انتشار فهرست پول های پرداختی «حسین هدایتی» به فدراسیون فوتبال تا ساعاتی دیگر

علی پروین: ورزشکاران پس نمیدهند ؛ دادستانی: الزامی است

انتشار فهرست پول های پرداختی «حسین هدایتی» به فدراسیون فوتبال تا ساعاتی دیگر

فدراسیون فوتبال اعلام کرد، تا ساعاتی دیگر، فهرست پول هایی که توسط حسین هدایتی، ابربدهکار و اختلاسگر بانک سرمایه ظرف سال های اخیر در اختیار این فدارسیون قرار گرفته است را منتشر می کند. حسین هدایتی که به عابر بانک پرسپولیسی ها شهرت دارد، ظرف یک دهه اخیر، میلیارد ها تومان برای ورزشکاران فوتبالی و غیر فوتبالی خرج کرده است. پرونده او اکنون به دلیل اختلاس بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی و ثبت شرکت های صوری به مدیرعاملی افراد بی بضاعت و اخذ تسهیلات کلان با وثایق جعلی از بانک سرمایه، در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است و بزودی حکم او صادر خواهد شد و مثل حکم محکومان بانک سرمایه (وزیر سابق کار دولت احمدی نژاد و ۲ همدستش)، قابل توجه خواهد بود.

نماینده دادستانی درباره پول هایی که حسین هدایتی از جیب ملت به ورزشکاران پرداخت کرده بود هشدار داده بود که اگر  این پول ها، در کابین همسران آن ها هم باشد، پس گرفته خواهد شد. علی پروین، سلطان پرسپولیسی ها هم در واکنش به رشوه های حسین آقا هدایتی به فوتبالیست ها گفته بود که بعید میدانم این پول ها را ورزشکاران پس بدهند!

خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال هم اعلام کرد، هیچ مبلغی از سوی هدایتی به حساب فدراسیون واریز نشده است. او گفت که در سال ٢٠١۴ در مسابقات قهرمانى جهان در لهستان، پس از پیروزى تیم ملى والیبال ایران مقابل تیم ملى آمریکا و ایتالیا، حسین هدایتى توسط یکى از معتمدین خود مبلغ ١٠٠هزار دلار به بازیکنان و کادر فنى تیم ملى، به عنوان پاداش پرداخت کرد.

حسین هدایتی
حکم حسین هدایتی، اوایل سال ۹۸ اعلام می شود

این مبلغ مستقیماً از طرف نماینده وی در ورشو به اعضاى تیم ملى والیبال و کادر فنی پرداخت شد و هرگز هیچ مبلغى به حساب فدراسیون یا شخص دیگرى از اعضاى فدراسیون واریز نشده است. اسامی بازیکنان و کادر فنی که دریافت کننده این پاداش بودند، در امور مالى فدراسیون والیبال وجود دارد که ٢ سال پیش به بازرسان سازمان بازرسى کل کشور ارائه شد.

حسین هدایتی بهمن ۹۶ گفته بود که فدراسیون فوتبال در کمک به پرسپولیس درباره جذب وحید امیری و سید جلال حسینی نقش داشته و لازم شد من در آن موقع ۳ ،۴ میلیارد تومان را به فدراسیون بدهم که این کار هم دلایل خاص خود را دارد که بازگو کردن آن به صلاح نیست.

او در مورد اینکه آیا جذب این ۲ بازیکن در خارج نقل و انتقالات رقم خورده بود یا خیر گفته بود که در هر صورت داستانی بود که اگر می خواستم پول ندهم شاید اکنون سید جلال حسینی و امیری در پرسپولیس نبودند. هدایتی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال برای قطعی کردن حضور این ۲ بازیکن در پرسپولیس پول خواسته بود یا خیر گفت: خیر فدراسیون شرطی نگذاشت، اما شرایط جذب این ۲ بازیکن موقعی صورت گرفت که من می بایست ۲، ۳ گره فدراسیون فوتبال را باز می کردم تا امیری و حسینی را بتوانم برای پرسپولیس جذب کنم.

حسین هدایتی که به خاطر ترزیق پول های زیاد به فوتبال به عابر بانک شهرت پیدا کرده است درباره تماس تاج و داورزنی و کمک مالی زیاد به آنها گفته بود که تاج، حقوق کیروش و هزینه لباس های تیم ملی را از من گرفت.آقای تاج از بنده ۲ میلیارد دلار پول گرفته است! که آن را هم تایید کرد. چند بار به آقای تاج گفتم که مجوز بگیر که از من پول میگیری اما او گفت: بنده اسم سه نفر را برای دریافت پول معرفی کرده‌ام که آنها گفته اند فقط از حسین هدایتی پول بگیر.

فدراسیون فوتبال خیلی زود به این افشاگری هدایتی واکنش نشان داد.مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد. امیرمهدی علوی، درباره کمک های حسین هدایتی به تیم های ملی فوتبال عنوان کرد: میزان کمک‌های آقای هدایتی به تیم‌های ملی فوتبال که سه مورد بوده است روز سه شنبه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

فهرست رسمی فدراسیون فوتبال به محض انتشار در این خبر به روز رسانی خواهد شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود