پورشه کیمن بخریم یا هیوندا جنسیس کوپه

پورشه کیمن بخریم یا هیوندا جنسیس کوپه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از سؤالاتی که معمولاً در حوزه خودرو مطرح می‌شود این است که بین پورشه کیمن و هیوندا جنسیس کوپه کدام‌یک را انتخاب کنیم؟ پاسخ دادن به این سؤال در وهله اول تحت تأثیر سلیقه ما و انتخاب برند موردنظر است. اما درهرصورت فعالیت افراد مختلف در بازار خریدوفروش پورشه کیمن یا خریدوفروش هیوندا جنسیس کوپه تأثیر زیادی بر این انتخاب و شناخت آنها نسبت به خودروهای این شرکت‌ها دارد.

در این مطلب می‌خواهیم مشخصات فنی و مشخصات ظاهری پورشه کیمن را با هیوندا جنسیس کوپه مقایسه کنیم و در نهایت قضاوت را به شما واگذار کنیم.

مشخصات فنی پورشه کیمن در برابر هیوندا جنسیس کوپه

کسانی که به خرید پورشه کیمن علاقه دارند، یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب خود را موتور قوی و منعطف این دستگاه معرفی می‌کنند. این مدل که به‌عنوان یک خودروی اسپرت معرفی می‌شود دارای طراحی بدنه تهاجمی بوده و در آن از یک موتور ۲.۵ لیتری استفاده‌شده است. این موتور دارای چهار سیلندر تخت به‌صورت توربو شارژ است. حداکثر قدرت خروجی موتور پورشه کیمن ۳۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۴۱۹ نیوتون متر است. این موضوع باعث می‌شود که شتاب خودرو بسیار بالا بوده و سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۴ ثانیه پر کند.

اما اگر هوای خرید هیوندا جنسیس کوپه را دارید، در آن با یک موتور ۶ سیلندر خورجینی مواجه هستید. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۳۰۰ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه برای شما فراهم کند. موتور استفاده‌شده در هیوندا جنسیس دارای حجم ۳۷۷۸ سی سی بوده و ۲۴ سوپاپ در آن استفاده‌شده است. برای سیستم حرکتی این خودرو یک جعبه‌دنده ۶ دنده اتوماتیک باقابلیت تعویض دستی دنده بر روی فرمان فراهم‌شده که کنترل آن را بسیار راحت‌تر می‌کند. حداکثر سرعت خودرو ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش‌شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن حدود ۶.۳ ثانیه است.

مقایسه مشخصات ظاهری پورشه کیمن با هیوندا جنسیس کوپه

باید قبول کنیم که بدنه پورشه کیمن یک ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی دارد که بیشتر به خاطر طراحی اسپرت آن است. در طراحی بدنه این خودرو تمامی موارد آیرودینامیکی به شکل ایده‎آل رعایت شده و می‌توان آن را به یک خودروی فضایی تشبیه کرد. در واقع این خودرو یک خودروی تهاجمی فوق‌العاده بوده که طراحی آن برای سرعت‌بالا مناسب است. در داخل اتاق این خودرو امکانات برقی به‌طور کامل در اختیار راننده قرار گرفته و دسترسی به امکانات مختلف راحت است. در ضمن در بیشتر قسمت‌ها از تجهیزات الکترونیکی استفاده شده که کار راننده را ساده‌تر می‌کند.

پورشه کیمن بخریم یا هیوندا جنسیس کوپه

از لحاظ نمای ظاهری، هیوندا جنسیس کوپه نمای رسمی‌تری دارد و برای افراد شیک‎پسند انتخاب بهتری محسوب می‌شود. اگرچه ممکن است افراد جوانان و عاشق سرعت به سمت پورشه کیمن مایل باشند، اما درهرصورت نمی‌توان از زیبایی‌های این خودرو چشم‌پوشی کرد. طراحی شیشه‌های جلو و کناری خودرو از الگوهای معمولی فاصله گرفته و طراحی فانتزی جالبی برای آن انتخاب شده است. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم در قسمت جلو و در کنار آن فرورفتگی‌هایی استفاده‌شده که عملاً خودرو را عضلانی‌تر نشان می‌دهد. نمای داخلی جنسیس کوپه بسیار راحت و فوق‌العاده است و امکانات کاملی برای سهولت در رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اگر تصمیم گرفته‌اید که قیمت پورشه کیمن را بپردازید، شاید بهتر باشد به امکانات جنسیس کوپه هم توجه کنید. در این خودرو از ۶ کیسه هوا، سیستم اتوماتیک قفل درب در افزایش سرعت و قفل بازکن اتوماتیک در هنگام تصادف، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و همچنین ترمز ضد قفلABS  استفاده شده است. توزیع نیروی ترمز به‌صورت الکترونیکی و کنترل لرزش در جاده‌ها از دیگر ویژگی‌های جالب این خودرو است. مسلماً این خودرو می‌تواند تأثیر مهمی بر بازار داشته باشد و به همین دلیل به‌عنوان یک رقیب برای پورشه معرفی می‌شود . اما عاشقان خریدوفروش پورشه کیمن نباید از خودروی خود ناامید شوند. سیستم مدیریت ارتباطی پورشه، طراحی ویژه برای غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع خودکار، برخورداری از تجهیزات الکترونیکی برای تنظیم صندلی همچنین سیستم‌های کنترل الکتریکی برای توزیع نیروی ترمز از ویژگی‌های این خودرو است. بنابراین کسانی که به فکر راضی کردن طرفداران این دو خودرو برای گرایش به خودروی مقابل هستند، کار سختی دارند.

منبع: ویرلن
بدون نظر

ورود