رونمایی از برند جدید بازار فرش سرای ابریشم در هتل اسپیناس پالاس

با حضور صدها نفر از کارشناسان صنعت فرش و برندینگ کشور برگزار شد

رونمایی از برند جدید بازار فرش سرای ابریشم در هتل اسپیناس پالاس

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازار فرش سرای ابریشم، از هویت جدید برند و برنامه‌های آتی ورود خود به صنعت دکوراسیون منزل در مراسم با شکوهی که در ۵ بهمن ماه ۹۷ در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد رونمایی کرد.

در این مراسم که بزرگان صنعت فرش کشور از کاشان و سایر شهرهای مرکز تولید فرش، بزرگان صنعت تبلیغات و برندینگ و صدها نفر از فعالان بازار در آن حضور داشتند، ضمن بیان تاریخچه‌ی تاسیس ۵ سال حضور سرای ابریشم در صنعت فرش ماشینی کشور، از عناصر برند، هویت بصری و لوگو، موسیقی برند و برنامه‌های آتی این مرکز برای ارائه‌ی محصولات مرتبط با دکوراسیون منزل رونمایی شد و با اجرای گروه موسیقی سون، جشن ۵ سالگی تولد این مرکز برگزار گردید.

دکتر محمد مهدی روحانی، مدیرعامل سرای ابریشم در ابتدای این برنامه ضمن قدردانی از اهالی صنعت فرش کاشان و سایر شهرهای کشور گفت: «گردش مالی صنعت فرش کشور در سال حدود حداقل ۱۲هزار میلیارد تومان است و بیش از ۱۰۰۰ تولیدکننده و ۱۰۰ تولیدکننده‌ی محصولات برتر در این صنعت فعالند که موتور تولید اقتصادی در کاشان و بسیاری از شهرهای دیگر کشور هستند. بازار فرش سرای ابریشم در سابقه‌ی ۵ ساله‌ی فعالیت خود تلاش کرده تا مکانی مدرن و درخور برای ارائه‌ی محصولات خاص از برندهای ویژه فرش ماشینی کشور باشد و جایگاه این صنعت را در جامعه ارتقا دهد و ارائه‌ی بیش از ۲۵ هزار متر مربع فرش منحصر به فرد در این مرکز که در جای دیگری ارائه نمی‌شود، نشانی از این تلاش بوده است.»

وی در زمینه‌ی دلایل تغییرات اساسی در مدل کسب‌وکار سرای ابریشم، ۵ سال بعد از شروع گفت: «در مدل اولیه، ما به عنوان مالک، فضای فروشگاهی را به صورت اجاره در اختیار برندها قرار دادیم که این روند تا دی ماه پارسال ادامه داشت و پس از آن تصمیم گرفتیم با یکپارچه‌سازی تمامی فروشگاه‌ها، خودمان به شکل یک مرکز واحد اقدام به فروش فرش ماشینی از تمام برندها کنیم و برای موفقیت در این امر، تیم فروشندگان جدید را استخدام کرده و آموزش دادیم. اما به تدریج احساس کردیم تغییرات باید ریشه‌ای‌تر باشد و لازم است تا تمامی هویت ما تغییر کند.»

رونمایی از برند جدید بازار فرش سرای ابریشم در هتل اسپیناس پالاس

روحانی در زمینه‌ی دلایل این امر گفت: «اگرچه این سرای ابریشم بود که اولین بار با تبلیغات وسیع و ایده‌هایی همچون تحویل رایگان درب منزل، در معرض دید مردم در صنعت فرش ماشینی کشور قرار گرفت اما با ورود سایر مراکز فرش و تبلیغات وسیع آنها که صرفا بر فروش متمرکز است، ما نیاز به داستان و عناصری داشتیم که تمایز کاری که انجام می‌دهیم را به وضوح نشان دهد و نمایان‌گر ارزش‌هایی باشد که در زندگی زنان که مخاطبان اصلی ما هستند خلق می‌کند.»

دکتر روحانی در ادامه چهار عنصر اصلی برند سرای ابریشم را زنان، انتخاب، توانمندسازی و هنر بیان کرد و در تشریح آنها گفت: « ایجاد فضایی برای خرید آسان، امن و مطلوب زنان برای این مجموعه اولویت اصلی ما است و تمام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی ما با تمرکز بر زنان خواهد بود. در این فعالیت‌ها بر انتخاب و ایجاد قدرت انتخاب برای زنان تمرکز خواهیم کرد که نه فقط در خرید فرش بلکه ارزش نهادن به انتخاب و قدرت انتخاب زنان  درعرصه‌های اجتماعی و فردی از اقدامات مهم ما خواهد بود. نمود این نگاه نیز کمپین بسیار گسترده‌ی «من انتخاب می‌کنم» سرای ابریشم در انتهای سال ۹۶ بود که زنان شجاع با انتخاب‌های اثرگذار را بر سطح بیلبوردهای شهر اکران کرد.»

توانمندسازی و هنر نیز دو عنصر دیگر برندینگ جدید سرای ابریشم هستند که مدیر این مرکز در سخنرانی خود توانمندسازی را توجه به خرید از تامین کنندگان زن و توجه به کارآفرینی بانوان معنی کرد و از طرفی استفاده از عنصر هنر باعث خواهد شد نگاه این مجموعه نه فقط ارائه و فروش محصول فرش، بلکه تمرکز بر زییایی کل خانه، سلیقه و دکوراسیون باشد و در این مسیر، از تمامی محصولات تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف در سرای ابریشم حضور خواهند داشت.

معرفی لوگو عناصر هویت برند سرای ابریشم

بازار فرش سرای ابریشم

در ادامه‌ی این مراسم، از لوگوی جدید سرای ابریشم رونمایی شد که ترکیبی از چهار پیله‌ی ابریشم به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی تولید فرش اصیل ایرانی است که هر یک از این پیله‌ها نمادی از یکی از عناصر اصلی برند این مجموعه و نمادی است از اصالت و کیفیت. ترکیب چهار پیله‌ی کرم ابریشم در لوگوی جدید این مرکز، نمایانگر پروانه است که نشانی از زیبایی و تکامل کرم ابریشم و نمادی است از زیبایی، تعادل و آرامش.

این لوگو که جایگزین لوگوی قبلی سرای ابریشم می‌شود، با ریشه در گذشته و عناصر اصیل ایرانی، ساده و مدرن است و می‌تواند در فعالیت‌های ارتباطی آینده‌ی سرای ابریشم به صورت گویاتری، پیام این برند را به مخاطب منتقل کند.

شعار یا تگ لاین برند سرای ابریشم که در گذشته «گلستان فرش ایران» بود نیز اینک با تگ لاین «انتخاب کنید» جایگزین شده است.

اقدام دیگر مهم سرای ابریشم که برای اولین بار در صنعت فرش ایران اقدام شد نیز، رونمایی از فونت یا دستخط اختصاصی این برند بود تا هویت ممتاز و منحصر به فرد این برند را تکمیل کند. برای طراحی این فونت اختصاصی، سرای ابریشم از دامون خانجان‌زاده کمک گرفت که یکی از برترین طراحان فونت ایران است.

برای تکمیل تمام عناصر هویتی برند، سرای ابریشم، اکنون با الهام از عناصر چهارگونه وجودی خود (زنان، انتخاب، توانمندسازی و هنر)، صاحب موسیقی اختصاصی نیز شود. در این موسیقی سنتی و اصیل ایرانی که به طور اختصاصی ساخته شده، از صدای ریسندگی و بافت فرش به عنوان تم اصلی استفاده شده و در آن حال و هوای خانه‌های روستایی که در آن زنان هنرمند ایرانی فرش می‌بافند احساس می‌شود.

نگاه به تمام عناصر علمی برندینگ و استفاده از مشاورین برتر برند داخلی و خارجی، باعث شده سرای ابریشم اکنون تنها مرکزی در صنعت فرش کشور باشد که به طور زیرساختی تلاش دارد تا یک برند ملی و با ابعاد بین‌المللی را با تکیه بر دانش روز خلق کند و استراتژی‌ها و برنامه‌های کلیدی کسب‌وکارش را نیز بر مبنای خلق ارزش برای مشتری نهایی بنا کند.

پایان مراسم

رونمایی از برند جدید بازار فرش سرای ابریشم در هتل اسپیناس پالاس

در این مراسم که از ساعت ۱۹ تا نیمه شب در هتل اسپیناس پالاس ادامه داشت، گروه موسیقی صبا به سرپرستی پیام کریمی موسیقی برند سرای ابریشم را اجرا کرد و در پایان گروه موسیقی سون، نیز با اجرای چند موسیقی، فضای شادی را در سالن برای حضار فراهم کرد.

گفتنی است بازار سرای ابریشم در مرکز شهر و قلب بازار تهران، واقع در تقاطع خیابان مصطفی خمینی و پانزده خرداد (چهار راه سیروس)، پذیرای تمام علاقه‌مندان برای آشنایی با محصولات و خدمات جدید خود است و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به این آدرس مراجعه کنند.

بدون نظر

ورود