جشن باشکوه مزه‌ها؛ کدام کشورها بهترین غذاها را دارند؟

جشن باشکوه مزه‌ها؛ کدام کشورها بهترین غذاها را دارند؟

یکی از جاذبه‌های سفر به مناطق مختلف، چشیدن طغم غذاهای محلی مقصد است. فرقی نمی‌کند سفرتان داخلی یا خارجی باشد. همین که بتوانید از نان گرفته تا انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را در اقصی نقاط جهان تست کنید خودش لذت خاصی دارد.

به همین خاطر، در این مطلب قصد داریم ۱۰ کشوری را به شما معرفی کنیم که بهترین غذاها را در جهان دارند. برای آشنایی با این کشورها در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

۱۰- ایالت متحده آمریکا

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند چگونه از غذا خوردن لذت ببرند.

اول از همه باید بگوییم که آمریکایی‌ها غذایی از خودشان ندارند و هرآنچه به عنوان غذای لذیذ در این کشور یافت می‌شود در اصل به کشوری دیگر تعلق دارد. از پیتزای بی‌نظیر گرفته که برای ایتالیاست تا سیب‌زمینی سرخ کرده که برای بلژیک یا آلمان است تا همبرگر که برای آلمانی‌هاست. اما مردم آمریکا طعم‌دهنده‌های جذابی به این غذاهای ملل افزوده‌اند که سبب شده تا بهترین و خوش‌طعم‌ترین نمونه‌های چنین خوراک‌هایی را در ایالت متحده آمریکا پیدا کرد.

البته این کشور پهناور غذاهای سنتی همچون سوپ صدف، پای لیموترش و سالاد Cobb هم دارند.

خوشمزه‌ترین غذاهای آمریکا

  • چیزبرگر
  • کوکی با چیپس شکلات

بدترین غذاهای آمریکا

  • همه غذاهای فراوری شده همانند رولت‌ها، کیک‌های Hostess و KFC

۹- مکزیک

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1

اگر قصد شکم‌گردی دارید بدون شک مکزیک یکی از بهترین گزینه‌هاست. از اینچیلادا و انواع تاکو و کسادیا گرفته تا سالادهای یونانی و غذاهای مملو از ادویه کاری هندی‌ها را می‌توانید در این کشور پیدا کنید. مکزیک تقریبا هر ذائقه‌ای را پوشش می‌دهد. حتی غذاهای تایلندی و اسنک‌های مخصوص منطقه تایپه را هم می‌توان در کافه‌ها و رستوران‌های این کشور تست کرد.

آووکادو، گوجه‌فرنگی، لیموترش، سیر، لوبیا، شکلات و فلفل چیلی اعضای اصلی غذاهای مکزیکی را تشکیل داده‌اند. همه این مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان هستند که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. طعم این غذاها در دهان همانند یک جشن پاشکوه مزه‌هاست.

خوشمزه‌ترین غذاهای مکزیک

  • موله (Mole):  سس چیلی، شکلات، گوجه فرنگی و ادویه برای گوشت گاو یا مرغ یا خوک
  • Tacos al pastor: نوعی تاکو با گوشت خوک است
  • تاماله: یک غذای سنتی مایاهاست که از ماسای پخته تهیه و در برگ سرو می‌شود

بدترین غذاهای مکزیک

  • توستادا: اساسا شبیه تاکو یا بوریتو است که در تورتیلای برشته سرو می‌شود. اما به محض اینکه به آن گاز بزنید از هم می‌پاشد و خوردن این غذا را بسیار دشوار می‌کند.

۸- تایلند

یکی از جاذبه‌های تایلند غذاهای خیابانی آن است. این غذاها اغلب از ترکیب انواع سبزیجات و ادویه‌ها و طعم‌ها درست می‌شوند و در کنار موسیقی‌های خیابانی حس و حال خوبی به گردشگران می‌بخشند. غذاهای تایلندی همه نوع مزه‌ای را در خود دارند از پرادویه و تند گرفته تا ترش، سوز، شیرین و غذاهای برشته، جویدینی یا لیز و لزج.

غذای تایلند، تحت تاثیر چین، مالزی، اندونزی، میانمار و سنت‌های همین کشور است. جذابیت غذا خوردن در این کشور مهمان‌نوازی مردم آن است. همه اهالی با لبخند و روی گشاده از شما پذیرایی می‌کنند و همین سبب می‌شود تا خاطره‌ای ماندگار در ذهنتان باقی بماند.

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند

  • تام یام کونگ: مهمانی بزرگی در دهان شما، طعمی از برگ لیمو، عطر گالنگال (شبیه زنجبیل)، تندی فلفل چیلی و تازگی برگ‌های لیموترش را در این غذا می‌توانید حس کنید.
  • ماسامان کاری: یک ادویه کاری بسیار خوشمزه است که در گزارش cnn از ۵۰ غذای خوشمزه جهان در ردیف ۱۰ گزینه برتر جدول قرار گرفته.
  • سوم تام: سالاد پاپایا و سبزیجات با ترکیبی از طعم‌های ترش، تند، شیرین و شور است.

بدترین غذاهای تایلند

  • Pla som: ماهی تخمیر شده‌ی خام که باعث شکل‌گیری سرطان در مجاری صفراوی می‌شود.

۷- یونان

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
سوولاکی نوعی کباب فوری یونانی است که با گوشت‌های تکه‌ای و سبزیجات به وسیله سیخ و بر روی منقل درست می‌شود. این کباب با نان پیتا و مخلفات، انواع سس، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چاشنی‌های دیگر سرو می‌شود.

در کنار دریای آبی و خانه‌های سفید و آبی در یونان می‌توانید از طعم عالی غذاهای این کشور نهایت لذت را ببرید. از زیتون و پنیر فتا گرفته تا سالادهای رنگی و گوشت‌های کبابی.

بیشتر غذاهای یونانی با روغن زیتون تهیه می‌شود و همین سبب خوش‌طعم شدن این خوراکی‌ها می‌شود. سوپ عدس و دلمه از جمله خوراکی‌های جذاب یونان هستند.

بیشتر بخوانید: چندش آورترین غذاهای دنیا در سوئد؛ از کله پاچه و سیرابی تا آلت تناسلی گاو 

خوشمزه‌ترین غذاهای یونان

  • روغن زیتون: این روغن را روی نان، سالاد و هر غذایی که بریزند طعمی عالی ایجاد می‌کند.
  • Spanakopita: «پای اسفناچ» ترکیبی است از اسفناچ، روغن‌زیتون و سبزیجات انتخابی شما که با پنیر و یک لایه خمیر فیلو پوشیده شده، آن‌قدر در فر پخته می‌شود تا به رنگ طلایی درآید سپس داغ سرو شود.
  • Gyros: ساندویچ نان پیتا یا گوشت برشته و کبابی

بدترین غذاهای یونان

  • Lachanorizo: پیاز و کلم پخته شده در ترکیب با برنج.

۶- هند

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
چای هندی با طعمی شیرین و پرادویه

غذاهای هندی به ادویه و فلفل بسیاری زیادی که در پخت آنها استفاده می‌شود، شهرت دارند. هندی‌ها با اضافه کردن پوست لیموترش به غذاهای شیرین طعمی عجیب و جالب درست می‌کنند که حتما از خوردن آنها هیجان‌زده خواهید شد.

غذاهای دریایی گوآ، وازوان در کشمیر و غذاهای نارگیلی در کرالا همگی محبوب گردشگران از سراسر جهان هستند.

بیشتر بخوانید: هانوی؛ کعبه‌ی شکم‌گردها و پایتخت غذاهای خیابانی

خوشمزه‌ترین غذاهای هندی

  • دال: سوپ عدس در هند را حتما امتحان کنید زیرا طعمی منحصربه فرد دارد.
  • دوسا: پنکیک پر شده از سبزیجات و پنیر که برای شام یا ناهار گزینه بسیار خوبی است.
  • چای: چای هندی با ادویه‌هایی که در دم کشیدنش استفاده شده، طعمی بی‌نظیر دارد.

بدترین غذاهای هندی

  • بالتی چیکن: یک غذای اصالتا انگلیسی است که از زمان استعمار هند وارد این کشور شده و به هیچ عنوان هم خوشمزه نیست.

۵- ژاپن

ژاپنی‌ها برای سوشی‌های بی‌نظیر خود شهرت جهانی دارند. در این کشور غذاهای متنوعی وجود دارد که می توانید از طعم و رنگ و تزئین آنها لذت ببرید. به طور مثال، تاکویاکی، قطعات اختاپوس له و سرخ شده در یک تابه مخصوص است. این اسنک‌های کوفته‌ای کوچک سپس با سس تاکویاکی، مایونز و اندکی پیازچه طعم دار می‌شود. همه این مواد در کنار هم طعمی دلپذیر را به ارمغان می‌آورند. یا یاکیتوری کباب مرغ گریل شده روی آتش ذغال است.

خوشمزه‌ترین غذاهای ژاپنی

  • سوپ میسو: غذایی است که همه طعم‌های غذاهای ژاپنی را در خود دارد.
  • سوشی: سوشی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: ماکیزوشی (makizushi) که رول‌های ماهی پیچیده شده در جلبک دریایی هستند و ساشیمی (sashimi) که ماهی برش داده شده روی برنج است. هر دوی آن‌ها به یک اندازه خوش طعم و لذیذ هستند! اما شاید خوشمزه‌ترین آن‌ها ساشیمی اونانی (unagi)، یا مارماهی آب شیرین باشد. اگرچه این غذا به صورت خام سرو نمی‌شود اما در میان انواع سوشی لذیذ‌ترین طعم را دارد.
  • تمپورا: یک غذای سرخ‌کردنی که به هیچ عنوان چرب نیست.

بدترین غذاهای ژاپنی

  • فوگو: از بادکنک ماهی سمی تهیه می‌شود و می‌تواند برای فردی که آن را می‌خورد خطراتی بدنبال داشته باشد. فوگو به عنوان ساشی‌می و چیرینابه (نوعی سوپ داغ) پخته می‌شود.برخی بر این باورند که کبد این ماهی خوشمزه‌ترین بخش آن است درحالی که این بخش زهردارترین بخش این ماهی است.

بیشتر بخوانید: غذاهای خوشمزه تهرانی ها را بشناسیم

۴- اسپانیا

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
چوروس: پیراشکی شکلاتی

اسپانیا هم یکی دیگر از مقاصد شکم‌گردی است. در این کشور تا می‌توانید بخورید و بیاشامید و خوش بگذرانید. از انواع میوه و غذاهای مدیترانه‌ای گرفته تا عطر زعفران و هل را می‌توانید در گوشه و کنار این شهر حس کنید. غذاهای اسپانیایی واقعا خوشمزه هستند.

خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیایی

  • Jamon Iberico: این یک غذای گوشتی است که گوشت را به مدت ۲ تا ۴ سال در معرض هوا خشک می‌کنند  از آن در پخت غذا استفاده می‌کنند.
  • Churros: خوشمزه ترین پیراشکی دنیا که از کره، آرد، تخم‌مرغ، شکر و پودر دارچین تهیه می‌شود.

بدترین غذاهای اسپانیایی

Gazpacho: گازپاچو یک سالاد مایع است! و از گوجه‌فرنگی، خیار، ریحان، پیاز، فلفل سبز، روغن زیتون و رب گوجه‌فرنگی تشکیل شده.

۳- فرانسه

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
باگت تازه فرانسه

وقتی به فرانسه سفر می‌کنید می‌توانید در کنار جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا از غذاهای خوش‌طعم این کشور نیز نهایت لذت را ببرید. انواع نوشیدنی‌ها، پنیرها و دسرهای فرانسوی را تست کنیدو از طعم آنها سوپرایز شوید. تاس کباب لوبیا و گوشت، استیک و …

خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی

  • حلزون خوراکی (Escargot ): اسکارگو به فرانسوی یعنی حلزون. همان حلزون باغی که اغلب ما حتی دوست نداریم به آن دست بزنیم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه است.
  • ماکارون: این شیرینی در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. ماکارون شیرینی خوش رنگ و لعابی است که از آرد بادام تهیه می‌شود.
  • باگت:  این نان هم نیاز به توضیح ندارد. یکی از محبوب‌ترین نان‌های جهان که ریشه در کشور فرانسه دارد.

بدترین غذاهای فرانسوی

  • Foie gras: جگر چرب غاز. جگر چرب، غذایی تجملی و گران‌قیمت است که کشور فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آن است و جزو خوراک‌های فرانسوی به‌شمار می‌آید. جگر چرب را می‌توان به عنوان چاشنی یا مزه یا به صورت یک وعده مستقل همراه با مخلفات صرف کرد.
    برای تهیه این خوراک، مرغابی و غازهایی با سن ۹ تا ۲۵ هفته را به مدت ۱۴ تا ۲۱ روز مجبور به خوردن مقدار زیادی غذا می‌کنند. حتی اگر میلی به خوردن آن نداشته باشند تا زمانی که بیش از اندازه چاق شده و به بیماری کبد چرب مبتلا شوند. برای انجام این کار لوله‌ای فلزی از گلوی حیوان به داخل معده‌اش وارد می‌کنند و به جانور به زور غذا می‌دهند، تا حدی که جگر آن‌ها بزرگ و بزرگتر شود. بزرگ شدن جگر حیوان می‌تواند تا ۱۰ برابر اندازه نخستین باشد. وزن نهایی آن از حدود ۸۰ گرم به ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم می‌رسد. سپس آن‌ها را درون قفس‌های بسیار کوچک قرار می‌دهند و آن‌ها را مجبور می‌کنند که در یک حالت ثابت و بدون حرکت بایستند تا انرژی مصرف نکنند. آن‌ها را مجبور به خوردن می‌کنند تا جایی که بمیرند یا بدن آن‌ها نتواند این مقدار غذا را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: غذاهای خوشمزه ترکیه را بشناسیم: از «ایمام بایلدی» تا «دونر کباب»

۲- چین

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
کباب اردک

غذاهای چینی بسیار متنوع و متفاوت هستند و نمی‌توان باور کرد که همه آنها به یک ملت و یک کشور تعلق داشته باشند. اما همین تنوع باعث شده تا چین به بهشت شکم‌گردها تبدیل شود.

خوشمزه‌ترین غذاهای چینی

  • گوشت خوک شیرین و ترش
  • دیم سام: یک غذای سنتی که گویی ترکیبی از سنت‌های هنگ‌کنگ و نیویورک است
  • Xiaolongbao (شیائو لانگ بائو): نوعی سوپ خوشمزه است که دامپلینگ در خورد دارد. مواد داخلی این غذا ترکیبی از تکه‌های گوشت، پیازچه، زنجبیل، سس سویا و مقدار کمی روغن کنجد است و در مواردی از گوشت خرچنگ نیز استفاده می‌شود.  طرز تهیه خمیر آن بسیار ساده است و از ترکیب آرد و آب تهیه می‌شود. این غذای لذیذ اغلب بخارپز شده و همراه با سوپ سرو می‌شود که طعم و مزه آن را تکمیل می‌کند. این کوفته‌ها اغلب یا به عنوان میان وعده سرو یا در صبحانه خورده می‌شوند.

بدترین غذاهای چینی

  • سوپ باله کوسه: این غذا در رستوران‌های چین ممنوع است اما همچنان در گوشه و کنار کشور پیدا می شود.

بیشتر بخوانید: با محبوب‌ ترین غذاهای خیابانی در سراسر دنیا آشنا شوید

۱- ایتالیا

کدام کشورها بهترین غذاها را دارند1
هیچ غذایی به خوشمزگی پیتزای ایتالیایی نیست

پیتزا، پاستا، شیرینی و نوشیدنی‌های ایتالیایی همگی بسیار خوش طعم و لذیذ هستند و کمتر غذایی از این کشور را می‌توان پیدا کرد که طعم بی‌نظیر نداشته باشد.

از ریزوتوی پنیری گرفته تا گوشت‌های برشته، همه غذاهای ایتالیا عالیست.

خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی

  • اسپاگتی با سس بلونز: ما در ایران این غذا را به سبک خودمان درست می‌کنیم و غذایی به شدت خوش‌مزه و لذیذ است.
  • پیتزا: کمتر کسی را در جهان می‌توانید پیدا کنید که پیتزا دوست نداشته باشد.
  • قهوه: نوشیدنی‌های کافئین‌دار همچون کاپوچینو که بسیار محبوب است نیز به به کشور ایتالیا تعلق دارد.

بدترین غذاهای ایتالیایی

  • بوفالو موتزارلا: توپ‌های اسفنجی، سفید پنیری که از شیر بوفالو تهیه می‌شود بسیار بی‌مزه است.

منبع: cnn
یک نظر

ورود

  • تارک اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸

    این کبد غاز واقعا وحشیانه درست میشه که!
    چطور جلوشو نمیگیرن؟