با انواع مواد مخدر و مواد محرک و روش‌های درمان آنها آشنا شوید

با انواع مواد مخدر و مواد محرک و روش‌های درمان آنها آشنا شوید

مواد مخدر، مواد توهم‌زا، مواد روان‌گردان و انواع محرک‌های صنعتی از جمله بلاهای خانمان‌سوزی هستند که از دیرباز در میان جوامع بشری رواج داشته و همچنان نیز در میان مردم مورداستفاده قرار می‌گیرند.

در مقام مقایسه باید گفت مواد مخدر سنتی بسیار قابل اعتمادتر از مواد مخدر صنعتی هستند؛ اگر چه این ادعا چیزی از مخرب و ویران‌گر بودن مواد سنتی همانند تریاک نمی‌کاهد اما دست‌کم بدن مصرف‌کننده را نمی‌پوساند و در تن او کرم تولید نمی‌شود.

مواد مخدر صنعتی در سال‌های اخیر به حدی خطرناک و ترسناک شده‌اند که فرد معتاد بیشتر از اینکه به انسان شباهت داشته باشد به مرده متحرکی می‌ماند که باعث ایجاد رعب و وحشت در دیگر افراد جامعه می‌شود.

اما چرا جوانان به سوی مصرف این مواد روی می‌آورند؟ آیا سرخوشی موقتی و بسیار کوتاه‌مدت این مواد واقعا ارزش آن را دارد که مغز و جسم و روحیه خود را به دست نابودی بسپارند و لذت یک زندگی شاد و سالم را از خود دریغ کنند؟

بیشتر بخوانید: همه تصورات غلط درباره «گل»: دومین ماده مخدر شایع در ایران 

آیا پرسود بودن تجارت مواد مخدر می‌تواند توجیه خوبی برای بدبخت کردن انسان‌ها باشد؟ تجارت مواد مخدر، یکی از پرسودترین تجارت‌ها در جهان است. رونق این تجارت از یکسو ناشی از افزایش تقاضا برای مصرف مواد مخدر است و از سوی دیگر با درآمد نجومی حاصل از این تجارت مرگبار نیز ارتباط دارد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی مواد مخدر که ژوییه سال ۲۰۱۷ توسط دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) ارائه شد، تولید تریاک در حال افزایش و بازار کوکائین بسیار پر رونق است.

در سال ۲۰۱۶، تولید جهانی تریاک در مقایسه با سال پیش از آن، سی درصد افزایش یافت. این گزارش همچنین به گسترش بازار کوکائین اشاره می‌کند که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ کشت بوته کوکا، به دلیل رشد کشت آن در کلمبیا، تا ۳۰ درصد افزایش یافت. یکی از پرسودترین تجارت‌های مواد مخدر مربوط به تجارت کوکایین است. شواهد موجود نشان می‌دهد که کارتل‌های کوکائین تا ۹۳ درصد سود بدست می آورند.

بیشتر بخوانید: ۵ ماده‌ای که اعتیاد آورترین مواد مخدر و روانگردان موجود در کره زمین شناخته می‌شوند 

مطالعات نشان می‌دهد ۹۰ درصد این گیاه برای تولید کوکائین مصرف می‌شود که به تجارتی چند میلیارد دلاری در کانون های اصلی کشت کوکائین تبدیل شده است.

تجارت جهانی مواد مخدر متاسفانه جای خود را در بازارهای آنلاین نیز باز کرده است. در یک دهه اخیر به موازات گسترش و پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، استفاده از فضاهای مجازی توسط مافیای بین المللی مواد مخدر نیز افزایش یافته است.

مسئولین مبارزه با مواد مخدر جمهوری چک گزارش داده اند که امروزه در مورد خرید و فروش مواد مخدر، در کافی نت ها یا به وسیله موبایل، تصمیم گیری می شود. به همین دلیل ، معاملات مواد مخدر غیرقانونی بلافاصله و در فواصل کم ترتیب داده می شود و کنترل آن بسیار دشوارتر است.

فعلا بازارهای آنلاین، سهم کوچکی از فروش غیرقانونی مواد مخدر را در اختیار دارند اما این بازارها به سرعت رو به رشد هستند و همراه با خود، ساز و کار تجارت مواد مخدر را تغییر می دهند.

گردش مالی بازارهای آنلاین مواد مخدر از حدود ۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ رسید. طبق پژوهش موسوم به «تجارت جهانی مواد مخدر» (Global Drug Survey) سهم امریکا از این بازار، از ۸ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. در میان این معاملات، ماده مخدر موسوم به اکستازی (MDMA) بیشترین ارزش پولی را به خود اختصاص داده است.

ﺑﺮاﺳﺎس آﻣﺎرﻫﺎی ﻣوجود، ﻣﯿﺰان درآﻣﺪ ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر، ﺳﺎﻻﻧﻪ ۶۰۰ ﻣﯿﻠﯿﺎرد دﻻر ﻣﻌﺎدل ﻫﺸﺖ درﺻﺪ ﺣﺠﻢ ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن ، آﻣﺎرﻫﺎی رﺳﻤﯽ در آﻣﺮیکا ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﻣﯿﺰان ﺧﺮید و ﻓﺮوش و ﺗﺠﺎرت داﺧﻠﯽ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر در آﻣﺮیکا ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ ۱۹۰ ﻣﯿﻠﯿﺎرد دﻻر اﺳﺖ . اﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﺗﺠﺎرت سالانه ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر در آﻣﺮیکا ، ﺑﺎ رقم کل ﺗﺠﺎرت این کشور از صنعت ﺧﻮدرو و ﻓﻮﻻد ، برابر اﺳﺖ. ﻣﯿﺰان ﺧﺮید و ﻓﺮوش ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر در آﻣﺮیکا ﺑﻪ ﺣﺪی اﺳﺖ ﮐﻪ روی ۷۵ درﺻﺪ دﻻرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در داﺧﻞ این کشور رد و ﺑﺪل ﻣﯽ ﺷﻮد، آﺛﺎر ﻣﺎده ﻣﺨﺪر ﮐﻮﮐﺎﺋﯿﻦ دیده ﻣﯽ ﺷﻮد.

همچنین باید گفت آسیب های اجتماعی، تهدید جدی مدارس ۳۱ استان کشور است و هر روز، برگ های جدیدی از آن رسانه‌ای می شود. اوضاع و احوال مدارس ایران با مدارس دهه شصت خیلی تفاوت می کند. سید محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) درباره مصرف مواد مخدر یا قرص‌های روانگردان از سوی دانش‌آموزان گفته است که درصد آسیب‎های اجتماعی در مدارس مانند جامعه نیست، اگرچه آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است، اما در مدارس این گونه نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفته است که مردم به هیچ عنوان نباید نگران این مساله باشند، از طرفی ما نیز نباید با ارائه اطلاعات ناکافی و ناصحیح مردم را نگران کنیم. در حقیقت همانطور که گفته شد، شیب شیوع هنجارها و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مصرف مواد مخدر و سیگار در میان دانش‌آموزان شیب کمتری به نسبت جامعه دارد و بسیار کنترل شده‌است.

بطحایی در خصوص رصد کردن دانش‌آموزانی که درگیر اعتیاد و یا هر گونه آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، معتقد است که خوشبختانه از سال ۹۷ بر اساس برنامه‌ای که در حوزه متوسطه اول و دوم به اجرا در آوریم، به طور مداوم نشانه‌های ابتلای دانش‌آموزان به آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنیم و این رصد هم از طریق طرح نماد صورت می‌گیرد.

با این تفاسیر از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب با گوشه‌ای از مواد مخدر خانمان‌سوز در جهان که دامن‌گیر بسیاری از خانواده‌هاست بیشتر آشنا شوید. با روزیاتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا روشی برای کاهش ولع و اشتیاق به مصرف هروئین و دیگر مواد مخدر مُسکن وجود دارد؟

تریاک و مشتقات مُسکن آن چه تاثیرات مخربی بر روی بدن و مغز انسان دارند 

تریاک

تریاک خالص در واقع عصاره خشک شده گیاه خشخاش است که از تیغ زدن کاسبرگ آن به دست می آید. در ترکیب این ماده مخدر درصد قابل توجهی مورفین وجود دارد که مصرف این ماده بعد از مدتی باعث به وجود آمدن مقاومت یا تولرانس در بدن شده و بدن به مقداری که تاکنون مصرف شده عکس العمل سابق را نشان نمی دهد.بنابراین فرد باید هر بار بیش از دفعه قبل مصرف داشته باشد تا به احساس دلخواه خود دست یابد. لازم به ذکر است که هروئین خود از ترکیبات تغلیظ شده تریاک به شمار می آید.

تریاک به دلیل دارا بودن ترکیبات مُسکن و کاهش دهنده درد در پزشکی نیز مصرف فراوانی دارد به ویژه در قرص های مُسکنی مانند کدئین، داروی تزریقی مورفین و یا شربت متادون. پزشکان از این داروهای به اصطلاح «شبه افیونی» برای کاهش سرفه و اسهال، تسکین درد ناشی از بیماری و جراحت یا جراحی و همچنین معالجه افراد معتاد به دیگر انواع مواد مخدر مانند هروئین استفاده می کنند.

در ادامه بیشتر بخوانید …

«فلاکا»؛ ماده مخدری که مصرف کننده را تبدیل به «زامبی» می کند

فلاکا
ماده مخدر فلاکا

شایعات و نقل قول های عجیب و بعضا ترسناکی درباره فلاکا وجود دارد. از جنون آنی گرفته تا قدرت ماورالطبیعی و حتی انسان خواری.
به فلاکا از آن جهت “سنگ ریزه” می گویند که تکه های کوچک کریستال آن (که در دو رنگ سفید و صورتی یافت می شوند) بسیار شبیه سنگ های کف آکواریوم ماهی است. از سوی دیگر نتایج تحقیقات نشان می دهد نشئه گی این ماده مخدر بسیار شبیه به کوکائین است اما واکنش های بدن در زمان نشئه گی بسیار فراتر و خطرناک تر از چیزی است که در کوکائین و یا حتی مواد مخدر صنعتی همچون دراکولا و نمک حمام می شناسیم.

در ادامه بیشتر بخوانید …

۱۶ حقیقت تکان دهنده درباره ماده مخدر «شیشه» 

با انواع مواد مخدر و روش‌های خلاقانه قاچاقچیان آشنا شوید
ماده مخدر شیشه

مت آمفتامین یا همان شیشه از جمله مواد مخدر صنعتی است که چند سالی از ورود آن به بازار می گذرد و بسیاری را به کام مرگ کشانده است. این ماده روانگردان و محرک، روی مکانیسم های مغز به صروت مستقیم تاثیر گذاشته و در فرد شادی و هیجان ایجاد می کند. علی رغم آنکه تا به حال بحث های زیادی درباره شیشه به میان آمده، اما نکاتی درباره این ماده وجود دارد که کمتر کسی از آن ها آگاه است.

در ادامه بیشتر بخوانید …

ماری جوآنا چه تاثیراتی روی مغز و بدن انسان دارد؟

ماده مخدر ماری جوآنا

هنگامی که عامل اصلیِ آثارِ سرخوشی‌آورِ علف یعنی تتراهیدروکانابینول (THC) به سلول های مغز می رسد، باعث ترشح دوپامین می گردد. دوپامین بخشی از سیستم پاداش مغز است که باعث می شود انسان احساس خوشحالی و سرخوشی داشته باشد.

علف، حاوی کانابیدیول (CBD) نیز هست که تصور می شود عامل ایجاد حس سرخوشی ناشی از مصرف ماری جوانا به واسطه این ماده شیمیایی صورت می گیرد.

تی اچ سی هم که یکی از گونه‌ های کانابینویدهاست در واقع، ماده محرک عصبی اصلی موجود در شاه‌دانه به شمار می رود و سیستم عصبی مرکزی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

در ادامه بیشتر بخوانید …

میزان مصرف ماری‌جوآنا در سراسر جهان را روی نقشه ببینید

مصرف تفریحی ماری‌جوانا در ۱۰ ایالت دیگر آمریکا قانونی شد

«اسپایس»، مخدر جدیدی که افراد را به مردگان متحرک بدل می کند

با انواع مواد مخدر و روش‌های خلاقانه قاچاقچیان آشنا شوید
ماده مخدر اسپایس

بیشتر مصرف‌کننده‌های اسپایس به مردگان متحرک شباهت دارند. این افراد با چشم هایی گشاد شده و صورتی رنگ پریده در خیابان ها تلوتلوخوران راه می روند. چهره ی این افراد چنان بی رمق است که انگار جانی در بدن آن ها وجود ندارد. دست های آویزان و بدن خم شده رو به جلو این افراد رهگذران را به یاد فیلم های زامبی می اندازد.

حتی برخی رهگذران گفته اند، یک مرد بعد از مصرف اسپایس دچار ایست قلبی شد اما به هوش آمده و سه ساعت بعد بار دیگر مشغول کشیدن اسپایس بود.

عوارض جانبی این ماده ی مخدر از حالت تهوع تا از بین رفتن دندان ها و اختلالات ریوی و قلبی متغیر است. اما مسئله ی مهم تر تاثیر منفی و شدید این ماده ی مخدر بر روی سلامت ذهنی و فکری فرد خواهد بود.

در ادامه بیشتر بخوانید …

مصرف ماده مخدر کوکائین چه تاثیراتی روی بدن و مغز انسان می گذارد

یکی از پرسودترین تجارت‌های مواد مخدر مربوط به تجارت کوکایین است. شواهد موجود نشان می‌دهد که کارتل‌های کوکائین تا ۹۳ درصد سود بدست می آورند.

همه ما می دانیم که استفاده از مواد مخدر مختلف حالت های خاصی را در انسان ایجاد می کند؛ برخی انسان را به هیجان می آورند و برخی دیگر انسان را به اصطلاح نئشه و بی حال می کند. بعضی دیگر ارتباط انسان را به طور کلی با واقعیت قطع کرده و فرد دچار توهم و خیالات خطرناک می شود که وی را به سمت افعال و حرکات عجیب و غریب و حتی قتل و خودکشی سوق می دهند.

ممکن است استفاده از این مواد در ابتدا سرخوشی یا احساس خوبی را به شما منتقل کند اما بعد از مدت کوتاهی اثرات مخرب آن بروز می کند. برای تجربه اثرات مخرب این مواد لازم نیست که حتما برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید و در همان دفعات اول تاثیر مخرب این مواد اثر خود را در رفتار و حرکات شما نشان خواهد داد و با مرور زمان تشدید خواهند شد.

در ادامه بیشتر بخوانید …

«هروئین» مرگبارتر از اسلحه

ﻣﯿﺰان درآﻣﺪ ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر، ﺳﺎﻻﻧﻪ ۶۰۰ ﻣﯿﻠﯿﺎرد دﻻر ﻣﻌﺎدل ﻫﺸﺖ درﺻﺪ ﺣﺠﻢ ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ

برای نخستین بار در تاریخ، هروئین در مقایسه با اسلحه، افراد بیشتری را در آمریکا به کام مرگ فرستاده است. در نظر داشته باشید این خبر در حالی منتشر می شود که آمار قتل با تفنگ با کاهش مواجه نگشته و این هروئین است که شمار قربانیانش روز به روز بیشتر می شود.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که در سال گذشته، ۱۲,۹۷۹ نفر توسط اسلحه کشته شده اند، اما تعداد کسانی که توسط هروئین جانشان را از دست داده اند، به ۱۲,۹۸۹ نفر رسیده است. این ماده تنها بخشی از مواد مورد استفاده معتادان را تشکیل می دهد.

در ادامه بیشتر بخوانید …

ماده مخدر «پینک»؛ کشنده اما قانونی در آمریکا

ماده مخدر «پینک»

Pink که در بین شیمی دان ها به U-47700 مشهور است، هشت بار قوی تر از هروئین است و در خانواده مخدرهای صنعتی ترکیبی طبقه بندی می شود. پینک را می توان به شکل گرد، پودر و قرص تهیه کرد و می توان آن را دنباله رو مخدرهایی بسیار خطرناک همچون نمک حمام و یا کروکودیل دانست که از چین و دیگر نقاط جهان وارد آمریکا می شوند.

در ادامه بیشتر بخوانید …

مرگبارترین ماده مخدر دنیا؛ میراث کروکدیل

ماده مخدر کروکدیل

کروکدیل شکل ارزان تر، قوی تر و به مراتب مخرب تر هروئیین دیگر ماده مخدر ترسناک دنیاست. مخدری صنعتی که به راحتی در آشپزخانه های صنعتی و حتی مسکونی تولید می شود و تخریب آن به مراتب بیشتر و زجرآور تر از برادر خوانده بزرگ تر خود، هروئین است.

تولید کروکدیل به مواد اولیه و ابزار در ظاهر بسیار ساده ای نیاز دارد که به راحتی در دسترس است. برای مثال اسید هیدروکلریک، تینر نقاشی و فسفر قرمز که از گوشه های جبعه کبریت جدا می شود.

تخریب کروکدیل بسیار مخوف تر از انواع دیگر موارد صنعتی است و در اکثر موارد غیر قابل بازگشت است. پوست محل تزریق دچار پوسیدگی شدید می شود و این در حالی است که قشر مغز و دیگر اندام های حیاتی بدن دچار فرسایش می شوند.

در ادامه بیشتر بخوانید …

با ۱۰ ماده مخدر اصلی و تاثیرات مخرب و مرگبار هر یک از آن ها آشنا شوید

هروئین ماده ی مخدری است که به طور مستقیم از فرآوری شیره ی تریاک بدست می آید. این ماده اولین بار برای کمک به بیمارانی که به مورفین معتاد شده بودند ساخته شد. هروئین پس از گذشتن از مانع خونی- مغزی که بلافاصله پس از تزریق شدن آن در جریان خون رخ می دهد به مورفین تبدیل می شود که عملکرد اندروفین ها را تقلید کرده و حس بهبودی و سلامت را به فرد می دهد. حس سرخوشی و شادی که پس از این موضوع در بدن فرد به وجود می آید به یک حس لذت جنسی که در درون شکم رخ می دهد تشبیه شده است. یکی از روش های اصلی استعمال هروئین، تزریق درون وریدی به شمار می آید.

در ادامه بیشتر بخوانید …

مواد مخدر گوناگون چه تاثیراتی روی مغز انسان دارند؟

مواد شیمیایی و خوراکی زیادی در دنیا وجود دارند که هر کدام می توانند تاثیر خاصی بر روی بدن ما داشته باشند. گاهی اوقات با مصرف یک قرص، تمام دردها فراموش می شود و احساس خوبی به ما منتقل می گردد. از جمله آن ها می توان به مواد مخدر اشاره نمود که البته تاثیرات مخربی بر روی بدن خواهند داشت. ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی آن ها، چگونگی عملکردشان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

هنگامی که ماده فعال ماریجوانا یعنی «THC» به مغز می رسد، این عضو هورمون دوپامین را آزاد می کند و به همین دلیل، احساس خوبی به ما دست می دهد. این همان ماده ایست که هنگام انجام کارهای لذت بخشی مانند غذا خوردن، در بدن ما ترشح می شود. همین امر می تواند در برخی موارد به بدن ما آسیب بزند. اگر بیش از حد احساس رضایت به شما دست دهد، ممکن است دیگر احساسات خوب را کمتر حس کنید.

در ادامه بیشتر بخوانید …

ایبوگین؛ ماده روانگردان و توهم‌زایی که برای کنترل ذهن و درمان اعتیاد به هرویین استفاده می‌شد

ماده روانگردان ایبوگن

در سال ۱۹۰۱، محققان یک مرکز تحقیقاتی سری در فرانسه کار ساخت یک داروی بسیار مهم که انقلابی در صنعت داروسازی بود را آغاز کردند. در طول ۶۵ سال بعد از آن این ترکیب دارویی ساخته شده و به وجود آمدن یک داروی روانگردان به نام «ایبوگین» (ibogaine) را در پی داشت. اگر چه در ابتدا قرار بود که این دارو یک ترکیب توهم آور باشد تا انسان ها را از زندگی مادی خود دور کرده و به یک سفر روحانی ببرد اما خیلی زود هدفی دیگر در ساخت این داروی روانگردان بوجود آمد.

در ادامه بیشتر بخوانید …

با روش های خلاقانه قاچاقچیان برای جا به جایی مواد مخدر آشنا شوید؛ از سبزیجات غیر واقعی تا کوسه های یخ زده

با انواع مواد مخدر و روش‌های خلاقانه قاچاقچیان آشنا شوید
محموله ی متامفتامین

به علت تقاضای بالا برای مواد مخدر، گردش مالی سالیانه خرید و فروش این مواد در سراسر جهان از میلیاردها دلار نیز فراتر می رود. مسئولان تلاش دارند در هر مرحله ای مانع از تولید و نقل و انتقال مواد مخدر شده و فروشندگان آن را دستگیر نمایند. قاچاقچیان نیز در عکس العمل به این تلاش های گسترده روش های خلاقانه ای را برای مخفی نگه داشتن محموله های مواد خود به کار می گیرند.

در آگوست سال ۲۰۱۶، مسئولان مرزی ایالات متحده ی آمریکا بیش از دو تن ماریجوانا را که به شکل ماهرانه ای درون یک محموله ی لیموترش مخفی شده بود کشف کردند. در جولای همین سال در دو مورد بیش از ۱۰۰ کیلوگرم متامفتامین (کریستال) درون محموله هایی از فلفل تند مکزیکی و خیار شور پیدا شد.

اما استفاده از مواد غذایی تنها روش قاچاقچیان برای مخفی کردن محموله های مواد مخدر خود نیست. هویج های غیرواقعی، نان شیرینی های گرد، استفاده از منجنیق و پهپاد و زیردریایی و حتی معده ی انسان نیز محمل هایی برای قاچاق مواد مخدر به شمار می آیند.

روزیاتو در این مطلب به تعدادی از روش های خلاقانه ای که قاچاقچیان مواد مخدر برای عبور محموله های خود ابداع کرده اند پرداخته است.

در ادامه بیشتر بخوانید …

جاسازی در هندوانه؛ راه حل عجیب خلافکاران برای قاچاق مواد مخدر

جاسازی مواد مخدر در هندوانه

سخت گیری ها و تدابیر امنیتی شدید پلیس، سبب می شود که قاچاقچیان مواد مخدر کارهای خلاقانه ای برای عبور محموله خود انجام دهند. مطلب ما نیز به همین مسئله مربوط می شود، اما این بار راه حل خلافکاران عجیب و شگفت انگیز بوده است.

قبلا مواردی مانند جاسازی مواد در هویج و نارگیل را دیده بودیم، اما استفاده از هندوانه برای این کار در نوع خود منحصر به فرد است. در کشور آمریکا، قاچاقچیان چندین کیلو ماریجوانا را در هندوانه ها قرار داده بودند و پلیس بعد از کشف آن ها بسیار متعجب شده بود. ماموران مرزی ایالات متحده، توانستند در شهر تگزاس محموله ای ۱۳۶۰ کیلویی از ماریجوانا را شناسایی کنند.

در ادامه بیشتر بخوانید …

چرا اعضای باندهای مواد مخدر سر تا پای خود را خالکوبی می کنند؟ [تماشا کنید-زیرنویس فارسی]

با انواع مواد مخدر و روش‌های خلاقانه قاچاقچیان آشنا شوید

اگر به باندهای مواد مخدر نگاه کرده باشید، حتما خالکوبی هایشان توجه شما را جلب کرده است. آن ها سر تا پای بدن خود را تتو می کنند و به همین دلیل، ظاهرشان کاملا دگرگون می شود. اما علت این کار چیست؟ ما قصد داریم دلایل خالکوبی آن ها را برای شما تشریح کنیم. ویدیوی زیر این مسئله را به خوبی روشن می کند، بنابراین از شما دعوت می کنیم آن را تماشا کنید؛ ویدیو دارای زیرنویس فارسی است.

در ادامه تماشا کنید …

آسیب‌های روانی در کودکی، زمینه‌ساز مصرف مواد مخدر در نوجوانی

نتایج تحقیقات یک موسسه وابسته به دانشگاه کلمبیا که به روی یک‌صد هزار نوجوان آمریکایی انجام‌شده، نشان می‌دهد که آسیب‌های روانی، به‌ویژه بدرفتاری و خشونت قبل از سن ۱۱ سالگی باعث شود تا آن‌ها در دوران جوانی به استفاده از مواد مخدر روی بیاورند.

بد نیست بدانید که تحقیق یادشده در مجله روان‌پزشکی کودک و نوجوان آمریکا به چاپ رسیده است.

بر اساس این یافته‌ها، کودکانی که تا سن ۱۱ سالگی آسیب‌های روانی را تجربه می‌کنند، در دوران نوجوانی به استفاده از ماری‌جوانا، کوکائین، داروهای مخدر بدون تجویز پزشک و دیگر داروهای ترکیبی تمایل بیشتری خواهند داشت.

دکتر «کارلینر» رئیس موسسه تحقیقاتی یادشده دراین‌باره بیان داشته که: «بدرفتاری و خشونت‌های خانگی برای کودکان مضر است و این موضوع باعث می‌شود تا احتمال استفاده از مواد مخدر در آن‌ها به‌شدت افزایش یابد. وی افزود، حوادثی نظیر تصادف خودرو، بلایای طبیعی، بیماری‌های سخت نیز می‌توانند از دیگر عوامل روی آوردن کودکان به مصرف مواد مخدر به‌شمار آیند.»

نوجوانانی که والدین آن‌ها مواد مخدر یا الکل مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض آسیب روانی و درنتیجه خطر استفاده از مواد مخدر قرار دارند.

مطالب زیر شاید برایتان جالب باشند:

با حیواناتی که مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان گردان استفاده می کنند آشنا شوید

تونل‌های فرار «ال چاپو»؛ مشهورترین قاچاقچی مواد مخدر

یک کمپانی تولید ماری جوآنا در آمریکا قصد دارد دهکده ای را خریداری و آن را به آشپزخانه تبدیل کند

نگاهی به شیره‌کش‌خانه‌ها و معتادان تریاک در طول تاریخ

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • صادق موسوی تیر ۵, ۱۳۹۷

    اینو نگفتین کشور ما یکی از بزرگترین تولید کننده های شیشه یا کریستال هست. یکی از دلایلی که ترکیه مرزهاشو دیوار میکشه این هست که عموم قاچاقی ها شیشه یا کریستال را به اونجا منتقل و بعد به اروپا و بقیه کشورا پخش میکنن
    گفته میشه تا پانصد نفر ایرانی در کشورهای اسیای شرقی در صف اعدام به علت قاچاق مواد مخدر هستن و بیست هزار نفر در زندانهای اسیای شرقی وجود دارند.
    سفارت و وزارت خارجه متاسفانه خیلی اطلاع رسانی نمیکنن در این موارد تا مردم با عواقب قاچاق مواد مخدر در کشورهای اسیای شرقی اشنا بشوند.

  • الهه بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

    ممنونم از مطالب خوب و آموزنده ای که در این سایت گذاشتید همین طور برای آشنایی بیشتر با چالش های زندگی معتادان و نحوه ی برخورد با آنها توصیه می کنم به سایت یار سوم دکتر نوذری که شامل مقالات و ویس هایی است هم سری بزنید.
    yaresevom.com

  • سروش فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

    در شربت و قرص متادون از هیچ آلکالویید تریاک استفاده نمیشود و آگونیست مورفین است. لطفاً اصلاح کنید تا اطلاعات فلط رواج داده نشود.

  • سینا تیر ۷, ۱۳۹۸

    الان مخدر گل (ماریجوانا) به شدت در ایران مصرف میشه و در بین نوجوون‌های دبیرستانی بیشتر دیده میشه. جالب اینجاست که دیدم خیلی راحت مردم در پارک نشستن و گل می‌کشن و پلیس امنیت هم با لبخند از جلوی اونا رد میشن. انگار که چیزی نشده.