چرا بعضی ها از پیدا کردن عشق زندگی شان عاجزند؟

چرا بعضی ها از پیدا کردن عشق زندگی شان عاجزند؟

علیرغم پیشرفت و رواج شبکه های اجتماعی در دنیا، تنهایی به معضلی همه گیر تبدیل شده است. طبق تحقیقات، حدود نیمی از جمعیت افراد بزرگسال در پیدا کردن یک شریک عاطفی مناسب برای خود دچار مشکل هستند. در این مطلب می خواهیم ببینیم چه دلایلی باعث می شود که آدم ها نتوانند از یک رابطه ی عاطفی طولانی مدت و متعادل برخوردار شوند.

۱-  نگاه آرمان گرایانه و غیر واقع بینانه ای به روابط عاطفی دارید

ناتوانی از پیدا کردن شریک عاطفی

هر کسی تعریف خود را از یک رابطه ی عاطفی عالی و بی نقص دارد. تصور و توقع بعضی افراد ممکن است تحت تأثیر فیلم های عاشقانه یا یک کتاب باشد. اما همه ی آدم ها یک آرزو دارند و آن چیزی نیست جز اینکه داستان های عاشقانه به حقیقت بپیوندند و آن ها هم مانند شخصیت های این داستان ها از یک رابطه ی عاشقانه ی پر شور برخوردار شوند.

با این حال، متأسفانه خیال پردازی های ما گاهی هیچ سنخیتی با واقعیت ندارند. رابطه ی عاطفی ایده آل وجود ندارد و امکان ندارد زوجی بی نقص باشند.

راه حل: شما باید بدانید که شریک عاطفی تان یک انسان واقعی است، نه شخصیت یک فیلم یا کتاب. بنابراین، وقتی با کسی وارد رابطه می شوید، متوجه باشید که او هم مانند هر کس دیگری می تواند نقص ها و اشتباهاتی داشته باشد.

۲- به خودتان احترام نمی گذارید

احترام به خود و دیگران، زیربنای هر رابطه ای از جمله روابط عاشقانه هستند. شما می توانید کسی را دوست داشته باشید که برای خودش احترام قائل نیست؟ چنین رابطه ای احتمالاً بر پایه ی احساس گناه بنا شده و هیچ فایده ای برای هیچ یک از طرفین آن ندارد.

راه حل: اول از همه باید حمایت درونی خود را به دست آورید تا زمانی که غمگین و افسرده می شوید به خودتان کمک کنید. این حمایت درونی می تواند از طریق موفقیت ها، سرگرمی ها، دانش، یا اصول راهبردی شما و هر چیز دیگری باشد که برای شما اهمیت دارند و به شما کمک می کنند که به ارزش های خودتان پی ببرید. هرگز اجازه ندهید کسی باعث شود به ارزش و اعتبار خودتان شک کنید.

۳- به حریم شخصی دیگران احترام نمی گذارید

بعضی معتقدند تکنیک های فریبکارانه می توانند به ترمیم یک رابطه کمک کنند. اما هیچ کسی دوست ندارد او را فریب دهند، یا بدتر آنکه، سعی کنند او را تغییر دهند.

راه حل: عملکرد ما در هر شکلی از رابطه، باید در چارچوب مرزهای مشخصی باشد. نقطه ی پایان این مرزها، محل شروع مرزهای طرف دیگر رابطه است. اگر شریک عاطفی تان رفتاری دارد که از آن خوش تان نمی آید و او این مسأله را می داند، اما باز هم تمایلی به تغییر رفتارش ندارد، شما باید تصمیم تان را بگیرد که یا او را همانطور که هست قبول کنید و با او بمانید، و یا ترکش کنید. به خاطر داشته باشید که تغییر دادن آدم ها غیر ممکن است.

۴- توانایی بخشیدن ندارید

همه ی آدم ها اشتباهاتی مرتکب می شوند و این مسأله در مورد خود شما هم صدق می کند. اما گاهی شخص مرتکب اشتباهی می شود و دیگر نمی تواند اعتمادی که از دست رفته را باز گرداند، حتی اگر کاملاً مطمئن باشد که دیگر آن اشتباه را تکرار نخواهد کرد. آدم ها اغلب هنگام قضاوت در مورد دیگران بیش از حد سختگیر هستند، در حالی که وقت ارزیابی خودشان این میزان سختگیری را ندارند.

راه حل: سعی نکنید خودتان را وادار به قبول چیزی کنید که با آن موافق نیستید، اما در عین حال، امتناع از قضاوت می تواند کارساز باشد. حتی اگر از رفتار شریک عاطفی تان به شدت رنجیده اید، اگر دلتان با این رابطه بوده و زمان زیادی را صرفش کرده اید، یک فرصت دیگر به شریک عاطفی تان بدهید و اجازه دهید دوباره سعیش را بکند.

۵- آمادگی رابطه ی عاطفی جدید را ندارید

ما همیشه عشق را نهایت شادی و لذت می دانیم. اما گاهی هم لازم است که آدم ها قبل از وارد شدن به یک رابطه ی عاطفی جدید، مشکلاتی که آن ها را تحت فشار قرار داده اند را با خودشان حل و فصل کنند.

راه حل: گاهی تنها چیزی که به آن نیاز داریم تنهایی است، تا بتوانیم همه ی مشکلات خود را برطرف کنیم و شادی از دست رفته ی خود را دوباره بیابیم، به ویژه قبل از اینکه رابطه ی عاطفی جدیدی را شروع کنیم. این گاهی می تواند بهتر از تکیه کردن به کس دیگری در روزهای سخت زندگی باشد. چون این کار شما را با اراده می کند.

۶- فقط به خودتان فکر می کنید

خودبینی را یکی از عوامل شکست در روابط عاطفی می دانند. اگر شخصی فقط به خودش و نیازهایش فکر کند، این مسأله می تواند علاقه ای که بین او و شریک عاطفی اش وجود دارد را از بین ببرد. حتی اگر این شخص تصور کند رفتارهای خودخواهانه ی او در نهایت برای هر دوی آن ها منفعت هایی خواهد داشت.

راه حل: آدم های خودبین باید درک کنند که دنیا به دور آن ها نمی چرخد، به ویژه اگر دنبال رابطه ی عاطفی موفقی هستند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود