تهیه کننده «شهرزاد» درگیر اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی

سید هادی رضوی به عنوان یکی از متهمان بانک سرمایه محاکمه شد

تهیه کننده «شهرزاد» درگیر اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی

سید هادی رضوی کسی که پیشتر نام او را به عنوان سرمایه گذار سریال شهرزاد و داماد وزیر تعاون شنیده بودیم در روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان یکی از متهمان بانک سرمایه محاکمه شد.

اولین جلسه محاکمه متهم محمد هادی رضوی و ۳۰ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه صبح روز دوشنبه با حضور متهمان، وکلای مدافع، مستشاران، نماینده دادستان تهران و اصحاب رسانه به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرائم اقتصادی به صورت علنی انجام شد.

پس از اعلام کیفرخواست متهم سید هادی رضوی، رئیس دادگاه اعلام کرد که وی به مشارکت در اخلال در نظام بانکی از طریق کسب تسهیلات مال نامشروع در قالب ۵ فقره به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متهم است.

رئیس دادگاه، هادی رضوی را به جایگاه فراخواند و به او تفهیم اتهام کرد و گفت: «آیا اتهام خود را قبول دارید؟» اما او این اتهام را رد کرد و گفت: «بسیار خوشحال هستم که این دادگاه به صورت علنی برگزار شد تا بسیاری از حقایق بدون ترس و لرز گفته شود.»

خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است ولی من که داماد نتانیاهو نیستم. من از دادگاه می‌خواهم فارغ از داماد فلانی پرونده من بررسی شود.

سید هادی رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار بوده و از طریق گران‌نمایی ملک مذکور به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان از بانک سرمایه ۵ میلیارد تومان طلبکار شده و چندین چک بابت طلب خود از بانک سرمایه دریافت و بابت طلب خود به شهرداری ارائه کرده است.

در بخشی از جلسه دادگاه متهم محمدهادی رضوی خطاب به ریاست دادگاه گفت: آقای مسعودی‌مقام، بانک سرمایه ۳۱ بدهکار کلان دارد که بدهی‌هایشان ۳۰۰ میلیارد، ۴۰۰ میلیارد و ۱۰۰۰ میلیارد است، بدهی من کجای این ارقام قرار دارد؟! لیست اسامی این ۳۱ بدهکار توسط هیأت تحقیق و تفحص مجلس اعلام شده است که اصلاً اسم من در آنجا نیست. مگر بدهی من چقدر بوده است، حدود ۸۰ میلیارد تومان.

او همچنین گفت: درباره خانه خیابان اندرزگو باید بگویم که بنده بیش از ۵ ماه با مدیران بانکی نامه‌نگاری کردم که بیایید این ملک را ارزیابی کنید و به عنوان وثیقه آن را تعیین تکلیف کنید و پس از ۵ ماه بالاخره هیأت مدیره اعلام کرد که ما این ملک را ارزیابی می‌کنیم. آقای قاضی، بدهی من در سال ۹۳ حدود ۷۰-۸۰ میلیارد تومان بوده است که حدود ۲۲ میلیارد آن را نقداً در حساب بانک پرداخت کرده بودم.

تهیه کننده شهرزاد / سید هادی رضوی
رئیس دادگاه گفته است «بیان سوابق و خوش‌نامی‌ها در رسیدگی ما بی‌تأثیر است» و از متهمان خواسته «سعی شود دفاعیات حقوقی باشد».

اتهام آقای رضوی پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه با هدف خارج کردن حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از این بانک بدون تودیع وثیقه و تحصیل مال نامشروع است. این پرونده متهم دیگری به نام احسان دلاویز دارد.

نماینده دادستان یکی از مصادیق اتهامات هادی رضوی را دریافت ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از بانک سرمایه بدون اعتبارسنجی و تودیع وثیقه عنوان کرده و گفته او با این مبلغ “اقدام به خرید گوشت و مرغ از شرکت پشتیبانی دام استان تهران کرده و سپس در بازار به فروش رسانده و بانک مذکور را با چالش جدی مواجه کرده است”.

به گفته نماینده دادستان متهم در یکی از موارد ملکی را با گرفتن وام از بانک سرمایه خریداری کرده اما در صدد بوده با پرداخت رشوه به کارشناس قیمت‌گذاری، چهار برابر بیش از قیمت واقعی آن را به بانک بابت تسویه بدهی هایش، بفروشد.

سید هادی رضوی در کنار محمد شریعتمداری وزیر کار

سید محمد هادی رضوی مدیرعامل گروه اقتصادی «فاطمی» است با چندین شرکت به نام‌های صنایع آینده‌سازان فاطمی نوین، سیستم‌های رسانه‌ای فاطمی، ماشین‌های اداری فاطمی و کارخانجات فاطمی. این گروه برای فعالیت‌های فرهنگی نیز یک باکس ویژه درنظر گرفته و پروژه «شهرزاد» نیز در همین باکس تعریف شده است.

دفتر پرزرق و برق او در خیابان بخارست (احمد قیصر) در تهران قرار دارد. ورود به این دفتر با کفش ممنوع است و باید دمپایی‌های مخصوص پوشید.

تهیه کننده شهرزاد / سید هادی رضوی
سید محمد هادی رضوی، متولد فروردین ۱۳۶۳ در تهران، فرزند سید سعید رضوی، همسر دختر محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم و دانش آموخته مدرسه موتلفه اسلامی است.

دادگاهی که دیروز در تهران برگزار شد در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه است که پیشتر سه نفر از مدیران آن به بیست سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شدند. پرویز کاظمی یکی از مدیران محکوم شده بانک سرمایه وزیر کار دولت محمود احمدی نژاد بوده است.

چهارمین متهم این دادگاه که رسیدگی به پرونده او پایان گرفته حسین هدایتی است که در ایران رسانه‌های ورزشی به او لقب «عابر بانک» داده اند. اتهامات او «پولشویی، تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت» بوده است. قاضی مسعودی مقام گفته که حکم دادگاه درباره پرونده آقای هدایتی هم به زودی اعلام خواهد شد.

حسین هدایتی در جریان دادگاهش از یک «وکیل با نفوذ» نام برده بود که این فرد چند روز بعد، با ضربات گلوله در تهران کشته شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مجید اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸

    یعنی از کابینه ی روحانی لجن میباره!
    از داداش خودش حسین فریدون تا داداش جهانگیری
    از آخوندی استعفا داده تا قاضی زاده مولتی میلیاردر
    خود شریعتمداری هم همچین پاکدست نیست
    چه پزی این ترانه علیدوستی با شهرزاد داد. با پول معلما!