پیشنهادات خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

پیشنهادات خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حال برگزاری است و بازار نشر کشور که این روزها با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، بار دیگر در تکاپوی اینست که بتواند دوست دیرینه انسان‌ها یعنی کتاب را به دست علاقه‌مندانش برساند. با گرانی کاغذ و در نتیجه گرانی قیمت درج شده پشت جلد کتاب‌ها، بسیاری از اهل کتاب‌ها ناگزیر شده‌اند تا دست به انتخاب‌های محدود و برگزیده برای اوقات مطالعه خود بزنند. با سر زدن به نمایشگاه کتاب امسال و دیدن حجم خرید مردم و مقایسه آن با سال گذشته، قطعا متوجه کاهش خریدها خواهید شد.

با این وجود نباید در بحبوحه گرانی‌ها اولین کالایی را که از سبد خانوار خود حذف می‌کنیم به دسته کالاهای فرهنگی اختصاص دهیم. می‌توانیم به این باور برسیم که قیمت یک کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای چاپ جدید اگر چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان باشد، حدودا مساوی است با خرید یک وعده پیتزا در رستورانی متوسط. غذای روح را نباید فراموش کرد و نمایشگاه کتاب امسال نیز با شعار خواندن توانستن است برپا شده تا ثابت کند با فرهنگ کتابخوانی می‌توان به خیلی از هدف‌ها رسید.

فرضیه‌ای که در چندین سال گذشته مطرح شده مبنی بر اینکه نمایشگاه کتاب نباید جایی برای فروش کتاب باشد را هم نباید جدی بگیرید، مطالعات و گزارشات نشان می‌دهد که تقریبا در همه جای دنیا نمایشگاه‌های کتاب مختص فروش کتاب هستند و برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها باعث ضربه به بازار نشر نمی‌شود، بلکه کورسوی امیدی برای ادامه راه ناشرین عزیز کشورمان است. در حقیقت نباید تصور کنید که رفتن و خرید از نمایشگاه کتاب باعث می‌شود که کتابفروشی محله شما ورشکست شود، راه حل واقعی این است که کتاب فروشی محل شما کاری کارستان کند و با خلق ارزش افزوده نسبت به یک کتابفروشی سنتی، بتواند مسیر شغلی خود را ادامه دهد.

ناگفته نماند که در برخی مواقع، سر زدن به کتابفروشی‌های سطح شهر و خرید از آنها به صرفه‌تر از خرید از نمایشگاه کتاب با وجود تخفیف‌های موجود در غرفه‌های آن است؛ می‌پرسید چرا؟ برای اینکه بسیاری از ناشرین برای عرضه کتب خود در حد و اندازه بالا، مجبور به تجدید چاپ کتاب‌ها می‌شوند و تجدید چاپ هر کتاب در سال جدید مساویست با افزایش قیمت نزدیک به دوبرابری آن. خرید کتاب از کتابفروشی‌های سطح شهر (لااقل آنهایی که منصف باشند و قیمت پشت جلد را دائم با برچسب‌های تغییر قیمت عوض نکنند!) باعث می‌شود شما به قیمت قدیم کتاب‌ها را بخرید و سود کنید؛ اما این همه ماجرا نیست. تخفیفات در نظر گرفته شده در غرفه‌ها که بین ۱۰ تا ۲۵ درصد متغیر است و همچنین بن‌های نمایشگاهی که اگر از پیش تامین کرده باشید در کنار حجم بزرگی از کتاب و ناشرین گوناگون، همه و همه باعث می‌شود که خرید کردن کتاب از نمایشگاه بزرگ مخصوص به آن، لذتی دوچندان داشته باشد.

در این مطلب و با این مقدمه نسبتا طولانی، قصد داریم به معرفی کوتاهی از کتبی که می‌توانید در نمایشگاه امسال آنها را پیدا کنید دست بزنیم تا اگر قصد خرید کتاب گزیده و منتخب برای خود دارید،‌این لیست کمکتان کرده باشد. شایان ذکر است که بازار کتاب به حدی بزرگ است که فهرست کردن تمامی کتب مفید آن در یک لیست نمی‌گنجد و نیاز به یک طومار دارد؛ اما پیش از خوانش و شروع لیست ذکر یک نکته را ضروری می‌دانم. در تاریخ چاپ و نشر کتاب‌های زیادی به طبع چاپ رسیده‌اند و طبیعتا عناوین بزرگی چون بینوایان، داستان دو شهر، ۱۹۸۴، شازده کوچولو، پیرمرد و دریا،د دن کیشوت، شوهر آهو خانوم، کلیدر، آتش بدون دود و… همیشه خواندنی خواهند بود. می‌خواهم بگویم حتی اگر مثل برخی افراد تصور می‌کنید که بازار کتاب دیگر عناوین به درد بخور ندارد (که دارد) حتما اثری مانده که در تاریخ به چاپ رسیده باشد و مشهور باشد و شما آن را از قلم انداخته باشید.

در فهرست روزیاتو برای کتاب‌های خواندنی و جالب در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سعی کردیم تا کتب را بر اساس موضوعات دسته بندی کنیم تا انتخاب راحت‌تری برای علاقه‌مندان به هر ژانر کتاب داشته باشیم. همچنین سعی کردیم که بیشتر به کتاب‌های چاپ شده در سال‌های اخیر توجه کنیم و از درج قیمت و دیگر مشخصات برخی آثار معذور بودیم چرا که نرخ‌های چاپ جدید متغیر بوده و دسترسی به آنها مرجع خاصی ندارد. همچنین باید بدانید که برخی از این کتب توسط چند ناشر و مترجم گوناگون به چاپ رسیده که انتخاب ترجمه بهتر و ناشر بهتر گاه سلیقه‌ای بوده و ما هم برای پیش نیامدن اجحاف و اختلاف، سعی کردیم تا حدالامکان انتخاب این موضوع را به خود خواننده واگذار نماییم.

رمان جنایی

فداکاری مظنون X – نشر چترنگ

پیش‌تر از کیگو هیگاشینو کتاب بدخواهی (کتاب کوله پشتی) و کتاب خانه ای که در آن مرده بودم (نشر قطره) به چاپ رسیده که هر دو توانستند بخت و اقبال خوبی در بین کتابخوانان داشته باشند. ادبیات کشور ژاپن از آن دسته ادبیات‌هایی است که به مذاق خوانندگان کشورمان خوش آمده و فروش کتب نوشته شده توسط نویسنده‌های سرزمین آفتاب در بازار نشر کشور گواه این ادعاست. البته جهانیان هم با اعطای نوبل ادبیات سال گذشته به ایشی گورو ثابت کردند که ادبیات ژاپن در همه جای دنیا فراگیر شده و شاید این کشور این بار می‌خواهد به جای صنعت انیمیشن خود (موسوم به انیمه) که جهان را تسخیر کرده، حالا با ادبیات خود گام دیگری در تسخیر صنعت سرگرمی‌ها بردارد.

هیگاشینو نویسنده قهاری در بین ژاپنی‌هاست که مشخصا از نبوغ خودش در شم کارآگاهی در نوشتن آثارش استفاده می‌کند. هنگام خوانش کتاب‌های نوشته شده توسط او خواننده کاملا متوججه این موضوع می‌شود که مشغول خواندن کتابی از برخاسته از یک هوش بالا است و کتاب فداکاری مظنون X نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ کتابی که بارها و بارها توسط کشورهای مختلف (کره،چین، ژاپن و به زودی هالیوود) به صورت فیلم در آمده و حالا در بازار کتاب ایران نیز یافت می‌شود. فداکاری مظنون Xنه‌تنها یک تریلر پرتب‌وتاب و جذاب است، بلکه روایت عاشقانه‌ای نامحتمل در دل خود دارد.

خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مرد گچی – انتشارات کتاب مرو

کتاب مرد گچی نوشته سی.جی تئودور می‌توانست در زیرمجموعه کتب ترسناک هم قرار بگیرد چرا که حال و هوای ترس و وحشت در جای جای کتاب حس می‌شود. مرد گچی کتابی است که توسط استیون کینگ، یکی از سلاطین نویسندگان وحشت در دنیا، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته و شاید همین موضوع برای آنکه متوجه شویم با اثری فاخر روبرو هستیم کافی باشد. مرد گچی از بسیاری جهات شبیه به آثار کینگ بوده ولی از عناصر فانتزی کمتری نسبت به آٍثار او برخوردار است.

مرد گچی اولین رمان تئودور بوده و داستان چند نوجوان را روایت می‌کند که حالا بعد از گذشت ۳۰ سال از یک قتل، دوباره درگیر جزییات آن می‌شوند.

چیزی درون آب – نشر روزگار

کاترین استدمن چیزی درون آب را نوشته و با همین اثر توانسته نامزد عنوان پرفروش‌ترین کتاب هیجان انگیز سال ۲۰۱۸ از نظر کاربران گودریدز را از آن خود کند. داستان درباره زوجی (یکی مستند ساز و دیگری کارمند بانک) است که تصمیم می‌گیرند از مشغله‌های کاری خود رها باشند و برای مسافرت به جزایر استوایی سفر کنند. آنها در این سفر اما چیزهایی پیدا می‌کنند که یا باید آنها را پلیس گزارش دهند و یا اینکه خودشان دست به کار شوند و درگیر یک ماجرای هیجان انگیز شوند.

بعد از انتشار چیزی درون آب، استودیوهای هالیوودی به دنبال ساخت یک اثر سینمایی از روی آن هستند و به نظر می‌رسد که به زودی شاهد ساخت یک اقتباس سینمایی از روی کتاب کاترین استدمن خواهیم بود. استدمن در بازار نشر کشور ما تقریبا ناشناخته است اما شاید فیلم‌بین‌ها او را بیشتر بشناسند. او بازیگر مجموعه دانتن ابی بوده و توانسته در اولین قدم خود در زمره نوشتن کتاب سربلند بیرون بیاید.

عروج – نشر شمشاد

استیون کینگ سلطان ادبیات وحشت است و آثاری که نوشته جملگی توانسته‌اند که هم در بازار بین‌الملل فروش هنگفتی داشته باشند و هم اینکه در تبدیل شدن به یک اقتباس سینمایی به یک اثر موفق تبدیل شوند. کینگ نویسنده آثار درخشانی چون درخشش، کوجو، طلسم، شیوه تنفس و… بوده و تقریبا در سال بیشتر از یکی دو کتاب می‌نویسد اما با وجود این پشتکار و تندنویسی، در اکثر اوقات آثار جالب توجهی را خلق می‌کند. کینگ در سال گذشته کتاب عروج را نوشت که در دسته بندی آثار کوتاه او قرار می‌گیرد و حجمی نزدیک به صد صفحه دارد، این کتاب توسط نشر شمشاد به چاپ رسیده و نشر روزگار نیز با نام ارتفاع آن را در روزهای آتی منتشر می‌کند.

عروج استیون کینگ برخلاف سایر آثار او اما در دسته بندی ژانر وحشت قرار نمی‌گیرد. ناگفته نماند که کینگ در درام نویسی نیز چند باری توانسته قدرت قلم خود را به اثبات برساند و این موضوع در آثاری چون مسیر سبز و رهایی از شائوشنگ به خوبی پیداست.

عروج استیون کینگ در سال گذشته در بین نظرسنجی کاربران سایت گودریدز (از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی کتاب در جهان) توانسته لقب انتخاب برگزیده کاربران را بگیرد. کینگ در عروج از همان ترس و احساسات زیرپوستی استفاده می‌کند و داستان دیگری را از شهر کسل راک روایت می‌کند؛ شهری زاده ذهن او که بیشتر آثار نوشته شده توسط او در همین شهر فرضی جریان دارد.

خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

رمان عاشقانه – درام

باز هم من – نشرهای مصدق – فروزش – نواندیش

این روزها جوجو مویز همان نقشی را برای بازار کتابخوانان دارد که دانیل استیل در دهه هفتاد و هشتاد داشت. مویز آثاری عاشقانه می‌نویسد که اگرچه در عام پسندانه بودن آن شکی نیست ولی نمی‌توان به آنها برچسب کتب ضعیف و کلیشه‌ای زد. در حقیقت باید گفت که به اصطلاح خودمانی‌تر کتاب‌های عاشقانه مویز آن حالت لوس و بچه‌گانه‌ای که اکثر کتاب‌های رمانس بازار کشور دارند را ندارد و از استانداردهای خوبی برخوردار هستند. سری پیش از تو و پس از تو، معروفترین کتاب این نویسنده در دنیا است (که بر اساس آنها فیلمی هم ساخته شده) و حالا جلد سوم آن توسط نویسنده منتشر شده که تقریبا به سرعت در بازار نشر ایران نیز سر و کله‌اش پیدا شده است.

باز هم من نسبت به دو اثر قبلی ضعیف‌تر بوده اما طرفداران دو کتاب قبلی قطعا از رویارویی دوباره با قهرمانان خود خوشحال شدند و این ضعف نمی‌تواند مانع از علاقه آنها به خواندن اثر جدید مویز شود.

ما در برابر شما – نشرهای نون – فروزش

فردریک بکمن با کتاب مردی به نام اوه توانست اسم و رسمی در دنیای ادبیات از خود به جای بگذارد. بی‌شک مردی به نام اوه یکی از بهترین کتاب‌های چند سال اخیر به حساب می‌آید و به شخصه کمتر کسی را سراغ دارم که بعد از خواندن این کتاب حس خوبی از آن نگرفت باشد. فیلم ساخته شده از روی این اثر نیز توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند و شنیده‌ها حکایت از این دارد که نسخه هالیوودی آن با بازی جک نیکلسون (که بعد از مدتها سکوت خبری جلوی دوربین آمده) در دست ساخت است.

بکمن اما به جز مردی به نام اوه، کتاب‌های موفق آمیز دیگری مثل شهر خرس‌ها و وقتی بریت ماری اینجا بود نوشته که جملگی آنها توسط ناشرین مختلف از جمله نشر نون به دست علاقه‌مندان بکمن در ایران رسیده‌اند. ما در برابر شما آخرین کتاب فردریک بکمن است که به نوعی ادامه کتاب شهر خرس‌ها به شمار می‌رود اما این ادامه به آن معنی نیست که در صورت نخواندن شهر خرس‌ها، چیزی از داستان عایدتان نشود. وقایع ما در برابر شما در همان شهر و با حضور برخی از قهرمانان کتاب شهر خرس‌ها روایت می‌شود و تقریبا همان حس و حال را دارد. ناشر کتاب (نشر نون) خوشبختانه اشتباه ویراستاری که در چاپ اول شهر خرس‌ها محتمل شده بود را در این نسخه از کتاب انجام نداده و ترجمه دقیق و روان‌ مترجم توانسته لحن صمیمی و زیبای بکمن را حفظ کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بکمن سوئدی، همسری ایرانی تبار دارد و همین موضوع می‌تواند میزان علاقه شما را نسبت به خواندن آثار او بیشتر کند.

دختری با کت آبی – انتشارات میلکان

مونیکا هسی با کتاب دختری با کت آبی در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه ادبی ادگار در سال ۲۰۱۷ شد. ماجراهای داستان کتاب در سال ۱۹۴۳ و در شهر آمستردام (پایتخت هلند) رخ می‌دهد. هانکه شخصی است که زندگانی‌اش را از طریق یک کار خلاف (رساندن وسایل بازار سیاه به دست مشتریان) می‌گذارند و هویت شغلی خود را از دست همه مخفی نگه داشته است. نامزد هانکه توسط آلمانی‌ها کشته شده و او با غم از دست دادن نامزدش زندگانی خود را روزمرگی می‌کند.

هانکه توسط یکی از مشتریان خود وارد یک بازی نسبتا خطرناک می‌شود و با اینکه در اوایل کار علاقه‌ای به ادامه آن ندارد اما رفته رفته بیشتر وارد ماجرا می‌شود و کتاب آمیخته‌ای از هیجان، عشق و وقایع تاریخی می‌شود. مونیکا هسی نویسنده کتاب در حقیقت روزنامه نگار واشنگتن پست بوده و از شم خبرنگاری خود در کتاب نهایت استفاده را برده است.

کشتن شوالیه دلیر – نشر مصدق

موراکامی نویسنده پر کاری است و کتاب کشتن شوالیه دلیر که آخرین اثر داستانی او به شمار می‌رود که حجمی بالغ بر ۹۰۰ صفحه دارد و توسط نشر مصدق به طبع چاپ رسیده است. گنجاندن کتاب آخر موراکامی در زیرمجموعه ژانر درام و عاشقانه کار سختی است چرا که او در تمامی اثارش از یک فانتزی و ترس پنهان نیز استفاده می‌کند. حالت سورئالی که داستان‌های موراکامی دارد اما طوری طبیعی به نظر می‌رسد که به هیچ وجه حس فانتزی خوانی به خواننده دست نمی‌دهد. موراکامی از یک نوع رئالیسم جادویی در ادبیات خود استفاده می‌کند که کمتر کسی در جهان ادبیات از آن بهره برده و این قدرت قلمش در کشتن شوالیه دلیر بیشتر از همیشه به چشم می‌آید.

کشتن شوالیه دلیر داستان مردی نقاش را روایت می‌کند که بعد از جدایی از همسرش، به دشت و بیابان زده و در نهایت در منزل پدری یکی از دوستان صمیمی‌اش در نقطه‌ای دور از شهر سکنی می‌گزیند. پدر دوست او یکی از بزرگترین نقاشان ژاپنی بوده و قهرمان قصه که مدتهاست دست به قلم موی نقاشی نزده، در این فضا دوباره دست به کار می‌شود. او با یک مشتری عجیب و غریب به اسم آقای منشیکی روبرو می‌شود که تمام زندگی ساده او را دگرگون می‌کند.

موراکامی در کتاب کشتن شوالیه دلیر چندین داستان را در هم گره زده و از ماجرای یک عشق از دست رفته تا حکایت شوالیه‌ای کوتوله که مانند شبح سرگردان در خانه به سر می‌برد را به خورد مخاطب می‌دهد. حجم محتوای گفته شده در کتاب او به حدی است که برای فهم داستان باید چند باری به جملات آن نگاه کرد تا بیشتر به قدرت کلمات پی برد. نثر روان کتاب باعث شده که خواندن کشتن شوالیه دلیر علی رغم حجم انبوهی که دارد، بسیار لذتبخش باشد.

رمان ترسناک

بیگانه – نشر روزگار

استیون کینگ در کتاب بیگانه که از جمله آخرین آثار او به شمار می‌رود، بار دیگر سر به دنیای وحشت و هیجان انگیز خود زده و داستانی خلق کرده که نخواندن یکسره آن کار سختی برای خواننده خواهد بود. بیگانه از جمله آثار حجیم کینگ به شمار می‌رود و حجمی نزدیک به ۷۰۰ صفحه دارد.  کتاب بیگانه از جمله پرفروش‌ترین کتابهای سال ۲۰۱۸ به شمار می‌آید و درباره یک سری سلسله قتل وحشیانه است. بچه‌ها در نقاط مختلفی از شهر می‌میرند و قبل از تکه تکه شدن به صورت فجیعی مورد تجاوز قرار می‌گیرند. پلیس به یک مربی تیم بیس بال مظنون است اما شواهد نشان می‌دهد که این ظن چندان منطقی نیست.

بیگانه کینگ در عین اینکه یک اثر ترسناک به شمار می‌رود، یک کتاب کارآگاهی و هیجان انگیز هم هست. تلفیق این دو ژاننر در ی کتاب باعث هرچه جذابتر شدن و خواندنی شدن کتاب شده و کینگ توانسته از آزمون تلفیق دو ژانر ترسناک و معمایی سربلند بیرون بیاید. او به خوبی در بیگانه نشان می‌دهد که ذهن نبوغ آمیزی دارد و می‌تواند بازی موش و گربه پلیس را در قاب وحشت فانتزی‌وار خود عجین کرده و اثری وحشتناک بیافریند.

ملکه ترا – نشر پیدایش

برام استوکر را با اثر معروفش در تاریخ یعنی کتاب دراکولا می‌شناسند. او شخصی است که برای اولین بار دراکولای رومانیایی را در قالب یک اثر ادبی معرفی کرد و توانست افسانه خون آشام اروپایی را در دنیا جاویدان بسازد. ملکه ترا از جمله کتابهای دیگر برام استوکر است که کمتر دیده شده اما در واقعیت چیزی کمتر از کتاب دراکولای او ندارد. بازار نشر ایران تقریبا روی خوشی به استوکر نشان نداده و دلیل آن بیشتر به این موضوع برمی‌گردد که ترجمه آثار او سخت است ولی نشر پیدایش توانسته در سری جدید کتاب‌های وحشت خود، چند اثر از برام استوکر را با کمک مترجمین قابل کشور به خوبی به فارسی بازگرداند و آن را وارد بازار نشر کند.

کتاب ملکه ترا داستان خاندانی را روایت می‌کند که درگیر یک سری اتفاقات مرموز می‌شوند و کم کم متوجه می‌شوند پشت این اتفاقات یک ملکه از مصر باستان قرار دارد. روح این ملکه قصد دارد که با پیشروی نقشه‌ خود، بار دیگر خودش را زنده کند.

کابوک – نشر باژ

نشر باژ از جمله ناشرینی است که طرفداران پروپاقرصی دارد و در انتخاب ترجمه و چاپ آثار فانتزی وسواس خاصی دارد. کابوک از جمله کتاب‌های تک جلدی است که در ژانر وحشت قرار می‌گیرد و داستان دختری به نام مالری را روایت می‌کند که در یک سفر ادیسه وار به خاطرات گذشته خود بازمی‌گردد و با آنها دست و پنجه نرم می‌کند. جاش مالرمن اولین کتاب خود را نوشته و توانسته با کابوک دل تمامی علاقه‌مندان به ژانر وحشت را برباید.

رمان علمی تخیلی

تلماسه – کتابسرای تندیس

تلماسه از بزرگترین آثار علمی تخیلی در دنیا محسوب می‌شود که به طرز عجیبی تا به امروز در بازار نشر کشور خبری از آن نبود. سری تلماسه اثر فرانک هربرت که چندین مجلد را فرا می‌گیرد در نهایت توسط کتابسرای تندیس مورد مهر و محبت قرار گرفته و تاکنون دو جلد از آن به بازار عرضه شده است. تلماسه از جمله آثاری است که در دنیای سینما و بازی‌های ویدئویی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و بزرگ مردی چون دیوید لینچ از روی این کتاب فیلم سینمایی ساخته است.

تلماسه روایتی عظیم در دنیا و کهکشانی خیالی را در خود جای داده و یک اثر High Fantasy به شمار می‌رود. جهانی که تلماسه خلق می‌کند جزییات ریز و درشتی دارد و می‌توان این جهان را با جهان سرزمین میانه ارباب حلقه‌ها مقایسه کرد؛ با این تفاوت که جهان تلماسه رنگ و بوی علمی تخیلی دارد و خبری از ویژگیهای فانتزی از نوع حماسی در آن نیست. جلد دوم کتاب با نام مسیحای تلماسه نیز توسط کتابسرای تندیس منتشر شده است.

پانزده زندگی اول هری آگوست – نشر هیرمند

هری آگوست فردی است که هر بار بعد از مردن دوباره از نو در همان تاریخ تولد گذشته خود متولد شده و این بار تمام خاطرات زندگی قبلی خود را در یاد دارد. گمان می‌کنم خوانش همین سوژه تک جمله‌ای کتاب هر خواننده علاقه‌من به ژانر علمی-تخیلی را به وجد بیاورد. قهرمان قصه بعد چهار چرخه زندگی بالاخره متوجه می‌شود که دیگرانی نیز مثل او وجود دارند و با همکاری آنها زندگی‌های بعدی را آسان‌تر طی می‌کند. تا اینکه یک روز از آینده پیامی می‌رسد: «آخر دنیا دارد نزدیک می‌شود!»

کتاب جدا از مضمون عجیب و غریبی که دارد به شدت هیجان انگیز است و در فصول پایانی آدرنالین خواننده را چنان بالا می‌برد که دل کندن از آن کاری بس سخت می‌شود.

آیا اندرویدها خواب گوسفند برقی می‌بینند – نشر نیماژ

بعد از مدتها نایابی نشر نیماژ همت کرده و کتاب آیا آندروید (آدم برقی‌ها) خواب گوسفند برقی می‌بینند را بار دیگر با ترجمه‌ای روان‌تر نسبت به ترجمه قبلی بازار به علاقه‌مندان عرضه کرده است. کتاب توسط فیلیپ.کی دیک نوشته شده یکی از بزرگترین نویسندگان ژانر علمی تخیلی که آثاری چون گزارش اقلیت و فراموشی کامل را نیز در کارنامه خود دارد. شاید مهمترین نکته‌ای که برای خواندن این کتاب شما را جذب کند این باشد که بدانید فیلم سینمایی مشهور بلیدرانر با الهام از این اثر ساخته شده است. تفاوت‌های بین داستان کتاب و فیلم بسیار زیاد است و شدیدا توصیه می‌کنم که اگر هم فیلم را دیده‌اید، از خواندن کتاب آن غافل نشوید.

رمان تخیلی فانتزی

سری دژ سرخ – محراب قلم

سری دژ سرخ نیز از آن سری‌ کتب فانتزی به شمار می‌رود که به طرز عجیبی تا به امروز خبری از ترجمه آن در بازار نشر کشور نبود. محمد قصاع که یکی از بزرگمردان و فعالان عرصه ژانر تخیلی در ادبیات ایران به شمار می‌رود، دست به کار شده و ۵ جلد از این سری طولانی را ترجمه و همزمان وارد بازار کرده است. دژ سرخ در دنیا طرفداران زیادی دارد و از این سری تاکنون بارها و بارها انیمیشن‌های گوناگونی ساخته شده است.

ماهیت سری دژ سرخ در نگاه اول کمی بچه‌گانه به نظر می‌رسد اما همانطور که روی جلد کتاب هم نوشته شده، با رمانی همتراز با سری ارباب حلقه‌ها روبرو هستیم با این تفاوت که تمامی قصه دژ سرخ در دنیای موش‌ها می‌گذرد. اینکه قهرمانان حماسه دژ سرخ موش‌های سخنگو و جنگاور هستند نباید خواننده را به این شبهه بیندازد که با یک اثر کودکانه روبروست چرا که نویسنده یعنی برایان جکس به زیبایی هرچه تمام‌تر توانسته یک دنیای حماسی را با استفاده از همین حیوانات بیافریند.

دژ سرخ هیچ دست کمی از سری ارباب حلقه‌ها (که توسط نشر روزنه ترجمه و چاپ شده) و یا سری بازی تاج و تخت (که توسط نشر ویدا و آذرباد ترجمه شده) ندارد و ی دنیای فانتزی کامل را به خواننده معرفی می‌کند؛ جهانی پر از دلاوری و رشادت‌ها و حوادث دیگر که شاکله یک اسطوره را می‌سازند.

ابزارهای فانی – نشر ویدا

سری کتاب ابزارهای فانی بعد از انتشار فیلم Mortal Engines حالا بیشتر برای خوانندگان شناخته شده هستند. تفاوت‌های بین کتاب و فیلم زیاد است و در صورت دیدن فیلم شاید بد نباشد به دنیای کتابهای آن هم سر بزنید. در سری ابزارهای فانی با جهانی پساآخرالزمانی روبرو هستیم که در آن شهرهای دنیا با استفاده از یک سیستم مکانیکی پیشرفت و هوشمند به حرکت در آمده‌اند و داستان اصلی در شهر متحرک لندن رخ می‌دهد.

شاه کش – نشر بهنام

پاتریک راتفوس با خلق این کتاب توانست نام خود را در بین فانتزی دوستان جا بیندازد و بسیاری از افراد سری کتاب نوشته شده توسط او را جایگزینی مناسب برای کتابهای بازی تاج و تخت می‌دانند. حتی استودیوهای هالیوودی و شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی نسبت به این کتاب روی خوش نشان داده و تصمیم گرفته‌اند که بر اساس آن فیلم‌های سینمایی بسازند چرا که میزان فروش بالای کتاب در بازار بین الملل نشان از موفقیت و محبوبیت آن در بین خوانندگان دارد.

پاتریک پس از خلق این مجموعه، موفقیت‌های زیادی به دست آورد که از جمله می‌توان به دریافت جایزه کوئیل در سال ۲۰۰۷، جایزه بهترین کتاب فانتزی سال ۲۰۰۷، جایزه دیوید گمل سال ۲۰۱۲ اشاره کرد. هم‌چنین این مجموعه توانست وارد فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شود. کتاب شاه کس در نظرسنجی نشریه تایمز به عنوان سومین کتاب برتر فانتزی قرن بیست و یکم شناخته شده است.

رمان کودک

دوغدو – نشر هوپا

دوغدو داستان دختری است که بعد از مرگ والدین خود وارد منزل قدیمی خاندانشان می‌شود و با مادربزرگ پیر و قصه‌گوی خود زندگی‌اش را آغاز می‌کند. این دختر در ابتدا افسردگی دارد و قصه‌های مادربزرگ نیز حال او را خوب نمی‌کند چرا که اعتقادی به قصه‌های خیالی او ندارد. گذر زمان اما به دخترک نشان می‌دهد که مادربزرگ چندان هم بیراه نمی‌گوید چرا که او به تدریج در این خانه عجیب و غریب با موجوداتی عجیب و غریب‌تر روبرو می‌شود و با آنها وارد ماجراهای هیجان انگیزی می‌شود.

سری دوغدو در سه جلد مجزا نگاشته شده و با اینکه هر جلد داستان مستقلی دارد اما خواندن این سه گانه در کنار هم می‌تواند بهترین تجربه را از یک فانتزی بومی-ایرانی تحویل خواننده دهد.

آثار رولد دال

رولد دال نویسنده بزرگی در ژانر حوزه کودک و نوجوان است که بیشتر آثار او توسط ناشرین مختلفی به چاپ رسیده‌اند. او خالق آثار مشهوری چون چارلی و کارخانه شکلات سازی* جیمز و هلوی غول پیکر، جادوگرها، غول بزرگ مهربان و… بوده و باز هم باید گفت که تقریبا تمامی آثار نوشته شده به دست او چندین و چندین بار دستمایه ساخت یک انیمیشن یا فیلم سینمایی در هالیوود شده‌اند.

اگر کودکی دارید و قصد دارید که او را وارد وادی کتابخوانی کنید، کتاب‌های رولد دال این تضمین را به وجود می‌آورد که کودک شما تبدیل به فردی کتابخوان شده و در جهان فانتزی آثار او غرق خواهد شد. نشر مرکز (کتاب مریم) و نشر افق از جمله نشرهایی هستند که کتابهای او را با ترجمه‌ای خوب و چاپی نفیس عرضه کرده‌اند و می‌توانید سری آثار رولد دال را از غرفه‌های این ناشرین تهیه کنید.

تاریخی

تاریخ فلسفه – نشر سروش

نشر سروش تاریخ فلسفه جهان را در قالب یک مجموعه ده جلدی روانه بازار کرده که جدا از قیمت بسیار مناسب این کتب، باید به کیفیت چاپ خوب آنها و همچنین کامل بودن اطلاعات این سری تحسین گفت. هر جلد یک برهه تاریخی خاص را در بر می‌گیرد و کتاب در نهایت دقت، به طور کامل تاریخ فلسفه را در اعصار مختلف مرور می‌کند. خوشبختانه نشر سروش امکان خریدن جداگانه هر جلد را نیز برای خوانندگان فراهم کرده است.

خلاصه تاریخ جهان – نشر سروش

هربرت جورج ولز را بیشتر به خاطر نویسندگی ‌اش در ژانر علمی تخیلی می‌شناسند. او فردی است که کتابهای ماشین زمان، جنگ جهان‌ها و مرد نامرئی را نوشته و توانسته با همین سه کتاب نام خود را در تاریخ ادبیات جهان ماندگار کند. اما کمتر کسی می‌داند که اچ جی ولز در زمینه تاریخ شناسی هم یدی دارد و مجموعه دو جلدی خلاصه تاریخ جهان او از جمله کتابهای مرجع بسیاری از تاریخ دوستان به شمار می‌رود.

جامعه شناسی روسپی گری (بررسی آسیب های اجتماعی)

روسپی کیست و روسپی گری از چه‌زمان و با چه هدفی گسترش یافت؟ تاریخ روسپی‌گری در ایران از چه زمانی آغاز می‌شود و چه عواملی در رشد این پدیده تاثیرگذار بوده‌اند؟ اینها سوالاتی است که در کتاب سعید مدنی قهفرخی؛جامعه‌شناس، پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار ایرانی به آنها پاسخ داده می‌شود. او زمانی سردبیر نشریه توقیف شده ایران فردا بود و کتاب جدیدش هم با اینکه رنگ و بوی توقیفی زودهنگام می‌دهد اما در حال حاضر خوشبختانه ممانعتی از فروش آن به عمل نیامده است.

این کتاب، جمع‌بندی مطالعات سال‌های گذشته درباره روسپی‌گری است. نویسنده ضمن مروری تاریخی بر وضعیت روسپی‌گری است. مرتبط با آن، مجموعه یافته‌های حاصل از مطالعه خود و همکارانش را با عنوان «ارزیابی سریع وضعیت روسپری‌گری در شهر تهران» به یافته‌های قبلی افزوده تا تصویری به روز‌تر و شفاف‌تر از موضوع ارائه دهد.

کسب و کاری

سرگذشت مک دونالد – منوچهری

نشر منوچهری ۴ کتاب گوناگون را از داستان موفقیت برندهای مختلف به بازار عرضه کرده؛ کوکاکولا،مک دونالد، استارباکس و زارا. در بین این چهار کتاب اما کتاب سرگذشت مک دونالد یک سروگردن از بقیه بالاتر است چرا که با جزییات کاملی داستان این برند میلیارد دلاری را روایت می‌کند و کتاب کمتر حالت تحقیقی دارد. سرگذشت مک دونالد می‌تواند درسنامه بزرگی برای همه مدیران کسب و کار باشد.

ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می‌دانستم – هامون

همانطور که از اسم کتاب برمی‌آید، نویسنده در این اثر سعی کرده نکاتی مدیریتی،احساسی،روانشناسی و… را بنویسد که برای هر آدم ۲۰ ساله‌ای واجب است. اگر شما هم بیست سالگی را رد کرده باشید قطعا با یک سری نکات روبرو شدید که بارها به خود نهیب زده‌اید اگر در سن کمتر به این نکات پی برده بودید، می‌توانستید در زندگانی خود موفق‌تر عمل کنید. کتاب فوق دقیقا دربرگیرنده همین نکات است و نکته جالب توجه آن اینست که نویسنده به ذکر نکاتی بسنده کرده که به درد همه جوانان دنیا می‌خورد و مختص به جوانان یک نقطه جغرافیای خاص نیست.

واژه نامه استارت آپ – آگه

این روزها که تب و تاب استارت آپ و کسب‌وکارهای نوپا در همه جای جهان از جمله ایران شدت گرفته، شاید بد نباشد که سری به کتاب واژه نامه استارت آپ بزنید. کتابی جمع و جور و نه چندان قطور در ابعاد پالتویی که می‌تواند همه جا همراه شما باشد. بسیاری از جوانان و دانشگاهیان در سالهای اخیر با شنیدن کلمه استارت آپ، از دنیایی شنیده‌اند که در آن مدلهای اقتصادی و چارت سازمانی کمی تا قسمتی با تصور پیشین آن تفاوت داشته و برای آگاهی یافتن از این جهان جدید اقتصادی، باید با واژگان و عبارات مختص ان نیز آشنا بود.

سینما

کتاب روشنایی های شهر – انتشارت علمی فرهنگی

چارلی چاپلین از بزرگترین مردان تاریخ سینما به شمار می‌رود و در این کتاب که در حقیقت یک اتوبیوگرافی از خودش است بجای آنکه از دوران کودکی خود شروع کند و قصه بگوید؛ از دوران کاری خود در سینما شروع کرده و ما را همراه خود وارد جهان هالیوود آن سالها می‌کند. کتابی که چاپلین نوشته یک سرگذشت نامه کامل نیست اما ما را با ابعادی از زندگی شخصی او آشنا می‌کند که کمتر درباره ان صحبت شده و همچنین نگاهی جالب به تاریخچه هالیوود سالهای دور می‌اندازد.

مصاحبه‌های برادران کوئن –  روزنه

برادران کوئن فیلمسازان بزرگی هستند که تاکنون نزدیک به ده فیلم ساخته و در ساخت چندین اثر سینمایی دیگر نیز سهم داشتند. آنها تفکراتی جالب توجه در عرصه سینما دارند و از نگاه خاصشان به مقوله سینما پیداست که می‌توانند مدتها درباره این صنعت صحبت کنند و عاشقان به سینما را به وجد بیاورند. کتاب مصاحبه‌های برادران کوئن همین موضوع را پیگیری می‌کند و روبرت صافاریان، از منتقدان شهیر سینمایی این مجموعه مقالات را ترجمه کرده است.

البته صافاریان در مقدمه کتاب تاکید کرده که تعداد مصاحبه‌های کوئن‌ها با رسانه‌ها قطعا بیشتر از تعداد گنجانده شده در کتاب است اما مصاحبه‌هایی که آلن، نویسنده و گردآورنده کتاب آنها را در اینجا آورده از جمله مصاحبه‌هایی هستند که می‌تواند به نوعی یک درسنامه برای سینمادوستان باشد.

اربابان سینما – نشر سایان

کتاب اربابان سینما به مساله‌ای در سینما اشاره می‌کند که کمتر به آن توجه می‌شود در صورتی که در واقعیت هسته اصلی سینمای امروز دنیا را تشکیل می‌دهد: پول. در این کتاب به مساله پول و اقتصاد در سینما اشاره می‌شود و با نگاهی تاریخی به ریشه این موضوع و وضعیت حال حاضر قدرت پول در سینما نگاه می‌کند. کتاب در چاپی بسیار نفیس به صورت گلاسه و رنگی منتشر شده از قیمت بسیار مناسبی با توجه به بازار نشر فعلی بهره می‌برد ولی جدا از این کیفیت چاپ و رنگ، باید به محتوای فاخر آن توجه داشت که نه در وب فارسی و نه در میان آثار ترجمه شده، مثالی مانند آن وجود ندارد.

دکتر مجید شاه حسینی، استاد دانشگاه که ناظر این کتاب هم بوده نسبت سینما و اقتصاد را در دنیای امروز یک نسبت پیچیده می‌داند که بسیار اسرار آمیز است. کتاب حاضر می‌خواهد نقش کوچکی در پرده برداشتن از این اسرار را بردارد و با اینکه در برخی صفحات جبه‌گیری نویسنده مشخص است، اما تقریبا با اثری دقیق و کامل روبرو هستیم.

کمیک استریپ

آستریکس ابلکیس – سامر

در بخش کمیک استریپ تصمیم گرفتیم به جای معرفی ماجراهای تن تن، خبرنگار مشهور به معرفی باقی آثار کمیک بپردازیم که علی رغم ترجمه با کیفیت و موجود بودن آن در بازار، نسبت به تن تن کمتر دیده شده‌اند. سری آستریکس و ابلیکس از سالیان سال پیش توسط نشر سامر منتشر می‌شوند و ماجراهای این دو برخلاف قصه‌های تن تن، از کمدی بسیار بیشتری بهره می‌برند. آستریکس و ابلیکس دو نفر از اهالی روستای گال هستند؛ روستایی که در برابر سزار روم ایستادگی می‌کند و توسط معجونی جادویی که به دست جادوگر روستا ساخته می‌شود؛ تمامی اهالی روستا تبدیل به ابرمردانی رویین‌تن در برابر ارتش سزار می‌شوند.

ماجراهای استریکس و ابلکیس در دنیا از شهرت خاصی برخوردار است به طوری که کتاب جدید آنها در سال ۲۰۱۸ تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب بازار فرانسه شد.

لوک خوش شانس – پیدایش

لوک خوش شانس (یا به بیانی دیگر لوک خوش دست) از آن کاراکترهایی هست که ایرانیان به واسطه پخش سریال کارتونی‌اش با ان اشنایی دارند. نشر پیدایش چهار جلد از ماجراهای لوک خوش شانس را ترجمه کرده و فعلا به نشر و چاپ همین چهار جلد بسنده کرده اما در همین مجموعه کوتاه می‌توان با جهان تازه‌ای از ماجراهای لوک خوش شانس روبرو شد. کمیک‌های لوک خوش شانس از داستان‌های پیچیده برخوردار نیستند و کمدی آنها بیشتر از آنکه یک کمدی موقعیت باشد بیشتر کمدی دیالوگ بوده و ترجمه خوب آثار چاپ شده حس و حال طنز و بامزه داستان را حفظ کرده است.

نغمه آتش و یخ، شوالیه پرچین خواب – مانا کتاب

نشر مانا کتاب کمیک استریپ‌های متعددی را از آثار شهیر دنیا به طبع چاپ رسانده و جدا از چاپ مجموعه کتاب‌های مصوری از آگاتا کریستی، یک کمیک از دنیای پر رمز و راز بازی تاج و تخت نیز به چاپ رسانده است. کتاب شوالیه پرچین خواب اثر نویسنده اصلی این سری یعنی جی آر آر مارتین است و یک داستان فرعی از دنیای بزرگ و پهناور سرزمین خیالی این نویسنده را بازگو می‌کند.

جغرافیا

آشنایی با کشورهای جهان – نشر آفتاب هشتم

نشر آفتاب هشتم در اقدامی تحسن برانگیز سری کتابهایی چاپ کرده که در آن به طور موجز و خلاصه خوانندگان را با کشورهای جهان آشنا می‌کند. این سری کتاب با چاپی نفیس و رنگی و تمام گلاسه همراه بوده و اطلاعات کامل و دقیقی از فرهنگ، مذهب، وضعیت اقتصادی و تاریخی، وضعیت جغرافیایی و حتی زبان این کشورها را در برگرفته است. محمودرضا برازش که وظیفه تالیف این کتب را بر عهده گرفته کار خود را چنان دقت و ظرافتی انجام داده که بعد از مرور کردن هر کتاب، دلتان می‌خواهد با کشور دیگری آشنا شوید و درباره آنجا یک سری اطلاعات کلی و دقیق به دست بیاورید.

تاکنون کشورهایی چون آفریقای جنوبی، انگلستان، المان، آمریکا،برزیل،انگلستان، بلژیک، ژاپن،هند،کره جنوبی،چین،عربستان صعودی و… در این مجموعه جای گرفته‌اند. صفحه بندی بی‌نظیر این کتاب‌ها در کنار محتوای اصیل و فاخرشان می‌تواند برای هر کسی که ذره‌ای علاقه به جغرافیا و یا گیتاشناسی جهان دارد، به شدت جذاب باشد.

علمی

منشا انواع – نگارستان

اگر می‌خواهیم کتب علمی بخوانید و وارد وادی علم شوید، بی‌شک باید یکی از بزرگترین کتاب‌های علمی تاریخ را بخوانید. کتاب منشا انواع از چارلز داروین که فارغ از موافق یا مخالف بودن با نظریه داروین، خوانش کتاب خواننده را با یکی از مهمترین فرضیه‌های علمی چند سال اخیر آشنا می‌کند: مساله تکامل.

کتاب توسط دکتر نورالدین فرهیخته ترجمه شده و ترجمه‌ای دقیق و علمی با خود به همراه دارد. منشا انواع حاصل تمام تفکرات و نوشته‌های داروین درباره مساله تکامل است و از جمله کتبی است که خواندن آن برای هر دوستدار علم از واجبات است.

حیات، انسان در عصر هوش مصنوعی – انتشارات مازیار

مکس تگمارک، اندیشمند و دانشمند آمریکایی در این کتاب پرده از زندگی به نام زندگی از نوع جدید برمی‌دارد و آن را با اسم Life 3.0 معرفی می‌کند. تگمارک در کتاب تاکید می‌کند که بشریت تاکنون دو نوع زندگی را پشت سر گذاشته و حالا وارد عصر جدیدی از زندگانی شده که می‌توان آن را نسل سوم زندگی نامید. شاید بسیاری از ویژگی‌های زندگی امروزه تا همین چند سال پیش در وادی مسائل علمی تخیلی در نظر گرفته می‌شد و حالا تمام این رویاها به واقعیت پیوسته است. کتاب می‌خواهد به پرسش آیا با اتوماسیون شدن همه چی و توسعه هوش مصنوعی، نقش انسان‌ها در زندگی فراموش می‌شود؟ پاسخ دهد.

انسان خداگونه – نشر نو

این کتاب در واقع دنباله ی کتاب بسیار مهم و جنجالی انسان خردمند است که توسط همین انتشارات با ترجمه ی نیک گرگین منتشر شده است. هر دوی این کتابها نوشته پژوهشگر یهودی یووال نوح هراری هستند. عقاید یووال شاید به مذاق برخی خوش نیاید ولی حتی برای مخالفت با حرف‌های این اندیشمند، لازم است تا صحبت‌های او را خوانده و درک درستی از جهان تفکرات او داشته باشیم. کتاب انسان خداگونه نسبت به کتاب قبلی ممیزی بیشتری خورده ولی با این وجود کماکان قابل فهم است و تبدیل به اثری تکه پاره و گنگ نشده است.

کتاب دوم نوح هزاری به وقایع احتمالی در آینده نگاه دارد و بر اساس فلسفه فکری این فرد گفته می‌شود انسان‌ها طی قرن ۲۱ کوشش می‌کنند تا بتوانند به شادی ، جاودانگی و قدرت خداگونه دست پیدا کنند. کتاب می‌خواهد شیوه رسیدن انسان به خواسته‌های خود را بسنجد و این باور را به مخاطبین خود القا کند که انسان همواره در جستجوی خداشدن و آفریننده شدن بوده و امروزه بر جهان چیرگی پیدا کرده است.

روانشناسی

خودت باش دختر – نشرهای کوله پشتی و میلکان

ریچل هالیس جزو اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرامی است و بیش از یک میلیون فالوور دارد. او سخنران انگیزشی بوده و زمانی که به صفحه اینستاگرامش سر می‌زنید با حجم زیادی از پست‌های انگیزشی روبرو می‌شوید که همانها هم می‌تواند تکانی به خودتان بدهد،‌چه برسد به آنکه یک کتاب کامل از هالیس بخوانید. هالیس کارش را خوب بلد است و با همجنس‌های خود هم بهتر ارتباط برقرار می‌کند. ریچل هالیس در این کتاب از رازهاى موفقیتش به عنوان یک زن، یک مادر شاغل، کارآفرین، ورزشکار و نویسنده مى‌گوید و باید بدانیم که حل شدن این راز در گروی پذیرش واقعیات بود.

هالیس تاکید می‌کند که نباید خودتان را گول بزنید و با همین باور کتابش را پیش می‌برد. کتاب خودت باش دختر با لحنی عامیانه و قوی به مسائلی اشاره می‌کند که آنها را درزندگی فراموش کردیم و توجه دوباره به آنها می‌تواند زندگی را از این رو به آن رو کند. یادتان باشد کتاب دیگری از هالیس نیز منتشر شده که تا حدودی ادامه همین اثر به شمار می‌رود و نامش شرمنده نباش دختر است.

تختخوابت را مرتب کن – کوله پشتی

فرمانده ویلیام اچ. مک‌ریون باور دارد که برای عوض کردن زندگی باید از تختخواب خودتان شروع کنید! او با گفتن این توصیه ساده کتابی نوشته که در سال‌های اخیر جزو آثار پرفروش در بازار نشر بین‌الملل بوده و می‌تواند یک کتاب راهنمای زندگی سالم تلقی شود. اچ مک ریون سالها در یگان دریایی خدمت کرده و حالا در دوران بازنشستگی کتاب تختوابت را مرتب کن را به نگارش در آورده تا به موجب آن ده درس زندگی را لا به لای خاطرات دوران فرماندهی‌اش به خوانندگان بدهد.

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها –  نشرهای میلکان و نوین

مارک منسن در این کتاب مفاهیم پیچیده زندگی و روانشاسی را آنچنان با زبانی ساده بیان می‌کند که انگار بهترین رفیق شما در کنارتان نشسته و زندگی را برایتان واکاوی می‌کند. این کتاب برای همه افرادی است که در این دوران با دلمشغولی‌ها و استرس‌هایی همراه هستند و زندگی‌شان با این موضوع گره خورده است. زندگی شهری و تکاپوی مردم برای زندگی بهتر باعث شده که دل نگرانی یکی از ارکان اصلی زندگانی انسان‌ها باشد و مارک منسن می‌خواهد مرهمی روی این مشکل باشد.

خوبی منسون در این است که توهم نمی‌زند و خوشبختی و مسائلی از این قبیل را به صورت یک پکیج رویایی معرفی نمی‌کند. او با زبانی حقیقی و گاه تلخ درباره زندگی صحبت می‌کند اما فرقش با دیگران در این است که نیمه پر لیوان را نیز تشریح می‌کند و دست از سر آن برنمیدارد. منسون به جدال با پرسش‌هایی همچون چرا خوشحال نیستیم؟ چرا سرخوشی را با خوشحالی اشتباه می گیریم؟ چطور با مشکلات مختلف و رنجهای زندگی کنار بیاییم؟ چه چیزی باعث می شود مشکلات مختلف برای ما بروز کند؟ میرود و برای تک تک آنها پاسخی شفاف و کامل ارائه می‌کند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود