خداحافظ «کال دروگو!»؛اصلاح صورت «جیسون موموآ» برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۲

خداحافظ «کال دروگو!»؛اصلاح صورت «جیسون موموآ» برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۲

طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) مدت ها قبل مرگ شخصیت دوست داشتنی کال دروگو را تجربه کردند، وقتی که این جنگجوی قدرتمند در یک عمل اتانازی غم انگیز در دستان همسرش، دنریس تارگرین، و پس از آنکه دیگر امیدی به زنده بودن او نمی رفت کشته شد. خداحافظی با جنگجوی بزرگ دوثراکی ها بسیار سخت بود و کمتر کسی احساس خود را در آن لحظه دردناک فراموش کرده است؛ زمانی که دنریس بالشی را روی دهان کال دروگو قرار می دهد و او را خفه می کند تا او را از رنجی که می کشد خلاص نماید. اکنون ۷ سال از آن زمان می گذرد اما در ۱۷ آوریل ۲۰۱۹، کال دروگو چیزی شبیه مرگ دوباره را تجربه کرد زمانی که جیسون موموآ ریش مشهور خود را برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۲ اصلاح کرد.

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

جیسون موموآ که در سریال «بازی تاج و تخت» و برای تنها ۱۰ اپیزود در نقش کال دروگو ظاهر شد و در همین مدت کوتاه میلیون ها نفر را شیفته خود کرد، ویدیویی از خودش را در کانال یوتیوبی اش قرار داده که در آن ریش های مشهورش را اصلاح می کند. در جایی در دل طبیعت که احتمالاً محل فیلمبرداری بازسازی فیلم « Dune» باشد، موموآ با یک ماشین اصلاح شارژی ریش هایش را می زند و با هر بخش از ریشش که فرو می ریزد با یکی از شخصیت های مهمی که در این سال ها با این هیبت در قالب آن بازی کرده بود خداحافظی می کند.

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

موموآ در ارجاع به نقش هایش در «بازی تاج و تخت»، آکوامن ( Aquaman) و «مرز» (Frontier) به ترتیب می گوید: «خداحافظ دروگو. خداحافظ آرتور کری. خداحافظ دکلان». البته او اصلاح کامل صورتش را بی دلیل و بدون هیچ انگیزه ای انجام نداده و می گوید که این کار را برای افزایش آگاهی نسبت به اهمیت کاهش تولید و استفاده از پلاستیک برای کمک به حفظ محیط زیست انجام داده است. او در حالی که به تراشیدن ریش خود ادامه می دهد چنین می گوید: «مهم تر از همه، می خواهم این کار را بکنم تا در این مورد آگاهی بخش باشم که پلاستیک در حال کشتن سیاره ماست و من فکر می کنم که یک راه چاره پیدا کرده ام. تنها یک چیز وجود که می تواند به زمین ما کمک کند و سیاره مان را نجات بدهیم، تا زمانی که بتوانیم بازیافت کنیم و این راه حل آلومینیوم است».

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی سریال «بازی تاج و تخت» برای درک تمامی اتفاقات فصل هشتم [قسمت اول]

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

او در ادامه و در حالی که همچنان موهایش را کوتاه می کند از جزییات طرح خود برای راه اندازی یک خط تولید قوطی های آلومینیومی آب می گوید که کاملاً قابل بازیافت هستند: «در حدود ۷۵ درصد از تمام آلومینیومی که در طول تاریخ استفاده شده هنوز هم در خط بازیافت قرار دارد و صد درصد قابل بازیافت است. شما محتویات قوطی را می نوشید و در مدت حدود ۶۰ روز صد درصد باز خواهد گشت. تا بی نهایت قابل بازیافت. در حدود دو ماه اخیر، این ایده را جدی دنبال کردم. می خواسمت آب خودم را داشته باشم… از این رو محصولی داشتم که می توانستم آن را بیرون آورده و به دنیا عرضه کنم و اینکه شاید بتوانم آن را به کمپانی های دیگر نیز منتقل کنم. امیدوارم که آن ها نیز همین کار را بکنند… این فقط آب است اما احساس خوبی نسبت به آن دارم».

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

در حالی که جیسون موموآ آخرین موهای روی صورتش را اصلاح می کرد در اشاره به شخصیت ابرقهرمانی خود چنین گفت: «آکوامن سعی دارد نهایت تلاش خود را بکند برای فرزندانم، برای فرزندان شما، برای جهان. اقیانوس ها را تمیز کنید، زمین را تمیز کنید، دوستتان دارم بچه ها». تراشیدن ریشی که موموآ نزدیک به یک دهه روی صورت خود داشت توجه هزاران نفر را در سراسر جهان به خود جلب کرده و بسیاری از آن ها اهمیت این حرکت را درک کرده اند.

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

در نهایت اینکه ریش بار دیگر رشد کرده و باز خواهد گشت و جیسون موموآ نیز می تواند به همان ظاهر کال دروگویی خود که طرفدارانش دوست داشتند بازگردد. این که چنین ظاهری دوباره یا برگردد هنوز مشخص نیست اما میتوان گفت که موموآ همچنان به تلاش خود برای نجات جهان ادامه داده و این بدون شک بسیار سخت تر از  هر کار دیگری است که کال دروگو در «بازی تاج و تخت» انجام داد. ویدیو مربوط به تراشیدن ریش جیسون موموآ را در این لینک تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین جزییات و سرنخ‌های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» [قسمت دوم]

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود