راهنمای انتخاب بهترین نوع پارچه برای مانتوی زیبای زنانه

راهنمای انتخاب بهترین نوع پارچه برای مانتوی زیبای زنانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

واقعیت این است هر نوع پارچه‌ای برای دوخت هر نوع لباسی مناسب نیست و رسمی بودن پارچه‌ها با هم متفاوت است. به همین دلیل هم لازم است انواع پارچه‌های مناسب برای یکی از کاربردی‌ترین لباس‌های زنانه؛ یعنی مانتو را بشناسید تا بتوانید در شرایط روزمره، اسپرت، نیمه رسمی و رسمی مانتوی مناسبی به تن کنید. شناسایی این پارچه‌ها کمکتان می‌کند موقع خرید لباس آماده یا خرید پارچه برای سفارش دوخت، سراغ بهترین و درست‌ترین گزینه‌ها بروید. در ادامه با این پارچه‌ها آشنا خواهید شد.

پارچه مناسب برای مانتوی کژوال

یکی از بهترین پارچه‌ها برای مانتوهای تابستانه جنس کتان است. پارچه کتان و نخی به دلیل بافت صد درصد طبیعی آن بسیار خنک است؛ جلوی نفس کشیدن پوست را نمی‌گیرد و هوا بین تار و پودش جریان پیدا می‌کند. به همین دلیل هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل‌های گرم است.

  • اگر خودتان قصد خرید پارچه کتان دارید، مقداری بیشتر از اندازه‌هایی که دارید، تهیه کنید؛ چون پارچه‌های الیاف طبیعی معمولا بعد از اولین شستشو مقداری آب می‌روند.
  • نکته مهمی که درباره مانتوی کتان وجود دارد این است که این پارچه برای مانتوها، لباس ها و پیراهن های مجلسی زنانه کاربردی ندارد؛ چون بسیار ساده است و به همین دلیل هم بیشتر برای درست کردن استایل کژوال یا روزمره به کار می‌رود.
  • به خاطر داشته باشید مانتوی کتان را حتما با شوینده‌های ملایم و آب خنک بشویید تا رنگ و لعاب آن دوام بیشتری پیدا کند؛ مگر اینکه رنگ مانتویتان طبیعی باشد.

پارچه مناسب برای مانتوی اسپرت

استایل اسپرت زنانه نیاز به مانتوی اسپرت هم دارد؛ به جز مانتوهای کتان که می‌توانند به راحتی استایل روزمره شما را بسازند، پارچه‌های جین یا طرح جین هم خیلی به کارتان خواهند آمد.

  • در مورد شلوار جین، همیشه گفته می‌شود که بعد از چند بار پوشیده شدن، کمی جا باز می‌کند. این اتفاق در مورد مانتوهای جین هم تا حدودی می‌افتد؛ اما نکته مهم این است که برای درست کردن استایل اسپرت باید سراغ مدل‌های اور سایز یا راحت رفت.
  • جین‌های آبی روشن و رو به سفید، دچار تغییر رنگ نمی‌شوند؛ اما بهتر است مانتوی جین تیره‌تان را با مایع لباسشویی مخصوص و آب خنک بشویید تا دچار تغییر رنگ شدید نشود. برای شستن صحیح لباس های جین خود میتوانید این مطلب را بخوانید.
  • از آنجایی که جنس جین معمولا ضخیم است، استایل تابستانی‌تان را با پارچه‌های نازک طرح جین بسازید.
  • خرید و دیدن انواع مدل های شیک مانتو روزمره و اسپرت نیاز به صرف وقت و دقت دارد؛ با یک اشتباه ساده ممکن است مانتویی با ظاهر روزمره را انتخاب کنید که با پارچه‌ای رسمی تهیه شده است!

حریر، مد تابستان امسال

راهنمای خرید پارچه
بلوز و شومیز سفید زنانه

بهار و تابستان امسال یک ترند خنک و شیک دارد و آن استفاده از مانتوهای حریر یا ترکیب پارچه و حریر است.

  • حریر جنس بسیار نازک و خنکی دارد؛ به همین دلیل برای تابستان یک پارچه ایده‌آل خواهد بود.
  • تنها مشکل این پارچه نازک بودن آن است. بنابراین در نظر داشته باشید که این بهتر است این پارچه را به همراه پارچه‌های ضخیم‌تر تهیه کنید.
  • دوختن پارچه حریر نیاز به مهارت خیاط دارد. بنابراین یا سراغ مدل‌های آماده بروید یا خیاط خوبی را انتخاب کنید.

پارچه وال، برای استایل نیمه رسمی

برای خانمی که در معرض گرمای تند تابستان مانده، مانتویی از جنس وال حکم وزیدن نسیم خنک را دارد. این پارچه چند سالی است که در دنیای مانتوها هم جای خودش را پیدا کرده است.

  • مانتوهای وال بسیار سبک هستند و جنسشان خنک است؛ با وجود این بهتر است سراغ مدل‌های آزاد بروید تا چسبیدن پارچه به پوستتان باعث تعریق بیشتر و اذیت شدنتان نشود.
  • یکی از مزایای پارچه وال تنوع بی نظیر رنگ‌های آن است. این رنگ‌ها شبیه رنگ‌های یک پالت تمام عیار هستند و دنیایی از انتخاب را برای خریداران فراهم می‌کنند.
  • نکته مهم در مورد پارچه وال این است که معمولا قسمت نشیمنگاه آن بعد از مدتی دانه دانه می‌شود. این مشکل چه در مورد پارچه کتان و چه در مورد وال، با استفاده از یک تیغ نازک به راحتی برطرف خواهد شد.
  • به دلیل بالا بهتر است استفاده از مانتوی وال را به مراسم نیمه رسمی و رسمی محدود کنید و آن را به یک مانتوی دم دستی تبدیل نکنید.

مانتویی از جنس ابریشم برای استایل رسمی

راهنمای خرید پارچه / لباس زیبا برای تابستان
لباس زیبا برای تابستان

پیدا کردن پارچه سیلک یا ابریشم که برای دوخت مانتو مناسب باشد، کار چندان آسانی نیست؛ البته اگر قصد داشته باشید پول زیادی را که بابت خرید پارچه صرف می‌کنید، به مدل شیکی تبدیل کنید.

  • بهتر است برای انتخاب مانتوی شیک و آماده ابریشمی به مزون‌ها مراجعه کنید یا سراغ برندهای خاص را بگیرید.
  • برای انتخاب پارچه هم از همین روش استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.
  • شستن مانتوی ابریشمی‌تان را ترجیحا به خشکشویی واگذار کنید و اگر خودتان قصد دارید این کار را انجام دهید، مانتو را با دست، در آب سرد و به وسیله مایع ملایم بشویید و آن را چنگ نزنید.
  • مانتوی ابریشمی را به هیچ وجه اتو نکنید؛ مگر آنکه اتوی شما درجه مخصوص این پارچه را داشته باشد.
  • اغلب اوقات اگر مانتوی ابریشمی را بلافاصله بعد از شستن روی چوب لباسی آویزان کنید و دور از نور آفتاب در معرض هوا قرار دهید، خود به خود باز می‌شود و نیازی به اتو کردن پیدا نخواهد کرد.
  • مانتوی ابریشمی یکی از عالی‌ترین انتخاب‌ها برای مجالس رسمی است؛ بنابراین آن را به مانتوی دم دستی تبدیل نکنید.

تعریف موقعیت روزمره، نیمه رسمی و رسمی

موقعیت روزمره: فرض کنید برای صبحانه با دوست صمیمی‌تان قرار گذاشته‌اید یا می‌خواهید خودتان را به مهد کودک برسانید و فرزندتان را بردارید. این موقعیت‌ها موقعیت‌هایی روزمره هستند و نیاز به لباس‌های روزمره دارند. پوشیدن مانتوی کتان برای این موقعیت‌ها مناسب است.

موقعیت اسپرت: خیلی‌ها اسپرت و روزمره را به یک معنی می‌گیرند؛ اما واقعیت این است که ست لباس اسپرت برای موقعیت‌هایی مثل گردش در طبیعت، پیاده روی، رفتن به شهر بازی و موارد مشابه مناسب است. در این موقعیت‌ها راحتی و آزاد بودن لباس حرف اول را می‌زند.

موقعیت نیمه رسمی: قرار صبحانه با دوستتان را به خاطر دارید؟ حالا فرض کنید به صرف قهوه برای عصرانه در یک کافه دعوت شده‌اید و قرار است با دوستی بیرون بروید که خیلی هم با او صمیمی نیستید. در این شرایط پوشیدن مانتوهایی با پارچه‌های نیمه رسمی کمکتان خواهد کرد.

موقعیت رسمی: اگر به یک مهمانی شام دعوت شده‌اید؛ مراسم مجللی در پیش دارید یا قرار است به ملاقات کسی بروید که درجه صمیمیت شما با او پایین است؛ پوشیدن مانتوهای رسمی کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

بدون نظر

ورود