۱۰ عادت اشتباهی که رابطه عاطفی را با شکست مواجه می کنند

۱۰ عادت اشتباهی که رابطه عاطفی را با شکست مواجه می کنند

هیچ رابطه عاطفی کامل و بی عیب و نقصی وجود ندارد. همه ی ما ممکن است گاهی مرتکب اشتباهاتی شویم که به زعم خودمان ایرادی ندارند اما در حقیقت صدمه ی زیادی به رابطه عاطفی ما بزنند. متأسفانه، بعضی از عادت های ما می توانند شریک عاطفی ما را آزار دهند یا حتی او را مجبور به ترک رابطه کنند. در ادامه با این عادت های اشتباه آشنا خواهیم شد.

۱- دائماً خودتان را نقد می کنید

عادت های اشتباه در رابطه عاطفی

بعضی از ما دائماً از خودمان انتقاد می کنیم، بدون اینکه حتی فکر کنیم عیب و نقص های ما فقط به چشم خودمان می آیند نه دیگران. ممکن است شریک عاطفی تان اصلاً متوجه آن ها نشود یا به اندازه ی شما برایش مهم نباشد. اگر دائماً درباره ی نقص هایتان صحبت کنید، ممکن است دست آخر شریک عاطفی تان را هم به همین نتیجه برسانید و او هم مثل شما عیب و نقص هایتان را ببیند.

۲- دائماً همه چیز و همه کس را قضاوت می کنید

وقتی یکی از طرفین رابطه عاطفی دائماً شاکی باشد، دیر یا زود این مسأله مسیر رابطه را تغییر خواهد داد. درست است که می توانیم در هر چیزی هم نکته ی منفی پیدا کنیم و هم نکته ی مثبت، اما گوش دادن به غرولندهای دائمی یک نفر می تواند واقعاً آزار دهنده باشد.

۳- می خواهید کامل و نمونه باشید

تلاش برای تبدیل شدن به یک شریک عاطفی بی عیب و نقص، تله ای است که اگر گرفتارش شوید دیگر رهایی از آن ممکن نیست، چون دیر یا زود، هم شما و هم شریک عاطفی تان از این شرایط خسته خواهید شد. وقتی دائماً سعی کنید چهره ی خوبی از خودتان نشان دهید، خشم و غم در درون تان انباشته می شود و این مسأله شرایط غیر قابل پیشی بینی ای را به بار می آورد. به خاطر داشته باشید کسانی که برای خودشان کافی هستند و نیازی به دیگران احساس نمی کنند، هرگز ترسی از ابراز احساسات منفی شان ندارند.

۴- جز نظر خودتان حرف کس دیگری را قبول ندارید

معمولاً کسانی که مدت زیادی را مجرد یا خارج از رابطه عاطفی هستند، این عادت را دارند. چون آن ها به حضور کس دیگری که نظر خودش را در مورد رابطه عاطفی، کارهای خانه و در مجموع، زندگی، داشته باشد، عادت ندارند. برای اینکه توازن رابطه ی خود را حفظ کنید، هم شما و هم شریک عاطفی تان باید به حرف های همدیگر گوش دهید و حد وسط نظرات خود و شریک عاطفی تان را پیدا کنید.

۵- دائماً فکر می کنید شریک عاطفی تان به شما دروغ می گوید و کلک می زند

شک بیش از اندازه می تواند شریک عاطفی شما را خسته و عصبانی کند چون باعث می شود فکر کند که شما به او اعتماد ندارید. اگر اعتمادی در کار نباشد، شریک عاطفی تان این احساس را پیدا می کند که دائماً تحت نظر است. اگر یک نفر دائماً شما را به فریبکاری متهم کند زندگی واقعاً سخت می شود.

۶- بیشتر از توان تان خرج می کنید

ناکارآمدی در مدیریت پول، چه به شکل ولخرجی باشد، چه به شکل حرص زدن بیش از اندازه، در هر رابطه ای احتمالاً دیر یا زود باعث بحث و جدل می شود. در یک رابطه عاطفی، دو طرف حتماً باید از ابتدا در مورد مدیریت مسائل مالی با یکدیگر به توافق برسند و طبق توافق خود عمل کنند.

۷- دائماً همه چیز را کنترل می کنید

فرقی نمی کند چقدر سعی کنید، شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. زندگی ما غیر قابل پیش بینی است و همین ویژگی است که آن را جذاب کرده. تلاش های دائمی شما برای کنترل شریک عاطفی تان نشان می دهد که شما را به زندگی، اطرافیان یا خودتان اعتماد ندارید.

۸- دائماً شریک عاطفی تان را با دیگران مقایسه می کنید

این عادت نشان دهنده ی عدم اعتماد به نفس در یک شخص است، در حقیقت او همیشه منتظر است تا موقعیتی پیش بیاید که بگوید هر چه که مربوط به او می شود بهتر است. دیر یا زود، شریک عاطفی تان از این رفتار خسته خواهد شد. به جای اینکه او را با دیگران مقایسه کنید، بهتر است توجه تان را به زندگی خودتان معطوف کنید و دست از ارزیابی کردن دیگران بکشید.

۹- حرف تان را به جای آنکه مستقیم بزنید، با ایما و اشاره می گویید

اگر رابطه ی شما بر پایه ی ایما و اشاره باشد، این به آن معنی است که شما یا شریک عاطفی تان نمی توانید افکار و خواسته هایتان را با صراحت بیان کنید. چون وقتی حرف هایتان را مستقیماً بزنید، باید مسئولیت آن را تمام و کمال به عهده بگیرید. اگر این عادت را دارید، از شریک عاطفی تان انتظار نداشته باشید چیزی که مدنظر شما است را متوجه شود.

۱۰- دائماً اشتباهات گذشته را یادآوری می کنید

اگر دائماً در حال شمردن و به خاطر سپردن تک تک اشتباهاتی باشید که در حین رابطه رخ می دهد، این کار جز بحث و جدل های جدید، نتیجه ی دیگری نخواهد داشت. مشکلات باید همان زمان حل شوند، نه اینکه تا سال ها سربسته بمانند و حرفی از آن ها زده نشود.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود