نکات جالب تریلر فصل هشتم «بازی تاج و تخت»؛ از پَر مرموز تا رازهای استارک ها

نکات جالب تریلر فصل هشتم «بازی تاج و تخت»؛ از پَر مرموز تا رازهای استارک ها

روز گذشته جدیدترین تریلر تبلیغاتی فصل هشتم و پایانی سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) منتشر شد که بیشتر به سمبولیسم خانواده استارک و اتفاقاتی که در چند ماه آینده برای آن ها خواهد افتاد تمرکز داشت. بر اساس اعلام شبکه HBO، اولین اپیزود از فصل هشتم این سریال در روز ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ منتشر خواهد شد و اگر چه برخلاف دیگر فصول، تنها از ۶ اپیزود تشکیل شده اما به دلیل طولانی بودن اپیزودها و اتمام داستان وستروس، فصل پایانی زیباترین و حماسی ترین فصل این شاهکار تلویزیونی باشد.

Game of Thrones

این تریلر جدید که با عنوان «سردابه های وینترفل» (Crypts of Winterfell) منتشر شد، بر روی جان اسنو، سانسا استارک و آریا استارک که سه تن از ۴ فرزند باقیمانه استارک ها هستند تمرکز دارد. هر یک از این شخصیت ها از میان سردابه های پیچ در پیچ وینترفل گذشته و در حالی که از کنار مجسمه های نیاکان درگذشته خود می گذرند، جملاتی از فصول قبلی سریال با طنینی شیطانی در پس زمینه شنیده می شوند. در نهایت سه استارک در مقابل ردیفی از مجسمه ها که نماد آن ها هستند ایستاده و سپس یک باد سرد به درون سردابه وزیدن می گیرد، باد سردی که یادآور رسیدن قریب الوقوع زمستان به دروازه های وینترفل است. این تریلر که با هدف ایجاد هیجان در طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» و اعلام تاریخ انتشار اولین اپیزود فصل هشتم (۱۴ آوریل ۲۰۱۹ مصادف با ۲۵ فروردین ۱۳۹۸) منتشر شده و در آن به موارد متعددی از تاریخچه وستروس با معانی رازآلود و عمیق تری اشاره شده است.

Game of Thrones

از آنجایی که داستان سریال از داستان های بن مایه اصلی آن که کتاب های جرج آر آر مارتین با عنوان «ترانه ای از یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) است پیشی گرفته است، در این تریلر بیش از هر زمان دیگری در مورد سرنخ های داستانی پنهانکاری شده تا علاوه بر افزایش جذابیت و هیجان طرفداران، از لو رفتن داستان فصل پایانی نیز جلوگیری شود. اما ظاهراً این پنهانکاری ها نیز موجب نشده که طرفداران «بازی تاج و تخت» از تلاش برای پیدا کردن جوابی برای سوال های خود و معماهای داستان از طریق این تریلر رازآلود دست بردارند. در ادامه می خواهیم اتفاقات این تریلر و ارجاعات و معانی احتمالی آن ها را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

Game of Thrones

در حالی که جان اسنو، مشعل به دست، در سردابی تاریک و سرد در زیر قلعه وینترفل راه می رود از کنار مجسمه مادر واقعی اش، لیانا استارک می گذرد و ناگهان نجوایی از او شنیده می شود بدین مضمون: «تو باید از او محافظت کنی». این کلمات را لیانا استارک در سکانس فلش بک اپیزود پایانی فصل ششم با عنوان «بادهای زمستان» (The Winds of Winter) خطاب به برادرش، ند استارک، بعد از بدنیا آوردن جان اسنو در برج موسوم به Tower of Joy به زبان آورد. منظور لیانا از عبارت «محافظت از او» این بود که ند استارک دودمان و در واقع نام پدر جان را فاش نکند زیرا اگر رابرت برثیون می دانست که ریگار تارگرین پدر جان اسنو است بدون شک او را به قتل رسانده یا تبعید می کرد.

Game of Thrones

نفر بعدی سانسا است که با اعتماد بنفسی مثال زدنی از کنار مجسمه مادرش، کاتلین استارک، می گذرد و در همین هنگام نجوایی بدین مضمون به گوش می رسد: «تمام این وحشت که خانواده مرا درگیر خود ساخته به این دلیل است که نتوانستم یک فرزند بی ما در را دوست داشته باشم». کاتلین که در جریان سکانس غیرمنتظره، دیدنی و خونین عروسی سرخ کشته شد، این جملات را در اپیزود «بال های سیاه، کلمات سیاه» (Dark Wings, Dark Words) در جریان صحبت هایش با تالیسا به زبان آورد.

بیشتر بخوانید: کارگردان و بازیگران اپیزود آزمایشی پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» مشخص شدند

Game of Thrones

این جمله کاتلین استارک در نگاه به اتفاقات گذشته معنایی تلخ و شیرین دارد زیرا از یک طرف عدم علاقه او به پسربچه ای که ظاهراً فرزند نامشروع شوهرش بود قابل درک به نظر رسیده و از طرف دیگر اینکه کاتلین واقعیت ماجرا و اینکه جان اسنو در واقع خواهر زاده ند استارک است و نه پسر حرامزاده او ( و مهم تر این که ند هیچگاه به او خیانت نکرد و در تمام این سال ها تنها برای حفظ جان خواهرزاده اش او را فرزند نامشروع خود جا زده) را هیچوقت نفهمید و در نهایت کشته شد. این موضوع بر تراژدی مرگ کاتلین استارک می افزاید.

Game of Thrones

جان نیز در انتهای تریلر از کنار مجسمه ند استارک می گذرد و همزمان جملاتی از ند شنیده می شود: «تو یک استارک هستی. شاید نام مرا نداشته باشی اما خون مرا داری»، جملاتی که در اپیزود دوم فصل اول سریال و لحظاتی قبل از رفتن جان اسنو به سمت مقر نگهبانان شب در دیوار شمالی توسط ند به جان اسنو گفته شد و کسی در آن زمان معنای دقیق و عمیق آن ها را نمی دانست، حقیقتی تلخ و شیرین که در اپیزودهای پایانی فصل هفتم سریال فاش شد.

Game of Thrones

نکته مهم دیگر در این تریلر جدید از سریال «بازی تاج و تخت» این است که مجسمه جان اسنو پیرتر از سن کنونی او در داستان به نظر می رسد و این موضوع در مقایسه با مجسمه سانسا و آریا بسیار مشخص است. اگر چه ممکن است این موضوع تنها به خاطر طراحی سنگی و خاکستری مجسمه باشد، اما بسیاری از طرفداران سریال در فضای مجازی به این نکته تاکید کرده اند که این مجسمه پیرتر از سن فعلی جان اسنو بوده در حالی که مجسمه های سانسا و آریا با سن فعلی شان مطابقت دارد. خطوط روی چهره مجسمه جان اسنو که نشان از پیری او دارد کاملاً مشخص و قابل تشخیص بوده و محاسن او نیز پرتر و بیشتر از شرایط فعلی شخصیت جان اسنو است.

Game of Thrones

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که در ابتدای داستان های جرج آر آر مارتین، جان اسنو ۱۴ سال سن دارد و در حالی که این موضوع نمی تواند ضرورتاً در مورد شخصیت اسنو در سریال نیز صدق داشته باشد، جان اسنو سریال هنوز هم جوان تر از سن واقعی کیت هرینگتون است. همین موضوع باعث شده که مجسمه ای مسن تر باعث شود طرفداران آن را دارای معانی عمیق و رازآلود دانسته و در مورد علت آن نظریه پردازی کنند. اگر مجسمه جان اسنو عمدأ پیرتر ساخته شده، این موضوع می توان بدین معنا باشد که اسنو یکی از معدود شخصیت های اصلی سریال «بازی تاج و تخت» باشد که در انتهای فصل خونین هشتم و پایانی زنده خواهدن ماند و برخلاف بسیاری از اطرافیان خود در سنین پیری و با مرگ طبیعی خواهد مرد.

Game of Thrones

نکته جالب تر این که تمامی جملات یادآوری شده در تریلر فصل هشتم حول محور زندگی جان اسنو و نسب خانوادگی او می چرخد. خیلی وقت است که همه طرفداران می دانند جان اسنو فرزند ریگر تارگرین و لیانا استارک است و اولین بار این موضوع توسط سامیول تارلی و با مطالعه کتاب های تاریخی کشف شد. در طرف دیگر اما اسنو خود از این موضوع بی اطلاع بوده و نادانسته با عمه خود همبستر شده است. حضور قابل توجه این یادآوری ها در تریلر فصل هشتم سریال می تواند بدین معنا باشد که اگر چه اکنون نسب خانوادگی او فاش شده اما این رازِ اکنون برملا شده هنوز هم می تواند نقش مهمی در اتفاقات فصل آتی سریال «بازی تاج و تخت» داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دنیای «شب طولانی»؛ ۱۰ نکته‌ای که در مورد پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود