با بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا آشنا شوید؛ قابل توجه متقاضیان مهاجرت تخصصی

بهترین پاتوق های تحصیلی دانشجویان مهندسی ایرانی در استرالیا

با بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا آشنا شوید؛ قابل توجه متقاضیان مهاجرت تخصصی

بهترین و برترین دانشگاه های مهندسی استرالیا، پاتوق دانشجویان ایرانی در رشته های فنی و مهندسی در منطقه اقیانوسیه است. اگر چه تحصیل در رشته های مهندسی دانشگاه های نیوزلند، ارزان تر از دانشگاه های استرالیا است، اما هم‌چنان گزینه اول ایرانیان برای تحصیل فنی در اقیانوسیه، دانشگاه های این کشور است.

دانشکده فنی دانشگاه سیدنی، ملبورن و هم چنین دانشگاه ملی استرالیا که ANU نام دارد، در یک دهه اخیر، با استقبال گسترده ایرانیان متقاضی تحصیل مهندسی در این کشور روبرو شده است. اگر دانش اموخته رشته کارشناسی مهندسی در ایران هستید، امکان دریافت بورس شما ضعیف است.

اما بیشترین بورس به دانشجویان دکتری واجد شرایط با رزومه خوب اعطا می شود. هزاران ایرانی در بیست سال اخیر موفق به دریافت بورسیه دکتری در رشته های مهندسی دانشکده های مطرح استرالیا شده اند و شما برای دریافت این حقوق ماهانه، بایستی رزومه خوب داشته وتوصیه نامه های خوبی از اساتید بگیرید.

بهتر است در رشته مورد نظر خود، با اساتید آن گروه در دانشکده مقصد، رایزنی کنید. برای دانشگاه های مهندسی استرالیا، رایزنی دانشجو با استاد، شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت ادمیشن تحصیلی نیست. اما شانس قبولی را در فضای رقابتی این کشور افزایش می دهد.

یکی از مزیت های تحصیل در دانشکده های مهندسی استرالیا آن است که شما را با فرصت های کارآموزی صنعتی در گرایش های مختلف در شرکت ها و کارخانجات و شرکت های دانش بنیان آشنا می کند تا تجربه شما افزایش یافته و پس از فارغ التحصیلی، بستر اشتغال خوبی برای شما فراهم باشد. حقوق مهندسان در استرالیا، به نسبت بالا است و کفاف امور زندگی را به خوبی می دهد.

رشد اقتصاد استرالیا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ میلادی، به مدت ۲۸ سال بدون وقفه ادامه داشته و در سالهای اخیر شاهد افت رشد در برخی حوزه ها هستیم که منجر به تعدیل نیرو شده است. اما نگران کننده نیست و هر صعودی، با افت های موقتی همراه می شود.

برای ارتباط با جامعه مهندسان این کشور و تایید مدارک مهندسی خود به جامعه مهندسان استرالیا در این لینک رجوع کنید.

پاتوق تخصصی مهندسان استرالیا Engineers Australia است که حتما در آن عضو شده و از خدماتش استفاده کنید: https://www.engineersaustralia.org.au

اگر دانش آموخته رشته های مهندسی عمران (کلیه گرایش ها)، مدیریت پروژه، بازاریابی، امور مالی و حسابداری هستید، بازار کار خوبی برای شما در شهرهای مختلف این کشور فراهم است. همه گرایش های مهندسی در شهرهای این کشور، تقاضا کار بالا ندارد و این هوش و زیرکی شما است که با ارتباط با ایرانیان متخصص و مهندس در شهرهای استرالیا، از فرصت های کاری مهندسی آشنا شده و در سایت های کاریابی استرالیا، به دنبال فرصت های شغلی در گرایش مورد نظر خود در منطقه خاصی باشید.

مثلا پرث، پاتوق دانشجویان و متخصصان امور معدنی و مهندسی معدن و مکانیک است. در سیدنی، مهندسان عمران و برق، فرصت کاری گسترده دارند و به همین نسبت، هر شهری، یک فیلد کاری متناسب با پروژه های صنعتی در جریان، بهتر از بقیه است.

بهترین دانشکده های مهندسی استرالیا
سایت دانشگاه ملی استرالیا، گزینه شماره ۱ تحصیل ایرانیان در رشته های مهندسی است که ثبت نام برای ترم پاییز ۲۰۲۰ را آغاز کرده است

نگاهی به برترین دانشگاه‌های مهندسی استرالیا

فهرست زیر، شما را با بهترین دانشکده‌های فنی و مهندسی استرالیا در سال ۱۳۹۸ آشنا می‌کند. این لیست، مورد تایید اداره کل دانش‌اموختگان وزارت علوم برای کسانی که قصد تحصیل از مرداد ماه ۱۳۹۸ به بعد دارند، قرار گرفته  است.

  • دانشکده مهندسی دانشگاه ملی استرالیا (AUSTRALIAN NATIONAL UNIVERSITY)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه موناش (MONASH UNIVERSITY-ENGINEERING FACULTY)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه کویینزلند (QUEENSLAND UNIVERSITY-ENGINEERING FACULTY)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه سیدنی (SYDNEY UNIVERSITY)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه آدلاید (ADELIADE UNIVERSITY)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه ملبورن (MELBOURNE UNIVERSITY)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه مک کوآوری (MACQUARIE UNIVERSITY)
  • دانشگاه فناوری کورتین (CURTIN UNIVERSITY OF TECHNOLOGY)
  • دانشگاه فناوری کویینزلند (QUEENSLAND UNIVERSITY OF TECHNOLOGY)
  • دانشگاه فناوری سوینبورن (SWINBURNE UNIVERSITY  OF  TECHNOLOGY)
  • دانشگاه فناوری سیدنی (SYDNEY UNIVERSITY OF TECHNOLOGY)
سایت رسمی دولت استرالیا، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اپلای ویزای تحصیلی بلند مدت را ارائه کرده است

توصیه‌هایی به دانشجویان مهندسی ایرانی

  • برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • داشتن آیلتس ۶.۵ آکادمیک با نمره رایتینگ ۷ به بالا الزامی است.
  • ۲ توصیه نامه تحصیلی خوب از اساتید خود بگیرید.
  • اگر پایان نامه مهندسی شما، منجر به تولید محصول یا نرم افزار شده است، فیلمی از آن تهیه کرده و به همراه رزومه به اساتید دانشکده مقصد ارسال کنید.
  • در سایت مهندسین استرالیا عضو شوید فرصت های تحقیقاتی هر دانشکده مهندسی استرالیا را می توان در بخش research مشاهده کرد.
  • فرصت های بورسیه و استخدامی دانشگاه های استرالیا در مقطع دکتری را در بخش VACANCY‌ مشاهده کنید.
  • مسئول ACCOMMODATION OFFICE برای پیدا کردن محل اقامت، با شما همکاری می کند.
  • هر رشته ای در دانشکده های مهندسی، مسئول هماهنگی یا COORDINATOR دارد که برای اطلاع از شیوه ادمیشن و اپلای، با وی تعامل کنید.
  • ارتباط با ایرانیان استرالیا در تلگرام، اینستاگرام و لینکدین را فراموش نکنید.

حتما ببینید: راهنمای اعزام نیروی کار مهندسین ایرانی به آلمان در سال ۱۳۹۸

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود