کایلی جنر ۲۱ ساله چطور به جوان ترین میلیاردر خودساخته دنیا تبدیل شد؟

کایلی جنر ۲۱ ساله چطور به جوان ترین میلیاردر خودساخته دنیا تبدیل شد؟

کیم کارداشیان شاید معروف ترین عضو خانواده ی پرحاشیه و جنجالی کارداشیان-جنر باشد، اما قطعاً به اندازه ی کوچک ترین خواهر ناتنی اش، یعنی کایلی جنر ثروتمند نیست! با اعلام سایت فوربس، کایلی جنر ۲۱ ساله، جوان ترین میلیاردر خودساخته ی دنیا شناخته شد. سایت فوربس، ارزش کسب و کار کایلی جنر که یک شرکت تولید کننده ی لوازم آرایشی به نام Kylie Cosmetics است را ۹۰۰ میلیون دلار تخمین زده است. درآمد هنگفتی که کایلی از طریق تجارت و کسب و کار به دست می آورد، او را به جایگاه میلیاردی فعلی اش رسانده است. بعد از کایلی، ثروتمندترین عضو خانواده ی کارداشیان-جنر، کیم است که ثروت خالص او ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

اما جالب آنکه از زمان اعلام این خبر، انتقادات زیادی به سایت فوربس به دلیل «خود ساخته» خواندن کایلی جنر شده است. در حقیقت، منتقدان معتقدند کایلی جنر از زمان تولد از ثروت و امتیازات ویژه برخوردار بوده است. در ماه فوریه ی سال جاری میلادی، جنر در مصاحبه ای در واکنش به منتقدانش بیان کرد که بحث خودساخته بودن او کاملاً درست است و اضافه کرد که والدینش از سن ۱۵ سالگی حمایت مالی شان را قطع کردند.

کایلی جنر که در ماه اوت سال جاری میلادی، ۲۱ ساله شد، یک شرکت عظیم آرایشی به راه انداخته، به همراه خانواده اش در مجموعه ی تلویزیونی «همراه با کارداشیان ها» (Keeping Up with the Kardashians) و همینطور شوی اسپین-اف خودش به نام «زندگی کایلی» (Life of Kylie) حضور پیدا کرده، به همراه خواهرش، کندال جنر، یک لاین تولید لباس به راه انداخته و از تبلیغ محصولات مختلف در حساب اینستاگرامش میلیون ها دلار کسب درآمد کرده است.

در ادامه خواهیم دید که کایلی جنر چطور به ثروت میلیاردی اش دست یافته است.

منابع درآمد کایلی جنر
کایلی جنر ۲۱ ساله، از طرف سایت فورس، به طور رسمی، جوان ترین میلیونرخود ساخته ی دنیا اعلام شد.
فوربس ارزش کمپانی کایلی جنر به نام Kylie Cosmetics را ۹۰۰ میلیون دلار تخمین می زند. طبق گزارش سایت فوربس، او به واسطه ی پولی که از راه تجارت و کسب و کار به دست می آورد، به جمع میلیاردرهای دنیا راه پیدا کرده است.
اولین فعالیت حرفه ای کایلی حضور در ریالیتی شوی تلویزیونی «همراه با کارداشیان ها» (Keeping Up with the Kardashians) بود. وقتی اولین اپیزود از این مجموعه پخش شد، کایلی ۹ سال داشت و حالا قرار است فصل شانزدهم این برنامه ی تلویزیونی پخش شود.
طبق آخرین قرارداد امضا شده، خانواده ی کارداشیان-جنر در مجموع به ازای هر اپیزود این شوی تلویزیونی حدود ۳۰ میلیون دلار دریافت می کند، اما مبلغ دقیق درآمد هر یک از اعضای خانواده از این برنامه مشخص نیست.
کایلی همچنین در سال ۲۰۱۷ حضور کوتاهی در شوی اسپین-آف خودش به نام «زندگی کایلی» (Life of Kylie) داشت.
در سال ۲۰۱۳، یعنی زمانی که کایلی ۱۵ سال داشت، او و خواهرش، کندال جنر، یک لاین تولید لباس به نام Kendall + Kylie برای کمپانی PacSun راه اندازی کردند.
برند Kendall + Kylie از آن زمان گسترش پیدا کرده و در نقاط زیادی از آمریکا و دنیا به صورت عمده فروشی فعالیت دارد.
کایلی اما بیشتر درآمدش را از طریق کمپانی تحت مالکیت و مدیریت خودش یعنی Kylie Cosmetics کسب می کند.
این شرکت ابتدا با نام Kylie Lip Kits شروع به کار کرد. مدتی پیش از آن یعنی در سال ۲۰۱۵، کایلی اقرار کرده بود که برای برجسته کردن لب هایش از تزریق فیلر موقتی لب استفاده کرده است.
این کمپانی در دو سال ابتدایی فعالیت خود، بیشتر از ۶۳۰ میلیون دلار لوازم آرایشی به فروش رساند، که طبق ارزیابی ها در سال ۲۰۱۷، فروش آن ۳۳۰ میلیون دلار بود.
کار تولید، بسته بندی و فروش محصولات برند آرایشی کایلی جنر، تماماً به شرکت های خصوصی ای نظیر Seed Beauty و Shopify واگذار شده است.
امور مربوط به بخش مالی و روابط عمومی برند کایلی جنر را مادر خاانواده ی کارداشیان-جنر یعنی کریس جنر برعهده دارد و در ازای آن ۱۰ درصد از حق مدیریت به او تعلق می گیرد.
در سال ۲۰۱۸، درآمد کمپانی کایلی جنر رشدی ۹ درصدی به مبلغ تخمینی ۳۶۰ میلیون دلار داشت، که بخشی از این رشد به لطف پخش انحصاری محصولات برند کایلی در فروشگاه های لوازم آرایش Ulta رخ داد.
ظرف شش هفته از آغاز فروش محصولات آرایشی کایلی در فروشگاه های Ulta و بعد از حضور خود او در چندین مراسمی که به مناسبت شروع فروش محصولات کمپانی اش در این فروشگاه ها برگزار شد، برند Kylie Cosmetics در فروشگاه های Ulta 54/5 میلیون دلار فروش کرد.
بیشتر فعالیت کایلی در رابطه با برند آرایشی اش در شبکه های مجازی انجام می شود. او دائماً در حال تبلیغ برند خود در صفحه ی اینستاگرامش است. اینستاگرام کایلی جنر بیش از ۱۲۸ میلیون دنبال کننده دارد.
کایلی در مصاحبه ای با سایت فوربس بیان کرده: «فضای مجازی بستر حیرت انگیزیه. من می توانم به همین راحتی به طرفدارها و مشتری هام دسترسی داشته باشم.»
کایلی جنر همچنین قراردادهای تبلیغاتی پردرآمدی با برندهای مطرح دنیا از جمله Puma دارد.
کایلی در حساب اینستاگرامش محصولات برندهایی مثل Fashion Nova، SugarBearHair و Adidas را مکرراً تبلیغ کرده است.
طبق گزارش یکی از مؤسسات تحلیل و ارزیابی شبکه های اجتماعی به نام D’Marie Analytics که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، هر پست تبلیغاتی کایلی جنر در اینستاگرام، یک میلیون دلار قیمت دارد.
اما واضح است که فعالیت در Kylie Cosmetics بیشتر از هر چیز دیگری به خواست قلبی کایلی نزدیک است. او سال گذشته در مصاحبه اش با سایت فوربس گفته بود در آینده ای که برای خودش متصور است «تا ابد» در شرکت خودش کار خواهد کرد و شاید یک روزی آن را برای دخترش، استورمی به ارث بگذارد.
انتقادات زیادی به سایت فوربس به دلیل «خود ساخته» خواندن کایلی جنر شده است. چون به عقیده ی منتقدان، کایلی جنر از زمان تولد از ثروت و امتیازات ویژه برخوردار بوده است.
با این حال، جنر در واکنش به منتقدانش بیان کرده که خودساخته بودن او کاملاً درست است و خاطر نشان کرده که والدینش از سن پانزده سالگی اش حمایت مالی خود را قطع کردند.
پیش از کایلی، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شبکه ی اجتماعی فیسبوک، در سن ۲۳ سالگی به عنوان جوان ترین میلیاردر دنیا دست پیدا کرده بود، اما حالا کایلی با ۲۱ سال سن رکورد زاکربرگ را شکسته است.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود