با خواهر و برادرهای معروف و تاریخ ساز دنیا آشنا شوید؛ از برادران جکسون تا خواهران ویلیامز

با خواهر و برادرهای معروف و تاریخ ساز دنیا آشنا شوید؛ از برادران جکسون تا خواهران ویلیامز

چهره های مشهور دنیا اغلب تنها عضو افتخار آفرین خانواده ی خود بوده اند. اما خانواده هایی هم بوده اند که بیشتر از یک فرزند مشهور داشته اند. بعضی از این خواهر و برادرها در موفقیت یکدیگر شریک بوده اند و بعضی از آن ها هر یک به شیوه ی خود تأثیرگذار بوده اند. در ادامه با تعدادی از خواهر و برادرهای معروف و تأثیرگذار تاریخ آشنا خواهیم شد.

برادران رایت

خواهر و برادرهای معروف

ویلبر و اورویل فرزندان وسطی خانواده ای هفت فرزنده بودند. آن ها از همان کودکی بهترین دوستان یکدیگر بودند. این دو برادر گرچه هرگز به کالج نرفتند، اما به طلایه داران عصر هوانوردی مدرن تبدیل شدند. برادران رایت اولین هواپیمای موتوردار و قابل کنترل تاریخ را در سال ۱۹۰۳ اختراع کردند و توانستند آن را پرواز دهند. دو سال بعد، آن ها اولین هواپیمای کاربردی را ساختند و با آن پرواز کردند. این دو برادر در تمام طول زندگی خود رابطه ی صمیمی خود را حفظ کردند.

برادران جکسون

مایکل جکسون، خواننده ی مشهور، پیش از آنکه کار خود در دنیای موسیقی را به طور مستقل شروع کند، یکی از اعضای گروه موسیقی Jackson Five بود. مایکل جکسون و چهار برادر دیگرش یعنی جکی، تیتو، جرمین و مارلون، اعضای این گروه پنج نفره بودند. گروه جکسون فایو نه تنها یکی از موفق ترین گروه هایی بود که با کمپانی موسیقی موتاون همکاری داشت، بلکه یکی از اولین چهره های سیاهپوستی بود که طرفداران سفیدپوست داشت. با این حال، اعضای گروه جکسون فایو تنها فرزندان خانواده ی جکسون نبودند که استعداد موسیقی داشتند. از میان نهُ فرزند این خانواده، جز برندون، برادر دوقلوی مارلون که در کودکی از دنیا رفت، بقیه یعنی لاتویا، رندی، جنت و مارین، همگی تبدیل به موزیسین هایی حرفه ای شدند.

کندی ها

ژوزف پی. کندی سینیور و رز کندی نُه فرزند داشتند که بیشتر آن ها هر یک به نوعی تاریخ ساز شدند:

  • ژوزف پی. کندی جونیور: بزرگ ترین فرزند خانواده؛ یک ستوان نیروی دریایی ارتش که در جریان جنگ جهانی دوم کشته شد.
  • جان اف. کندی: سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا که در سال ۱۹۶۳ ترور شد.
  • رابرت اف. کندی: سناتور و کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا که احتمالاً به دلیل حمایت هایش از برابری نژادی به مانند برادر بزرگترش، جان، ترور شد.
  • یونیس کندی شرایور: مؤسس نهاد بین المللی المپیک ویژه (Special Olympics)
  • جین کندی اسمیت: سفیر سابق آمریکا در ایرلند و پایه گذار نهاد بین المللی هنرهای بسیار ویژه (Very Special Arts)، یک نهاد غیرانتفاعی که به افراد معلول در شرکت در فعالیت های هنری کمک می کند.
  • ادوارد مور کندی: به مدت پنجاه سال سناتور امریکا بود و سیصد مورد از لایحه های او به صورت قانون تصویب شد.

خواهران برونته

به جز شارلوت (متولد ۱۸۱۶)، امیلی (متولد ۱۸۱۸) و آن (متولد ۱۸۲۹)، بقیه ی فرزندان خانواده ی برونته در کودکی از دنیا رفتند. این سه دختر اغلب با یکدیگر تنها می ماندند و برای سرگرم کردن خودشان قصه می نوشتند. خواهران برونته در دوران بزرگسالی هر یک تبدیل به یک رمان نویس شدند: شارلوت رمان «جین ایر»، امیلی رمان «بلندی های بادگیر» و آن رمان های «اگنس گری» و «مستأجر عمارت وایلدفل» را نوشت. گرچه آن شاید شهرت دو خواهر دیگرش را نداشته باشد، اما رمان او یعنی «مستأجر عمارت وایلدفل» به پرفروش ترین کتاب سال ۱۸۴۸ تبدیل شد و در مقایسه با رمان امیلی یعنی «بلندی های بادگیر» که در سال ۱۸۴۸ منتشر شد، نسخه های بیشتری از آن به فروش رسید.

خواهران ویلیامز

ونوس (متولد ۱۹۸۰) و سرنا (متولد ۱۹۸۱) ویلیامز در کالیفرنیا به دنیا آمدند. آن ها سه خواهر بزرگ تر از خود دارند و کوچک ترین فرزندان خانواده ی ویلیامز هستند. آن دو هنوز خردسال بودند که پدرشان، ریچارد، آموزش تنیس به آن ها را شروع کرد (خود او هم تنیس را به صورت خودآموز یاد گرفته بود). استعداد و تلاش های فراوان این دو خواهر به همراه پیگیری های پدرشان بالاخره نتیجه داد و ونوس و سرنا به تنیسورهایی رکورد شکن و موفق تبدیل شدند. یکی دیگر از دلایل معروفیت این دو خواهر، حضور در مسابقاتی است که آن ها را به عنوان رقیب در برابر یکدیگر قرار داده. این رقابت ها نه تنها باعث رشد آن ها در ورزش حرفه ای شان شده بلکه رابطه ی سرشار از علاقه ی آن ها را مستحکم تر هم کرده است.

برادران گریم

ویلهلم کارل گریم (متولد ۱۷۸۶) و برادر کوچک ترش، جیکوب لودویگ کارل گریم (متولد ۱۷۸۵)، گرچه فعالیت های دیگری هم داشتند اما عمده ی شهرت آن ها به دلیل جمع آوری افسانه های قدیمی در کتابی به نام «قصه ها و افسانه های برادران گریم» است که «سفید برفی» و «سیندرلا» از جمله ی داستان های آن هستند. بدون این دو برادر شاید این داستان های معروف باز هم وجود داشتند، اما بدون شک، دانش فرهنگ عامیانه، که منبع الهام کتاب آن ها بوده، قطعاً چیزهایی کم داشت.

برادران کلی

اسکات و مارک کلی، دوقلوهای همسان آمریکایی، از فضانوردان آژانس فضایی ناسا هستند که با شرکت در تحقیقات سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این آژانس، دانشمندان را به نتایج قابل توجهی رساندند. اسکات یک سال را در فضا گذارند و در این مدت مارک در زمین ماند. موضوع این پژوهش ها بررسی تغییرات بدنی اسکات بعد از یک سال حضورش در فضا بود. دانشمندان بعد از بازگشت اسکات به زمین متوجه تغییراتی جزئی در بیان ژن او شدند. این یافته به خودی خود قدمی بزرگ در پی بردن به نحوه ی تأثیرگذاری سفرهای فضایی بر بدن انسان محسوب می شود.

منبع: rd
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود