جزییات سقوط هواپیما باربری ارتش در صفادشت کرج [تکمیلی]

۱۵ کشته در سانحه بویینگ ۷۰۷ بیشکک -تهران

جزییات سقوط هواپیما باربری ارتش در صفادشت کرج [تکمیلی]

بار دیگر یک سقوط هواپیما در زمستان! ارتش جمهوری اسلامی دقایقی پیش طی بیانیه ای، هواپیما باربری را متعلق به این نهاد اعلام کرد. صبح امروز یک هواپیما باری که از بیشکک، پایتخت قرقیزستان، حامل گوشت منجمد به مقصد فرودگاه پیام سپاه بود، حوالی زیبادشت فردیس سقوط کرد.

فرماندار فردیس اعلام کرد بوئینگ ۷۰۷ یک هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر دوربرد با اندازهٔ متوسط چهار موتوره جت ، به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بوده و در فرودگاه فتح سقوط کرده و به شهرک مسکونی زیبادشت هم آسیب رسانده است.

مهندس پرواز زنده است. از شمار دقیق تلفات این حادثه، هنوز خبر رسمی منتشر نشده است.

سقوط هواپیما در کرج
تصاویر ساعاتی پیش از لحظه سقوط هواپیمای باربریقرقیزستان در منطقه مسکونی صفادشت

 فرمانده انتظامی استان البرز از اعزام تیم‌های پلیس به محل سقوط هواپیما به منظور تأمین امنیت خبر داد. محمدیان با بیان اینکه فرمانده انتظامی شهرستان فردیس نیز به این محل اعزام شده و بر عملیات نظارت دارد، اظهار کرد: همچنین عوامل بررسی صحنه پلیس آگاهی نیز در محل مستقر شده و در صورت نیاز اقدامات مربوطه را انجام خواهد داد.  با اقدامات انجام شده از سوی پلیس امنیت خوبی در این محل حاکم است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد . پلیس تا هر زمان که نیاز باشد در این محل حضور خواهد داشت.

سقوط هواپیما در کرج

متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است.

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز اعلام کرد: هواپیمای قرقیزستانی بود به هنگام فرود از باند خارج شد و دچار آتش‌سوزی می شود و به محض دریافت خبر تیم‌های بررسی سانحه به محل اعزام شدند. جزییات بیشتر در همین گزارش به روز رسانی می شود. خبر این سقوط، لحظاتی پیش با بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان مواجه شده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • علی دی ۲۵, ۱۳۹۷

    لطفا قبل از اینکه متن را منتشر کنید یکبار آن را بخوانید. این اتفاق در فرودگاه پیام اتفاق افتاده یا فتح؟؟؟

    • علی زمانی دی ۲۵, ۱۳۹۷

      قرار بود در فرودگاه فتح فرود کند، اما در فروگاه پیام سقوط کرد که نزدیک آن فرودگاه بود