.۱۹ میلیون نفر رسیده بود.

بیشتر بخوانید: خرید بلیط یک طرفه؛ آنچه باید پیش از مهاجرت به کشورهای دیگر بدانید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • جواد رضایی دی ۲۴, ۱۳۹۷

    سلام من مهاجر افغانستانم من اروزو دارم در کشور کانادا زندگی کنم از کشور یونان شهر اتن بخوام ثبت نام کنم باید کجا برم ؟ ممنون

    • علی زمانی دی ۲۴, ۱۳۹۷

      دوست عزیز
      به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و بر اساس category های موجود مثل کارآفرینی ، خود اشتغالی (self-employed)، کارگر ماهر (skilled worker) ، گردشگری، دیداری و غیره، درخواست ویزا کنید. مهاجرت به کانادا بر اساس روش امتیازی بوده و بایستی درخواست شما منطبق با قوانین اعلامی در سایت اداره مهاجرت کانادا باشد.