آیا می‌دانید اگر شب‌ها قبل از خواب عسل بخوریم چه اتفاقی در بدن‌مان می‌افتد؟

آیا می‌دانید اگر شب‌ها قبل از خواب عسل بخوریم چه اتفاقی در بدن‌مان می‌افتد؟

بیشتر ما می دانیم که عسل برای مقابله با سرماخوردگی و مرطوب کردن پوست مفید است، اما شاید ندانید که دانشمندان عسل را یک سوپر غذا می دانند چون خواص زیاد دیگری هم دارد که ممکن است تا به حال چیزی در موردشان نشنیده باشید. عسل با بسیاری از مواد غذایی، ترکیب بسیار خوشمزه و سالمی می سازد، اما اگر شب ها قبل از خواب فقط یک قاشق از این ماده ی غذایی شگفت انگیز بخورید و اجازه دهید که بدن تان در طول شب آن را به طور کامل جذب کند، از تأثیرات آن بر روی بدن تان حیرت زده خواهید شد. در ادامه می خواهیم ببنیم مصرف عسل قبل از خواب چه فوایدی برای بدن دارد.

۱- خواب راحت شبانه

فواید مصرف عسل قبل از خواب

عسل حاوی ماده ی مغذی ای به نام تریپتوفان است. این ماده نوعی هورمون است که به شما کمک می کند آرام شوید و به بدن تان این سیگنال را می دهد که «وقت خواب فرا رسیده». بدن ما با وجود نیازی که به این اسید آمینه دارد، قادر نیست خودش آن را به طور طبیعی تولید کند. اما ما می توانیم این ماده را از طریق رژیم غذایی و مصرف موادی مانند عسل، دریافت کنیم.

برای همه ی ما گاهی پیش می آید که در میانه ی شب از خواب بیدار می شویم. علت این مسأله آن است که در حین خواب، مغز ما به ماده ای به نام گلیکوژن نیاز پیدا می کند و غدد فوق کلیوی درون کلیه ها را وادار می کند که آدرنالین و کورتیزول ترشح کنند. همین مسأله باعث بیدار شدن ما می شود. خوشبختانه، عسل حاوی گلیکوژن است، بنابراین مصرف آن قبل از خواب به شما کمک می کند تا جلوی بالا رفتن سطح آدرنالین را بگیرید و از یک خواب خوب و راحت شبانه برخوردار شوید.

۲- کمک به کاهش فشار خون

از آنجایی که فشار خون بالا در افزایش ریسک بروز بیماری قلبی نقش دارد، با حفظ تعادل و ثابت نگه داشتن آن می توانید از مشکلات قلبی جلوگیری کنید. عسل حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها فشار خون را کاهش می دهند. بنابراین خوردن یک قاشق عسل در هنگام شب، روش خوبی برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون است.

۳- کاهش تری گلیسیریدهای خون

تری گلیسیریدها نوعی چربی موجود در خون هستند. در صورت بالا بودن سطح تری گلیسیرید، خطر بروز بیماری قلبی و دیابت شما را تهدید می کند. خوشبختانه، عسل سطح تری گلیسیریدها را در بدن کاهش می دهد و آن ها را تبدیل به یک متحد مؤثر می کند که خون را از چربی های غیر ضروری پاکسازی می کند.

۴- تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد باکتری ای است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و شما را در مقابله با عفونت های ناشی از میکرو ارگانیسم هایی مثل باکتری ها، قارچ ها و ویروس های متعدد قوی تر می کند. عسل را هم می توانید هر شب مصرف کنید و از تأثیر آن در تقویت سیستم دفاعی بدن استفاده کنید و هم با زدن عسل به زخم هایتان، از خواص ضد باکتری آن کمک بگیرید.

۵- افزایش سرعت چربی سوزی

عسل با ایجاد یک اثر گرمازا در بدن، سرعت سوخت و ساز را بالا می برد؛ یعنی گردش خون را افزایش می دهد و همین مسأله دمای بدن را کمی بالا می برد، در نتیجه، به شما کمک می کند بدون تلاش خیلی زیادی چربی بسوزانید.

۶- درمان سرفه

عسل نوعی ضد التهاب طبیعی به شمار می رود. بنابراین اگر یک قاشق عسل را با آب گرم مخلوط کنید و هر شب آن را بخورید، حساسیت گلو را به حداقل می رساند و از سرفه جلوگیری می کند. علاوه بر این، عسل یک آنتی بیوتیک خوب هم هست و می تواند به شما کمک کند به جنگ باکتری هایی بروید که در گلویتان جا خوش کرده اند.

۷- خواص ضد پیری عسل

بهترین روش طبیعی برای کند کردن روند پیری، مصرف آنتی اکسیدان ها است و عسل سرشار از این مواد است. با استفاده از عسل می توانید به پوست خود رطوبت بخشید و پوست تان را از مواد مغذی درون عسل بهره مند کنید، اما اگر هر شب قبل از خواب عسل بخورید، این کار به شما کمک می کند از درون بدن هم با نشانه های بالا رفتن سن مقابله کنید.

۸- جلوگیری از افسردگی

عسل حاوی ماده ای به نام پلی فنول است؛ یک ماده ی شیمیایی ارگانیک که با مقابله با تنش اکسیداتیو سلول های مغزی، به جنگ افسردگی می رود. اگر به دنبال حفظ سلامت روان خود هستید و می خواهید صبح ها با انگیزه از خواب بیدار شوید، هر شب قبل از خواب، عسل بخورید.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود