سکانس آخر «جمشید مشایخی» در سن ۸۴ سالگی

بازتاب گسترده درگذشت «جمشید» سینمای ایران در اینستاگرام ایرانیان

سکانس آخر «جمشید مشایخی» در سن ۸۴ سالگی

استاد جمشید مشایخی پس از پشت سر گذاشتن یک دوره طولانی بیماری، ساعتی پیش بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد و بدرود حیات گفت تا یکی از بازیگران نسل طلایی سینمای ایران به دوستان فقیدش بپیوندد و سینمای ایران عزادار این رویداد تلخ شود. از ۵ تن سینما ایران، ۳ تن رفته اند و استاد علی نصیریان و استاد محمد علی کشاورز، زنده هستند و افتخار سینمای ایران محسوب می شوند.

سام مشایخی فرزند جمشید مشایخی، با تایید خبر درگذشت پدرش و ضمن تشکر از تلاش پزشکان برای حفظ جان پدرش گفت: «جمشید مشایخی ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۱۳ فروردین در یکی از بیمارستان‌های تهران بر اثر بیماری و ایست قلبی درگذشت. زمان و مراسم تشییع متعاقبا اعلام می‌شود اما به احتمال فراوان مراسم تشییع روز شنبه ۱۷ فروردین برگزار می‌شود.»

جمشید مشایخی
استاد مرحوم مشایخی، استاد علی نصیریان و استاد عزت الله انتظامی

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت و صاحب برخی از ماندگارترین نقش‌های تاریخ سینمای ایران، ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه ۱۳ فروردین در هشتاد و چهار سالگی بدرود حیات گفت و بدین شکل خزان عمر این هنرمند برجسته در بهار هزار و سیصد و نود و هشت فرارسید؛ اتفاقی تلخ که جامعه سینمای ایران را عزادار و سیاه پوش کرد.

تصویری از پیام نوروزی استاد به مناسبت تحویل سال ۱۳۹۶
تصاویری از استاد چند ماه پیش از درگذشت

«گاو»، «قیصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدر بزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب» و «یک بوس کوچولو» و سریال‌های «هزاردستان»، «داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی (ع)» و «پهلوانان» نمی‌میرند، برخی از آثار مهمی است که مشایخی در آن نقش آفرینی کرد.

اینستانوشته صفحه رسمی منتسب به استاد جمشید مشایخی
اینستانوشته استاد پرویز پرستویی درباره درگذشت استاد جمشید مشایخی

تنوع نقش‌هایی که مشایخی در طی سال‌های متمادی بازی کرد و هریک نظر منتقدان و اهالی فن را به خود جلب کرد، نشان از قدرت بالای بازیگری او داشت. او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال‌الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. این هنرمند پیشکسوت در سال‌های اخیر گلایه‌مند بود که به قدر هم‌قطارانش قدر ندیده و همین مسئله در یک فقره منجر به حواشی و جنجالی نیز شد.

درگذشت استاد مشایخی، دروغ سیزده نبود و بازتاب گسترده ای در اینستاگرام ایرانیان داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • رسول فروردین ۱۴, ۱۳۹۸

    اصلا ازش خوشم نمیومد
    دنبال حاشیه بود