پیشنهاداتی برای سیزده به در تهرانی‌ها

سیزده به در تهرانی ها تحت الشعاع سیل و سیلاب

پیشنهاداتی برای سیزده به در تهرانی‌ها

فردا، روز طبیعت است. سرویس گردشگری روزیاتو، برای سیزده به گردهای تهرانی، مقصدهای گردشگری تهران را لیست کرده است که بد نیست در روز طبیعت، نیم نگاهی به آن هم داشته باشید. سیزده به در، معمولا با سینما گردی و گالری گردی و پاساژ گردی و شکم گردی همراه می شود.

با ما در سیزده به در نود و هشت تهران، همراه باشید.

مقصدهای سیزده به در تهرانی ها

روستای خور نزدیک شهر هشتگرد قرار دارد. علاوه بر طبیعت زیبا دارای پیشینه تاریخی نیز هستند. به نظر می‌رسد نام روستای خور به جهت داشتن آب و هوای خوب و مناسب، ابتدا خوب یا خرداد بوده که با مرور زمان به خور تبدیل شده است.از دیدنی‌های این روستا و منطقه اطراف آن می‌توان به امامزاده سلیمان، تپه‌ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله‌اش اشاره کرد.

روستای کردان نیز یکی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است. از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی کردان، پل قدیمی‌بانو صحرای کردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو را نام برد.در دو کیلومتری شمال غرب روستا پلی قدیمی ‌به نام بانو صحرا وجود دارد که از نام منطقه که به همین نام است گرفته شده. این پل آجری در دوره صفوی ساخته شده که تنها دوپایه و بخشی از تاق‌های آن باقی مانده است البته دیدن روستای سرسبز و خوش آب و هوای فشند را هم به همه کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم.

۱۴۵۰ هکتار زمین پر درخت و وجود یک پیست ویژه دوچرخه سواری از شمال به زمین‌های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود می‌شود. پارک چیتگر از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان است که در بیشتر فصل‌های سال از آن استفاده می‌شود. سیزده به در امسال حتما مثل دریاچه خلیج فارس و ایران مال، شلوغ است.

پارک لویزان با وسعتی معادل ۱۱۰۰ هکتار که بیشتر کاربرد تفریحی است. از شمال به قوچک، از جنوب به شمس‌آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم‌الانبیاء محدود می‌شود. پارک لویزان نیز از گردشگاه‌های بزرگ استان، به ویژه شهر تهران است.

پارک ملی خجیر و سرخه حصار در ارتفاع ۱۵۴۷ متری از سطح دریا قرار دارد. میانگین حداکثر ارتفاع آن ۲۶۰۰ متر و حداقل آن ۱۴۵۰ متر است. تمام این ناحیه به غیر از بخش شمال شرقی آن، جزو مناطق حفاظت شده هستند. مساحت پارک ملی سرخه حصار ۹۳۸۰ هکتار است که تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

بوستان جوانمردان، از جدید ترین پارک های مدرن تهران و ایران است که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد. این بوستان، در ۶۶۰ هزار متر مریع، معماری منظر فوق العاده ای داشته و یکی از مقصد های گردشگری پارکی در غرب تهران به شمار می رود. فضای بزرگ، زیبا و سر سبز بوستان جوانمردان به خصوص در بهار و تابستان، یکی از شلوغ ترین پارک های پایتخت را رقم زد.

پردیسان

پارک پردیسان، جایی است که شما می توانید در یک بوستان جنگلی در شمال غربی تهران، منظره ای خاص از پایتخت را نظاره گر باشید. این پارک در اوایل دهه پنجاه توسط سازمان حفاظت محیط زیست وقت، به عنوان مجموعه ای علمی فرهنگی و گردشگری مطرح شد و اکنون با پوشش گیاهی متنوع و چشم اندازهای طبیعی ایران، معماری منظر خاصی را در معرض دید علاقمندان به طبیعت گردی در تهران قرار داده است.

در این پارک ، پوشش گیاهی مناطق مختلف کشور بازسازی شده است تا افراد بتوانند با تنوع گیاهی اقلیم های مختلف داخلی و حتی خارجی و روابط اکولوژیک بین عناصر سازنده زیست بوم ها را متوجه شوند.

موزه تنوع زیستی (Biodiversity Museum) از جمله بخش های دیدنی بوستان پردیسان تهران بوده که مجموعه ای از حیوانات و حشرات خشک شده را به نمایش گذاشته است.

یکی از ساختمان های سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این پارک قرار دارد. کارگاه تاکسیدرمی (خشک کردن حیوانات)، سالن همایش و سالن نمایش فیلم نیز در این پارک قرار دارد.

یکی از مناظر خاصی که همیشه از اتوبان همت می توان دید، به پرواز در آمدن بادبادک های رنگارنگی است که گردشگران در پارک بزرگ پردیسان به عنوان بخشی از فعالیت همیشگی  ۱۳ به در در این بوستان زیبا، انجام می دهند.

حتما ببینید: بهترین پارک های تهران برای سیزده به در ۱۳۹۸

بام تهران مقصد مهمی برای سیزده به در گردی تهرانی در فروردین ۹۸ است
بوستان نهج البلاغه
بوستان جوانمردان

در سیزده به در ۱۳۹۸ تهران، حتما به هشدارهای هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل و سیلاب در مناطق مختلف ۲۲ گانه شهرداری تهران توجه کنید. سیزده به در امسال در تهران و مناطق غربی کشور، باید با تدابیر ایمنی برگزار شود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود