کشتی گردی نوروزی در مسیر «بندرعباس»، «شارجه»، «چابهار»، «مسقط» و «دوبی»

جزییات بلیط و مسیرهای گردشگری دریایی جنوب ایران

کشتی گردی نوروزی در مسیر «بندرعباس»، «شارجه»، «چابهار»، «مسقط» و «دوبی»

تور دریایی نوروزی و تور دریایی تابستانی قشم و کیش و چابهار و بندرعباس به دوبی و مسقط و شارجه و دوبی، فرصت گردشگری فوق العاده برای هموطنان است. کشتی گردی در جنوب ایران، یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین فرصت های گردشگری نوروزی هموطنان در تعطیلات نیمه اول فروردین نود و هشت است. توسعه گردشگری دریایی ایران از یک دهه پیش آغاز شده و اکنون در بهار ۹۸، می توان از چابهار به سمت مسقط عمان (پایتخت لوکس سلطان نشین) و دوبی امارات متحده عربی رفت. البته داشتن روادید گردشگری کوتاه مدت عمان و امارات الزامی است و باید در تهران اخذ کنید.

جنوب ایران مملو از جاذبه های دوست داشتنی و طبیعت گردی و دیدنی است قشم و هرمز و چابهار، مشتی نمونه خروار است. میلیون‌ها مسافر نوروزی، هر سال، عازم مناطق جنوبی می شوند تا پیش از آغاز گرمای هوا در اردیبهشت، از فروردین زیبا مناطق جنوبی در حاشیه خلیح همیشه فارس، استفاده کنند. چابهار، دیار همیشه بهار ایرانی ها، نگین مناطق جنوبی محسوب می شود. از فروردین ۹۸، باید درباره چابهار  بیشتر بدانیم و بشنویم.

امسال در فروردین ۹۸ با مشارک بخش خصوصی، خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار – مسقط – دبی و کراچی تعبیه شده که راه اندازی گردیده و می‌تواند رونق اشتغال گردشگری این منطقه را به ارمغان اورد.

خط کشتیرانی چابهار مسقط
خط کشتیرانی قشم-خصب

بر این منظور، یک فروند کشتی گردشگری برای بندر چابهار خریداری شده تا به استفاده از آن خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری این منطقه راه بیافتد. علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان درباره توسعه صنعت گردشگری دریایی گفته بود که نشست سرمایه گذاران کشورهای مختلف در چابهار نتایج خوب و مناسبی داشت و به زودی با مشارکت سرمایه گذاری داخلی، خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار – مسقط، چابهار – دبی و چابهار – کراچی راه اندازی می‌شود.

 یک فروند کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت ۲۴۰ نفر و با امکانات و تجهیزات لازم خریداری شده است. قرار است این کشتی برای نخستین بار در آب‌‌های عمان تردد کند. هزینه ای که بابت خزید کشتی در چابهار صورت گرفته، برابر با ۷۰ میلیارد تومان بوده است که در مسیر ابتدایی خود از چابهار به مسقط، سپس از چابهار به کراچی و از چابهار به قطر – امارات خواهد گذشت. با افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار، پیش بینی می شود که میزان مسافرانی که برای عید نوروز و دیگر ماه های سال به سمت چابهار سفر می کنند افزایش یابد.

این خط مسافری دریایی از ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۵ به صورت هفتگی از مبداء بندر سلطان قابوس در مسقط به مقصد ترمینال مدرن و جدید شهید کلانتری در چابهار نسبت به جابجایی مسافر، خودرو و کالای همراه مسافر اقدام می کرد که اخیرا، بستر فعالیتهایش گسترده تر شده است.

تور دریایی
تصویر ایندکس سایت منطقه آزاد چابهار

 شرکت های توریستی زمرد للسیاحه مسقط و زمرد بلوچستان با استقرار در میدان مینا مسقط و در منطقه آزاد چابهار هتل های بین المللی لیپار و صدف امور تشریفات مسافرت را عهده دار هستند. شایان ذکر است مسافرین این کشتی مدرن توریستی می توانند با انتخاب نوع صندلی ها شامل مدرن، اکونومی کلاس، بیزنس کلاس و ویژه (VIP) با ۶۰ کیلوگرم بار به صورت مجاز و جابجایی خودروی اختصاصی از مسافرت با این کشتی لذت ببرند. جزییات را در سایت منطقه آزادچابهار پیدا کنید.

کشتی گردی نوروزی در جنوب ایران

کشتی نوروز
سایت رزرواسیون بلیط سفرهای دریایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در نوروز ۹۸

شرکت کشتیرانی والفجر، مسئول حمل ونقل مسافر به بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس است. شما می توانید از بندر عبارس به شارجه بروید. هم چنین از خرمشهر به سفر کویت رفته و حتی از بندر لنگه، عازم دوبی در امارات متحده عربی شوید. اکنون از بندر خرمشهر نیز میتوان با کشتی به سمت بصره در عراق رفت. اگر خواستار نوروز گردی ۹۸ با کشتی در سوال جنوبی ایران هستید، سوار بر کشتی مسافربری مجهز شده و از بندر عباس به قشم بروید.

فاصله بین بندرعباس تا شارجه امارات، ۱۲ ساعت و قیمت بلیط یکسره ۵۲۰ هزارتومان است. کشتی بندرخرمشهر به کویت نیز فقط روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح حرکت می کند. فاصله بین بندر لنگه تا دوبی نیز با کشتی تندرو، حدود ۵ ساعت است. کشتی بندرخرمشهر به بصره نیز فقط روز دوشنبه ساعت ۱۱ صبح انجام می شود.

۱۱۲ آژانس گردشگری در ۳۱ استان کشور، مسئول فروش بلیط کشتی های مسافربری والفجر در مسیرهای برون مرزی هستند. تجربه های نوروز گردی خود را با کشتی به مناطق حاشیه خلیج فارس در اختیار روزیاتو قرار دهید. سنگاپور، تایلند، مالزی، دوبی و عمان و خط استکهلم به تالین، پاتوق کروز گردی و تور دریایی هموطنان در ایام نوروز و تابستان است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود