سوالات متداول در رابطه با تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

سوالات متداول در رابطه با تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در صورتی که بین ۱۸ تا ۶۵ سال سن دارید و خط اخم ملایمی نیز بین ابروهایتان ایجاد شده ممکن است نامزد مناسبی برای تزریق بوتاکس باشید. اگر بخواهید کمی ظاهر خود را بهبود بخشیده و یا چین و چروک‌های که در اثر بالا رفتن سن در چهره‌تان ایجاد شده را برطرف کنید ، می‌توانید از بوتاکس استفاده کنید.

بوتاکس گزینه بسیار عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند جراحی کنند، اما می‌خواهند چین و چروک‌های عمیق چهرهخود را محو کرده ، خطوط عمودی عمیق بین ابرو را کاهش دهند،  چروک‌های پیشانی خود را صاف کنند و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم‌هایشان را برطرف کنند و بدین شکل خود را از شر یک چهره پر تنش یا ظاهری که به غلط، خسته و عصبانی به نظر می‌رسد نجات دهند.

مناطقی که در آن‌ها چین و چروک‌های ناشی از بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند شامل اطراف دهان، خطوط خنده و نوارهای ضخیم عضلات گردن هستند.

سوالات متداول درباره بوتاکس

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک پروتئین مرکب است که در انقباضات عضله اختلال ایجاد می‌کند. این ماده به طور موقت، پیام‌های محرک عصبی به عضلاتی که به آن‌ها تزریق می‌شود را مسدود کرده و بنابراین باعث می‌شود انقباضات عضله ضعیف شده و یا کاملا مانع از انقباض عضله می‌شود.

متخصصان کلینیک تزریق بوتاکس بیان داشته اند که بوتاکس سالهاست که بدون هیچ خطری برای درمان اسپاسم عضلاتی که چشم را حرکت می‌دهند (انحراف چشم‌ یا لوچی) و پرش یا انقباضات غیر ارادی چشم‌ها (انقباضات پلک‌ها یا بلفارواسپاسم) استفاده می‌شود. بسیاری از چین و چروک‌ها و خطوط صورت، در واقع چروک‌های فعال و ناشی از انقباض عضلاتی هستند که می‌توانند توسط تزریق بوتاکس مسدود شوند. اثر بوتاکس موقتی است، و معمولا ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. با تزریق مداوم بوتاکس، تاثیر آن تا ۵ یا ۶ ماه طول خواهد کشید. اگر چه بعضی از چین و چروک ممکن است (به طور موقت)کاملا ناپدید شوند، اما باید بدانیم که برخی چروک‌های دیگر ممکن است بهتر شوند اما به طور کامل محو نمی‌شوند.

چه مناطقی را می‌توان با بوتاکس درمان کرد؟

سوالات متداول در رابطه با تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

بسیاری از چین و چروک‌های صورت، چروک‌های فعال ناشی از انقباضات ماهیچه‌ای هستند که می‌توانند با تزریق بوتاکس مسدود شوند.

تزریق بوتاکس کدام یک از مشکلات زیبایی را می‌تواند تصحیح یا برطرف کند؟

تزریق بوتاکس را می‌توان برای درمان و اصلاح برخی از مسائل مربوط به زیبایی به کار برد از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • خطوط اخم
  • خطوط پنجه کلاغی (چروک‌های ظریف اطراف چشم‌ها)
  • افتادگی یا چین خوردگی ابرو / پیشانی
  • عدم تقارن دو ابرو
  • افتادگی گوشه‌های دهان
  • چروک‌های عمودی اطراف لب بالا و لب پایین
  • خطوط عمودی دو طرف چانه
  • بالا رفتن لب (برای اصلاح لبخند و جلوگیری از پیدا شدن لثه‌ها در زمان لبخند زدن)
  • صاف کردن چانه (چین و چروک‌های روی چانه و چال عمیق چانه)
  • اسکارهای روی صورت
  • خطوط افقی و عمودی روی گردن

هزینه بوتاکس

قیمت بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • اندازه قسمتی که نیاز به تزریق دارد
  • مقدار مصرف ( با توجه به چروک پیشانی یا …)
  • متخصصی که تزریق بوتاکس را برای شما انجام می دهد

تزریق بوتاکس به چه نحوی انجام می‌شود؟

درمان با بوتاکس روش بسیار دقیق است که باید با دقت و احتیاط کامل انجام شود تا موفقیت آمیز باشد. برای انجام این کار ابتدا چهره فرد در حالت معمولی و استراحت، و سپس در هنگام انجام حرکات مختلفی با عضلات صورت مانند بالا بردن ابرو، ریز کردن چشم‌ها و یا حتی شکلک در آوردن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با نگاه کردن به عمق و محل چین و چروک‌ها، پزشک می‌فهمد چه باید بکند تا تقارن لازم به دست بیاید. این ارزیابی به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری درست تری در مورد میزان استفاده از بوتاکس در هر ناحیه باید انجام دهید (در صورتی که اصلا به آن نیاز باشد)، و یا این که اصلابهتر است به جای بوتاکس از ژل‌های پر کننده ( فیلر) استفاده کنید.

پس از تصمیم گیری در مورد نتیجه‌ای که می‌خواهید به دست بیاورید، عضلات خاصی از صورت که با مناطق مورد نظر شما مرتبطند شناسایی می‌شوند. پس از انتخاب و تشخیص این عضلات، از یک سرنگ بسیار ظریف برای تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس استفاده می‌شود. اساسا، بوتاکس بافت عصبی که عضله را کنترل می‌کند را فلج  کرده و باعث می‌شود عضله نتواند منقبض شود. از آنجا که عضله دیگر قادر به حرکت نیست، چین و چروک‌هامحو می‌شوند.

به گفته مرکز بوتاکس جمیل طببوتاکس در آمپول‌های استریل ۵۰ و ۱۰۰ واحدیو به شکل پودر قرار دارد. پزشک باید برای بازسازی و رقیق کردن پودر بوتاکس داخل آمپول به آن به سالین اضافه کند. میزان سالینی ( اب نمکی) که به هر ۱۰۰ واحد بوتاکس اضافه می‌شود می‌تواند۱ سی‌سی، ۲ سی‌سی ، ۲.۵ سی‌سی ، ۴سی‌سی یا بیشتر باشد.

توصیه می‌شود برای آن که غلظت بوتاکس حفظ شدهودر عین حال حجم کافی برای تزریق به کل عضلات صورت نیز حاصل شود ۲ سی‌سی سالین به پودر بوتاکس اضافه کنند.

بعضی از پزشکان بیش از حدسالین (۴cc سی‌سی یا بیشتر) به یک آمپول ۱۰۰ واحدی اضافه می‌کنند که باعث می‌شود مایع زیاد آبکی شود و می‌تواند باعث نشت و جا به جا شدن دارو از محل تزریق  و بنابراین منجر به اثرات ناخواسته‌ای شود.

اضافه کردن مقدار خیلی کم سالین (۱ سی‌سی) نیز ایده آل نیست زیرا حجم کافی برای تزریق به کل عضلات صورت حاصل نخواهد شد. بر اساس پیشنهاد سازنده‌های بوتاکس بهترین میزان سالین برای رقیق کردن بوتاکس برای هر ۱۰۰ واحد بوتاکس ۲یا ۲.۵ سی‌سی است.

هدف از تزریق بوتاکس این است که عضلاتی که باعث چین و چروک می‌شوند؛ تضعیف شوند به همین دلیل برای کاهش چین و چروک‌های صورت، بوتاکس باید به عضلات (گاهی اوقات بالا یا زیر آن‌ها) تزریق شود، نه لزوما به خود چین و چروک‌ها. به همین دلیل گاهی ممکن است به نظر برسد پزشک تزریق را در نقاط درستی انجام نمی‌دهد.

آیا باز هم  می‌توانم حرکات طبیعی چهره را انجام دهم؟

اگر چه ممکن است تغییر قابل توجهی در چهره شما ایجاد شود ، اما تزریق بوتاکس نباید باعث شود چهره‌ شما از حالت طبیعی خارج شده و حالت دستکاری شده پیدا کند.

با تزریق بوتاکس فعالیت عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند به وضوح کاهش می‌یابد، اما شما هنوز هم می‌توانید اخم کنید یا نگاه تعجب آمیزی داشته باشید بدون این که خطوط یا چین و چروکی روی صورت یا بین ابروهایتان ایجاد شود.

نتایج درمان با بوتاکس بسیار طبیعی است و در ظاهر چهره شما تغییر شدیدی ایجاد نکرده و یا مانع از بروز احساسات از طریق چهره‌تان نخواهد شد.

بعد از تزریق چه مدتطول می‌کشد تا بتوانم نتایج را مشاهده کنم؟

معمولا در عرض ۳-۵ روز پس از درمان کم کم نتایج خود را نشان داده و تا ۲ هفته همچنان بهبود می‌یابند. بر اساس یک تحقیق بالینی، در ۸۹ درصد از بیماران، در حدود روز ۳۰‌ام پس از تزریق شدت خطوط اخم بین ابروها تعدیل یا بهتر شده است.

نتایج تزریق بوتاکس برای چه مدت باقی می‌ماند؟

تاثیر تزریق بوتاکس دائمی نیست. نتایج قابل مشاهده نشان داده‌اند که تاثیر بوتاکس حداکثر تا ۴ ماه باقی می‌ماند و برای حفظ بهترین نتایج، نیاز به تکرار درمان است. بعضی از بیماران ادعا می‌کنند که نتایج تزریق برایشان تاشش ماه ماندگار بوده است. در بسیاری از این موارد، اثرات واقعی بوتاکس از بین رفته است اما حافظه عضلانی دچار اختلال شده و بیمار همچنان به اندازه قبل اخم نکرده و یا چشمانش را تنگ نمی‌کند. به هر حال نتایج برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد.

تزریق بوتاکس هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

برای بهترین نتایج، تزریق بوتاکس باید ۳-۴ بار در سال تکرار شود. در حالت ایده آل، تزریق بعدی باید قبل از اینکه نتایج آخرین تزریق بوتاکس کاملا از بین برود، انجام شود.

هدف این است که بافت عصبی مورد نظر همواره ضعیف نگهداشته شود. به همین دلیل است که پزشکان بیماران خود را تشویق می‌کنند که جلسه تزریق بوتاکس بعدی خود را از قبل تعیین کنند، تا ماهیچه‌های تضعیف شده نتوانند حجم و یا قدرت سابق خود را به دست آورند.

هدف این است که این عضلات ضعیف‌تر و ضعیف‌تر شوند تا دیگر نتوانند باعث ایجاد چین و چروک شوند. با این همه حتی یک بار تزریق بوتاکس در سال بهتر از آن است که اصلا بوتاکس نزنید. دو بار تزریق در سال بهتر از یک بار تزریق است. اما در بهترین حالت، برای کسب بهترین نتایج، آن است که تزریق بوتاکس ۳ تا ۴ بار در سال تمدید شود.

 از چه سنی می‌توان بوتاکس تزریق کرد؟

حرکات و حالات عضلات در هر فردی منحصر به فرد است.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس زمانی است که متوجه ‌شوید خطوط نازکی در اثر حرکات زیاد یا شدید عضلات صورت، مثلا در هنگام اخم کردن، لبخند زدن یا تنگ کردن چشم‌ها روی پوستتان در حال شکل‌گیری هستند.

اگر در هنگام صحبت کردن، کار کردن با رایانه یا زمانی که زیر نور خورشید هستید، حرکات زیادی با ابروها یا چشم‌هایتان انجام می‌دهید، ممکن است بخواهید از سنین پایینتری مانند ۲۵ سالگی تزریق بوتاکس را شروع کنید، تا بتوانید از به وجود آمدن چین و چروک‌ جلوگیری کنید.

بعضی از زنان که در هنگام صحبت کردن حرکات چشمی زیادی ندارند و به اصطلاح “با چشم‌های خود صحبت نمی‌کنند” و احساسات خود را زیاد با چهره و عضلات صورت خود نشان نمی‌دهند. این طور افراد ممکن است تا سنین بالاتر هم نیاز به درمان با بوتاکس نداشته باشند. بیشتر متخصصان سن شروع تزریق بوتاکس را از ۲۵ تا ۳۰ سالگی پیشنهاد می‌کنند.

از چه نوع بی‌حسی برای تزریق بوتاکس استفاده می‌شود؟

اکثر بیماران معتقدند که تزریق بوتاکس نیازی به هیچ نوع بی‌حسی ندارند، زیرا سوزنی که برای این کار استفاده می‌شود بسیار نازک و ظریف است. با این حال برخی از بیماران ترجیح می‌دهند که۳۰ دقیقه قبل از تزریق از یخ و یا کرم‌های بی‌حس کننده ملایم روی ناحیه تزریق استفاده کنند . این روش‌ها به طور موثری از احساس درد خفیف اما ناگهانی که در هنگام ورود سوزن نازک به پوست ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.

آیا تزریق بوتاکس برای مردان نیز می‌تواند انجام ‌شود؟

سوالات متداول در رابطه با تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

بله، تنها تفاوت میان زنان و مردان این است که ساختارهای صورت مردان با زنان متفاوت است ، بنابراین پزشکانی که تزریق بوتاکس انجام می‌دهند باید از تکنیک متفاوتی برای مردان استفاده کنند.

آیا تزریق بوتاکس بی‌خطر است؟

نتایج ثبت شده از تزریق بوتاکس در بیش از ۲۰ سال گذشته به لحاظ ایمنی بسیار عالی بوده و نرخ بروز عوارض جانبی آن پایین است.

تفاوت بین بوتاکس و فیلر‌ها یا ژل‌های پرکننده صورت (به عنوان مثال ژل ژوویدرم یا رادیس ) چیست؟

تفاوت اصلی بین بوتاکس و فیلر‌های تزریقی پوست از لحاظ نوع چروک‌ها و خطوطی است که هر یک قادر به درمان و اصلاح آن‌ها هستند. تزریق بوتاکس به منظور درمان و بهبود موقتی ظاهر چین و چروک‌های دینامیکی (فعال) ناشی از فعالیت بیش از حد عضلات صورت انجام می‌شود. تزریق ژل یا فیلر باعث بهبود ظاهر چین و چروک‌های ناشی از تخریب کلاژن و کاهش حجم صورت انجام می‌گیرد.

تزریق بوتاکس چه عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی بوتاکس، اگرچه نادرند، اما شامل: التهاب، تورم، حساسیت به لمس، قرمزی، درد موضعی، عفونت، کبودی و / یا خونریزی است.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

نه، تزریق بوتاکس معمولا دردناک نیست، با این حال، بیشتر بیماران بعد از تزریق احساسی شبیه یک ویشگون ملایم را دارند. از آنجا که سوزن تزریق بوتاکس بسیار ظریف و نازک است، ناراحتی حاصل از تزریق بسیار کم است.

ممکن است بیمار بخواهد قبل از تزریق، روی محل درمان یک بسته یخ گذاشته و یا از کرم بی‌حسی موضعی استفاده کند. کل درمان تنها ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، و شما می‌توانید بلافاصله پس از آن فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

اگر تصمیم بگیرم تزریق بوتاکس خود را متوقف کنم، آیا چروک‌ها بر‌می‌گردند؟

بله، اگر تزریق بوتاکس را متوقف کنید خطوط و چین و چروک‌های شما به تدریج مجددا ظاهر خواهند شد.

بعد از تزریق بوتاکس، به چقدر زمان برای استراحت نیاز است؟

یکی از بزرگترین مزایای تزریق بوتاکس این است که این درمان نیازی به هیچگونه زمانی برای استراحت پس از درمان نداشته و بیماران می‌توانند فعالیت‌های طبیعی خود را بلافاصله پس از درمان ادامه دهند.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه‌ها بستگی به این دارد که شما به چه میزان بوتاکس نیاز دارید.شدیدا توصیه می‌کنیم از تزریق بوتاکس نزد کسانی که بر اساس “نواحی تزریق” هزینه را تعیین می‌کنند اجتناب کنید.

منطقی‌ترین روش تعیین هزینه بوتاکس بر اساس “مقدار” بوتاکسی است که تزریق شده است. مشکل تعیین هزینه بر اساس  “نواحی تزریق” این است که هیچ دو نفری دقیقا همانند هم نیستند و هر فرد ممکن است به مقدار متفاوتی بوتاکس نیاز داشته باشد. زمانی که پرداخت هزینه بر مبنای” مقدار بوتاکس مصرفی ” باشد، شما دقیقا می‌فهمید که هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید برای چه بوده و چه مقدار بوتاکس به شما تزریق شده‌ است.

هزینه بوتاکس در اماکن جغرافیایی مختلف و نسبت به میزان تخصص و مهارت پزشک یا شخص تزریق کننده نیز متفاوت است.

بدون نظر

ورود