بلند قامتان دنیای طبیعت؛ با بلندترین حیوانات دنیا آشنا شوید

بلند قامتان دنیای طبیعت؛ با بلندترین حیوانات دنیا آشنا شوید

کره زمین مملوء از موجودات کوچک و بزرگ است، اما شاید متعجب شوید اگر بدانید بعضی حیوانات چقدر می توانند بزرگ باشند. نیروی جاذبه گرچه باعث کوتاه تر شدن قد ما انسان ها می شود، اما از قرار معلوم تأثیر چندانی روی حیوانات ندارد و آن ها می توانند قد و قواره ی عجیب و غریبی پیدا کنند. در ادامه با بلندترین حیوانات دنیا آشنا خواهیم شد.

زرافه بلندترین حیوان روی کره زمین است

بلندترین حیوانات دنیا

زرافه ها به طور معمول بین ۴/۳ تا ۵/۸ متر قد دارند. بیشتر قد زرافه ها را گردن بلندشان که به آن معروفند تشکیل می دهد که می تواند به حدود ۲/۱ متر برسد. این حیوان، بسته به جنسیتش، می تواند بین ۷۹۴ تا ۱۲۷۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

زرافه ها در طبیعت تا ۴۰ سال عمر می کنند.

قد فیل ها می تواند به ۴ متر برسد

فیل ها عمدتاً در گرم دشت های آفریقای سیاه زندگی می کنند. این حیوانات می توانند تا ۷۰ سال عمر کنند.

گرچه فیل ها حیوان بومی ۳۷ کشور آفریقایی هستند، اما طبق تخمین های بنیاد حیات وحش آفریقا، تنها حدود ۴۱۵ هزار فیل بر روی کره زمین باقی مانده است. هر ساله حدود ۸ درصد از جمعیت فیل ها طعمه ی شکارچیان می شوند و از طرفی هم این حیوانات سرعت تولید مثل پایینی دارند. زایمان فیل ها ۲۲ ماه به طول می انجامد.

شترمرغ بلندترین پرنده ی دنیا است و قد آن می تواند به ۲/۷ متر برسد

این پرنده ها حیوان بومی بیش از ۲۵ کشور آفریقایی از جمله زامبیا و کنیا و همینطور بخش های غربی آسیا (در ترکیه) هستند. این پرنده را برای استفاده از گوشت و تخم مرغش پرورش می دهند، گرچه در استرالیا شترمرغ های وحشی هم وجود دارد.

شترمرغ ها دندان ندارند، اما بزرگ ترین کره ی چشم در میان حیوانات خشکی متعلق به آن ها است.

قد خرس های قهوه ای وقتی روی پاهایشان می ایستند می تواند به ۲/۱ تا ۳ متر برسد

وزن خرس های قهوه ای می تواند به ۲۲۷ تا ۴۰۸ کیلوگرم برسد، گرچه بیشترین وزنی که تا به حال از این حیوانات به ثبت رسیده، بیشتر از ۱،۱۳۴ کیوگرم بوده.

گوزن های موس به طور متوسط بین ۱/۵ تا ۲ متر قد دارند. این رقم بدون احتساب شاخ های آن ها است که طول آن ها می تواند به ۱/۸ متر برسد

موس ها بزرگ ترین گونه ی گوزن هستند. اما علیرغم جثه ی بسیار بزرگ شان (بسیاری از موس ها حدود ۸۱۶/۵ کیلوگرم وزن دارند) گیاهخوار هستند. موس ها از بوته ها، میوه های درخت کاج، خزه ها و گیاهان آبی تغذیه می کنند.

قد بزرگ ترین اسب های دنیا می تواند به بیش از ۱/۸ متر برسد

قد اسب ها معمولاً از شانه ی آن ها حساب می شود، یعنی جایی که سر به کتف ها می رسد. حالا در نظر بگیرید که سر اسب ها معمولاً بالاتر از کتف های آن ها قرار می گیرد، به این ترتیب حتی اسب های سایز متوسط هم بلند قدتر از یک انسان معمولی هستند.

بیشتر اسب های سواری از شانه، ۱/۵ متر قد دارند.

شترها دو نوع هستند. شترهای تک کوهانه از شانه، ۲ متر قد دارند

برخلاف باور رایج، شترها در کوهان های خود آب ذخیره نمی کنند، بلکه کوهان های آن ها مملوء از چربی است که شترها از آن می توانند به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.

قد شترهای دو کوهانه از شانه می تواند به ۱/۸ متر برسد.

شترها می توانند یکباره تا ۱۵۱ لیتر آب بخورند.

قد بایسون ها یا همان گاومیش های آمریکایی از شانه می تواند به ۱/۸ متر برسد

بایسون ها حیوانات سنگین وزنی هستند و وزن آن ها می تواند به ۹۰۷ کیلوگرم برسد.

گرچه در اواخر دهه ی ۱۸۰۰ میلادی این حیوانات تا مرز منقرض شدن رفتند و در آن زمان تنها چند صدتایی از آن ها در آمریکا باقی مانده بود، اما حالا بیشتر از ۱۰ هزار بایسون در مناطق حفاظت شده ی آمریکا وجود دارد.

 کرگدن دومین حیوان چهارپای بزرگ کره ی زمین است و قد آن از شانه می تواند به ۱/۸ متر برسد

کرگدن سفید، بعد از فیل، دومین حیوان چهارپای بزرگ خشکی است. وزن این حیوان می تواند به ۳۴۹۲/۷ کیلوگرم برسد.

کرگدن های سفید با پف پف کردن و نفس نفس زدن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و قلمروی خود را با توده های مدفوع شان تعیین می کنند.

قد بوفالوهای آفریقایی از شانه می تواند به ۱/۵ متر برسد. این حیوانات صدها کیلوگرم وزن دارند

گرچه بوفالوی آفریقایی را گاهی با گاومیش آمریکایی اشتباه می گیرند، اما آن ها دو حیوان کاملاً متفاوت هستند.

بوفالوهای آفریقایی جثه ی بلند و پهن تری دارند و وزن آن ها می تواند به ۹۸۸ کیلوگرم برسد. این حیوانات زیاد شکار می شوند و به همین دلیل جمعیت آن ها در حال کاهش است، اما هنوز به مرحله ی بحرانی ای نرسیده است.

اسب های آبی به طور متوسط از شانه بین ۱/۵ تا ۱/۶ متر قد دارند. طبیعت این حیوانات با زندگی در آب کاملاً سازگار است

اسب های آبی وقتی داخل آب می روند، گوش های آن ها به درون فرورفتگی ای در سرشان تا می شود تا آب داخل آن ها نرود.

به علاوه، وقتی دهان اسب های آبی درون آب فرو می رود، می توانند از زیر آب، از طریق سوراخ های بینی شان که بیرون از آب می ماند، صداها را بشنوند.

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود