سبک سفر کنید؛ ترفندهایی برای بستن یک چمدان جمع‌وجور و کوچک

سبک سفر کنید؛ ترفندهایی برای بستن یک چمدان جمع‌وجور و کوچک

برای سفر رفتن فرقی نمی‌کند که یک روزه است یا ۱۰ روزه یا بیشتر، باید وسایل ضروری را همراه خود بردارید. از لباس راحتی گرفته برای خواب تا وسایل بهداشتی و حمام. بعلاوه، با توجه به طول مدت سفر، تعداد و تنوع این وسایل نیز تغییر می‌کند. فصل و آب و هوای مقصد نیز در این امر تاثیر زیادی دارد.

اما به همراه داشتن یک چمدان بزرگ با چندین کیف دستی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. شما می‌توانید با کمی دقت به خرج دادن و انتخاب درست از حجم وسایل و لباس‌های خود بکاهید و بسیار جمع‌وجور و سبک‌تر سفر کنید.

برای اینکه با ترفندهای سبک سفر کردن آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

۱- از کیف‌های زیپ‌دار استفاده کنید

سبک سفر کنید

در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌هایی که وسایل سفر می‌فروشند می‌توانید زیپ‌بگ‌های متنوعی را با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. وقتی این کیف‌ها را در رنگ‌های متنوع خریداری کنید، می‌توانید وسایل و لباس‌های خود را در هر کدام از آنها به طور جداگانه بسته‌بندی کنید. مزیت این کار این است که وقتی به مقصد برسید، فغقط کافیست این کیف‌ها را در کشو یا کمد بگذارید و خیالتان راحت باشد که وسایلتان پخش‌وپلا نیستند.

۲- لباس‌هایتان را متناسب با هم انتخاب کنید

سبک سفر کنید

هنگام انتخاب لباس‌ها، توجه داشته باشید که لباس‌ها با هم ست باشند. یعنی به جای برداشتن چند عدد تی‌شرت یا شلوار بدون توجه به لباس‌هایی که قرار است با آنها ست شود، همه اقلامی که قرار است در یک روز بپوشید را در نظر بگیرید و بر اساس آن انتخاب کنید. مثلا اگر پیراهن لی دارید، حتما شلوار جینی که با آن ست است، کفشی که به این تیپ می‌آید، کمربند، عینک، کلاه یا شال متناسب را انتخاب کنید.

در واقع توصیه ما این است که به جای جزئی‌نگر بودن، کلی‌نگر باشید تا خیالتان راحت باشد که هر روز تیپ دلخواه خود را دارید و چیزی را از قلم نینداخته‌اید.

۳- وسایل بهداشتی را در کیف دستی یا بخش خارجی چمدان قرار دهید

وسایل آرایشی و بهداشتی همچون انواع لوسیون‌ها، کرم‌ها، شامپوها و … عموما اندازه‌های بزرگی دارند که جای زیادی اشغال می‌کنند. برای اینکه در حجم کیف و چمدان خود صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنید سایز سفری اقلام موردنیاز خود را خریداری کنید. یا با خرید بطری‌ها یا قوطی‌های کوچک، خودتان نمونه‌های سفری مخصوص به خود را بسازید. به این صورت که مثلا شامپو را در یک بطری شیشه‌ای یا پلاستیکی بریزید و روی آن هم برچسب بزنید و بنویسید که چیست. با قوطی‌ خالی قرص، کاسه‌های دردار بستنی، پاستیل، شیشه‌های کوچک نوتلا و … می‌توان این کار را انجام داد.

همه وسایل ضروری را درون ظرف‌های کوچک ریخته در یک کیف ضدآب بگذارید و در کیف دستی خود قرار دهید. در این حالت وسایل موردنیازتان همیشه در دسترس هستند.

سبک سفر کنید

۴- وسایل ضروری را همیشه در کیف دستی بگذارید

اگر لنز طبی دارید، همه وسایل مخصوص لنز از قاب و محلول را در کیف بگذارید. عینک و قاب عینک را بردارید. کرم ضدآفتاب، کرم دست‌وصورت، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، داروهای مسکن، ضدحساسیت و سرماخوردگی، شارژر موبایل و … را در کیف دستی جای دهید.

مسواک و خمیر دندان را در یک کیف ضدآب کوچک در کیف دستی بگذارید.

مدارک، پول نقد، ارز و بلیط‌ها و ووچر هتل را در یک کیف مخصوص در کیف دستی قرار دهید.

۵- فقط نصف وسایلی که انتخاب کرده‌اید را بردارید

سبک سفر کنید

وقتی شروع به انتخاب لباس و وسایل می‌کنید، عموما بیشتر از نیاز برمی‌دارید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اول هر چه می‌خواهید را روی تخت بریزید و بعد نگاه کنید ببینید آیا واقعا لازم است همه آنها را همراه خود داشته باشید؟ اگر پاسختان منفی بود، گزینه‌های اضافه را جدا کرده و کنار بگذارید. سپس به بررسی اقلام باقی مانده بپردازید.

وسایلی که لازم دارید شامل این موارد است: یک دست لباس راحتی برای خواب، یک جفت دمپایی روفرشی، یک دست لباس مهمانی (اگر قصد حضور در مجلس خاصی را دارید)، یک جفت لباس بیرون، کفش پیاده‌روی، کفش راحتی، دمپایی مخصوص دریا، عینک آفتابی، کمربند، لباس زیر، حوله، وسایل الکترونیک، وسایل بهداشتی و آرایشی.

۶- در انتخاب کیف دستی به راحت بودن آن دقت کنید

برای سفرهای خارجی شاید بهتر باشد کوله پشتی کوچک (مخصوص داخل شهر نه مدل‌های سفری و کمپینگ) انتخاب کنید. به این خاطر که وسایل زیادی قرار است در آن قرار دهید و اگر کوله باشد، وزن کیف کمتر شما را اذیت خواهد کرد. اما اگر تیپ و استایلتان به کوله‌پشتی نمی‌خورد، کیف دستی راحتی انتخاب کنید: بزرگ باشد، بند پهنی داشته باشد و خودش به تنهایی سنگین نباشد.

۷- جعبه کمک‌های اولیه سفری به همراه داشته باشید

حتما یک بسته کوچک از وسایل کمک‌های اولیه در کیف دستی خود داشته باشید تا اگر مشکلی در طول سفر برایتان پیش آمد و مثلا زخم یا خراشی برداشتید، بتوانید به طور موقتی آن را درمان کنید.

منبع: travelandleisure
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود