عکس های رنگی جالب از کره شمالی و جنوبی پیش از به قدرت رسیدن خاندان کیم

عکس های رنگی جالب از کره شمالی و جنوبی پیش از به قدرت رسیدن خاندان کیم

تصاویر رنگی خارق العاده ای که اخیراً منتشر شده زندگی در کره در بیش از ۱۰۰ سال پیش و قبل از تبدیل شدن به بخش شمالی و جنوبی را به نمایش می گذارند. این تصاویر در سال ۱۸۹۵ در شبه جزیره کره گرفته شده و تعجب و شگفتی ساکنان محلی از دوربین عکاسی که برایشان تازگی داشت را نشان می دهد. در یکی از این تصاویر گروهی از کره ای ها را می بینیم که در حال لذت بردن از نوشیدنی و بیسکوییت در یک مهمانی هستند و در تصویری دیگر یک مقام بلند پایه محلی روی کجاوه ای از میان یک روستا عبور داده می شود و در تصویر سوم سه مرد شیک پوش را روی عرشه یکی کشتی می بینیم.

کره شمالی

در واقع این تصاویر در طی یک تور مسافرتی که توسط جوزف گلدینگ پانگبورن، از فعالان سرشناس آن زمان ایالات متحده در زمینه راه آهن، با هدف دیدار و بررسی سیستم های ریلی در سراسر جهان سازماندهی شده بود گرفته شده است. در آن دوران عکاسی در ابتدای راه خود قرار داشت و این تصاویر نیز روی فریم های سیاه و سفید گرفته شده بود. در آن دوران شبه جزیره کره پس از سال ها بودن در سایه امپراطوری روسیه و تاریخچه ای پر از آشوب در حال رسیدن به انسجام بود. بعد از قرن ها حاکمیت سلسله های پادشاهی، شبه جزیره کرده مدت کوتاهی استقلال را در پایان قرن نوزدهم تجربه کرد تا اینکه پس از چنگ ژاپن و روسیه در سال ۱۹۰۵ به اشغال ژاپنی ها درآمده و ۵ سال بعد به طور رسمی به خاک ژاپن ملحق گردید.

William Henry Jackson

شبه جزیره کره بیش از ۴ دهه مستعمره ژاپن بود تا اینکه با شکست ژاپن و پایان جنگ جهانی دوم، شبه جزیره کره به دو بخش شمالی و جنوبی با رویکردها و رهبرانی متفاوت تقسیم شد. شبه جزیره کره پس از تقسیم شدن به میدان نبردی در دوران جنگ سرد برای ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد و به نبردی واقعی بین دو همسایه بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ منجر شد که بیش از ۲.۵ میلیون کشته در پی داشت. اکنون پس از ۶۶ سال هنوز هم شرایط در شبه جزیره کره بغرنج است و بخش شمالی آن با بخش جنوبی تفاوت های بسیاری دارد. سال گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شخصاً با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و بدین ترتیب به اولین رهبر در تاریخ کره شمالی تبدیل شد که از پایان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ وارد خاک کره جنوبی می شود.

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

بیشتر بخوانید: دختران شیفته شهرتی که ترور برادر رهبر کره شمالی را با شوخی دوربین مخفی اشتباه گرفتند

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • hosein خرداد ۳۰, ۱۳۹۸

    یه کشور فقیر بودن. یه عده رفتن دنباله رو شوروی شدن و مردم قسمت شمال کشور رو به گروگان گرفتن و یه عده دنباله رو عدالت و دموکراسی و ازادی شدن و مردم جنوب رو نه تنها به گروگان نگرفتن بلکه به خوشبختی رسوندن
    تو همین دنیا خوشبختشون کردن
    و همچنان ما منتظریم این غرب فرو بریزه و نابود بشه