اخراج «علی دایی» از سایپا بخاطر انتقاد از قیمت «پراید»

جامعه شناسی خودمانی سطح تحمل پذیری ایرانیان

اخراج «علی دایی» از سایپا بخاطر انتقاد از قیمت «پراید»

علی دایی، سرمربی تیم فوتبال سایپا، از این  تیم اخراج شد. چرا؟ بخاطر یک موضوع غیرفوتبالی و آن هم درباره خودرو! علی دایی که تیمش با پیروزی برابر ذوب‌آهن در اصفهان به رتبه هفتم جدول رسید و تا اینجای فصل عملکرد نسبتا قابل قبولی را هم ثبت کرده بود، با یک تصمیم ناگهانی و شوکه‌کننده از سرمربیگری تیم سایپا کنار گذاشته شد.

با این‌که مسئولان باشگاه سایپا هیچ اظهارنظری درباره علت اخراج دایی نداشتند، اما طبیعتا این تصمیم دلایل فنی نداشته و به صحبت‌های آقای گل جهان درباره افزایش قیمت پراید و تیبا به بهانه مشکلات مالی تیمش مربوط می‌شود. چندی پیش هم دایی به خاطر پرداخت‌نشدن مطالبات خودش و شاگردانش انتقاداتی را نسبت به مدیران کارخانه سایپا انجام داده بود و حتی بخشی از حرف‌هایش با واکنش کارگران این کارخانه هم مواجه شد.

بعد از اخراج دایی و البته تمام اعضای کادرفنی او، ابراهیم صادقی کاپیتان سابق نارنجی‌پوشان که به‌عنوان یکی از دستیاران دایی فعالیت می‌کرد، تا پایان فصل هدایت این تیم را برعهده گرفت.

اما از همان لحظه صدور حکم اخراج همه منتظر واکنش جنجالی علی دایی بودند. آقای گل جهان در ابتدا فایل صوتی نشست خبری خود که محتوای آن باعث اخراجش شد را روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. او سپس دیروز در نشستی با خبرنگاران صحبت تندی را علیه مدیران سایپا بر زبان آورد.

علی دایی
۲۲ هزار کامنت و ۱.۵ میلیون بازدید، بازتاب پست اینستاگرامی علی دایی پس از انتقاد از مسئولان سایپا است

سرمربی سابق سایپا در بخشی از این نشست می‌گوید: «در حکم اخراج من متاسفانه از واژه مقدس کارگر سوءاستفاده شده است. آنها برای خودشان سنگر درست می‌کنند و پشتش قایم می‌شوند. گفتم پراید گران شده، تیبا گران شده، آیا دروغ گفتم؟ من درد جامعه را گفتم.»

بخش جنجالی‌تر صحبت‌های علی دایی درباره مدبر، مدیرعامل باشگاه سایپا بود: «مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارد. تا جایی که یادم می‌آید، من او را از زمانی که ریاست حراست صداوسیما را برعهده داشت، به نام سردار غفور درگزی‌دولق می‌شناسم. برایم جالب بود وقتی برای اولین‌بار در ٩٠ شنیدم  مصطفی مدبر به‌عنوان مدیرکل اداره توسعه و تجهیز اماکن ورزشی صحبت می‌کرد، نمی‌دانم او چطور اسم و فامیلش را عوض کرده و اصلا چطور مدیرعامل سایپا شده است!»

حالا شاید با اخراج از سایپا، شایعه حضور علی دایی در تیم‌ملی و پرسپولیس بیش از قبل مطرح شود؛ شایعاتی که دیروز هم دایی به آن واکنش منفی نشان داد. باید مدتی منتظر ماند تا ببینیم جریان این کم تحملی سایپایی ها چیست. آن‌چه مسلم است، مثل صنعت، فاصله زیادی تا حرفه ای شدن داریم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • محمدی اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸

    واقعا وقتی تو اون متن اخراج گفتن شکایت کارگرها داشتم.اتیش می گرفتم