حکم جلب مهناز افشار صادر شد؛ توئیت‌هایی که مشکل‌آفرین شدند

حکم جلب مهناز افشار صادر شد؛ توئیت‌هایی که مشکل‌آفرین شدند

در پی شکایت سید غفار دریاباری از مهناز افشار به دلیل انتساب اظهارات خلاف واقع، حکم جلب این بازیگر صادر شد.

دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل از دادسرای تهران خواسته است که مهناز افشار را احضار و در صورت عدم حضور جلب کند.

به گزارش ایسنا، در نامه مربوط به درخواست نیابت قضایی مذکور ، «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» به عنوان اتهامات مهناز افشار ذکر شده است.

خانم افشار در توییتی که بعدتر پاک کرد به توییت دیگری که ظاهرا به یک روحانی منتسب بود و از زنان ایرانی خواسته بود صیغه نیروهای حشد شعبی بشوند، اعتراض کرده بود و نوشته بود چرا هیچ‌کس به این توییت پاسخی نمی‌دهد.

در شبکه‎های اجتماعی، کلیپی منتشر شد از شخصی روحانی که از عکسش در اکانتی که درباره صیغه زنان ایرانی توییت کرده بود، استفاده شده بود. او در این کلیپ، توییت مذکور را غیر اخلاقی خوانده و گفته اکانتی که این توییت را منتشر کرده جعلی است؛ با اسمی ساختگی و عکسی که متعلق به اوست.

برخی کاربران معترضند که چرا خانم افشار با بازنشر یک توییت جعلی و تحریک اذهان مخاطبان چنین فضایی ایجاد کرده است.

حکم جلب مهناز افشار صادر شد
حکم جلب مهناز افشار

مهناز افشار بازیگر سینمای ایران از جمله سلبریتی‎هایی است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارد. خانم افشار به خاطر ماجراهای پرونده قضایی همسرش یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، هدف حمله و انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی است.

حمایت او از دختران خیابان انقلاب و زندانیانی همچون یاسمن آریانی و محمدعلی طاهری یا انتقادش از کودک‌همسری همواره با انتقاد شدید برخی کاربران مواجه بوده است.

حکم جلب مهناز افشار صادر شد

بعد از انتشار خبر قتل طلبه همدانی، هشتگ‌های مختلفی علیه مهناز افشار در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت.

برخی کاربران یکی از توییت‌های خانم افشار را با استناد به گفته‌های نزدیکان قاتل، زمینه‌ساز قتل این طلبه دانستند و خواستار برخورد قضایی و محاکمه خانم افشار شدند.

بعضی کاربران و رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان تندرو هم از این فرصت استفاده کردند و به توییت‌های گذشته خانم افشار که به آنها منتقد بودند اشاره کردند و با برجسته کردن موارد حساسیت‌برانگیز، عملکرد او را زیر سوال بردند و خواستار برخورد با او شدند.

حکم جلب مهناز افشار صادر شد

این اولین بار نیست که اظهارنظرها و پست‌های مهناز افشار مورد انتقاد شدید برخی کاربران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در جمع خبرنگاران و درباره حواشی ایجاد شده در فضای مجازی توسط مهناز افشار و اینکه آیا باید به این افراد تذکراتی داده شود، گفت: این امر اختصاصی به این افراد ندارد، بلکه هر کسی در هر جایی صحبت می‌کند باید حرفهایش توام با اخلاق و متناسب با شئونات خود و جامعه باشد.

وی افزود: اگر مسائلی که جنبه تهمت یا شایعه پراکنی داشته باشد، جنبه خصوصی پیدا کند شاکی خصوصی می‌تواند مدعی شود و در غیر این صورت حتما مدعی العموم ورود می‌کند تا اجازه ندهد فضای سالم و امن کشور با حرف‌های بعضا بی پایه که گا‌ها جنبه تهمت و افترا دارد و هم گا‌ها به عنوان دستمایه‌ای برای جریان‌های ضد انقلاب و خارج استفاده می‌شود آسیب ببیند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • man اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸

    به چه وضعیتی دچار شدیم که تو کشور بعضی از نیروهای داعشی از خانم ها درخواست صیغه شدن برای تروریست ها و نیروهاشون رو میکنن و وقتی کسی مثل مهناز افشار اعتراض میکنه، حمله به سمت مهناز افشار صورت میگیره؟!!!!. چه بر سر ما اومده؟ به کجا رسیدیم؟ امنیت کجاست؟

    • ارش اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸

      ونزوئلام نشدیم بتونیم حقمونو بگیریم

    • احسان اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸

      احتمالا روزیاتو این کامنت رو تایید نمیکنه.
      ولی داستان از این قرار هست که خانم افشار یک توییت فیک رو بازنشر داده بوده. و بعدا که میفهمه این توییت و مالک اکانت، فیکه، پاکش میکنن.

      کسی هم که از خانم افشار شکایت کرده، یک فیلم منتشر کرده و گفته اصلا در توییتر اکانتی نداره. احتمالا با یک جستجوی ساده، میتونید اون فیلم رو پیدا کنید.

  • مهدی اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸

    بهونه برای تغییر اذهان عمومی جور شد!!! قبل از اون آخوند هم بعضی از آخوندا به موضوع صیغه شدن زنان ایرانی برای مردان عراقی پرداخته بودن پس الکی شو راه نندازین.

  • صمد جعفری اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸

    دفاع از حقوق زنان و دختران جرم محسوب میشه؟ قطعا کسانی که خانم ها رو (ناموس) صدا می کنند و اونها رو جزوی از اموال خودشون می دونن با این کار مخالف هستند. کمی درباره اسکورت سرویس تحقیق کنید، کمی هم سعی کنید زن رو یک انسان آزاد بدونید نه ناموس!!!