نورسیده های عرصه سیاست؛ ۱۳ نفر از جوان ترین سیاستمداران جهان را بشناسید

نورسیده های عرصه سیاست؛ ۱۳ نفر از جوان ترین سیاستمداران جهان را بشناسید

در چندین سال گذشته افزایش قابل توجهی در تعداد جوانان فعال در سیاست بین الملل مشاهده شده است که برای حضور در میان مقامات ارشد ایالات متحده، اروپا و آفریقا نامزد شده اند. در اروپا، شرایط پس از بحران مالی بین المللی باعث شکل گیری جریانات پوپولیستی راستگرا به رهبری جوانان (مانند جنبش ۵ ستاره در ایتالیا) و جریانات پوپولیستی چپگرا (مانند حزب پودموس در اسپانیا) گردید. در ایالات متحده نیز الکساندریا اوکازیو- کورتز از حزب جمهوری خواه تنها با ۲۹ سال سن به عنوان جوان ترین نماینده زن کنگره تاریخ ایالات متحده سوگند یاد کرد اما کشورهای زیادی در سراسر جهان دارای نمایندگانی در مجلس خود با سن هایی پایین در حدود ۲۲ سال هستند.

جوان ترین سیاستمداران جهان

در آخرین انتخابات ایالات متحده تعداد مردان و زنانی که از نسل هزاره (متولدان دهه ۱۹۸۰ و ۹۰ میلادی) نامزد شده بودند بیش از ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می داد در حالی که بیش از ۷۰۰ نفر از این گروه سنی در سراسر این کشور برای بدست آوردن کرسی های قانونگذاری ایالتی نامزد شده بودند. در اروپا نیز رهبرانی کمتر از ۴۰ سال سن به رهبری کشور خود دست یافتند که از آن میان می توان به سباستین کورز در اتریش، امانوئل ماکرون در فرانسه و لئو وارادکار در ایرلند اشاره کرد و پارلمان های کشورهای فرانسه و اسپانیا نیز بسیار جوان تر و متنوع تر از گذشته شده اند. در آفریقا، آسیا و استرالیا نیز مردان و زنان جوانی برای کرسی های ارشد دولتی نامزد شده و تاریخ سازی کرده اند. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۳ نفر از جوان ترین سیاستمداران جهان که در حال حاضر در مناصب بسیار بالای حکومت کشور خود حضور دارند آشنا کنیم.

سباستین کورز

جوان ترین سیاستمداران جهان

سباستین کورز، وزیر امور خارجه سابق اتریش و رهبر حزب محافظه کار ملت این کشور با تنها ۳۲ سال سن جوان ترین رهبر کنونی جهان است که در سال ۲۰۱۷ و در سن ۳۰ سالگی به عنوان صدراعظم اتریش انتخاب شد.

لوکا سانتولینی

جوان ترین سیاستمداران جهان

دومین رهبر جوان جهان با تنها ۳۴ سال سن لوکا سانتولینی است که به عنوان نایب السلطنه سن مارینو انتخاب شده است.

الکساندریا اوکازیو- کورتز و ابی فینکناور

جوان ترین سیاستمداران جهان
الکساندریا اوکازیو- کورتز (نفر سوم از سمت چپ) و ابی فینکناور (نفر دوم از سمت راست)

در نوامبر گذشته بود که الکساندریا اوکازیو-کورتز با تنها ۲۹ سال سن و ابی فینکناور با تنها ۳۰ سال سن، هر دو از حزب جمهوری خواه، تاریخ سازی کرده و به عنوان جوان ترین زنان تاریخ کنگره ایالات متحده به این مجلس راه یافتند.

لوئیجی دی مایو

جوان ترین سیاستمداران جهان

در ایتالیا، لوئیجی دی مایو به عنوان ستاره جنبش پوپولیستی پنج ستاره ظهور کرده و اکنون معاونت نخست وزیر کشور را تنها با ۳۱ سال سن در اختیار دارد.

مارک اوکیه

جوان ترین سیاستمداران جهان

مارک اوکیه، ۳۲ ساله، جوان ترین عضو کمیسیون در نیجریه است که رهبری کمیسیون برنامه ریزی اقتصادی و بودجه ایالت آنامبارا را در اختیار دارد.

ماهایری بلک

جوان ترین سیاستمداران جهان

ماهایری بلک از اعضای پارلمان بریتانیا از اسکاتلند اولین بار در سن ۲۰ سالگی به عضویت این مجلس درآمد و به جوان ترین عضو مجلس عوام این کشور از سال ۱۸۳۲ تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفندی که سیاستمداران طرفدار پروپاگاندا برای فریب توده مردم به کار می‌برند [قسمت دوم]

نایسولا لسودا

جوان ترین سیاستمداران جهان

نایسولا لسودا عضو مجلس ملی کنیا و روزنامه نگار سابق با تنها ۳۴ سال سن، جوا نترین عضو سنای کنیا بود که در سال ۲۰۱۳ و در سن ۲۹ سالگی به عضویت مجلس سنای کشور در می آمد.

تیفانی دگوی

جوان ترین سیاستمداران جهان

در سال ۲۰۱۷، یک دانشجوی رشته حقوق به نام تیفانی دگوی در سن ۲۴ سالگی به عنوان جوان ترین عضو پارلمان فرانسه به این مجلس راه یافت. او یکی از جدیدترین قانونگذاران فرانسوی بود که از حزب طرفدار امانوئل ماکرون (En Marche) به مجلس این کشور راه می یافت.

ادیسون بروچ

جوان ترین سیاستمداران جهان

ادیسون بروچ با ۲۷ سال سن، جوان ترین قانونگذار در مجلس ملی پاناما به شمار می آید. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته سیاست عمومی از دانشگاه آکسفورد است.

جردن استیل-جان

جوان ترین سیاستمداران جهان

سناتور جردن استیل-جان در سال ۲۰۱۷ و در سن ۲۲ سالگی به عنوان جوان ترین عضو پارلمان استرالیا وارد این مجلس شد.

سید صدیق

جوان ترین سیاستمداران جهان

با تنها ۲۵ سال سن، سید صدیق مالزیایی سمت وزارت ورزش و جوانان مالزی را در اختیار دارد که او را با جوان ترین عضو تاریخ کابینه دولت این کشور تبدیل می کند.

ابا هرمانسون

جوان ترین سیاستمداران جهان

ابا هرمانسون سوئدی در سن ۲۲ سالگی به عنوان یکی از اعضای پارلمان این کشور انتخاب شده است.

ناگوا آلبا

ناگوا آلبا یک سیاستمدار مصری-اسپانیایی است که در سال ۲۰۱۵ و در سن ۲۵ سالگی به عضویت پارلمان اسپانیا درآمد. او نه تنها به جوان ترین عضو تاریخ پارلمان کشور تبدیل شد بلکه اولین نماینده عرب تبار مجلس کشور نیز بود.

بیشتر بخوانید: زیبارویان عرصه سیاست؛ جذاب ترین و زیباترین زنان سیاستمدار جهان را بشناسید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • پویا آذر ۲, ۱۳۹۸

    چنتای آخری رسماً جوجه بودن!!!?